Hvad er det, der skal til?

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Hvad er det, der skal til?

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf tirs mar 29, 2022 5:52, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Hvad er det, der skal til?

Indlæg af oz1iky »

Halløjsa Mester Allan !
OZ7XF wrote:
For de enkelte, der måtte være i tvivl, er det helt korte svar: Kommunikation, på kryds og tværs mellem medlemmerne i foreningen.
.. og uden for foreningen ?

Hvis du ser EDR's formålsparagraf (§2) så er det jo ALLE amatørradiointeressede, som EDR skal samle ...
Det er jo et spørgsmål om "forhandlingsmagt" over for myndighederne?
Der skal ALLE jo helst med på den ene eller anden måde.

Så kommunikation, på kryds og tværs mellem ALLE amatørradiointeressede?
Og vel at bemærke en åben og ÆRLIG kommunikation. Ingen ryg-dolke og knive eller stridsøkser.
(Som OZ1EW altid sagde; afleveres venligst ude ved indgangen, du får den igen når du går hjem)

Og så vil jeg benytte lejligheden til at citerer en tidligere formand for EDR, som jeg aldeles ikke var gode venner med.
MEN - han sagde noget rigtigt på et af de berømte "biblioteksmøder"! Vedtægter er ingen hindring for aktivetiter!
Så skulle man ikke se at komme ud over "komma-vridningerne" og komme i noget REELT arbejdstøj?
Til ALLE amatørradiointeresseredes gavn?

Så der skal vel også nogen positive og lærerig aktiviteter igang? Der har i mine øjne været ALT for stille i lang tid.
(det falder vel også ind under formålsparagraffen §2?)

Det var blot en lille start her fra. Lad os se hvor vi ender op henne?
Jeg ser - som altid - positivt på tingene.
Men jeg har - set i lyset af sårene i ryggen efter alle dolkene fra tiden 2014-2019, stadig paraderne på plads.

VY 73 til stort set næsten alle

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
Brugeravatar
oz4zat
Indlæg: 161
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 16:29

Re: Hvad er det, der skal til?

Indlæg af oz4zat »

Jeg følger med interesse debatten - her og på BG - EDR har jo valgt at lukke for debat på sin egen side.

Foranlediget af diskussionen om EDRs holdning til cw-kravet tilbragte jeg i går aftes nogle timer med at læse diverse indlæg i de sidste cirka 30 års OZ.

Det slår mig, at en ting nærmest sprøjter ud mellem linierne især i en vis HRs (læs. Flemming Hessel) kommentarer og de angreb hans synspunkter efterfølgende udsættes for:

MISTILLID - MISTILLID - igen og igen.

Et eksempel fra lidt nyere tid er "modtagelsen" af ideerne fra Nystart-gruppen i 2015, hvor Flemming Hessel indleder sin kamp mod fornyelsen med denne kommentar:
EN KATASTROFE
50 % af EDRs medlemmer bliver smidt ud af foreningen!

indlæg #26 i denne tråd: https://ham.brugtgrej.dk/forum.php?mode ... &obj=51676

Så var tonen slået an og de næste år spildte mange mennesker tid og energi på håbløse slagsmål med Flemming Hessel og hans støtter.

Det er påskønnelsværdigt, at Michael Wehnert forsøger at løfte EDR ud af sin krise ...
Men for mit vedkommende er filmen knækket; mistilliden har også taget "bopæl" i mit forhold til EDR - på den måde har Flemming Hessel & Co sejret. Åbenbart er jeg ikke den eneste, der føler sådan og viser dette ved ikke atter at blive medlem.
Jeg kan tydeligt se, hvordan de gamle værdikrigere omkring Flemming Hessel & Co gemmer sig i kulissen, men står parate til at gribe ind hvis kursen i EDR skulle gå en vej, som de ikke har kontrol over.

At EDR-forhold atter debatteres på Brugtgrej, ser jeg som et udtryk for EDRs fallit; Ikke alene har man ladet BG overtage annoncemarkedet, men man har også omhyggeligt sørget for, at al debat om EDR foregår ALLE ANDRE steder end på www.edr.dk.

Så; nej - min tillid til EDR er stadig ikke-eksisterende. Foreningen har valgt at lukke sig om sig selv og i bedste fald føre en passiv/reaktiv tilværelse uden appel og indhold til andre end trofaste gamlinger.
Og jeg er bange for at de igangværende bestræbelser meget nemt ender med et Strindbergsk:
"Vi fejer det hele ind under gulvtæppet og fortsætter som hidtil".
Jeg kan kun ønske Michael Wehnert (og eventulle sympatisører) held og lykke med projektet - måske (!) lykkes det endog at overbevise og genvinde min tillid inden jeg sætter træskoene ...
At antenner, fortyrrelser, "frekvenser", teknik og fællesskab burde varetages af EDR er jeg for så vidt ikke i tvivl om, men de sidste mange års svinestreger og køren baglæns har dræbt lyst, tillid og håb i mig.

Så: Mine kommentarer for to-tre år siden ser jeg ingen grund til justere - læs selv: http://www.4zat.dk/
Glemmer du, så husker nettet
bit for bit ...
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Hvad er det, der skal til?

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf tirs mar 29, 2022 5:52, rettet i alt 2 gange.
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Hvad er det, der skal til?

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf tirs mar 29, 2022 5:53, rettet i alt 1 gang.
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Hvad er det, der skal til?

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf tirs mar 29, 2022 5:53, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Hvad er det, der skal til?

Indlæg af oz1iky »

Jeg tillader mig at korrigere Dem kære OZ7XF !
OZ7XF wrote:
at næstformanden for EDR Skanderborg Afd.
Han er "Horsens-mand" ! (OZ6HR, som han også selv skriver)
Men ja - der er en del gode og læseværdige indlæg. Og som sædvanlig, en del "Hylere".

Men set lidt længere væk fra, så er pejleretningen jo næsten den samme
(sagt med smil på)

VY 73 til stort set næsten alle

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Hvad er det, der skal til?

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf tirs mar 29, 2022 5:53, rettet i alt 1 gang.
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Hvad er det, der skal til?

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf tirs mar 29, 2022 5:54, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Hvad er det, der skal til?

Indlæg af oz1iky »

Først lige til OZ7XF
OZ7XF wrote:
Enhver kriger skal gøre sine tab op med jævne mellemrum, og så iøvrigt kæmpe videre.
Jeg mener da at kunne erindre noget om, at du blev temmelig dygtig til at være dirigent ved Repræsentantskabsmøderne.
Jamen tak for blomsterne, må jeg hellere huske at sige...

Og så til Søren OZ4ZAT;

Sjovt som der er en hvis tendens i at det kommer fra næsten samme retning næsten hver gang.
Eller at det er såre gennemskueligt hvor ting oprindeligt stammer fra?
God pointe med din analogi tilbage til august 2015...

Men som du jo så rigtigt skriver, så har Internettet det jo med at huske rigtig mange ting.
Selv når "Forfatteren" har glemt det! Ja selv dem der ikke har styr over hvad de har liggende på deres egen hjemmeside.
(Hvordan var det en eller anden sagde? "Google is My best Friend")

VY 73 og en god glimragende dag til stort set alle

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Hvad er det, der skal til?

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf tirs mar 29, 2022 5:54, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
oz4zat
Indlæg: 161
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 16:29

Re: Hvad er det, der skal til?

Indlæg af oz4zat »

Det kunne være interessant at vide hvor ofte I frekventerer :

1 - edr.dk
2 - rdeforum.dk
3 - brugtgrej.dk

???

Personligt kigger jeg ind på 2 og 3 næsten dagligt - en gang imellem kommer jeg i tanker om edr.dk kigger ind og ser det samme som for to uger siden.
Glemmer du, så husker nettet
bit for bit ...
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Hvad er det, der skal til?

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf tirs mar 29, 2022 5:54, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Hvad er det, der skal til?

Indlæg af oz1iky »

Hej Søren

EDR en til to gange om ugen og RDEforum mindst 4 gange om ugen.
Nogen gange - når der er noget som følges - flere gange hver dag, på RDEforum

Brugtgrej har jeg så "forladt" og kommer der kun engang imellem for at checke om "CW-Kejseren"
igen har fået lukket en tråd med hans mærkelige eller måske endda nærmest sygelige udfald.
(men sådan er det jo nok med krager som går i lånte fjer?)
Men der er også andre som synes at have en afsporende effekt, som jeg ser det?

Lidt synd for Brugtgrej i sig selv at nogen få kan få lov at afsporer en debat, der ellers var startet saglig.


VY 73 til stort set alle

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Hvad er det, der skal til?

Indlæg af oz7c »

Hej


1. EDR stort set aldrig. Det er en rodebutik:
HB agenda og referat er ikke lette at finde. Vedtægter det samme.
SK medlemmer eksistere ikke mere for EDR, til opdatereing i de internationale Call Books !

2. RDE Forum Flere gange om dagen.
Her har man den fordel at man kan læse ALT uden at skal være logget ind og vi har alle
samme ret til at læse det info der er.

3. Brugtgrej dk Meget sjælent. Mest for at se hvad er til salg !

4. DXworld dagligt, for at se efter Nye DX nyheder.

73 Boye
Besvar