Frisørskolen er åbnet

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Frisørskolen er åbnet

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf søn mar 27, 2022 16:07, rettet i alt 1 gang.
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Frisørskolen er åbnet

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf søn mar 27, 2022 16:06, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Halløjsa på Badehotellet

Indlæg af oz1iky »

Halløjsa på Badehotellet

Denne gang ikke specielt i Vejle & omegn - men faktisk mere eller mindre til alle.
Endda dem uden positiv HAMSPRITI, selv jeg ikke er glad for det.
(de skulle jo nødigt føle sig ensomme i denne Hellige Fredens og Hjerternes tid)

Jeg læste lige Flemming Hessel OZ8XW's indlæg på EDR's, meget lidt brugte, forum igennem endnu engang. Det skal man jo gøre når en så 'betydningsfuld og fremtrædende person' ytre sig.
Jeg er jo vant til at uanset hvad man siger (eller skriver) bliver man fra hans side konfronteret med enten "Jeg forstår ikke hvad du siger (skriver)" eller "Du må forklare dig lidt bedre, for man forstår dig ikke, ja jeg gør i alt tilfælde ikke " - tror jeg var standarden man blev mødt med i hans tid som hovedredaktør og mangeårigt medlem af EDR's repræsentantskab og hovedbestyrelse (inviteret ikke valgt).

Så med det in mente, og i øvrigt morskaben ved Allan OZ7XF's aldeles udmærkede "skriblerier" i denne og andre tråde, vil jeg tillade mig at fortsætte lidt ud af den samme tangent, som den førnævnte, tidligere, betydningsfulde person altid gjorde over for alle der ikke lige havde samme holdninger og ideer. Men jeg gør det også med et smil på. Ikke ud fra en ondsindet hensigt. Det er med et smil på, og tanken om hvor godt det er at jeg trods alt kan huske ret godt, og ret langt tilbage - og sikkert også i mine gode og velfunderede arkiver og dossier kan finde et og andet om mangt og meget.
Ellers ved jeg hvor jeg skal spørge. Søg og du skal finde.

Men for at det ikke skal blive en lang og kedelig tårepersende samling af bogstaver, skulle man måske hente lidt af den akademiske, og militære, læring frem. Ja jeg er jo så både ægte akademiker og ægte, tidligere, befalingsmand.
Jeg beklager, det kan jeg desværre ikke lyve mig fra.
Lånte fjer er ikke min stil. Det er nemlig ikke god stil, at gå med lånte fjer.

Lad os tage 3 emner op her, for at afgrænse mængden af tegn som bliver benyttet til dette bogstavs-misbrug;
1) OZ og Nyhedsbrev,
2) EDR's hjemmeside,
3) HB's synlighed,
og måske også lidt elaborerende over det med ressourcerne - hænderne - som afslutning!?

Og den gamle befalingsmand jeg er, vil nok pege lidt på folk, uden skelen til om de er medlem af EDR, Frelsens Hær, Kirkens Korshær, De Danske Hjemløses Sammenslutning, Johanniterne, Tempelridderne eller andre agtværdige sammenslutninger af Ædle Mænd & Kvinder. Spørg ikke hvad EDR kan gøre for dig (jo jo da - det skal man da også) men hvad DU kan gøre for EDR.

1 - OZ og et Nyhedsbrev
Omkring OZ bladet. Og måske også den største og værste misforståelse af en markedsføringssucces. OZ skal udkomme oftere end de 6 gange om året, hører man tit.
Og til ære for manden fra Vejle, som lige nu nok spørger "Det forstår jeg ikke, hvad mener du med misforståelse af en markedsføringssucces?", vil jeg da gerne forsøge at elaborere lidt over det.

Hvad nytter det at gå tilbage til 11 eller 12 udgaver om året, når ingen lyster at sende artikler ind? Hvad nytter det at lave et, i øvrigt udmærket blad, når medlemmerne ikke selv gider bidrage til dets indhold? Hvad nytter det? 11 eller 12 tomme numre om året? Til medlemmer, som ikke selv ønsker at bidrage, men i høj grad (for nogen i alt tilfældes vedkommende) mestre den svære danske kunst med evig og ivrig kritik - uden selv at gøre noget. Herfra skal der lyde en stor tak til tidligere, nuværende og kommende redaktioner af OZ. I arbejder godt nok 'against all odds' og op af bakke.

OZ's oprindelige tanke var vel (og nu er vi tilbage, langt før OZ8XW's tid som "HR" (I visse kredse står HR for Hovedløs Redaktør..)) at det var et blad for medlemmerne, lavet af medlemmerne til medlemmerne. Det synes jeg ofte at have hørt et eller andet sted. Men jeg kan have taget fejl, som jeg jo ofte (uden behørige Sandhedsbeviser) beskyldes for?

Nå ja, jeg var lige ved at forglemme mig i det elaborerende; markedsføringssuccesen store fejltagelse. Nu til dags hører man desværre sætningen "Nej EDR - ikke tale om, jeg har abonnement på OZ. Det andet gider jeg sku ikke". Hvad er tabet, det forstår jeg ikke, vil du ikke godt blive lidt mere tydeligt, ville nogen helt bestemt nok sige nu. Simpelt, så simpelt at svaret jo ligger i det udsagn; Nej jeg har abonnement på OZ. Jeg håber at intelligensen rækker til at se/indse det? Den gennem længere tids overeksponering af OZ som Den Hellige Gral og Sjælefrelse, har sat EDR ud i skyggen. Den kommer vi nok til at vende lidt under den med HB's synlighed lidt senere, for der er et par historiske sammenfald.
Eller under den med ressourcerne/hænderne. Måske, hvis vi orker det, til den tid?

Nyhedsbrevet
Jo da, en fantastisk god ide. Men hvem skal stå for det nyhedsbrev? Hvem skal sørge for indholdet? Men det kan vi jo snakke (skrive) lidt mere om under 2) Hjemmesiden? Eller 4) ressourcerne?
For man har vel ikke tænkt sig at fortsætte/gentage tidligere tiders store misforståelse ?
"Jamen det tager Hovedbestyrelsen sig da af, ikke". Nej venner. HB kan ikke tage sig af ALT.
Så hvor var lige ressourcerne (hænderne) henne til at hjælpe til med et Nyhedsbrev, som alle formodentlig synes er en god ide. Ja undskyld, jeg spørger blot? Hvor skal ressourcerne komme fra?

Og lige et citat fra OZ8XW - og et historisk flash-back i arkiverne
OZ8XW skrev:
Nyhedsbrevet bør omtale HBs arbejde og tanker/ideer og supplere de officielle referater, med en bredere beskrivelse af sager og beslutninger.(Det officielle referat er sikkert velegnet for HB; men ret uoverskueligt for det ”almindelige” medlem.)
Jeg må lige bede OZ8XW om at (igen) pudse sine briller og gå tilbage i sine og OZ5KM's arkiver - og så fortælle alle os andre måbende og uvidende radioamatører om hvor der i den tid han sad i HB nogensinde selv har opfyldt det han her, næsten forlanger, af en siddende hovedbestyrelse.
Nej ok han var ikke valgt ind den gang, men inviteret, hver gang - måske alle HB møderne hele tiden omhandlede OZ?
Selv da han var valgt rigtigt ind i HB, var det ikke vigtigt for ham?
Og hvorfor skal et nyhedsbrev i øvrigt fyldes med informationer som ligger frit tilgængeligt på www.edr.dk?

Redundant, unødig og overflødig informationslavine.
Information Overflow.
For informationer får Det Moderne Menneske mere end rigeligt af hver dag.

Måske man, i samstemmighed med Det Moderne Menneske, skal den anden vej rundt.
Jeg har mange steder f.eks. mulighed for aktivt at vælge til og fra hvilke informationer jeg vil bombarderes med.
Tag-selv-bordet er ikke et tag-selv-bord, men en buffet. Det er et aktivt til-valg, og fra-valg, man SELV må og skal foretage.
Uh, det er næsten Kirkegaardrianskt, hva?

Men som afslutning til punkt 1 vil jeg nøjes med at sige; NEJ, OZ var aldeles ikke årsagen til mit medlemskab af EDR i 1982. Det var de lokale IDSJÆLES brændende flamme for EDR og hvad EDR stod for. Faktisk vidste jeg dengang ikke at der fandtes et blad der hed OZ den gang?

I morgen tror jeg at jeg vil tage fat i EDR's hjemmeside?
.
Et eksempel på OZ fra OZ8XW's tid som HR
OZ forside august 2015.JPG
https://www.edr.dk/wp-content/uploads/O ... 1629097991
https://www.edr.dk/wp-content/uploads/O ... 1629097991


VY 73 ES MRY XMAS - for en sjælden gang skyld til ALLE


Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Frisørskolen er åbnet

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf søn mar 27, 2022 16:06, rettet i alt 1 gang.
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Halløjsa på Badehotellet

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf søn mar 27, 2022 16:06, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Halløjsa på Badehotellet

Indlæg af oz1iky »

Halløj på Badehotellet

Denne gang igen ikke specielt i Vejle & omegn - men faktisk mere til alle.
Endda dem uden positiv HAMSPRITI, selv jeg ikke er glad for det.
(de skulle jo nødigt føle sig ensomme i denne Hellige Fredens og Hjerternes tid)

Og for ikke at ødelægge appetitten til aftenens Jule-fråse-mad-gilde, tager jeg en lidt let en denne gang. Det er sikkert tungt nok i morgen tidlig. Et par raske og lange gåture i den friske luft kan anbefales, inden man sætter sig til bords igen.

Lad os elaborere lidt om og over hjemmesiden, den elskede og forhadte. Den meget omtalte, uanset hvad årstallet er.

2 - Hjemmesiden
Om EDR's hjemmeside kunne der siges og skrives meget om. Jeg vælger en lidt mere ydmyg, men spids, tilgang til det jeg ser på www.edr.dk. EDR har den hjemmeside som EDR fortjener - eller havde ressourcer (hænder, frivillige og ulønnet arbejdskraft) til på et desperat tidspunkt. Hjemmesiden var gået ned med et brag og backup'en havde tilsyneladende problemer.

Og så kan gode dyr jo som bekendt være rådne ..

Der var så én mand, som jeg ikke nødvendigvis er gode venner med, der stillede op og tilbød sin hjælp. Og ja - ham og jeg er aldeles ikke gode venner. MEN - han stillede dog op og tilbød sin hjælp, ud fra det han magtede og formåede.
Resultatet er at EDR har en hjemmeside.

Det står jo enhver frit for at komme med konkrete, specifikke, forslag til hvordan det så ellers kunne se ud. Hvordan det kunne laves, kodes og struktureres. Ja, undskyld venner, min akademiske baggrund skinner lige igennem. Min første "pap-hat" var i Informatik & Økonomistyring fra CBS i 2003. Forsigtig med kritik, når du ikke ved hvad du kritiserer. En hjemmeside er ikke bare en hjemmeside. Der er nok lidt mere arbejde bag, end flertallet tror.

Men igen, så er det jo nok Den Store Danske Nationalsport der her skinner igennem?
Kom lad os brokke os? https://www.youtube.com/watch?v=eJlEv6A7iJM

Her lige et par uddrag af mine arkiver, over www.edr.dk. Jeg tror jeg fandt eksempler i arkivet tilbage fra 1996 eller 1997.


I morgen tager jeg lige lidt hårdt fat i kritikken af HB's synlighed - eller som nogen mener : usynlighed. Jeg sporer en vis useriøs - og udokumenterbar kritik. Den skal vi lige have et kik på. Den skal vi lige have tryk-prøvet lidt, og se om den holder til et certifikat ved Force Institut eller Teknologisk Institut.

Og bare rolig - jeg skal nok kikke på de der stikkende nåle, Allan!


VY 73 ES MRY XMAS - for en sjælden gang skyld til ALLE

Kenneth OZ1IKY

.
Vedhæftede filer
www-EDR-dk 3 af 3.JPG
www-EDR-dk 2 af 3.JPG
www-EDR-dk 1 af 3.JPG
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Halløjsa på Badehotellet

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf søn mar 27, 2022 16:06, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Frisørskolen er åbnet

Indlæg af oz1iky »

Ohøj Mester Allan
OZ7XF skrev:
Det er da også sket til at starte med. Men, når der går struds i det, stopper legen for mit vedkommende.
Enig. Men det er nok også et spørgsmål om projektstyring og projektledelse?
Ikke alle kan lide at blive styret, specielt ikke når de ikke kan se hvorfor.

A Human needs purpose...

I næste uge skal jeg nok kikke på de dere stikkende nåle, Allan.
Men det kræver lidt sikkerhedsudstyr. Jeg skal ikke inficeres med et dobbelt blåt nåle-stik...

God Jul til alle - selv de arme stakler uden positiv HAMSPIRIT

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Halløjsa på Badehotellet

Indlæg af oz1iky »

Halløjsa på Badehotellet

Denne gang igen ikke specielt i Vejle & omegn - men faktisk til alle.
Endda dem uden positiv HAMSPRITI, selv jeg ikke er glad for det.
(de skulle jo nødigt føle sig ensomme i denne Hellige Fredens og Hjerternes tid)

Vi fortsætter i dag med at se lidt på HB's manglende usynlighed, må det nok hedde om lidt?
Nej, du læste rigtig. Er HB virkelig så usynlig som nogen påstår?
Det synes jeg faktisk godt lige vi kunne dvæle et par linjer omkring.

Og at det er OZ8XW der trækkes ind på scenens ulideligt skarpe og klare lys, er nok at han elsker at være der?
Det ser i alt tilfælde sådan ud for mange af os andre.
Men han er ikke den eneste der har luftet den kritik om det siddende HB.

3 - HB's usynlighed ?
Her synes jeg igen der skal gang i brille-pudsningen? Og nok ikke kun OZ8XW.
Beklager Flemming, den her gang skal du ikke have hele æren. Den må du for en gangs skyld dele med en del andre!
OZ8XW skrev :
Radioforums og nyhedsbreve behøver ikke være styret af EDRs ledelse eller udelukkende afspejle EDRs holdning; men der skal være en kontakt, således at man f.eks. kan få kommentarer fra ledelsen og svar på rejste spørgsmål.
Og lidt senere i sit indlæg skriver han:
OZ8XW skrev :
I det hele taget ville det være gavnligt, hvis medlemmerne får mulighed for at lære deres ledelse at kende, lige som ledelsen må være interesseret i at kende de forskellige meninger, som medlemmerne måtte have om EDR.
Du kan se det hele i denne tråd : https://edr.dk/forum1/viewtopic.php?f=47&t=14
Så slipper jeg for beskyldninger om "citat-fusk" og det der er værre.
Det er jeg jo desværre så vant til...

Jeg har været inde på at jeg - i bedste stil med hans egen allerbedste vens almindelige fremfærden over for alle os andre - skal fremlægge Sandhedsbeviser for sin uhyrlige påstand om at HB (hvilken HB der så end er tale om) har vedtaget en nedlæggelse af det førnævnte radioforum. Det er så - ikke uventet - ikke sket endnu. Næh, jeg vil hellere bede om eksempler fra hans egen tid i både HB og RM, om at han selv var med til den slags. Altså et LANDSDÆKKENDE radioforum. Og her tænker jeg ikke på hans ven's meget manipulerede indlæg på Yding Skovhøjs repeater nyt. Han sad jo i RM (og i HB, vil mange sige). Men hvorfor blev det så ikke indført da han sad der? Og hvorfor gik han ikke selv ind i det radioforum som blev kaldt "Vinstuen" og sørgede for at det kørte videre? Eller det seneste radioforum, som måske nok mere gik i sig selv? Hvorfor tog han ikke selv stafetten op, når det jo tydeligvis er så vigtigt for ham, kunne man måske med rette spørge ham om?

I øvrigt er jeg selv i gang med at finde den påståede beslutning om at et HB skulle have nedlagt en "Vinstue" eller et radioforum? Som tidligere nævnt, har jeg kun fundet det her, som ikke er en nedlæggelse:
https://www.edr.dk/wp-content/uploads/2 ... orum-1.pdf

Nå, men så også lige den omkring synlighed. Altså rent fysisk tilstedeværende synlighed. Ikke bare på et mere eller mindre manipuleret radioforum, eller ditto lokalt afgrænset repeater nyt. Nej, rent fysisk, tilstedeværende og åben over for at møde både medlemmer og IKKE-medlemmer.

Jeg skal bede alle læse EDR's formålsparagraf, §§2. De kan findes her, frit tilgængelige, selv for IKKE-medlemmer :
https://www.edr.dk/wp-content/uploads/2 ... 012021.pdf
(Repræsentantskabsmedlemmer og "Möchtegerne repræsentantskabsmedlemmer" bør læse den paragraf nøje, og sikre sig at de forstår den opgave og dens IARU-betydning og sammenhæng)

Og igen skal jeg bede om at der pudses briller - og denne gang er det ikke kun OZ8XW's briller.
Beklager Flemming, du får ikke hele læsset, andre må holde for her ...

Jeg oplevede fysisk tilstedeværende og åbne samt opsøgende - medlemmer af EDR's Hovedbestyrelse - til følgende begivenheder;
- OZ5ESB Esbjerg HAMDAY
- OZ3EDR Struer Amatørtræf
- OZ6FRS Frederikssund Loppemarked
- OZ7AMG Amager HAMDAY
- og ikke mindst til Amatør Træf Fyn i november 2021
Desværre har jeg ingen underretninger om Vildsund og Aalborg samt andre.
Derudover forlyder det at ind til flere Lokalafdelinger rundt i landet har haft besøg af et eller flere HB medlemmer i løbet af året. Så den der med usynlig, er i min optik lidt svær at retfærdiggøre.

Men jeg tvivler på at billedet er anderledes? Correct me please, if I'm wrong.

Og det selv i disse COVID-19 tider ?
Jeg har ikke haft mulighed for at være tilstede alle steder i landet hvor der var mange radioamatører tilstede.
Men mon ikke ....

Og jeg synes at man virkelig skal pudse sine briller godt. Har man ikke briller, så er det måske på tide at opsøge en optiker? For jeg så HB'er alle de steder. Mange af stederne endda selve Landsformanden for EDR. Men jeg synes at I alle burde spørge jeres regionale RepræsentantskabsMedlem (RM'er) hvorfor de IKKE var der?
For jeg kikkede laaaangt omkring for overhovedet at finde en RM'er ved de lejligheder.

Der var en enkelt hist og her. Men er de ikke medlemmernes repræsentanter i ...
Det gælder i øvrigt også for de få lykkelige områder som har suppleanter på listen - hvor var de henne?
Hvad var de lige de er suppleanter for?

Så den her påstand om HB's usynlighed, eller manglende synlighed, den kan vist ikke få noget certifikat for tryk-prøvning ved hverken Force Institut eller Teknologisk Institut?

I morgen må jeg hellere runde den af. Så vi må hellere slutte af med det omkring ressourcerne - hænderne. Ikke Pengene, men hænderne.


VY 73 ES MRY XMAS til alle - selv dem uden en positiv HAMSPIRIT.
Jeg er godt nok ikke meget for det - men de skulle nødigt føle sig helt uden for..


Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Frisørskolen er åbnet

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf søn mar 27, 2022 16:05, rettet i alt 1 gang.
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Frisørskolen er åbnet

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf søn mar 27, 2022 16:05, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Frisørskolen er åbnet

Indlæg af oz1iky »

Ohøj Mester
OZ7XF skrev :
Om nogen vil kalde sådan en ordning for babysitning, er jeg ret ligeglad med.
Så aldeles og fuldkommen enig.

Jeg tror der mangler nogle langsigtede planer.
Langsigtede planer, som i mange år har været umuliggjort af at der har været alt for store
divergerende meninger i, ikke mindst, "Repræsentantskabet". (nogen ville måske sige manglende "Repræsentantskab).

Når man, som jeg har brugt lidt tid på, kikket lidt bagud i foreningens lidt sparsomme arkiver,
vil man kunne se at det har kunne lade sig gøre. Man higer og søger ...

Men mon ikke det er på høje tide at der gives arbejdsrum til en "5-års plan" ?
Ikke som i dansk politik, hvor man kun tænker fra valg til valg og fra 1. januar og til 31. december.
Så vil der jo være noget at skrive og snakke om, frem for at ævle og kævle om hvem der har, eller skal have, magten.

Blot en ide, blot en ide ...

VY 73 til alle dem som er retmæssig indehaver af en positiv HAMSPIRIT

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Halløjsa på Badehtellet

Indlæg af oz1iky »

Halløj på Badehotellet

Afslutningsvis vil jeg dvæle lidt over den med ressourcerne, hænderne og alle de frivilligt uaflønnede kræfter, som alle snakker så meget om.

Ja, snakker om, endda meget ...

Hvorfor nøjes man med, på bedste "Havenisse" manér, kun at snakke om dem?
Er det fordi man har svært ved at bevæge sig, som "Havenisse"?
Min måske lidt skjulte påstand er at de måske er der, lige foran folks øjne.
Måske mangler viljen til at se den ressource og motiverer den til at give et nap med hist og her?

4 - Og hvor skal alle ressourcerne så komme fra?
Lad os runde af med ressource spørgsmålet. Det synes jeg er vigtigt efterhånden at man holder sig for øje, medlem eller ej. Og lige et lille (men kun lille) undskyld til Flemming OZ8XW, at du lige igen skal citeres. Men det citat belyser i mine øjne et gennemgående og mangeårig misforståelse. Ikke at det nødvendigvis er dig der begår den. Men du giver mig heldigvis mulighed for at tage den op.
OZ8XW skrev:
En styrket indsats vil kræve mange ressourcer; men jeg er ret sikker på, at det vil lønne sig på sigt
https://edr.dk/forum1/viewtopic.php?p=35#p35 - for ikke at blive beskyldt for citat fusk og andre uhyrligheder - link til hele hans indlæg på EDR's, ikke ret brugte, forum.

Alle snakker, og skriver, og taler, om aktiviteter og at der skal ske både det ene og det andet.
Alle kommer med gode (og knap så gode) ideer. Men ingen kan eller vil tage ansvar for at skaffe ressourcer til alt det de snakker, skriver og taler om. At føre det ud i livet, at gennemføre det.

I den tid jeg har interesseret mig for det indre af EDR's maskineri, med den modgang og modstand det nu giver, har jeg observeret et par ting. En af tingene er at hvis jeg ikke kan manipuleres til at gå med, så finder man bare andre veje til at forsøge en pacificering af folk som mig. Det forsøg endte så i september 2018 i Glostrup. Nok ikke til deres store jubel og tilfredshed, nok mere tværtimod.

Den anden ting jeg ofte observerede var at folk kom med forslag og gode ideer. Afleverede dem til EDR's hovedbestyrelse - det blev et dagsordenspunkt - og troede at så tog de (HB) over, at så kørte alt af sig selv. Jeg fatter til dato ikke at EDR's hovedbestyrelser gennem tid har tilladt den holdning og adfærd? Det er en i mine øjne stor misforståelse - gennem tid - at "Det tager HB sig jo af". Hvorfor har den holdning fået lov til at stedfæste sig? Hvem i RM og HB har gennem årene tilladt det?

Men måske Flemming, OZ8XW kan hjælpe os andre måbende og uvidende radioamatører med at forstå? Og her synes jeg ikke at det kun er OZ8XW der skal svare - men en hel del nuværende, mangeårige og tidligere HB'er samt RM'er, samt ikke mindst tidligere landsformænd for EDR, som bør svare alle os andre. Hvorfor var det hele tiden HB der skulle - skulle hvad? Og hvorfor? Og hvorfor sagde I ikke fra over for den holdning?

Imens vi alle venter på Godot (svar fra ..), kan jeg så anbefale at læse indholdet af de her 2 links om EDR's aktivitetspulje:
https://www.edr.dk/wp-content/uploads/2 ... ulje-1.pdf
https://www.edr.dk/wp-content/uploads/2 ... r-2018.pdf

Og så vil nogen sikkert påstå - som jeg tit har hørt - hvad fan' ved han, han kan sku da intet. Han har da ikke bidraget med andet end ballade. Tjah, det må så stå for deres egen regning og holdning. Måske jeg har bidraget lidt mere end de er klar over? Måske jeg har skrevet et par artikler til OZ og RDE Posten, gennem tiden. De artikler har nok ikke været så interessante, siden de ikke kender til dem, bevares. Det lever jeg nok fint med. Måske jeg har skrevet et lille kompendium om contest og contest programmer som er frit tilgængeligt via OZ0J, cirka 156 sider på dansk, og en lige så stor engelsk version. Taget på DXpeditioner til udlandet, betalt af egen lomme, frivillig og ulønnet. Men det er jo så nok heller ikke at bidrage, eller have kendskab til noget som helst? Foredrags aktiviteten er også sat på vågeblus. Jamen hvorfor skulle man dog afsætte tid til forberedelse samt bede ens arbejdsgiver om fri - når det jo alligevel ikke har nogen interesse blandt danske radioamatører? Nu er det jo kun når jeg synes det kunne være sjovt at holde et foredrag. Det er jo ikke fordi nogen har brug for et arrangement til en klubaften eller en aktivitetsdag/arrangement. Sjovt nok, så er det jo manglende aktiviteter "man" klager over, ikke? Hrmm? Med fare for at udstille OZ8XW - en anelse uberettiget, måske - men jeg forstår det simpelthen ikke...

Jeg har så kva' ævl, bævl og kævl samt indirekte angreb (ref. september 2018, Stationsparken i Glostrup) lidt mistet interessen i at bidrage i samme omfang som tidligere. Jeg er desværre blevet lidt mere .. selektiv .. på hvor energien skal anvendes. Desværre, da det strider mod min Sønderjyske opvækst og værdier herfra. Foreningen frem for alt. Foreningen først.

Jeg er nok lidt afventende, for nu må de her øvle-bøvle-hoveder da snart komme frem og gøre det så meget bedre end vi andre har formået. De påstår jo at de kan, eller sagtens kunne. Igen, læs de 2 links, så er der jo masser af muligheder for at få hjælp til at få gang i nogle aktiviteter.

Men jeg gad godt man kom videre?
Som sagt, fremtiden venter ikke. Den venter ikke på nogen som helst!
Og der er nok en grænse for, hvor længe de kan forvente at nogen bliver ved med at række en hånd bagud, i et forsøg på at hjælpe dem fremad. Jeg vil fremad, hvad vil du?

Da jeg synes de - igen-igen - svigtede deres egen kritik af at der aldrig skete noget, men ikke gjorde noget aktivt - ud over at stille op til Nationalsporten "Kom lad os brokke os", tillod jeg mig at gøre noget.

TV-2, Kom lad os brokke os.
https://www.youtube.com/watch?v=eJlEv6A7iJM

Har han ikke lært noget?
Jo han har. Ved Forsvaret. Hvis du vil have at der sker noget, så er der kun én sætning som dur. "Kom! Efter mig". Og det gjorde jeg så.

Og for at gøre en kort historie lang; Ved en tilfældig telefon samtale en fredag sidst i august, faldt samtalen på den manglende aktivitet og al kritikken over det, uden at nogen gjorde noget aktivt.
Det var til stor irritation for os der talte sammen. Og lige der mindes jeg læringen fra "Cirkus-Mili" - hvis du vil have der skal ske noget, så gå forrest og vis det gode eksempel. Tag initiativet, og vis det! Derfra også "Kom! Efter mig". I løbet af resten af den telefon samtale - på under en time, blev en temadag om contest på HF sammensat og personerne sat på, inklusive eventuelle rettelser og erstatninger hvis nogen ikke kunne deltage eller havde scene-skræk.

Efterfølgende skulle der ikke andet til end en kort snak med EDR'sLandsformand og Sekretær, så var det her "Show on the Road". Alt var stort set klappet og klaret på 1½ uges tid.

Temadagen blev afviklet den 23. oktober 2021 i Odense - EDR Headquarters. Der var tæt på udsolgt, har man fortalt mig. Alle har ind til nu givet udtryk for at det var en god og lærerig dag.

Kom! Efter mig!

Der jeg vil hen er, at man sagtens selv kan tage initiativ. Det behøves man ikke vente på EDR's hovedbestyrelse for. Og som jeg, desværre ser det, da slet slet ikke EDR's repræsentantskab man skal vente på. Så er det ikke kun Godot man kommer til at vente på ...

Hvis man kan vente på at HB behandler en ansøgning til Aktivitetspuljen, så vil det også være godt. Men alligevel - hvad afholder dig fra at tage et initiativ? Jeg tør også vædde en halv radiator og en pose muldjord på at EDR's HB vil gå så vidt som at lave en LYN-HASTE behandling af en ansøgning til en spændende aktivitet? Bare du selv tager initiativet, og vil gennemføre aktiviteten.

Selvfølgelig skal man spørge sig selv om hvad EDR kan gøre for sig. Men hvad er der forkert i at spørge sig selv om, hvad man selv kan gøre for EDR? Jeg kom til det. Jeg fik arrangeret en temadag om contest på HF, der blev afviklet den 23. oktober 2021 i Odense. Tak for hjælpen venner, både dem i fronten og dem liiige bagved. Og tak EDR's siddende HB for deres velvilje og hjælp.

Hvornår laver DU en aktivitet eller temadag? Hvad afholder dig?

Og som afsluttende bemærkning : OZ8XW. Er valgkampen til RM 2022 allerede startet?
Hvis ja - er det ikke lidt for tidligt? Du skulle jo gerne have kræfter nok, til at folk som mig virkeligt tager fat om dig og dine følgesvende, når det virkelig går i gang til foråret. Og bare roligt, jeg stiller ikke op denne gang. Vi skal jo nødigt give nogen grund til en gentagelse af seancen i september 2018 i Glostrup, vel? Det må vente til 2024.


VY 73 til stort set alle - men helst kun dem med positiv HAMSPIRIT


Kenneth OZ1IKY


PS - Jeg håber at man efterhånden har gennemskuet hvad jeg mener med "men kun til dem med positiv HAMSPIRIT" og hvorfor ?
.
0000 Strategisk problemløsning på højt plan.png
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Frisørskolen er åbnet

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf søn mar 27, 2022 16:05, rettet i alt 1 gang.
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Frisørskolen er åbnet

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf søn mar 27, 2022 16:04, rettet i alt 1 gang.
Besvar