Frisørskolen er åbnet

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Frisørskolen er åbnet

Indlæg af oz1iky »

Halløjsa
OZ7XF wrote:
Jeg venter for tiden på et paprør fra en kendt amerikansk radioamatørorganisation. Hvor lang tid tager selve forsendelsen?
Rent professionelt, så oplever jeg mega lange forsendelsestider fra United Bluff ...
20 små zenerdioder, og 50 små kondensatorer, bestil den 21. november, er ankommet i går eftermiddags ...

VY 73, men kun til dem med positiv HAMSPIRIT

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Frisørskolen er åbnet

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf søn mar 27, 2022 16:11, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: Frisørskolen er åbnet

Indlæg af OZ0J »

oz7xf skrev: fre dec 10, 2021 7:52 Jeg venter for tiden på et paprør fra en kendt amerikansk radioamatørorganisation. Hvor lang tid tager selve forsendelsen?
Forvent at det bliver taget i tolden, og at der kommer PostNord gebyr og importmoms på. Det har indtil flere danske radioamatører allerede erfaret.
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: Frisørskolen er åbnet

Indlæg af OZ0J »

oz4zat skrev: tors dec 09, 2021 22:17 Jeg er helt med på, at Danmark snart er et 100,000 % Microsoft-land, og at de færreste kan forestille sig en verden uden for vinduerne - det kan jeg ... beklager.
Når man tænker på, hvor meget "ballade" der var over et to-trins login til en tidligere udgave af EDRs hjemmeside, så tør jeg slet ikke tænke på, hvordan det går med andre platforme end Microsoft - uanset om man kan lide vinduer eller ej.

Og jeg tænker på det administrative ikke så meget på møder m.v. EDRs ledelse vil sikkert gerne tage imod et færdigt setup uanset styresystem m.v. - der skal "bare" følge nogle frivillige kræfter med. Og ja det kniber det stadig med, men sporene skræmmer stadig.
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Frisørskolen er åbnet

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf søn mar 27, 2022 16:10, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: Frisørskolen er åbnet

Indlæg af OZ0J »

oz7xf skrev: lør dec 11, 2021 5:57 Det ville være eller er for så vidt en fascinerende tanke, men det er jo ikke altid, at verden er skruet sådan sammen. I al ledelse drejer det sig om at kunne lytte. Lytte efter spæde ryster og idérigdomme, sortere og udnytte.
Formanden for foreningen har ikke kun en hjerne. Hvis han har ører, har han ca. 1500 x 1,350 kg = 2 tons hjernemasse at arbejde med. Det må da kunne udnyttes.
Hej Allan

Jeg er sikker på, at formanden og andre frivillige lytter, men der er kun 24 timer i døgnet. Når kan ser, hvor mange, der bidrager til bl.a. EDRs hjemmeside med god indlæg, så siger det vist meget om de frivillige kræfter i foreningen EDR.

Det var galt med de frivillige kræfter, da jeg var i HB i 2017, og det er nok ikke blevet bedre med tiden. Når der ikke er nogen frivillige kræfter, så bliver arbejdet ikke gjort. Hvem er det til gavn for?

Formanden skal vel kun lede og fordele arbejdet? Problemet er så, at der er ingen at fordele arbejdet til.
oz7xf skrev: lør dec 11, 2021 5:57 rigtig mange tak for dit uselviske arbejde for foreningen, både gennem tiden og nu med en god kalender mv.
Velbekomme, det er da rart, at nogen sætter pris på det frivillige arbejde.

God jul retur.
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Frisørskolen er åbnet

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf søn mar 27, 2022 16:10, rettet i alt 1 gang.
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Frisørskolen er åbnet

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf søn mar 27, 2022 16:10, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Frisørskolen er åbnet

Indlæg af oz1iky »

Halløjsa Mester Allan !

Ja det må siges at være et selvmål af format?
Jeg tror heller ikke at Havenisse-nålen kan bære et sådan selvmål?
OZ7XF wrote:
Hvorom alting er glæder jeg mig til at se, hvad der vil ske på foreningens forum og om tidligere tiders moderationer til fordel for den forhenværende hovedredaktør tages op igen.
Det sjove er at han tilsyneladende har været for længe væk fra magtens centrum?
For mig virker det som endnu et forsøg på at gå efter manden og ikke bolden.
Fordi bolden er ikke sjovt - det er nemlig HB i det her tilfælde.
En hver moderne ledelse afstemmer jo tingene inden man går "Public".

Men det er måske lidt for nymodens, lige som det med døgn-fluen som kaldes Internettet?


VY 73, men kun til dem med positiv HAMSPIRIT

Kenneth OZ1IKY


Som et mindre PS ...
Hvorfor bruger han forresten ikke selv EDR's forum, i stedet for Brugtgrej?
Det synes jeg faktisk er lidt underligt.
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Frisørskolen er åbnet

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf søn mar 27, 2022 16:09, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
OZ5WU
Indlæg: 188
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 20:12

Re: Frisørskolen er åbnet

Indlæg af OZ5WU »

Hej alle

En meget væsentlig del af min leder i OZ december 2021, tager udgangspunkt i IARU-region 1' s arbejde med at skabe en fornuftig fremtid for "Verdens Bedste Hobby"
IARU har nu offentliggjort de første skridt på den lange vej til organisationsstruktur anno 2021 og frem. Læs mere her:
https://www.iaru-r1.org/stf/
https://www.iaru-r1.org/stf/background/
https://www.iaru-r1.org/stf/workshop-result/
https://www.iaru-r1.org/stf/organisation/

Dette burde afmontere påstande om at tankerne er mine personlige fikse ideer ;)

Der er også amatører der opfatter min retorik, som afskyelig...
Det skal jeg selvfølgelig beklage "lidt" Vi skal bare være klar over at de problemer, der er skabt gennem tiden, ikke forsvinder med portvin og slesk tale.
Ofte er det ganske godt at opridse virkeligheden som den faktisk er og forefindes, det giver nemlig det bedste afsæt ind i fremtiden at ulykkelighederne er skarpt definerede, så vi ikke gentager succesen.
For som en skandinavisk amatørkollega bemærkede under IARU konferencen: "No Change -- NO Future"
Dette gælder 100% også for EDR...

Det er i dette lys min skarpe kant skal ses, da jeg er af den opfattelse at EDR SKAL have en fremtid..

Vy73 de OZ5WU Michael, Sekretær EDR HB

P.S. jeg skal nok komme med svar på de øvrige elementer i ganske fint har rejst i tråden, der er bare lige for få timer i døgnet p.t
Vy 73 de OZ5WU/Michael
Libertatem Defendimus

EDR member 12353 - ARRL member 3100340794 - RSGB member 322950
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Frisørskolen er åbnet

Indlæg af oz1iky »

Halløj Mester Allan

Jeg higer og søger ...
Men finder intet på https://edr.dk/forum1/ som har ham som "afsender" ?
Det kan være mit SPAM filter som hapser det? Jeg har puttet en lille og udsøgt skare i et sådan filter.
Der er blevet så dejlig stille og roligt, siden jeg gjorde det.
Eneste sted jeg ikke kan gøre det, er https://brugtgrej.dk/forum.php?mode=overview.
Desværre ...

Angående den 12. december kl. 12:00.
Ellers tak. Fin dag. Og det med lige rundt om hjørnet dagen efter. Tak, men nej tak. Den slags aktiviteter overlader jeg
gerne til personer som mener at de absolut skal være i centrum. Selvom ingen måske gider at hører på vedkommende?
Det er jo heldigvis et frit land vi lever i, så jeg kan jo bare lukke af for den slags mennesker.
Den slags mennesker forsøger kun på at spilde min tid.

IARU region 1
En tak til Wehnert, OZ5WU - og resten af Hovedbestyrelsen - for det arbejde de lægger i alt det her.
Tilsyneladende er der en del i "Havenissernes Parti" som har sovet virkelig meget i timen?
Men det er jo altid lettest at skyde efter ÉN person, frem for at sætte sig ind i sagerne,
man tidligerer sovet over fra ...

Jeg er lige ved at tro at nogen af dem stadig sidder på Stationsparken i Glostrup og undrer sig over hvad der lige gik galt ?
0000 Grine-mus 1c.jpg

VY 73 og en god-glimragende dag - men kun til dem med positiv HAMSPIRIT


Kenneth OZ1IKY
Senest rettet af oz1iky tirs dec 28, 2021 10:54, rettet i alt 1 gang.
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
OZ1OY
Indlæg: 3
Tilmeldt: man dec 07, 2015 13:08

Re: Frisørskolen er åbnet

Indlæg af OZ1OY »

Som mangeårig bruger af Linux og de senere år også til radioamatørbrug, syntes jeg, man skal erkende realiteterne:

- selvom Linux til radioamatørformål både kan bruges på PC'er og nu Raspberry Phi's, er det "op ad bakke" hele tiden. Livet som radioamatør er desværre meget lettere som Windows-bruger :-( Versionsrytteriet i Linux dræner reelt konkurrencen til Windows.

- man skal erkende, at de "store IT-giganter" reelt har et monopol, og MS gør alt på en PC for at gøre livet med Linux surt, f.eks. med dual boot.

Den danske stat (og sikkert EDR også?) er 100% afhængig af MS og Google. Det er reelt kun giganter, som den kinesiske diktaturstat, som har kræfter til at udvikle og vedligeholde en IT-struktur uden amerikanske giganter.

Men jeg forsætter trods alt med mine Linux-pc'er og min Linux-telefon, og kan kun opfordre andre til at bruge de samme værktøjer, og gerne arbejde sammen på nogle fælles "standard"-løsninger for en radioamatør, f.eks. på Region 1-niveau.
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Frisørskolen er åbnet

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf søn mar 27, 2022 16:09, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Frisørskolen er åbnet

Indlæg af oz1iky »

Halløjsa Mester Allan

Ja - ham der Over-Hyleren fra Vejle & Omegn er godt nok blevet lidt en sløv banan siden han ikke sidder på magten længere? Måske er det den han nu (er valgkampen til RM 2022 startet?) forsøger at genvinde? Man kan jo aldrig vide?
https://edr.dk/forum1/viewtopic.php?f=47&t=14

Men jeg kan på andre fora se, at diskussionen også kører på om hvorvidt en Cand.Polyp' er påklædt eller iklædt?
Man kunne jo så filosoferer lidt over om S'et efter syv-tallet stod for slatten eller sløv?
Eller noget helt tredje, og knap så habilt... (men det kan det misbrugte brev-papiret vel næppe afsløre?)
https://ham.brugtgrej.dk/forum.php?mode ... &obj=89837

Gad vide hvor man skal afleverer havenisse-affald på genbrugspladsen?
Det kan efterhånden ikke være "brændbart-småt" som TV-2 synger om?

Ja ja da. I sin tid var det noget der blev overstået på førstedagen,
hvor Margrethe mente man skulle tjene Landet i en rum tid.
Så det gjorde vi da så. Nogen med mere glæde end andre - og stakkels dem.
Nogen måtte endda helt op nord på til Grønland, inden de (nogen stadigvæk ikke) fattede noget.
Måske fordi nogen af os har været pænt længere nord på end de nogensinde har været?

Heldigvis var der ingen falske titler, lånte fjer eller skjulte havenisser med mere, i det udstyr der her blev udleveret til iklædningen for senere påklædning. Selv "parade-uniformen" fik lov at vente på sig. Vi var jo Kamp-soldater, som Obersten påpegede. Ingen tid til 'dikke-darer' og andet 'firlefans'. (lånte fjer?)

Jeg er lidt spændt på at se hvad de, slet skjulte og i min verden allerede mislykkede, kiksede planlagte og dårligt koordinerede angreb på en Hovedbestyrelse som vil foreningen det bedste, ender op med?
Jeg skal inden Jul på besøg i Ryvangen. Der var nogen som gav alt, for det vi idag har. Mon nogen af dem her overhovedet har noget ....

Nå skidt! Der var flere vellykkede ting, den 12. december kl 12:00, som giver mig en smule håb.
Og det var ikke Molbo-Tøndernes fangst, denne gang.

VY 73 og en god-glimragende Jul til alle, som kan mestre en positiv HAMSPIRIT
(Jeg synes at der er mandefald på listen for positiv HAMSPIRIT ...)


Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
Besvar