Hvad er det, der skal til?

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Hvad er det, der skal til?

Indlæg af oz7xf »

Hej Boye
oz7c skrev: ons apr 14, 2021 1:53 SK medlemmer eksistere ikke mere for EDR, til opdatereing i de internationale Call Books !
Vi lever i en tid med vidtgående forordninger til beskyttelse individet. Det gælder også afdøde, og her er det afgørende om de legeale pårørende opfordrer eller giver tilladelse til offentliggørelse på internettet. En tilladelse, der i øvrigt senere kan tilbagekaldes. Derfor har jeg opfordret foreningens ansvarshavende til varsomhed på området.

Derudover er foreningen ikke berettiget til at administrere andre end foreningens medlemmer. Derfor vil opdateringer af internationale Call Books blive særdeles mangelfulde.
Hvis foreningen på et tidspunkt kommer til at administrere kaldesignaler for Styrelsen, påvirker det på ingen måde ovenstående. Det er derfor vigtigt, at der er skodder mellem foreningen og det, der laves for Styrelsen.
EDR stort set aldrig. Det er en rodebutik:
HB agenda og referat er ikke lette at finde. Vedtægter det samme.
At der ikke er link til alt fra forsiden er ganske naturligt for et site af EDRs dimensioner.
At oprette et "Bibliotek" er en ganske udmærket metode til opbevaring af ikke blot referater, men til alle de foreningsdokumenter, som medlemmer og andre bør have adgang til.
Det, der mangler i forbindelse med biblioteket er bibliotekskartoteket, altså en søgemulighed. Jeg tror, at det er på vej.
DXworld dagligt, for at se efter Nye DX nyheder.
Fortsæt endelig. Det er en god formidling, du laver.

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Hvad er det, der skal til?

Indlæg af oz7c »

Hej Allan
Vedr: SK
Nu er det visrt sadan at døde bliver opslyst i "sats tidne" om det satdig er en udgave på
papir eller kun på nettet.
Så derfor det er ingen hemmlighed mere. Dette er den en årsag til evt. ukendte børn kan få del
i arven !

Som en del af det arbejde jeg har vedr: DX arbejedet får jeg info på international plan
via DXnews med Silent Keys.

Jeg indberetter det der til følgene:
Buckmaster call book
Callbook inc.
QRZ.com
QRZCQ.cam

At EDR også giver mig de oplysninger er ikke noget ekstra arbejde.

Jeg kan konstatere at grundet der ikke ar denne transfik, er OZ'er det længste levene forkefærd
og det er nok sådan det forholder sig.

73 Boye
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: Hvad er det, der skal til?

Indlæg af OZ0J »

oz4zat skrev: tirs apr 13, 2021 17:12 Det kunne være interessant at vide hvor ofte I frekventerer :

1 - edr.dk
2 - rdeforum.dk
3 - brugtgrej.dk
1 . En sjælden gang for at læse OZ2Is indlæg - eller i hvert fald overskrifterne. Der kom en gang et nyhedsbrev, men sidste udgave er fra 16. februar om Elecraft K3. Og så henter jeg OZ som PDF udgave omkring udgivelsesdagen - når jeg husker det. Der er ikke så mange andre, der skriver nyheder, og jeg opgav sidste år med at sende nogle indlæg under den daværende bestyrelse. Nu har jeg ikke tiden, hvilket desværre også ses i RDE-posten.

2. Ofte ca. hver eller hveranden dag. Her sker p.t. så for lidt

3. Et par gange om ugen - mest for at læse om hundeslagsmålene :mrgreen:

4. Facebook grupperne "EDR varetager ..." og "Radioamatører der eksperimenterer" Hver dag eller når der kommer ny. Samt hvad der indimellem kommer i nogle af de udenlandske grupper, hvor jeg er medlem.

5. https://vushf.dk/ - og det er så ikke helt sandt, da jeg får en e-mail med nye oplæg. At jeg så stadig ikke er kommet højere i aktive frekvenser end 50 MHz er ikke den sides skyld - men mangel på tid

6. RDE-posten - for at lede efter de gode artikler jeg og andre har lavet over de seneste år - og når min hukommelse ikke kan huske, hvilket nummer den gode artikel var i.

7. DX-World.net - som ikke besøges så ofte mere grundet de manglende DX-peditioner

8. DDXG.dk - hvor der desværre heller ikke sker så meget - og gerne for at opdatere mine resultater på båndlandelisten

9. alle de steder, jeg har glemt :D
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
Besvar