"Der skal handles NU"

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
Brugeravatar
OZ5WU
Indlæg: 188
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 20:12

Re: "Der skal handles NU"

Indlæg af OZ5WU »

Mange Tak 7XF det er rart at kunne vise at det kan lykkes :D
Vy 73 de OZ5WU/Michael
Libertatem Defendimus

EDR member 12353 - ARRL member 3100340794 - RSGB member 322950
Brugeravatar
OZ5WU
Indlæg: 188
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 20:12

Re: "Der skal handles NU"

Indlæg af OZ5WU »

Hej alle

Hvis I følger dette link:https://www.edr.dk/forum/viewtopic.php?f=6&t=6&p =6#p6
Havner I på EDRs ny medlemsforum, hvor I uden login kan læse de hoved elementer som lederskribenten har noteret her og på forskellige Facebook grupper

Der er også en direkte link til dokumentet i HB dokument biblioteket: https://bibliotek.edr.dk/wp-content/upl ... 4-2021.pdf

I skal i øvrigt have stor ros for at have holdt den gode tone, lad os fortsætte af den vej.

Vy 73 OZ5WU Michael
Vy 73 de OZ5WU/Michael
Libertatem Defendimus

EDR member 12353 - ARRL member 3100340794 - RSGB member 322950
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: "Der skal handles NU"

Indlæg af oz7xf »

OZ5WU skrev: man apr 19, 2021 21:35 det er rart at kunne vise at det kan lykkes
Jeg er ret sikker på, at den siddende hovedbestyrelse gennem proaktiv virke i forummet kan gavne foreningen langt mere end hvad hovedbestyrelsesmøder, foreningsblad og agitationsfoldere har kunne gøre i nyere tid.
Mindst ligeså godt er, at den gruppe, som den tidligere hovedredaktør, OZ8XW med næb og klør forsvarede gennem en historisk forside i bladet, nu har fået mulighed for at bruge stemmen, finde netværk og dyrke det, der er enhver forenings allervigtigste, det at vise, at vi står sammen.
Selvfølgelig og som en del af sagens natur vil et forum også give nogle knubs. Både foreningsmæssigt og medlemmerne indbyrdes. Jeg har dog erfaring for, at selv de største modsætninger løses bedst i dialog, og ikke i rettens dyre sale.

http://www.youtube.com/watch?v=eEpKctYe5bA

vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: "Der skal handles NU"

Indlæg af oz1iky »

Halløj Mester Allan
den tidligere hovedredaktør, OZ8XW med næb og klør forsvarede gennem en historisk forside i bladet,
Tænker du her på den forside fra August 2015, hvor han meddeler os alle at vores indflydelse i EDR ikke er ønsket?
Link til forsiden, på EDR's hjemmeside :
https://bibliotek.edr.dk/wp-content/upl ... 1610827811

VY 73 til stort set næsten alle

Kenneth OZ1IKY

PS - her er en udgave i en noget bedre kvalitet, så man ikke skal gå fra hus og hjem over det....
https://bibliotek.edr.dk/wp-content/upl ... 1610827810
OZ 2015 08 medium.JPG
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: "Der skal handles NU"

Indlæg af oz7xf »

Så gik der tid med det!

Da man som bruger får offentliggjort sit fulde navn og adresse, har jeg valgt at trække mig igen fra foreningens forum.

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: "Der skal handles NU"

Indlæg af oz7xf »

oz1iky skrev: ons apr 21, 2021 14:08 Tænker du her på den forside fra August 2015, hvor han meddeler os alle at vores indflydelse i EDR ikke er ønsket?
Ja, det er den, Kenneth.

vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: "Der skal handles NU"

Indlæg af oz1iky »

Halløj Mester!
OZ7XF wrote:
fulde navn og adresse
Mig ville det ikke generer.
Jeg har et rigeligt lager af Molbo Tønder fra Vedbæk stående klar.

Så skulle nogen forsøge at flyve ind som en krage med lånte fjer, vil de falde i.
Ikke uden for, men i - i en af tønderne, som i et fedtefad.

Og skulle en enkelt udvise misforstået ihærdighed til at forsøge på at slippe uden om første tønderækkes forsvarsværk,
så er Maskirovka'en klar til at fange ham. Man har jo opbygget en omfangsrig sagsmappe med et velfunderet billede på Modus Operandi ...

Men inden da vil Manden fra Ribe have brølet af vedkommende - i fuld offentlighed
- at nu han skal holde sin kæft. (den hændelse grines der stadig meget af uden omkring).

Men du må gerne låne et par af tønderne, hvis det er?
De er aldeles effektive kan jeg garantere dig for.


VY 73 til alle dem der magter det.

Kenneth OZ1IKy
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: "Der skal handles NU"

Indlæg af oz7xf »

oz1iky skrev: ons apr 21, 2021 14:49 Mig ville det ikke generer.
Jeg har et rigeligt lager af Molbo Tønder fra Vedbæk stående klar.
Det er langt mere princippet, der generer mig. Som bekendt har mange beskyttet adresse.

Med hensyn Molbo Tønder har jeg også nogle stående. Endda i den helt specielle motoriserede udgave. Jeg mangler dog klenodiet fra Fisker og Nielsen A/S.
Og flyvefærdige krager tager naboens kat sig af. Den er ret ferm.

vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: "Der skal handles NU"

Indlæg af oz1iky »

Halløjsa Mester

Jo jo. Naboens kat er altid den bedste. Den er også god for mange mange andre ting.

Men
klenodiet fra Fisker og Nielsen A/S
Det er en meget special og sjælden "krage-fanger" i tøndeform du der er på jagt efter.
Men sidst jeg hørte om dens bedrifter, der fangede den selv de værste af nullermænds slagsen!
:D

VY 73 til stort set alle, og specielt dem der kan klare det.

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: "Der skal handles NU"

Indlæg af oz7xf »

Hæhæ, Kenneth

Nu var det ikke en G70, som jeg hentydede til, men den noget større 3 x G70. En sådan har efter min vanlige for- og efterretningskilde nemlig gjort tjeneste på begge sider af vejen i Vedbæk, og har som sådan intet at gøre med en i de kredse lige så kendt pølsevogn i Store Kongensgade, København.

De interesserede kan her se den lille model:
http://www.billedbladet.dk/nostalgi/hus ... ilfisk-g70

Og her et lookalike af 3 x G70:
http://aah-auktioner.hibid.com/lot/3667 ... -motorer-/

Billede af bemeldte pølsevogn har jeg ikke kunne finde, og naboens kat er ikke fotogen :(

vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
OZ5WU
Indlæg: 188
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 20:12

Re: "Der skal handles NU"

Indlæg af OZ5WU »

Hej alle,

Bare til orientering, er forum nu ændret således at profilers komplette data ikke længere vises.
Jeg fornemmer der var et ønske om den liden rettelse :D
Vy 73 de OZ5WU/Michael
Libertatem Defendimus

EDR member 12353 - ARRL member 3100340794 - RSGB member 322950
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: "Der skal handles NU"

Indlæg af oz7xf »

Hej Michael

Jeg har observeret ændringen. Det er dog noget andet, men det kan vi tage på en helt anden frekvens, når du får tid.

vy 73
OZ7XF, ALLAN
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: "Der skal handles NU"

Indlæg af oz7xf »

Hej Michael og tak for aftendialogen.

Jeg observerer på foreningens forum, at forumsadministratoren i tråden:
http://www.edr.dk/forum/viewtopic.php?f=8&t=14&p=40#p40
skriver således:
Faste, signaturer, som vi kender det fra RDEforum med billeder, pictogrammer, heraldik, sentenser med eller uden visdom, gentaget igen og igen, glæder måske forfatteren, men det tilføjer intet meningsgivende til den tekst som forfatteren har ønsket at meddele, og det giver ingen værdi for læserne af forum.
hvilket fremkalder denne kommentar fra mig:

Var det ikke meget bedre ikke at forudbestemme (læs: tvinge) brugerne til at oplyse omverdenen relationen mellem kaldesignal og navn, men i stedet lade det være op til den enkelte bruger, at administrere egne oplysninger.
Jeg vil endda gå så vidt, at også brugernavnet skal være frit.

I den forbindelse skal jeg henlede opmærksomheden på, at Energistyrelsen har gjort et stort nummer ud af, at søgemaskiner ikke kan anvende Frekvensregistret.dk til at gafle oplysninger om de enkelte brugere.
Vi lever i en tid, hvor vi nødvendigvis ikke skal gøre det lettere for søgemaskiner at sælge oplysninger om os.

vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
OZ5WU
Indlæg: 188
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 20:12

Re: "Der skal handles NU"

Indlæg af OZ5WU »

Hej Allan

Selvtak :)

Jeg tænker vi skal have navn til at forsvinde på EDRs forum. Jeg har faktisk bedt om samme info niveau som her!
Det kommer til at ske ;)

Mht til at lade bruger selv råde helt, så er det mig du må skyde efter. Jeg har specifikt bedt om at brugernavn er Call,
dette for at undpå alias som: "FinnA", "Gylletrold", "Nullermand", "Mester" og "CW er....."
Årsagen til dette er at vi ikke bør skrive eller på anden måde udtrykke noget som vi ikke vil sige direkte til en person.
Det er jo også underligt at diskutere med "noget" som vi ikke helt ved hvad er, det kunne jo være en af de der havepynte genstande, der gerne lyver!

Vedr Frekvensregisterets "fantastiske" håndtering af oplysninger, er jeg dybt uenig i! At Call, postnummer og by ikke er vist på alle danske call er direkte dumt. De data var vist inden "æggehovederne" mistolkede GPDR.
Vy 73 de OZ5WU/Michael
Libertatem Defendimus

EDR member 12353 - ARRL member 3100340794 - RSGB member 322950
Brugeravatar
oz4zat
Indlæg: 161
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 16:29

Re: "Der skal handles NU"

Indlæg af oz4zat »

Vedr Frekvensregisterets "fantastiske" håndtering af oplysninger, er jeg dybt uenig i! At Call, postnummer og by ikke er vist på alle danske call er direkte dumt. De data var vist inden "æggehovederne" mistolkede GPDR.
Det er nu ikke min opfattelse - når man som jeg har adressebeskyttelse, skal dette selvfølgelig respekteres af alle offentlige myndigheder.

For nogle år siden skrev en af havenissernes håndlangere om mig: "vi ved hvor du bor" ...

Sammenholdt med mine bevæggrunde til at have adressebeskyttelse oplevede jeg det, som meget, meget ubehageligt.
Især ihukommende at samme persongruppe betjente sig af udtryk som "nakkeskud" - "sendes til Sibirien" og andet fra samme slibrige skuffe.
Glemmer du, så husker nettet
bit for bit ...
Besvar