Fremtiden for RDEforum

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
Besvar
Brugeravatar
OZ8AAZ
Site Admin
Indlæg: 86
Tilmeldt: fre nov 30, 2007 1:16
Geografisk sted: Näsum (Sverige), JO76ge
Kontakt:

Fremtiden for RDEforum

Indlæg af OZ8AAZ »

Hej alle,

Først en beklagelse over ventetiden på at få fikset rettighedsproblemet, der har plaget nærværende forum. Desværre er alt arbejde her frivilligt, og må vige for andre pligter. Dernæst, fejl af denne slags har det med at være tidskrævende at finde og rette - i omegnen af en arbejdsdag eller så. Nu lader det til at ordnet i denne omgang, men det sætter unægteligt tanker igang: Om det er besværet værd, om det bidrager til noget og om interessen stadig er der.

RDEforum har kørt i henved 15 år og kom som reaktion på fodslæbende forening, der ikke ville have denne slags nymodens uorden ind i deres fine rammer. Resten er historie, og oceaner er løbet gennem åen siden. Hvad der IKKE har været formålet med RDEforum var og er, at skabe mere fragmentering i informationsstrømmen. Vi er ikke mange radioamatører nok til at kunne have mange foreninger og digitale tjenester, og mit eget ydmyge håb har været at en sund udvikling i mere officielle former ville ha' gjort forummet her overflødigt.

Med den ro som efterhånden har sænket sig over magtkampene og støvet er ved at lægge sig fremtoner der sig et perspektiv hvor det er muligt at konsolidere (og udvikle!) de digitale informationsstrømme på færre platforme, og underlægge administrationen mere langsigtige og organiserede rammer. Bevares, en form for "græsrodsfornemmelse" ligger hjertet nær, og de idéer som kan vokse organisk nedefra og op er oftest at foretrække, MEN... Det kræver enormt meget tid, ressourcer og opmærksomhed.

Nu hvor en simpel teknisk fejl får "stamgæster" til at tage deres gode tøj og rømme RDEforum er det måske på tide at overveje hvor kræfterne skal bruges - og om ikke forummet skulle blive en del af en større løsning i foreningsregi?
Vy 73 es cuagn de
Kasper SA7LNK / 7S7K (ex-OZ8AAZ / 5P9K)
https://kasper.myram.dk
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Fremtiden for RDEforum

Indlæg af oz7c »

Hej Kasper

Det ser ud til at det for mit vedkomen er rettet tilbage !

Jeg vil derfor genoptage min del af det frivilige arbejde igen.
Skal man lave friviligt arb. skal det også være rimelig betingsler.
Det var først da de gik op for mig at ingen reageret, at jeg ikke troede det var en fejl.

Lad os håbe det ikke sker igen, men set i bakspejlet var der ingen reaktion fra ledelsen og
havde i været ude at sige noget så var det måske gået anderledes.

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Fremtiden for RDEforum

Indlæg af oz7xf »

Hej Kasper mf.

Når du skriver sådan, gør jeg jo også mine tanker:
OZ8AAZ skrev: tirs apr 12, 2022 8:50 Først en beklagelse over ventetiden på at få fikset rettighedsproblemet, der har plaget nærværende forum. Desværre er alt arbejde her frivilligt, og må vige for andre pligter. Dernæst, fejl af denne slags har det med at være tidskrævende at finde og rette - i omegnen af en arbejdsdag eller så. Nu lader det til at ordnet i denne omgang, men det sætter unægteligt tanker igang: Om det er besværet værd, om det bidrager til noget og om interessen stadig er der.
Tanker, der er ret sammenfaldende med dem, som du lufter senere i dit indlæg. Det handler om græsrødder.
Men man skal også bruge kræfterne, hvor de har bedst gavn, som du også er inde på.

Skal et sted som dette være et alternativ til ikkemedlemmer af EDR, vil det kræve endnu mere tid.
En anden mulighed er at støtte teknisk op omkring en bette forening, der i den grad mangler et veldrevet forum. Det kunne jeg godt finde på. Alene udfordringen at blive medlem dér, tager jeg gerne op. Men jeg vil ha´et signal på en hemmelig frekvens fra den bette forenings formand.

En tredie og for mig udfordrende mulighed ville være at støtte op omkring en Drupal-løsning for en lidt større forening, der i den grad er presset af at presse ord for tiden. Men hvem hulen kan lede et mindre team?

vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
oz4zat
Indlæg: 161
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 16:29

Re: Fremtiden for RDEforum

Indlæg af oz4zat »

Hej Kasper

Jeg ville blive ked af det, hvis du/I lukker rdeforum.
EDRs forum er kun for medlemmer og iøvrigt både lidt brugt og til tider ustabilt.
På brugtgrej huserer en slettegal adminstrator hvis retningslinier er helt uforudsigelige, men tillader frit spillerum for især en klippefæstnet trold.

Så, nej; hvis du kan overkomme det så bevar rdeforum.dk !!!
Glemmer du, så husker nettet
bit for bit ...
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Fremtiden for RDEforum

Indlæg af oz7xf »

Hej Søren

Hvis man bare kunne afrette Kasper, så han slog et "teknisk Uheld" skilt op, når han blev bekendt med problemer, var mange bekymringer væk. Et skift, der nogen gange kan flagre øverst på phpBB eller hvis den del er helt nede, så et rent HTTP-Skilt på serveren.

Jeg bruger det da selv fra tid til anden, når jeg koger på f.eks:
DXiDutten med tilhørende gemakker: https://hamforum.dk/

Derudover er jeg ovenud enig i dine betragtninger.

vy 73
OZ7XF
Besvar