Fremtidens EDR

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Fremtidens EDR

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf tirs mar 29, 2022 5:56, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
oz4zat
Indlæg: 161
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 16:29

Re: Fremtidens EDR

Indlæg af oz4zat »

Tak for info til Kjeld og Jørgen ...Lidt har så sandelig også ret.

Det bliver nu spændende, at se om EDR fortsat vil være et totalt lukket "storcenter", hvor kun dem med den "rette DNA" har adgang. Det er bare trist, at jeg har så svært ved at tro på andet end en fortsættelse af de sidste mange års kurs - kun afbrudt af den korte periode hvor Finn Madsen & Co forsøgte at vende skuden'mod fremtiden, indtil OZ8XW og OZ5KM lykkedes med deres sabotage.

Tusind tak til Kasper for at holde denne side åben for alles ytringer.

Brugtgrej er, så vidt jeg kan se, ved at lukke for alle "ikke-DNAske" ytringer, og siger man deres administrator imod, er det ud - jeg tror, at adminstratoren Hans fra BG har stået i lære hos Flemming Hessel !

Passer fint med Jan Anderschous udmelding i sin formandsberetning:
Brugtgrej har heldigvis en pro- EDR holdning, hvor man holder den negative debat om EDR nede. Det skal de have stor tak for.

En "pro-EDR holdning" er åbenbart, at man ikke siger Jan Anderschou imod - hvor i verden er det nu lige man ellers hører den slags udsagn ?
Glemmer du, så husker nettet
bit for bit ...
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: Fremtidens EDR

Indlæg af OZ0J »

Så har jeg genindmeldt mig i landsforeningen EDR og betalt kontingent for 2021. Forretningsføreren Lone har givet et godt tilbud, så kontingentet også gælder for resten af 2020.

Jeg ser frem til en åben forening og et EDR, der vil samle de danske radioamatører.

Lone har oplyst, at tilbuddet med kontingent fra nu til og med 31.12.2021 også gælder andre, der vil genindmeldes.

Skulle paragrafrytteri, fnidder-fnadder, personangreb o.l. være det vigtigste i landsforeningen EDR, så bliver mit medlemskab ikke fornyet om et år.
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Fremtidens EDR

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf tirs mar 29, 2022 5:57, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
oz4zat
Indlæg: 161
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 16:29

Re: Fremtidens EDR

Indlæg af oz4zat »

EDRs WEB-master har profetiske evner - allerede i april havde han HBs sammensætning klar ;-)

edr-web-hb.jpg
Glemmer du, så husker nettet
bit for bit ...
Brugeravatar
oz4zat
Indlæg: 161
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 16:29

Re: Fremtidens EDR

Indlæg af oz4zat »

Tilbud ???

OZ0J - du skriver:
Lone har oplyst, at tilbuddet med kontingent fra nu til og med 31.12.2021 også gælder andre, der vil genindmeldes.
Hvad, hvor, hvorhenne, hvornår finder man oplysning om det tilbud ?
Glemmer du, så husker nettet
bit for bit ...
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: Fremtidens EDR

Indlæg af OZ0J »

oz4zat skrev: lør nov 21, 2020 17:42 Hvad, hvor, hvorhenne, hvornår finder man oplysning om det tilbud ?
Lone har givet mig lov at reklamere som jeg gør - og jeg ved, at hun har rygdækning for det. Jeg spurgte Lone tirsdag og jeg fik svar i går.
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Fremtidens EDR

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf tirs mar 29, 2022 5:57, rettet i alt 1 gang.
OZ7ADZ
Indlæg: 6
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 13:53

Re: Fremtidens EDR

Indlæg af OZ7ADZ »

oz7xf skrev: søn nov 22, 2020 6:51

Er det ikke nærmest tradition på denne årstid, ikke at betale for de sidste måneder?
Man kunne også vælge at tage ja hatten på og tænke det var da et dejligt tilbud, det vil jeg også benytte mig af.
Lone kan træffes Tirsdag, Onsdag og fredag mellem 10 og 14 på 66156511
Eller [email protected]

Velkommen tilbage Jørgen, jeg har lige som dig store forhåbninger til det nye HB :D
Vy73 de Niels, OZ7ADZ
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Fremtidens EDR

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf tirs mar 29, 2022 5:57, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
oz4zat
Indlæg: 161
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 16:29

Re: Fremtidens EDR

Indlæg af oz4zat »

Man kunne også vælge at tage ja hatten på og tænke det var da et dejligt tilbud, det vil jeg også benytte mig af.
Nu har jeg ikke fået anden besked end en liste over det nye HB samt at Decemberkontingent 2020 er gratis.
At forlange at jeg skal tage en "jahat" på med baggrund af så lidt info, synes jeg ikke om - set i sammenhæng med de sidste års DNAske uhyrligheder og før dem; Flemming Hessels & Cos kamp imod al fornyelse.

Jeg foretrækker at se tiden an og vil med egne øjne og ører opleve, at det ikke bare endnu en gang er tom snak, hvor alle uden den "rette DNA" udelukkes fra al information og mulighed for at ytre sig.
Jeg gider ikke være medlem af en forening hvor alle ikke-medlemmer betragtes som fjender.

Konkret kunne HB f.eks. gøre flg.:

Lade referatet fra RM være offentligt
Det samme med HB-referater
Forholde sig til, om EDR fortsat skal være en interesseorganisation udelukkende for dyrkere af radiosport og veteraner fra dengang hvor alle skibe havde en telegrafist - eller begynde at forholde sig til hvordan EDR kunne se ud om 10 år, hvor mange af os ligger under jorden, er gået op i blå røg eller som undertegnede ender i formalin i en anatomisk samling.
Sikre at www.edr.dk fungerer og ikke er afhængig af en enkelt persons evner og vilje til til at samarbejde/ikke samarbejde.
Prøve (i det mindste: prøve !) at forstå, hvad der fik mange aktive til at skride fra foreningen efter OZ8XWs og OZ5KMs kup efterfulgt af OZ3QYs DNAske sovs.

----------------------------------------
Man kan også vælge at "slå en streg over det hele - og fortsætte som hidtil".

Det bliver så med mig som tilskuer ...
Glemmer du, så husker nettet
bit for bit ...
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Fremtidens EDR

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf tirs mar 29, 2022 5:58, rettet i alt 1 gang.
oz1op1
Indlæg: 11
Tilmeldt: tors jul 16, 2020 17:42

Re: Fremtidens EDR

Indlæg af oz1op1 »

Hej Allan,

Velkommen tilbage i EDR !

Som nyt medlem af EDR HB, er jeg selvfølgelig begyndt at følge med i RDE-Forum.

Jeg har bemærket, at der her i forum tales ikke mindre end 3 sprog flydende: groft, fint og mellemfint. Der er noget at lære når man er ny i klassen ! - Men vi er her jo for at lære.

En vigtig opgave for det nye HB bliver at danne bro og søge godt naboskab til alle radioamatører som aktuelt står udenfor EDR - og endemålet er naturligvis, at de igen skal kunne finde det attraktivt at melde sig ind i EDR. Det kommer vi til at arbejde med.

Jeg kommer til at lytte efter bedste evne og skrive alt bag øret til brug for det kommende arbejde.
Hvis nogen har lyst til at kontakte mig direkte, i hvilken en af dialekterne det nu måtte være, så er vejen her: mob: 28 59 94 67. mail: [email protected] - og ellers er jeg med på en lytter her på kanalen.

Vy 73
OZ1OP, Ole Puschl
Næstformand, Webmaster
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: Fremtidens EDR

Indlæg af OZ0J »

Hej Ole

Tillykke med den nye titel og velkommen på et forum, hvor der er højt til loftet.
oz1op1 skrev: fre nov 27, 2020 2:48 Som nyt medlem af EDR HB, er jeg selvfølgelig begyndt at følge med i RDE-Forum.

Jeg kommer til at lytte efter bedste evne og skrive alt bag øret til brug for det kommende arbejde.
Det med "at lytte" har vist været en mangelvare i de seneste par år, så vi er vist nogen, der håber, at det ændre sig. Og skal du skrive alt "bag øret", så rækker selv et elefantøre vist ikke :D :D
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Fremtidens EDR

Indlæg af oz1iky »

Hej Ole
OZ1OP wrote
Men vi er her jo for at lære.
Ja, det var der jo en del der kunne lære lidt af.
... frem for at den ømhudet tyndskinders tøsefornærmethed over ingenting, udspiller sig.
(her tænker jeg ikke på dig !! )

Glæder mig til at se resultaterne af det nye Teams arbejde.

VY 73 til alle - helt uden rationeringsmærker..

Kenneth
OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
Besvar