Uinteressante indlæg på det brugte marked

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af oz7xf »

Det interessante ses også her:
Screenshot 2022-06-03 at 06-02-11 Brugtgrej - Enhedslicens på vej.jpg
hvor skribenten reflekterer uden at have ofret de 5,2 sekunder det tager at verificere OZ7TXs certifikatkategori ved opslag i Frekvensregisteret.
Da Frekvensregisteret lige for tiden har lidt bøvl med adgangen skal jeg for fuldstændighedens skyld meddele, at OZ7TX står registreret med et A, og gør det også i min ældste download fra Frekvensregisteret fra august 2015.
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af oz7c »

Hej

Er vi ikke at være der hvor BG er så uintresant ligegyldig.

Såvidt jeg kan se indeholder den annoncer der flere år gamle faktisk op til ca 8-10 år !

De burde slettes for at ingen spiller deres tid med dem !

Og til Alan
Hvis du har en liste over alle de radioamatører der er i Styrelsens register,
må du gerne sende den til mig så skar jeg skrive noget code for at finde ud af hvor mange radioamatører
der er med og uden flere calls.
Det kan godt være der er udstedt 8000 calls men der er ikke 8000 radioamatører !

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af oz7xf »

oz7c skrev: fre jun 03, 2022 14:15 Hvis du har en liste over alle de radioamatører der er i Styrelsens register
Det udtræk jeg har er fra 2015, men det adskiller sig fra dem man kan trække i dag, da endnu færre nu er tilgængelige grundet let valg af anonymitet. Derudover er der det evindelige problem mht manglende opdatering i forbindelse med dødsfald og lign.
Jeg brugte i sin tid udtrækket til at lave lidt statistik omkring fordelingen mellem kat A, B og D, og til at få lidt fornemmelse af, hvor mange, der havde flere kaldesignaler.
Det, der forbavsede mig dengang var, at antallet af personer med D udgjorde hele 13% af samtlige personer.
Skulle jeg været gået dybere i statistikken skulle jeg have været en tur i Styrelsens kælder, hvor det gamle håndarkiv befandt sig. Det gør det nok stadig???

Med hensyn til BG har jeg opgivet det. Det skyldes primært en særdeles useriøs moderation.
Jeg havde egentlig forventet, at der kunne komme gang i et forum hos EDR. Det synes imidlertid ikke at være tilfældet, og jeg skal være den første til at beklage mine forventninger i den retning. EDR er i dag som EDR altid har været. Et hyggested for en bitte samling hovedbestyrelses- og repræsentantskabsmedlemmer. Når jeg fortsat betaler mit kontingent, men jeg ikke længere sætter næsen op efter nogen som helst form for medlemsinddragelse i den forening, skyldes det kun min evindelige naivitet og troen på, at nogen må kunne gøre det bedre eller i det mindste holde sig væk således, at andre kan komme til.

vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
Rimax_15
Indlæg: 186
Tilmeldt: lør dec 19, 2015 18:10

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af Rimax_15 »

oz7xf skrev: ons maj 25, 2022 6:13 Endnu et uinteressant indlæg har set dagens lys på det Brugte Grejs marked:
Screenshot 2022-05-25 at 05-05-24 Brugtgrej - 50 MHz (PI4) - forhold.jpg
Et indlæg, der overholder alle parametre til at blive gengivet her, som interessant.

vy 73 i ukontrollerbare mængder
OZ7XF, Allan
Jeg har set nogle af de private beskeder Hr. Cand. jur sender til Hr. Michael Jensen
på BG. Der kan man snakke om at være ondskabsfuld.
Noise Busters. En spændende side på FB
Privatradio.dk
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af oz7xf »

Rimax_15 skrev: lør jun 04, 2022 10:24 Jeg har set nogle af de private beskeder Hr. Cand. jur sender til Hr. Michael Jensen
på BG. Der kan man snakke om at være ondskabsfuld.
Hvordan, at det går ve´ den Invertede, skal jeg ikke kunne udtale mig om. Det er noget tid siden, at jeg har haft forbindelse til De Underjordiske, lyttet til fremskudte modtagere, netværket af søbårne efterretningskilder. Ja selv søkablets anvendelse er sat lidt i baggrunden til fordel for Broderskabets nyeste redskab. Et redskaber, der er så hemmeligt, at jeg ikke kan komme nærmere ind på det her andet end, at dets tilstedeværelse minder helt utroligt meget om moskitoers sværmen om hoveder i akut delirium. Tønderne fyldes stadig, men processerne er automatiserede. De ondeste tunger taler her om den ganske særlig form for selvsving, der også ses i de tidligere så eftertragtede Molbotønder.
Man kan sige, at ringen ikke blot er sluttet, men kortsluttet. Så kortsluttet, at Det Europæiske Center for Højenergifysik (CERN), der er verdens største fysiklaboratorium og som arbejder bredt med partikelfysik ikke har kunne påvise nogen partikelvandring. Og netop det forholder jeg mig til.

Der er givetvis for meget Hr. Jensen. Der er f.eks Den lange Hr. Jensen. Ham og hans fortræffeligheder vil jeg dog lade ligge for her at udbrede kendskabet til Flade Jensen:
http://www.youtube.com/watch?v=lLnZlIrzWfc

I et lidt større perspektiv:
http://www.youtube.com/watch?v=HG5jI7Qr808
måske nogen, hvem det så end måtte være, kunne trænge til at køle røv i Storkespringvandet.

vy vy 73 til de yderst trængende
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af oz1iky »

Halløjsa Rimax_155
Rimax_15 wrote:
Jeg har set nogle af de private beskeder Hr. Cand. jur sender til Hr. Michael Jensen
på BG. Der kan man snakke om at være ondskabsfuld.
Som der tidligere har været ført Sandhedsbevis for, endda af flere gange, så er denne person IKKE Cand.Jur.
Personen er gentagende gange blevet bedt om at fremlægge Sandhedsbevis for hans gentagende påstand
om at han alligevel skulle være Cand.Jur.

Så jeg vil mene at det er helt aldeles rimeligt at Michael Jensen bruger den med de lånte fjer om personen.
... ind til denne person endelig tager sig sammen og fremlægger Sandhedsbeviser som kan verificeres.
( et tidsskrift el.lign. er ikke en verifikation !! Det er et Eksamensbevis !! )

VY 73 og en fortsat god søndag samt Grundlovsdag, men kun til dem som har en positiv HAMSPIRIT

Kenneth OZ1IKY
.
At smykke sig med lånte fjer.png
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af oz7xf »

Fra tid til anden kan man opleve, at fjerene kommer flyvende af sig selv. Det er tilfældet her:
Screenshot 2022-06-06 at 02-48-11 Brugtgrej - Enhedslicens på vej.jpg
, hvor OZ7TX takker "Vagnen" for oplysningen. En oplysning, som Vagn har fået af OZ1FF, hvilket Vagn rent faktisk kvitterer for i trådens indlæg #58:
http://ham.brugtgrej.dk/forum.php?mode=thread&obj=92367
Min hovedmeddelelse i dette indlæg går dog i en anden retning, nemlig den at rydde lidt ud i et par misforståelser i ovennævnte tråd. Derfor:
For at få det eftertragtede certifikat må OZ7TX henvende sig til Styrelsen og indvillige i at betale derfor.
Det kan for mange være svært, endda for nogen helt umuligt at benytte Styrelsens internetbaserede selvbetjeningsløsning:
http://virk.dk/myndigheder/stat/ENS/sel ... nvendelse/
Derfor kan Styrelsen kontaktes således:
Screenshot 2022-06-06 at 03-33-47 Ansøgning om tilladelse til frekvensanvendelse tilmelde til amatørprøver og ansøge om amatørkaldesignal Virk.jpg
De er faktisk ganske behjælpelige, selv ved telefonisk henvendelse.

Egentlig ville det være meget lettere, hvis Vagn ikke blandede sig i trådene på det brugte marked. Derved ville han ikke risikere at blive udsat for disse frygtelige flyvefjer, og vigtigst af alt, han ville ikke komme til at mis-, des- eller disinformere den måbende forsamling.
http://www.youtube.com/watch?v=bDT7vVQkCDA

Jeg er ret sikker på, at der eksisterer en radioamatør med hamspirit og at denne kan videreformidle Styrelsens kontaktoplysninger til OZ7TX således, at han kan få sit plastkort på plads.

vy 73 til den med hamspirit
OZ7XF. Allan
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af oz7xf »

I tråden:
https://ham.brugtgrej.dk/forum.php?mode ... &obj=92367
kunne OZ1OXQ drage fordel af ikke at pryde sig af lånte fjer i forbindelse med sin omtale af FT8. Lånte fjer, der har udtalt sig om noget, de ikke helt har styr på. I stedet kommer OZ1OXQ til at deltage i en sand strøm af misinformation omkring modulationsarten og dens mulighed for anvendelse af internettet til synkronisering af en tidsnormal.
Andre faseskiftmodulationsarter, som f.eks PSK31 anvender ikke synkronisering af en tidsnormal og kan anvendes med nærlig samme svage signalstyrker over tilsvarende lange afstande, og på støjfyldte frekvenser.
I sin tid, da CW blev anvendt kommercielt anvendtes også tidsnormaler, dog ikke af samme nøjagtighed som den, der anvendes ved FT8. Trafiklister, broadcast og tavshedsperioder var styret af klokkeslettet, og uden et præcist visende ur, kunne man miste og eller forstyrre vigtig information.
Min anbefaling til OZ1OXQ må være at anvende Kronometertrappen nedenfor Holmens Kirke, når han henter tiden i København. Det skal jo gå rigtigt til, når stationsuret skal sættes.

Med hensyn til genindførelse af en morseprøve i forbindelse med opnåelse af radioamatørcertifikat, vil det ikke komme på tale fra Styrelsens side. Den beskæftiger sig ikke længere med, hvilke modulationsarter radioamatører skal kunne anvende, da der ikke længere er nogen mulighed for, at radioamatører skulle møde nogen kommerciel cw-udsendelse at skulle forholde sig til.
Det var en glædens dag for mange kommende radioamatører, da kravet til bestået morseprøve faldt. I dag er det således op til den enkeltes ønske at opnå cw-færdigheder, og jeg har i en del år været fortaler for, at foreningen EDR sætter forskellige systematiserede uddannelser i værk, blandt andet omkring cw, men det er endnu ikke sket. Om det skyldes, at bladudgivelsen stadig overskygger alt andet, skal jeg ikke kunne sige, men det er en nærliggende tanke.
Egentlig så jeg også meget gerne, at foreningen lavede kurser og konkurrencer i anvendelse af Vibroplex. Det kunne enkelte sikkert trænge til.

For at holde mit indlæg absolut neutralt vil jeg undtagelsesvis undlade med vanlige velmente hilsen: "vy 73 til de fleste".
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
OZ5WU
Indlæg: 188
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 20:12

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af OZ5WU »

Hejsa Gode folk!
Jeg kunne altså ikke nære mig længere!
Mængden af VRØVL på det brugte marked blev mig et nummer for meget, det gav dette host!
Billede
Jeg tænker ikke mit lille VUF skader
Vedhæftede filer
2022-06-11_21-06-49.png
Vy 73 de OZ5WU/Michael
Libertatem Defendimus

EDR member 12353 - ARRL member 3100340794 - RSGB member 322950
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af oz7xf »

OZ5WU skrev: lør jun 11, 2022 21:36 Jeg tænker ikke mit lille VUF skader
Det er altid godt at se, at der stadig er et andet liv end trædemøllens.
Jeg tror, at det var vor Dronning, der i 2017 udtrykte sig således:
Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.
Jeg tror, at jeg vil parkere den dér.

vy 73 og godt mod på det frie liv
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
Rimax_15
Indlæg: 186
Tilmeldt: lør dec 19, 2015 18:10

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af Rimax_15 »

Det er sjovt at Vagn skriver, at mobning ikke er i orden, når han selv er en af de værste.
Noise Busters. En spændende side på FB
Privatradio.dk
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af oz7xf »

Hej Rimax_15

Jeg mener, at man ikke bør henlægge den store retssag, men til stadighed have den for nøje. For det var et forbilledligt dommerarbejde, der blev udført.
Denne tråd er også forbilledlig for et godt forum og dettes moderation, hvorfor jeg linker dertil:
viewtopic.php?t=775

vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af oz1iky »

Halløjsa Mester Allan

Pudsigt at du bringer den retssag op.

Der blev nemlig talte om den sag sidste lørdag på det årlige DX møde (ikke på generalforsamlingen!)
Her var der flere som godt ville vide lidt mere om den sag og dets indhold.
Endda den udenlandske gæst ville have afklaret et par ting, da de jo i august 2018 havde fået et afslag om støtte til deres DXpedition på grund af den retssag.

Mange undrer sig stadig hvad en privat sag fra en retssag i Esbjerg har med det hele at gøre. Retssagen i Esbjerg var mellem 2 privat-personer (Retten i Esbjerg BS 16-426/2015, 15. marts 2016) og var bilag 9 i stævningen fra den 18. maj 2017. Sagen var mellem OZ7RQ Benny (SK) og så OZ1OXQ (tidl. OZ4OO) Vagn. Ingen af de 2 personer var medlem af foreningen der i maj 2017 blev stævnet. Ikke des mindre var den en del af den fremsendte stævnings materiale. Sagsøger mente at hans afvisning skyldtes denne 'injurie-sag' (18 maj. 2017, stævningens side 2).
Stævningen var sendt til Københavns Byret. Ikke til Retten i Glostrup, som den skulle have været sendt til.

Den (dommen fra Esbjerg) fortæller at man må kalde en bestemt person for "en psykopat" (BS 16-426/2015, side 12).
Hvad man så end kan, eller skal, bruge det til? Der er også et par andre interessante passager i den dom, som er læseværdige og af enkelte måske er lidt forkert udlagt.

Om sagsøger havde brugt "velfærdstab" som en begrundelse, var et andet spørgsmål som ofte er blevet stillet.
Her citerer jeg blot sagsøger selv fra den 22. september 2017:
"Derfor vil sagsøger lide et velfærdstab, såfremt han ikke opnår medlemskab".

Mange undres fortsat over hvem der så kan beskyldes at han lider et "velfærdstab" fra 1963
(In 1963, 16 years of age, I was licensed as OZ4OO (1)) og frem til oktober 2014, hvor han nægtes optagelse.
I The First Class CW Operators Club (FOC) News Sheet 768 fra oktober 2013, kan man i nomineringslisten på side 1 læse følgende :
"OZ1OXQ (Vagn): by ZL2AGY. An objection has been lodged against OZ1OXQ" (2)

Men sådan er der jo så meget, ikke?


Jeg tror bare jeg vil gøre som Michael Jensen på Brugtgrej har gjort.
Jeg vil bede Andeby Universitet om et Cand.Jur. diplom.
Eller måske endnu bedre, Knigthsbridge University in Denmark (KU?) (3)?


VY 73, men kun til dem med en positiv HAMSPIRIT

Kenneth OZ1IKY

(1) link er taget den 18. juni 2022 kl 11:12: www.qrz.com/db/OZ1OXQ
Skulle der været ændret efter den dato og det klokkeslæt er det indehaveren selv der har foretaget ændringer i teksten.
(2) FOC News Sheet 768 : https://g4foc.org/Resources/News%20Sheets/768_10_13.pdf
(3) : https://www.degreeinfo.com/index.php?th ... ity.16508/

Som et lille PS;
Godt nok har ingen hørt mere til "FinnA". Men han har vist afstedkommet at diverse dokumenter ligger at flyder ude på det store stygge internet? Søg og du skal finde, finder du ej, så spørg de rigtige på den rigtige måde. Og du skal med sikkerhed finde det du søger.

Et lille hint; har du brugt de rigtige sags- og journal-nr? F.eks. ENS Sag 14/03749
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af oz7xf »

oz1iky skrev: lør jun 18, 2022 12:11 "Derfor vil sagsøger lide et velfærdstab, såfremt han ikke opnår medlemskab".
Åh ja, det lille sammensatte ord: velfærdstab, som sagsøger luftede flittigt på mindst et forum. Interesserede kan jo selv slå ordet op på de medier, der behandler ord. Andre kan sikkert nøjes med at smage på ordet og danne sig et indtryk af betydningen og mulig forståelse for at tabe noget man aldrig har haft, og at der i dette tilfælde er tale om netop velfærd.
Jeg prøver en gang til. Velfærdstab.

Det er dog befriende, at sagsøger gør sig tanker om årsagen til ikke at kunne blive medlem. Ikke fordi, at tanken nødvendigvis går den rigtige vej eller er ført til ende. For så var sagsanlægget jo med al rimelighed anlagt mod sagsøger selv. Jeg er dog ikke vidende om, at det tidligere er set i dansk historie sådan at anlægge offentlig sag mod sig selv, men er absolut åben for det i dette tilfælde.
Jeg giver det endnu en chance: Velfærdstab.

Jeg kunne godt, men gør det ikke, underholde om samfunds uskrevne regler og begrebet sociale kompetencer. I stedet henviser jeg til den dansk-norske forfatter Aksel Sandemose 1899 - 1965. Men læs gerne hele hans forfatterskab, ingen overspringshandlinger dér, tak.

vy 73 Velfærdstab, er det, hvad huset byder!
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
OZ1FF
Indlæg: 231
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 8:58
Geografisk sted: Vejers Strand
Kontakt:

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af OZ1FF »

Hej Allan

Det er godt nok en finurlig udlægning af begrebet velfærdstab, som du her serverer. :lol:

Du skulle vel ikke kende et rammende begreb for tab af venner?

Eller hvad med tomme trusler?
Vy 73 de OZ1FF/Kjeld - QRV 1,3 - 47 GHz
Besvar