EDRs landsformand lyver!!

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
Låst
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

EDRs landsformand lyver!!

Indlæg af OZ0J »

Åbent brev til de kommende medlemmer af RM

Jeg er som event manager for OZ75MAY blevet gjort opmærksom på denne passus i EDR landsformands beretning

oz3qy-oz75may.png
oz3qy-oz75may.png (11.29 KiB) Vist 2305 gange

Jeg skal gøre opmærksom på, at landsformanden direkte lyver over for medlemmerne, RM og hvem der ellers har læst denne beretning.

OZ75MAY eventen var for alle uden tilhørsforhold til nogen som helst forening. Der var afvisning af en bestemt person, men det var også alt. Der var så flere danske radioamatører, der direkte spurgte, om EDR var involveret. De ville nemlig ikke være med, hvis EDR var involveret i denne event. Da jeg bekræftede, at EDR ikke var involveret, så ville de gerne være med. Det er ikke det samme, som at landsformanden i sin beretning skriver, at medlemmer af EDR direkte var uønsket.

Samme landsformand glemmer i sin beretning meget behændigt, at jeg på vegne af OZ75MAY d. 9. februar 2020 indsendte materiale til fremsendelse i OZ april. Materialet blev indsendt i god til før deadline 1. marts 2020. Alligevel ville OZs redaktion ikke bringe min artikel om OZ75MAY eventen i OZ april. Jeg fik ingen e-mail om forklaring el.l., jeg fik først i juli oplyst af landsformanden, at HB ikke kunne tage sig sammen til at blive enige om, hvorvidt min artikel skulle med i OZ eller ikke.

Jeg var medlem af EDR i perioden 1. juli – 31. december 2019. Siden har jeg ikke været medlem heller ikke af QSL bureauet. Jeg må desværre konkludere, at hvis man er enig med landsformanden og hans støtter, så er man velkommen i EDR. Hvis man ikke er enig i landsformanden og hans støtte, så hader man EDR og bliver hængt ud for ”undergravende virksomhed”, ”nægter EDR medlemmer at deltage i en event” og sikkert mange andre lignende beskyldninger.

Hvis det kommende RM vil have mig (og sikkert også andre) som medlem af EDR – samt på sigt have min frivillige support til landsforeningen EDR, så kan jeg kun anbefale, at RM på lørdag vælger en landsformand (bordendemand), der vil ”… samle danske radioamatørinteresserede og arbejde for forbedring af deres arbejdsvilkår …” som der står i EDRs formålsparagraf.

Hvis det fortsætter, som EDR har kørt de sidste 2 år, så vil jeg fortsat være en af de ca. 2.600 kaldesignaler, der er udenfor EDR.

RM ønskes en god kongres på lørdag.

korsridder.jpg
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
Låst