Frisørskolen er åbnet

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Frisørskolen er åbnet

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf søn mar 27, 2022 16:09, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Halløj på Badehotellet

Indlæg af oz1iky »

Halløj på Badehotellet.

Ja det må det jo efterhånden være i Vejle & omegn?
Jeg tror at en bestemt person i Vejle skal have pudset brillerne?

Han fremsætter i en tråd på EDR's, ikke særlig brugte, forum et par påstande.
https://edr.dk/forum1/viewtopic.php?f=47&t=14

Jeg tillader mig at tage 2 af hans påstande ud, til et nærmere eftersyn. Jeg synes der er en lidt større konflikt med Sandheden i en del af hans påstande - men de her 2 er lige lidt for åbenlyse.

PÅSTAND NR. 1
OZ8XW skrev:
Jeg skrev HB-møderne (Hovedbestyrelsesmøderne).
De optræder ikke i kalenderen.
Fandt pudsigt nok et HB møde i kalenderen i november?
Den 16. november, for at være nøjagtig. Billede-snip og link er indsat så man selv kan verificerer det.
https://www.edr.dk/events/hb-bestyrelsesmoede/
-
EDR Kalender november 2021.JPG
.
Og kikker man på EDR's hjemmeside
https://www.edr.dk/bestyrelsesmoede-referater/
Vil man kunne se at EDR's sekretær allerede har lagt referater med mere ud, så ALLE kan læse dem.
Hvis man altså har pudset sine briller?


PÅSTAND NR. 2
OZ8XW skrev;
Hvorfor nedlagde HB det radioforum?
Mig bekendt har EDR's hovedbestyrelse ikke nedlagt noget radio-forum?
Så det vil jeg da se frem til at han fremlægger dokumentation for. Og meget gerne hvilken af EDR's hovedbestyrelser der er tale om.
Her tillader jeg mig at citerer EDR's mangeårige hovedredaktør og repræsentantskabsmedlem OZ8XW så godt jeg nu kan; Hvis det ikke står i referatet, så er det ikke sket...

Hvis han ikke er bekendt med terminologien, så skal jeg gerne anvende den som hans bedste ven bruger;
Jeg forlanger Sandhedsbeviser for hans uhyrlige påstand.

Men han kunne jo bare selv starte det op? Det er der jo ingen som kan afholde ham fra?


Og i mens vi afventer hans fremlæggelse af disse Sandhedsbeviser, er der lidt underholdning.
Endda på dansk, så vi alle kan være med

På kanten af brændbart småt
https://www.youtube.com/watch?v=L1kuwkbcysI
Rigtige mænd
https://www.youtube.com/watch?v=p29E6l60xJQ
Læn dem endelig ud
https://www.youtube.com/watch?v=P2qhRnxFCeU


VY 73 til stort set næsten alle - men kun med positiv HAMSPIRIT


Kenneth OZ1IKY
Senest rettet af oz1iky tirs dec 28, 2021 11:01, rettet i alt 1 gang.
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Frisørskolen er åbnet

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf søn mar 27, 2022 16:08, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Hvornår åbner Badehotellet ?

Indlæg af oz1iky »

Halløj Mester Allan, OZ7XF

Der er en del ting der lige skal igennem hovedet i dag.
Jeg nærlæser forskellige indlæg af "Hyleren fra Vejle", som en del efterhånden kalder ham.
Så jeg skal lige bruge "hjerne-kraften" på hvad såkaldte 'betydningsfulde og fremtrædende samt prominente personer' har skrevet. Sandhedsværdien skal lige vurderes og vejes nøje ...

Ja det skylder vi da mindst blandt andet personer som ham.
Han er da en af de få RM'er - selv om han sidder på den der yderste reservebænk ingen gider hente folk ind fra - har skrevet noget. Selv ikke "Slette-Mink-Mette" henter folk ind derfra- som har sagt eller skrevet noget, som vi andre kan ...

Nå ja - det tager vi imorgen når jeg har sovet nat på det. Svigerfars gyldne og gode råd - sov nat på det, inden du ...


VY 73, men kun til dem med en positiv HAMSPIRIT (de andre er jo lidt ligegyldige?)

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Halløjsa på Badehotellet

Indlæg af oz1iky »

Halløjsa på Badehotellet ...

Der er lige et par "udgydelser" på EDR's forum jeg skal have indarbejdet i mit egentlig tiltænkte indlæg.
Jeg synes dog der er ved at være mig lidt meget "rygsvømning" nu?

Læs selv det fulde "svar" fra OZ8XW her:
https://edr.dk/forum1/viewtopic.php?p=40#p40

Hvorfor "svar" i gåse-øjne?
Hvorfor "rygsvømning"?
OZ8XW skrev:
Men lad mig nu for en god ordens skyld svare dig:
Tredjemands kommentarer i et andet forum vil jeg ikke besvare. Folk må skrive her i tråden, hvis de vil deltage i debatten.
Nej det er jo meget bekvemt ikke at lytte til andet end det der lige passer en?
Jeg er næsten ved at tro at han mener kritik, så længe den er positiv, er ønsket.
Kritik der er negativ er uønsket.
Det giver mig lidt for meget mindelser om et medlemsmøde i Birkerød, hvor dirigenten/ordstyreren
konsekvent afviste stort set alle kritiske spørgsmål til HB ? OZ8XW var i øvrigt selv tilstede den aften i 2016?

Og ...
Angående radioforum på 80 m.
Hvor HB har berettet om sin beslutning om lukning; det må du spørge dem om.
Fakta er, at da OZ0APT meddelte, at han trak sig som ordstyrer, så skrev jeg til HB og tilbød (sammen med en anden amatør) at fortsætte som ordstyrer. Jeg tillod mig at foreslå, at ordstyreren skulle have mulighed for enugentlig kontakt med HB, for at kunne få seneste nyt og evt. kommentarer til spørgsmål rejst af deltagerne på 80 m.
Det ønskede man ikke at tage imod.
Hrmm?
Der savnes stadigt Sandhedsbevis for hans påstand om at HB har besluttet at nedlægge det der radioforum?
Var det ikke OZ8XW selv der sagde at hvis det ikke stod i referatet, så var det ikke sket?
Her forsøger han i mine øjne at undvige hans oprindelige påstand - nu må man selv finde det han ikke kan fremlægge dokumentation for? jamen så hit da med det referat hvor det er besluttet? Så hit da med den email? Hvad skjuler du?
Så, nej nej kammerat - den går sku' inte' så let du!! Du påstår at de NEDLAGDE det radioforum.
Hvor er dit Sandhedsbevis for den påstand? Vi savner den, meget!

Og - igen-igen - hvad afholder ham fra selv at starte det op igen? I mine øjne, intet. Over hele hovedet intet?

Samt ikke mindst
Til slut:
Skulle vi så ikke være enige om at kigge fremad og holde os til intentionen med denne tråd:
Og den her, den elsker jeg simpelthen! Og lige nu - vend ikke ryggen til og føl dig ikke sikker.
Hvorfor skal alle vi andre se fremad?
Ved en hver tidligere lejlighed er vi andre blevet mindet om fortiden af selv samme benævnte herre?
Så hvorfor skal alle se fremad lige pludseligt? Jeg håber at OZ8XW også skal se fremad?

Nå, jeg må i tænke boksen igen.
Jeg tror ikke at mit næste indlæg skal nøjes med at være et stor, men af pædagogiske årsager,
nok hellere deles op i lidt mindre portioner? 4 eller 5 afsnit?

For efterhånden er der lidt for mange åbne spørgsmål som OZ8XW går uden og rundt om?
Ja, nærmest som katten om den varme grød ?

VY 73 til alle, der er indehavere af en positiv HAMSPIRIT

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Tidsrejsen og ræven

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf søn mar 27, 2022 16:08, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
OZ5WU
Indlæg: 188
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 20:12

Re: Frisørskolen er åbnet

Indlæg af OZ5WU »

Hej alle,

Nu er jeg nået ud af arbejdets greb nogle dage :D
Det betyder at jeg kan komme med relevant svar til alle der har Positiv Hamspirit Jeg skal lige have pløjet trådene på BG - EDR (relevante) - igennem for guldkorn, gruset få lov til at blive fejet UD :lol:

Omkring EDR's Radioforum havde nuværende HB en sag med nr. 20323 der blev definitivt lukket på HB's møde 20. januar 2021 med følgende:
Mødet 20012021: HB beslutter at sætte interessegruppen på hold da den ikke gavner EDR.

Sagt på en anden måde HB gør intet for at finde ny kræfter og lader sagen ende der.
Vy 73 de OZ5WU/Michael
Libertatem Defendimus

EDR member 12353 - ARRL member 3100340794 - RSGB member 322950
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Halløjsa på Badehotellet

Indlæg af oz1iky »

Halløjsa på Badehotellet (der er flere af dem!)

En til Allan OZ7XF og en til Michael OZ5WU
Flemming OZ8XW gider tilsyneladende ikke os andre, så han må midlertidigt undvære ...
OZ7XF skrev:
har jeg ingen kommentarer ud over, at han jo så nok ikke bliver en af dem, der kan medvirke til at trække flere medlemmer ind i folden.
Derfor også min antagelse om "rygsvømning" fra hans side af. Han glemmer jo fuldstændigt hvad der står i EDR's formålsparagraf (§§2). I OZ8XW's lille afgrænsede verden (ja det må den være, set udefra) så eksisterer der jo ingen radioamatører uden for EDR. Så der kommer vi nok ikke ret langt når der skal tales om EDR og fremtiden, formoder jeg. For han antager jo, med den holdning, at fremtiden kun skal være - og ske - med de nuværende medlemmer.

Blot for ikke at miste fokus fra hans eget udsagn;
https://edr.dk/forum1/viewtopic.php?p=40#p40
OZ8XW skrev:
Tredjemands kommentarer i et andet forum vil jeg ikke besvare. Folk må skrive her i tråden, hvis de vil deltage i debatten.
Selvfølgelig kan du ikke lægge noget i kalenderen uden information; men HB møderne bør bringes i kalenderen – dem alle, og det savnes. Ansvaret er HBs.
Så det er åbenbart kun medlemmer af EDR han vil debattere fremtiden for danske radioamatører med? Det hænger dog ikke sammen med at han jo er helt klar på at medlemsantallet i EDR er faldende. Men på den anden side bliver det jo meget lettere for ham? Der vil med tid ikke være så mange at debattere med.
OZ8XW skrev :
Medlemstallet er vigende, når der ses bort fra det nyligt afsluttede meget billige introtilbud. Der kommer meget få til medlemsmøderne, der er ikke et fuldtalligt repræsentantskab og man hører ofte, at der mangler hænder til løsning af opgaverne.

Jeg tror ikke, det er almindeligt at melde sig ind i en forening som EDR, for at ”hjælpe til. Når man tegner medlemskab, er det snarere, fordi foreningen har noget at byde på. Mange gamle medlemmer meldte sig sikkert lige som jeg selv ind for at få OZ.
... den med at OZ skulle være årsagen til at folk melder/meldte ind, synes jeg vi lader stå indtil videre - set i lyset af det af ham påståede fald i medlemsantal. Det hænger ikke sammen.

Men jeg er helt enige med dig i dine betragtninger om hans udsagn om at kikke fremad ...
Har han ved en fejl trykket på R for Reverse?

Det nedlagte radioforum - Sandhedsbeviserne der er blevet væk må det vel snart hedde?
Den der med at HB har nedlagt et radioforum, den vil jeg godt lige tage op igen engang! For jeg synes lidt han forsøger at slippe lidt for let om ved det, trods hans udokumenterede, og måske endda uhyrlige påstand, som hans Gode Ven med de Gode Hilsner ville siger.

Vi tager den lige kronologisk, fra hans egne skriblerier, så der ingen citat fusk kan påstås;
https://edr.dk/forum1/viewtopic.php?p=35#p35
OZ8XW skrev :
Radioforum/nyhedsudsendelser
Vi betjener os af radio til kommunikation. For et lille års tid siden var der kommet godt gang i et radioforum hver lørdag på 80 m. Hvorfor nedlagde HB det radioforum?
Og lidt senere skriver han
https://edr.dk/forum1/viewtopic.php?p=37#p37
OZ8XW skrev :
Mit skøn/gæt er, at Radioforum havde over 50 lyttere/deltagere hver lørdag, da det sluttede.
Efter min mening skal information om EDR skal foregå alle steder, hvor der "færdes" radioamatører. 80 m er blot en af mulighederne.
Samt lidt senere den her;
https://edr.dk/forum1/viewtopic.php?p=40#p40
OZ8XW skrev :
Angående radioforum på 80 m.
Hvor HB har berettet om sin beslutning om lukning; det må du spørge dem om.
Fakta er, at da OZ0APT meddelte, at han trak sig som ordstyrer, så skrev jeg til HB og tilbød (sammen med en anden amatør) at fortsætte som ordstyrer. Jeg tillod mig at foreslå, at ordstyreren skulle have mulighed for enugentlig kontakt med HB, for at kunne få seneste nyt og evt. kommentarer til spørgsmål rejst af deltagerne på 80 m.
Det ønskede man ikke at tage imod.
(bemærk venligst at jeg ikke har rørt ved hans stavefejl! Jeg fusker ikke med andres citater!)

Han startede tråden på EDR's meget lidt anvendte forum, den 18. december 2021. Vi skriver idag den 22. december 2021. Han er flere gange, flere steder, blevet bedt om dokumentation for påstanden om at det er HB der har nedlagt det der radioforum.
Han fremsætter en påstand, som i visse brede kredse ville blive betragtet som en uhyrlighed, uden at han vil dokumenterer den (fremlægge Sandhedsbevis). Nu kan vi selv spørge dem (HB) om den dokumentation, som han da må være indehaver af, siden han kan fremsætte påstanden?

Nå - nu er det din tur Michael, OZ5WU. Manden fra Badehotellet i Vejle mener jo at vi selv må spørge Gud og hver mand, frem for at han skal dokumenterer sin påstand, som ellers er ret bastant i sin fremsatte tone?

Jeg har studeret det som der er tilgængeligt. Og har fundet følgende om radioforum på EDR's hjemmeside.;

https://www.edr.dk/wp-content/uploads/2 ... 2021-1.pdf
Det er det fulde referat fra det møde du i indlægget her referere til. Tak for referencen OZ5WU.
(her lige et skærm-snip, så man ikke skal læse alt igennem)
2021-01-20 HB ref 20323 pkt 5-11 om radioforum.JPG
Men igen, vil jeg så godt jeg kan citerer et mangeårig medlem af både RM og HB, OZ8XW :
Hvis det ikke står i referatet, så er det ikke sket! Næh hvis det ikke står at det er vedtaget at nedlægge noget ...

Og her 2 forskellige udgaver af "Retningslinjer for EDR radio-forum"
https://www.edr.dk/wp-content/uploads/2 ... -forum.pdf
https://www.edr.dk/wp-content/uploads/2 ... orum-1.pdf

Så et eller andet må der jo være besluttet på mødet den 25. juni 2020. (HB 2018-2020)

Michael, OZ5WU, Sekretær i EDR :
Har den nuværende, eller tidligere (2018 - 2020) EDR hovedbestyrelse nedlagt et radio-forum?
Og du er desværre nødt til at svare med et klart JA eller NEJ. Ellers forstår man det jo ikke på Badehotellet i Vejle.

Og apropos - hvorfor tog han (OZ8XW) ikke bare selv styringen/initiativet, til at viderefører/genoptage et radioforum?
Hvis det var så vigtigt for ham, hvorfor gjorde han ikke selv noget?
(den skal du selvfølgelig ikke svare på Michael, OZ5WU)

VY 73 og må alle med en positiv HAMSPIRIT have en fornøjelig dag

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
Brugeravatar
OZ5WU
Indlæg: 188
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 20:12

Re: Frisørskolen er åbnet

Indlæg af OZ5WU »

Har den nuværende, eller tidligere (2018 - 2020) EDR hovedbestyrelse nedlagt et radio-forum?
Det ultra korte svar er: NEJ

Tilføjelse: EDR radioforum var aktivt efter RM-2020 = Ny HB, hvorefter folkene bagved smed tøjlerne uden information til EDR. Da HB blev opmærksom på dette forhold, ledte dette til HB-Sag 20323, med det tidligere nævnte resultat.
Vy 73 de OZ5WU/Michael
Libertatem Defendimus

EDR member 12353 - ARRL member 3100340794 - RSGB member 322950
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Et klart svar der ikke er til at misforstå

Indlæg af oz1iky »

Halløjsa
OZ5WU skrev :
Det ultra korte svar er: NEJ
Jeg takker mange gange for et så klart og entydigt svar, at selv gæster på
Det Store Badehotel i Vejle & omegn ikke burde have anledning til at sige "Det forstår jeg ikke" ...

Selvfølgelig under forudsætning af at de ikke er faldet i eller over en "Havenisse" eller to.

.
000 Havenisse indenfor.png
.

VY 73 - men kun til dem med positiv HAMSPIRIT

Kenneth OZ1IKY
Senest rettet af oz1iky tirs dec 28, 2021 11:13, rettet i alt 1 gang.
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

OZ7XF fra EDR's næsten ubrugte forum ...

Indlæg af oz1iky »

Halløjsa Mester Allan

Du skrev følgende i denne tråd https://edr.dk/forum1/viewtopic.php?p=42#p42
(Den med OZ8XW's skriblerier om fremad, fremtid og udokumenterede påstande..)
Vi bliver også nødt til at forholde os til en ny verden med anvendelse af videokonferencer og andre digitale samarbejdsværktøjer til alt lige fra HB møder til medlemsmøderne i regionerne. OZ5WU har ved sin leder åbnet ballet. Jeg bliver dog i den forbindelse nødt til at bemærke, at der findes mange andre og billigere muligheder end lige netop produkterne fra Microsoft. Det må være en oplagt opgave for hovedbestyrelsen at undersøge og implementere.
Så igen. Hvad venter I på. Sæt i gang.
Ja, det er, heldigvis da, en fagre ny verden vi hver eneste dag bevæger os ind i.
Selv Internettet har vist sig ikke at være en "døgnflue", som nogen jo må have erkendt efterhånden?

En overvejelse jeg havde da jeg læste det du skriver om en oplagt opgave for hovedbestyrelsen at unndersøge og implementerer. Her kom jeg i tanken om den ret så jyske - men udmærkede - sætning; Ting Tager Tid. Ikke tænk tast tal.
Eller kommer man for langt syd på siger de Gut Ding will Weile haben. (husk passet!)

Jeg tænker, at det måske er lettere at implementerer mere kendte løsninger? Hovedbestyrelsen består jo kun af så og så mange personer. Og jeg tror ikke at der er nogen af dem der har mere end 24 timer i døgnet til deres rådighed?
Selv om jeg fornemmer på det som mange åbenbart mener at hovedbestyrelsen har? Og nærmest skal stå til rådighed i alle døgnets 26 timer?

Jeg kan ikke fortænke dem i at spare på deres sparsommeste ressource, tid.
Og måske derfor vælger en mere kendt og let (?) løsning, for ikke at skulle ud i noget ofte mere "nørdet" ?

Men vi er enige! Sæt dog endelig i gang, med bare en eller anden fremadrettet fremtids sikrede løsning.
Sæt i gang - fremtiden venter ikke på nogen som helst.

VY 73, men kun til ... (ja det har I jo nok allerede gættet, så hvorfor skrive det?)

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: OZ7XF fra EDR's næsten ubrugte forum ...

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf søn mar 27, 2022 16:08, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: OZ7XF fra EDR's næsten ubrugte forum ...

Indlæg af oz1iky »

Halløjsa Mester Allan
OZ7XF skrev :
Lokomotivet falder ikke på gulvet
Næh DET vil jeg give dig ret i!
Men skal "Medlemmerne" ikke passe på at deres HB'er ikke brænder deres lys i begge ender?
Jeg vil undlade at omtale de meget fraværende RM''er og de enten endnu mere fraværende, eller unødigt højtråbende suppleanter i samme kolegium...
(det må vente til en af de næste dage - vi skal jo nødigt hælde for meget underholdning ud på en gang blandt ...)

VY 73 og en fortsat god aften, men kun til dem med en positiv HAMSPIRIT.

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Halløjsa på Badehotellet

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf søn mar 27, 2022 16:07, rettet i alt 1 gang.
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: OZ7XF fra EDR's næsten ubrugte forum ...

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf søn mar 27, 2022 16:07, rettet i alt 1 gang.
Besvar