Koder og vendinger

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
Besvar
Brugeravatar
Rimax_15
Indlæg: 186
Tilmeldt: lør dec 19, 2015 18:10

Koder og vendinger

Indlæg af Rimax_15 »

Først glædelig jul og godt nytår til ALLE :-)

Der er en anden der skriver, at han ikke helt forstår de koder og vendinger der bliver brugt herinde.
Du er ikke den eneste, jeg forstår det heller ikke, på trods af at jeg har været herinde i mange år.

Måske kenneth en dag kommer med en oversættelse !?
Kald den fra "Volapyk til Dansk" :-)
Noise Busters. En spændende side på FB
Privatradio.dk
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Koder og vendinger

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf tirs mar 29, 2022 6:05, rettet i alt 1 gang.
oz1op1
Indlæg: 11
Tilmeldt: tors jul 16, 2020 17:42

Re: Koder og vendinger

Indlæg af oz1op1 »

Hej Allan.
Du bruger ordet Maskirovkaen. Det var et nyt ord for mig, men jeg har slået det op på wikipedia, og ordet findes faktisk.
Teknikkerne inkluderer skjul, imitation med attrapper, falske troppebevægelser og misinformation Den sovjetiske militærencyklopædi fra 1944 refererer til "måder at sikre kampoperationerne og en styrkes daglige aktiviteter, ved hjælp af forskellige mekanismer der skal forvirre, vildlede fjenden omkring venlige styrkers tilstedeværelse i et område og disse opbygning..."[1] Senere versioner af doktrinen inkluderer også strategiske, politiske og diplomatiske manipulationer af "fakta", situationer og opfattelser med det formål at påvirke medierne og offentligheden for på denne måde at opnå eller tilvejebringe sine egne taktiske, strategiske, nationale eller internationale mål.
Det er altså et specielt russisk militært begreb, og det handler om at misinformere, villede og at manipulere fakta.

Man spørger sig selv: Der er altså rigtig krig herinde ? Nogle af deltagerne her på RDEforum er faktisk i krig ? - Det vidste jeg altså ikke ! -Men så må man jo bare sige til krigsdeltagerne: pas godt på jer selv.
Glæd evt. jer selv med en god lang julefred, og pas godt på alle os civile, vi har ingen onde hensigter, vi vil bare gerne dyrke vores hobby.

vy 73
OZ1OP Ole Püschl
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Koder og vendinger

Indlæg af oz1iky »

Hej Ole, OZ1OP.
OZ1OP wrote:
Glæd evt. jer selv med en god lang julefred, og pas godt på alle os civile, vi har ingen onde hensigter, vi vil bare gerne dyrke vores hobby.
Næh, VI har ikke onde hensigter. Og jeg tror heller ikke DU har ...
Jeg håber du har bare lidt strategisk sans? Eller spiller skak?

Af læseværdig litteratur kan jeg, som begynder-litteratur i det her spil (som du selv (måske uvidende) er del i),
anbefale Niccolò Machiavelli "Fyrsten" til at starte med. Von Clausewitz, Sun Tzu og andre kan vi gemme til senere.
Det er til den udvidet lektionsplan.

For der er desværre nogen i det her spil kegler, hvor den slags er nødvendig...
Der er "Gode Hilsner" som nok ikke er hvad de udgiver sig for, selv om nogen stadig tror på det ...

Er du i tvivl, så ring bare..


VY 73 til Alle, helt uden rationeringsmærker ...
(og en rigtig god Juleaften til de fleste)

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz1op1
Indlæg: 11
Tilmeldt: tors jul 16, 2020 17:42

Re: Koder og vendinger

Indlæg af oz1op1 »

Hej Kenneth.

Du har en tvivl om hvorvidt jeg, (evt. uvidende) er part i en sag. Og du lader venligt tvivlen komme mig tilgode. Det er en relevant tvivl at have i disse tider - og det er ok at spørge.

Jeg kan sige, at det er ikke tilfældet. Min holdning er, at i det øjeblik du lader dig vælge til HB-medlem, bliver der nye spilleregler for dig. Du er nu 'embedsmand' for foreningen. -Hele foreningen. Det forpligter.
Din opgave bliver, efter bedste evne at tjene hele EDR og være HB-medlem for alle.

Når du er HB-medlem, kan du ikke være knyttet til, eller forsøge at favorisere en bestemt guppering, hvis en sådan findes, og du kan heller ikke være part i nogen form for personlig uoverensstemmelse mellem nuværende eller tidligere medlemmerne, hvis en sådan findes.
Hvis du tidligere har haft sådanne tilknytninger, må du fralægge dig dem, så længe du er HB medlem.

Vi har talt principielt om emnet i HB og har helt konsensus om spørgsmålet!
Hvis du ser tegn til, at det kniber for mig at overholde det, må du gerne sige til.


Vy 73 de
OZ1OP, Ole Püschl
EDR, næstformand
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Koder og vendinger

Indlæg af oz1iky »

God morgen Ole, OZ1OP
Du har en tvivl om hvorvidt jeg, (evt. uvidende) er part i en sag. Og du lader venligt tvivlen komme mig tilgode. Det er en relevant tvivl at have i disse tider - og det er ok at spørge.
Jeg vil lade tvivlen komme dig tilgode.
Endda den tvivl jeg har, siden september 2018 på 3 mænd fra Nord, får lov at ligge lidt.


God Jul til de fleste, helt uden "Gode Hilsener" ..

Kenneth OZ1IKY

(( og så er det nok tid til igen at tømme sit SPAM filter for mærkelige //emails ...))
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Koder og vendinger

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf tirs mar 29, 2022 6:06, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Koder og vendinger

Indlæg af oz1iky »

Halløjsa Allan, OZ7XF

Mit SPAM filter virker så desværre lidt anderledes.
Hvis jeg ikke husker at kikke i den folder en gang hver eller hver anden uge, så sletter den det bare.
Det kan selvfølgelig være lidt uheldigt, men på den anden side, så slipper man for at skulle
feje alle de der lånte fjer fra kragen væk hele tiden.
Det er jo faktisk super smart ikke?

God Jul til stor set alle
(eller er det allerede nu man skal skrive Glædelig Jul?)

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Koder og vendinger

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf tirs mar 29, 2022 6:06, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Koder og vendinger

Indlæg af oz1iky »

Hejsa Allan, OZ7XF
OZ7XF wrote;
Jeg takker så meget for lån af de særligt opsatte fremskudte modtagere,
You're Welcome !
Any Time.

Glædeæig Jul til stort set alle


Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Koder og vendinger

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf tirs mar 29, 2022 6:07, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Koder og vendinger

Indlæg af oz1iky »

Halløjsa Allan OZ7XF

Har du penge kan du få...
... har du ingen må du gå!
https://www.rfparts.com/sphhr332ta.html

Omkring 20 US dollar - og så det løse.
Men den er så "uden for stock" lige for tiden.

Men de er set andre steder, hvor der primært anvendes kyrilliske bogstaver i dagligdagen.
Til nogen helt andre priser.
Men så skal du nok passe på med både Babuska og Maskirovka...

VY 73 og Godt Nytår til stort set alle.

Kenneth OZ1IKY
.
0000 Grine-mus 1c.jpg
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Koder og vendinger

Indlæg af oz1iky »

.. PS ?

Uden for stock? Eller var det uden stok?
Google Translate kan jo snyde så meget ...
I det hele taget skal man jo nok være lidt påpasselig med Google's valg af ens liv?

Er det så der hvor der ikke engang er en rollator til rådighed mere ?
Har ellers hørt fra det Midt-jyske at de der over endda har dem med sneplov, til vinter-brug?

Men sådan er der jo nok så meget, og så mange store kapaciteter?
(langt over 1 pico farad, som mange ikke engang kan klare, i deres sølle hverdag, uden at få en reaktans-kortslutning)

Igen engang;
VY 73 og godt Nytår til de fleste.

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
Besvar