Glædelig jul og godt nytår til RDEforum

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
Besvar
oz1op1
Indlæg: 11
Tilmeldt: tors jul 16, 2020 17:42

Glædelig jul og godt nytår til RDEforum

Indlæg af oz1op1 »

Alle deltagere i RDEforum ønskes en glædelig jul og et godt nytår.

Jeg har i dette år vovet mig indenfor på RDEforum. Sprog og tone herinde kan være ganske barsk, og nogle indlæg indeholder vendinger og koder(?), som kan være lidt svære at forstå, når man er ny i klassen.
Ikke desto mindre, føler jeg mig OK modtaget. Tak for det.

I den nye hovedbestyrelse for EDR glæder vi os til at tage fat på arbejdet i det nye år og tage bolden op efter den afgående bestyrelse.

Foreningens blad OZ, har ved den nu tidligere hovedbestyrelse gennemgået en gennemgribende modernisering og fremtræder som et flot og indholdsrigt medlemsblad. I den kommende tid vil bladet blive fortsat med en ny hovedredaktør.
Den nye hovedredaktør, OZ1JS/Jørgen har som medlem af det forrige HB haft indsigt i arbejdet med det nye OZ fra begyndelsen og har været med-redaktør på nogle af bladene. Han overtager nu stafetten.

Foreningens hjemmeside har også fået nyt ansigt. Den nye hjemmeside er tiltænkt at tjene 3 formål.
• Den skal invitere den almindelige borger ind til et spændende og værdifuldt univers
• Den skal vise den potentielle radioamatør vejen til at komme i gang med vores fantastiske hobby
• Den skal servicere nuværende medlemmer og radioamatører.

Hjemmesiden er fortsat i udvikling. Vi er endnu langt fra kommet i mål med vores ønsker til den, og vi kommer til at arbejde videre med den i det kommende år. Vi har allerede fået mange gode medarbejdere, men vi har plads til mange flere. Alle der har lyst til at bidrage til hjemmesiden med stort eller småt er meget velkomne.

I året har vi set fremkomsten af RDE-posten. Det er en velredigeret og værdifuld udgivelse og et godt supplement til OZ og EDR.s hjemmeside. Stort velkommen til RDE-posten.

EDR’s shop er kommet på benene igen og har for øjeblikket 195 forskellige varer på hylderne. Til jul har vi et særligt tilb-ud på 4 gode bøger til EDR.s medlemmer, men ellers er alle velkomne til Shoppens varierede tilbud af varer til radioamatører.

Hovedbestyrelsen er meget optaget af, at ledelsen af foreningen skal foregå i åbenhed og transparens for alle i radioamatørsamfundet. Det har vi påbegyndt arbejdet for og det kommer til at fortsætte i det nye år.

Amatørradioens omdømme i befolkningen og hos myndighederne er vigtigt for os. Vi inviterer alle til sammen med os at arbejde for en god public relation for amatørradioen.

Det hører med til EDR’s opgaver at kunne servicere foreningens medlemmer ved problemer med antenneopsætning og støj. Det ligger os stærkt på sinde at finde medlemmer som vil kunne gå ind i dette arbejde. Heldigvis mener vi allerede at være godt på vej med dette. Det samme gælder teleudvalget, som også er ved at blive oprtettet.

Lokalafdelingerne er kernen i EDR’s liv. 43 lokalafdelinger er en stærk base for vores forening. Vi har valgt, at hver region får tilknyttet et HB-medlem. Vi vil knytte kontakterne til lokalafdelingerne i det nye år og glæder os til at høre og understøtte lokalafdelingernes ønsker og ideer.

EDR har et medlemstal der er tilstrækkeligt til, at vi er en stærk og god forening. Vi er herudover også bevidste om, at der ydermere er et større antal radioamatører, der står uden for foreningen. Vi kommer til at arbejde for, at de skal kunne finde sig værdsatte og velkomne i vores forening.

I 2021 vil vi sammen med medlemmerne arbejde for, at EDR fortsat udvikler sig, så foreningen kan servicere medlemmerne i takt med tidens nye muligheder og udfordringer, så vi kan være en attraktiv forening for vores nuværende medlemmer og for vores potentielt nye medlemmer.

På radiosiden er der høj national og international aktivitet. Året 2020 blev også året hvor vi fik den første geostationære satellit QO-100 med en radioamatør-transponder og året med 4 radioamatørastronauter i den internationale rumstation.

- Og sidst men ikke mindst: solpletterne kommer så småt. Det kan kun blive et godt år 2021.
Glædelig jul og godt nytår til alle i radioamatørsamfundet.

Ole Püschl
EDR, næstformand
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Glædelig jul og godt nytår til RDEforum

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf tirs mar 29, 2022 6:07, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
OZ8AAZ
Site Admin
Indlæg: 86
Tilmeldt: fre nov 30, 2007 1:16
Geografisk sted: Näsum (Sverige), JO76ge
Kontakt:

Re: Glædelig jul og godt nytår til RDEforum

Indlæg af OZ8AAZ »

oz1op1 skrev: søn dec 20, 2020 20:56 Ikke desto mindre, føler jeg mig OK modtaget. Tak for det.
Her er skam plads til alle, der vil være med - og meget fint at du vil det!
Forummet hed EDRforum i starten og var tænkt som netop EDRs eget internetforum til diskussion og debat, men blev mødt med en mur af arrogance og tavshed. Resten af historien er lang, snørklet og kan tages over en kop noget.
Derfor er det forfriskende med nye positive imødekommende toner, så de 10-15 spildte år med mere afvikling end udvikling kan vendes. Som bekendt, lugter brændt barn ilde, og der skal meget mere handling end ord til at overbevise alle dem tidligere ledelser har stødt fra sig - at deltage i herværende forum er en god start!

...og forummet kan stadig tilgås på edrforum.dk :)
Vy 73 es cuagn de
Kasper SA7LNK / 7S7K (ex-OZ8AAZ / 5P9K)
https://kasper.myram.dk
Brugeravatar
oz4zat
Indlæg: 161
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 16:29

Re: Glædelig jul og godt nytår til RDEforum

Indlæg af oz4zat »

Hej Ole

Det er nyt, at EDRs næstformand nedværdiger sig til at skrive her - en side som i den grad er blevet nedsablet af EDRs ejere (læs: kredsene omkring OZ8XW og OZ3QY) og i perioder blevet misbrugt og tilsvinet af sammes proselytter,

Det volder mig svært ikke at nære mistro til EDR-apologeter - sporene og sårene fra de sidste mange års svinestreger fra de gamle, forstenede ejere er endnu ikke blevet til helede ar i mit sind - beklager ...

Måske vil tiden læge sårene ?

At forvente beklagelser - endsige undskyldninger fra skadevolderne anser jeg for utopisk. For at citere en i disse dage ombejlet person: "Tilgiv dem, thi de vil ikke vide, hvad de gør".

Det bliver interessant at iagttage, om EDR endnu engang vælger at slå en streg over det hele og fortsætte som hidtil.

Når jeg nu SKAL trække positivkasketten ned om ørene, må jeg medgive, at EDR har åbnet døren på klem til omverdenen. Spørgsmålet er om døren på et tidspunkt åbnes helt, eller om EDR i fremtiden vil nøjes med at være en kirke for radiosportsfolket.

Måtte nogen være interesseret i min udlægning af historien, kan den læses her: http://www.4zat.dk/87.html
Glemmer du, så husker nettet
bit for bit ...
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Glædelig jul og godt nytår til RDEforum

Indlæg af oz1iky »

halløjsa Alle sammen

Lad nu lige Ole OZ1OP folde sig ud, så vi alle kan se hvad han virkelig indeholder - og det er positivt ment.
OG jeg tror han er klar over at jeg er den første der "falder over ham" og gengælder hans "Gode Hilsner",
på en ikke så god måde hvis han viser sig at være en af - Dem Der !....

(Jeg hader Havenisser ...)

Ind til videre vælger jeg at tro på at han vil EDR det godt . og glemmer de ...
...knap så heldige alliancer han måske har været en del af.

Uden Gode Hilsner ...

Kenneth OZ1IKY
000 Havenisse indenfor.png
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz1op1
Indlæg: 11
Tilmeldt: tors jul 16, 2020 17:42

Re: Glædelig jul og godt nytår til RDEforum

Indlæg af oz1op1 »

Hej til OZ1IKY og OZ4ZAT

HB skal naturligvis være tilstede og til rådighed, dér hvor vores kritikere er. Det er der fuld koncensus om i HB.

Mit udgangspunkt er, at jeg kan ikke se, at der er nogen objektive interessemodsætninger mellem os radioamatører. Det vil jeg gerne argumentere for.
(Der kan være personlige modsætninger hist og her. Det findes jo overalt og er forhåbentligt ikke værre her end så mange andre steder, -men så igen: det er ikke det vi taler om her)

Det nye HB ønsker at arbejde i fuld åbenhed.
Vi ønsker at involvere alle med interesse for amatørradio i enhver afskygning og alle tilhørende dicipliner. Alle som har lyst til at ytre sig eller som har lyst til at bidrage med arbejde, stort eller småt.

Én svarede mig på et tidspunkt her på RDEforum: Ja, det er meget godt, men 'brændt barn lugter ilde' og jeg vil se handling, før jeg tror på noget.

Det har jeg fuld respekt for, men vi skal starte et sted,
Så lad os starte dialogen nu, og lade dialogen føre til handling.
Hvor skal vi konkret begynde ?
Giv et bud... Så går vi igang. Er det nødvendigt med et langt sejt træk, så er det sådan vi gør.


Vy 73 de
OZ1OP, Ole Püschl
EDR, næstformand
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Glædelig jul og godt nytår til RDEforum

Indlæg af oz1iky »

Hejsa
Hvor skal vi konkret begynde ?
Konkret;
Jeg har for eksempel sagt ja til igen at deltage i det projekt med registrering af OZ'erne,
så der kommer en lidt større og bredere søge mulighed på indholdet.

Fremtid;
Måske en lille artikel til OZ-bladet? Hvem ved?
Og til Juli kommer der jo nok igen en omgang OZ1HQ, hvor nogen skal stille op som operatør?


God Jul til de fleste

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz1op1
Indlæg: 11
Tilmeldt: tors jul 16, 2020 17:42

Re: Glædelig jul og godt nytår til RDEforum

Indlæg af oz1op1 »

Hej Kenneth

That's the spirit ! :D

God jul, godt nytår og på gensyn i det nye år

73
Ole
Brugeravatar
OZ1FF
Indlæg: 231
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 8:58
Geografisk sted: Vejers Strand
Kontakt:

Re: Glædelig jul og godt nytår til RDEforum

Indlæg af OZ1FF »

Hej alle - venner såvel som fjender af dette forum
Det er nyt, at EDRs næstformand nedværdiger sig til at skrive her
For at gøre det helt klar, så føler jeg ikke, at EDRs nye næstformand Ole, OZ1OP på nogen måde nedværdiger sig ved at debattere i dette forum. Jeg opfatter det som et signal om, at den nye HB har indset, at det ikke fører til noget som helst positivt at prøve på at splitte danske radioamatører, men at man skal arbejde for at samle dem. Dette er efter mange års krig om foreningens retning en kæmpe opgave, men vi er en hel del aktive danske radioamatører, som ser frem til aktivt at kunne støtte dette initiativ i 2021.

Alle ønskes en glædelig jul samt et godt nytår.
Vy 73 de OZ1FF/Kjeld - QRV 1,3 - 47 GHz
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Glædelig jul og godt nytår til RDEforum

Indlæg af oz1iky »

Mojn !
OZ1FF wrote;
men vi er en hel del aktive danske radioamatører, som ser frem til aktivt at kunne støtte dette initiativ i 2021.
Helt enig.
Jeg tror vi er nået til punktet "Nu eller aldrig - for er det ikke nu, så er der ingen mere ..."

Erfaringerne fra et langt arbejdsliv med indkøbs og kontraktforhandlinger med mere,
viser at man ikke altid kan eller skal være enige. Der kan være noget godt og givtigt i en uenighed,
så længe man blot holder sig målet for øje og hvad resultatet skal være.
Det skal være fælles for alle. Selv når man er uenige!
(What is the mission, what is the objectiv)

Kom godt hen over Jule-dagene, og " ... - .- --.- ... .- ..-. . " !
Vi ses, på den anden side!

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
Besvar