Uinteressante indlæg på det brugte marked

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 708
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af oz1iky »

Ohøj

OZ1FF skrev:
Kan kun betegne Hr. Vagn Jensens påstand som frit opfundet.
Som tidligere skrevet, og mange steder sagt, så er det kun alle os andre der skal "Føre Sandhedsbeviser"
CW Kejseren skal ikke føre nogen som helst sandhedsbeviser for nogen som helst af hans påstande.

Så skal vi ikke bare konstaterer at han forsøger at slå Von Münchhausens rekorder igen en gang ...

VY 73 til alle, dog ikke til de få men kendte undtagelser

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
Brugeravatar
oz1bv
Indlæg: 100
Tilmeldt: man nov 23, 2009 13:09

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af oz1bv »

OZ1FF skrev: lør apr 22, 2023 21:36 OZ1OXQ
I et andet forum oplyser Kjeld//OZ1FF endda at han er i besiddelse af en af mig underskrevet anmeldelse.
Dette har jeg aldrig oplyst, da jeg ikke er i besiddelse af en sådan. Kan kun betegne Hr. Vagn Jensens påstand som frit opfundet.
kjeld, du kan vel ikke blive overrasket mere? Hr. Vagn Jensen er en troll som søger næring og han er villig til at gå langt for at få den.
Vy 73 de OZ1BV, Brian
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af oz7xf »

oz1bv skrev: lør apr 22, 2023 23:03 Hr. Vagn Jensen er en troll som søger næring...
Skudt forbi! En troll kan udsultes. Det kan OZ1OXQ ikke.
Er der ingen, der reflekterer på hans indlæg, gør han det selv på forskellig vis. Han skal nok holde gryden i kog. Han har jo sine forskellige hjælpere. F.eks en vis hr. FinnA på dette forum.
Der er kun én, der kan træde ud af hamsterhjulet, og det er OZ1OXQ. Om det vil ske, næppe. Dertil er hastigheden blevet alt for stor og på vej til at overgå til sin plasmaform.

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af oz7xf »

oz1iky skrev: lør apr 22, 2023 21:55 Så skal vi ikke bare konstaterer at han forsøger at slå Von Münchhausens rekorder igen en gang ...
Nej, for pokker. Baronen var både af navn, kendt som en ærlig mand i forretningssager og i et festligt lag underholdende som fortællekunstens sande mester. En jeg gerne ville dele messe med.
https://da.wikipedia.org/wiki/Baron_von ... Cnchhausen

vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 708
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af oz1iky »

Ohøj Alle Sammen
(næsten da)

Jeg ville da lige sørge for at I fik indblik i <Personens> forsøg på konversation med mig via "Messenger".
I skulle jo nødigt gå glip af den visdom der måtte ligge skjult et eller andet sted i det 'kontakt-forsøg'?

Jeg leder stadig, men har ikke fundet det endnu.


VY 73 til alle, bortset fra den meget velkendte undtagelse

Kenneth OZ1IKY
.
.
2023-05-17 OZ1OXQ (Vagn Jensen) på Messenger til OZ1IKY (Kenneth Hemstedt).JPG
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 708
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af oz1iky »

Ohøj Alle Sammen - næsten da...

Nå, det her ser ud til at blive en rigtig "følletong" ?
Endnu et mærkværdigt forsøg fra <Personen>.

Jeg vil overlade det til de opmærksomme læsere på dette forum at drage deres egne konklusioner omkring denne <Persons> forsøg.

VY 73 til alle, bortset fra de helt klart identificerende undtagelser

Kenneth OZ1IKY

.
2023-05-18 OZ1OXQ (Vagn Jensen) på Messenger til OZ1IKY (Kenneth Hemstedt).JPG
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 708
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af oz1iky »

Det er en "følletong" !!

.
2023-05-18 OZ1OXQ (Vagn Jensen) på Messenger til OZ1IKY (Kenneth Hemstedt) - 2.JPG
.

VY 73 til alle, bortset fra den velkendte undtagelse

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af oz7xf »

Hej Kenneth

Kun denne lille kommentar for at bringe din vigtige "følletong" op front igen.

PS
Vi ses desværre ikke i Tårnby i morgen. Lysten er der, helbredet tilsyneladende også, men på matriklen udestår noget vigtig for mig, nemlig jordarbejde i forbindelse med nedgravning af nyt kabel og genrejsning af teleskopisk mast på mandag. Så hvis alt går vel vil jeg igen være aktiv på båndene i løbet af den kommende uge..

vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 708
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af oz1iky »

God glimragende formiddag Mester Allan, OZ7XF

Det var dog trist. Jeg havde ellers glædet mig til en snak om Molbo-tønde design?
Jeg havde nemlig et par ideer til designændringer på Vedbæk-modellen.
Det bliver et helt nyt design, så den skal skifte navn.

Men pyt, vi skal nok løbe over hinanden snart.

Imens vil jeg læse lidt på en god gammel sag fra Telestyrelsen. Sag nr. 14/03749.
14/ siger blot at den er fra 2014. Nærmere betegnet fra den 14. juli og med afslutning den 3. september.
"Sagen om anmeldelse af blindsending".

Det er morsom læsning skal jeg sige.


VY 73 til alle, bortset fra den helt velkendte undtagelse.

Kenneth OZ1IKY

.
Kejserens nye klæder billede.jpg
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af oz7xf »

På det meget brugte marked blev der fredag den 2. juni 2023 spundet en helt igennem uinteressant tråd om RDEforum:
https://ham.brugtgrej.dk/forum.php?mode ... &obj=96471
Årsagen til det uinteressante er givetvis opstået af, at trådstarten ikke har skriverettighed her, hvilket i allerhøjeste grad må undre, da det ikke er mange, der ikke har skriveret her. Havde trådstarteren skrevet, at han ikke havde nogen profil her, havde det været en lidt anden sag. Men det er ikke det, han skriver.

Der er imidlertid, måske ikke så uventet endda, et indlæg af profilen OZ1OXQ. Rent faktisk det sidste indlæg i den tråd den dag. Og hans indlæg er ret så bemærkelsesværdigt idet, det på ingen måde er uinteressant. Jeg finder det faktisk så interessant, at det er værd at slå op her i direkte fotokopi:
Screenshot 2023-06-04 at 05-46-22 Brugtgrej - At båtte i takt.png
Jeg bliver endvidere nødt til at pille denne enkelte sætning ud:
Båthorn, af mig kaldet båtnakker, eksisterer både her og der.
da jeg finder den egnet til både berømmelse og ros. For det er mig bekendt første gang, at han skriver noget fornuftigt på det meget brugte marked. Lidt ærgerligt, at det ikke var et hans indlæg her i dette forum, der fortjente min ros. Man må dog også være åben overfor, at der i sætningskonstruktionen kan ligge en vis form for selverkendelse bag. Dette ville i så fald kræve yderligere baggrundsmateriale for at kunne fastslå med absolut sikkerhed.
Jeg bliver samtidig nødt til at komme ind på skribentens tak til trådstarten, POP:
Du har tidligere ved flere lejligheder, på dette forum, beriget os andre med dine finurlige hhv. fremragende indlæg. Det her viste er ingen undtagelse.
Tak for det.
alene af den årsag, at skribenten tidligere har anvendt udtrykket: "finurlige" omkring mine indlæg her i dette forum, hvilket vil kunne give anledning til den fejlslutning, at POP (O.Pedersen) skulle være mig. Jeg må på det allerkraftigste tilbagevise en sådan tanke. Det kunne aldrig falde mig ind at skrive noget som helst, der kunne give anledning til tak fra OZ1OXQs side. Det er utænkeligt, at det skulle ske på noget tidspunkt.
Hvem denne POP så er, har jeg ingen officiel idé om.

vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
OZ5WU
Indlæg: 190
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 20:12

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af OZ5WU »

Halløj!

Mon ikke vi "bare" skal ignorere skriblerierne på "Det røde forum"??

Formålet er jo helt tydeligt #nogen" mangler "ILT" - Derfor har "nogen" hidkaldt en hjælper eller måske endda sit alterego :D

Den fælde der er lagt ud, hvor det ønskes at genantenne gamle brandstorme, skal vi ganske enkelt ikke vade ind i!

Jeg tænker vi nu skal lade fortid være fortid!

Vi har via demokratiets fineste værktøjer fået afskaffet "Den sorte skole", Redacteur enevældet og flertallet af de gamle koryfæer har Sct. Peter klaret for os.

Så mon ikke vi skal bruge energien konstruktivt på "Verdens Bedste Hobby" og samle op på den udvikling, "Garden" så stygt forsømte.

Gør Vi det vil fortidens UTØJ være væk for stedse.
Vy 73 de OZ5WU/Michael
Libertatem Defendimus

EDR member 12353 - ARRL member 3100340794 - RSGB member 322950
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 708
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af oz1iky »

Ohøj alle sammen

Håber alle, bort set fra den helt velkendte undtagelse, har haft en ind til videre god weeknd?

OZ7XF wrote:
Hvem denne POP så er, har jeg ingen officiel idé om.
Hvis du måske kastede dig ud i "Nordjydske" sproganalyser, ville du nok ikke sige ukendt?

Det har på et tidspunkt været moderne at falde i Molbo Tønden.
I det her tilfælde vil jeg måske mene man skulle slå et godt gammelt russisk begreb op?

Maskirovka

Det var det den gang i 2017, og det er det nok også denne gang.
En Troll som gerne ser at vi alle skændes. Og da der tilsyneladende ikke er ildebrand nok,
ja så "genopstår "POP".

VY 73 til alle, bortset fra den helt velkendte undtagelse.

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
OZ1OXQ
Indlæg: 82
Tilmeldt: tors nov 28, 2019 20:19

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af OZ1OXQ »

oz1iky skrev: søn jun 04, 2023 17:58 Ohøj alle sammen

Håber alle, bort set fra den helt velkendte undtagelse, har haft en ind til videre god weeknd?

OZ7XF wrote:
Hvem denne POP så er, har jeg ingen officiel idé om.
Hvis du måske kastede dig ud i "Nordjydske" sproganalyser, ville du nok ikke sige ukendt?

Det har på et tidspunkt været moderne at falde i Molbo Tønden.
I det her tilfælde vil jeg måske mene man skulle slå et godt gammelt russisk begreb op?

Maskirovka

Det var det den gang i 2017, og det er det nok også denne gang.
En Troll som gerne ser at vi alle skændes. Og da der tilsyneladende ikke er ildebrand nok,
ja så "genopstår "POP".

VY 73 til alle, bortset fra den helt velkendte undtagelse.

Kenneth OZ1IKY
Tjae - måske som her viste? http://www.hameren.dk/wp-content/upload ... revene.pdf
De bedste hilsener,
Vj
PS: Kenneth//OZ1IKY, ifald du ikke selv erindrer hvem der har forfattet de 2 her viste breve, da kan jeg muligvis være dig behjælpelig med mere præcis information.
PPS: Som Michael//OZ5WU oplyser ,og ved flere lejligheder har oplyst, synes også jeg man skal bruge tiden på at køre noget god radio hhv. svinge loddekolben.
Mht. god radio, da kan jeg glæde mig over at samtlige mine vha. CW opnåede resultater, alle er opnået via egen station, egen antenne samt den af mig benyttede Vibroplex. Hvad andre benytter og hvordan, det er op til den enkelte. F. eks. - Kan jeg ikke køre en speciel DX station fra egen station, så kører jeg til min klub og kører den derfra. I klubben er der nemlig PA trin og fine ant. systemer,
eller man kan, som her vist:
Jeg afholder børnefødselsdag, Kan du ikke lige køre den station med mit kaldesignal og derefter oplyse tid, frekvens osv.
Denne høflige anmodning ifm. at jeg, telefonisk havde briefet vedkommende om et særlig efterstræbt entity jeg selv netop havde kørt på 40 meter CW.
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af oz7xf »

Splitte mine bramsejl eller det, der er værre dr Michael, OZ5WU.

Jeg deler til fulde din forståelse for, at du gerne vil skrinlægge fortiden, og glæder mig da sandelig også over, at også du har gennemskuet fælden, som blev lagt ud.
Men, at skrinlægge fortiden lader sig ikke gøre uden at give køb på sandheden. For det er i nutiden fidibusserne og utøjet boltrer sig, og deres gentagelser vil på sigt sløre fortiden og derved sætte dagsordenen for eftertiden indenfor takt og tone i radioamatørbevægelsen. Jeg er ikke sikker på, at jeg vil have den type ved mit bord.

vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 708
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af oz1iky »

Ohøj Allan, OZ7XF

Angående fortid, nutid, datid, før datid samt fremtid og eftertid …
(har vi også en tillægstid, eller er den tid blevet aflagt?)

Vi er da enige i at man ikke skal glemme fortiden, specielt ikke i disse nutider.
Ellers ender man jo bare i en tid før datiden og bliver til en bådflygtning som falder i tønder der står og venter på en alle vegne.
Man ender let i en Fortidszone med store mørke huller.

Bevares, fortiden hjælper os med at forstå nutiden.
Den gør også at vi (forudsat vi ikke sidder fast i fortiden) aktivt kan pro-agere i forhold til fremtiden. Nutiden er måske i farezonen (ikke Fortidszonen!) hvis vi ikke har en fortid at spejle den i (at lære af)?

Livet handler vel om at leve i nutiden, glæde sig til fremtiden og lære af fortiden.


Udover det, er det faktisk ret tydeligt at en del ikke har set, eller indset, den Maskirovka, som er lige foran dem?

Et lille eksempel!

”Anonyme” breve sendes til en fiskerby ved den Jydske vestkyst. Straks beskyldes en bestemt <person> for at være ophavsmanden.
Om <personen> så var det, kan man – og har og bør man - spekulerer meget over?
Der blev tavst om sagen, da der måske ikke helt var beviser nok til at en offentlig myndighed kunne tage affære? Kun såkaldte ”sprog-analyser”.
Eller var man blot træt af alt det ”båtteri” fra og omkring ”Ø-båtteren”?

Den Troll der så måske er ophavsmanden, synes ikke at situationen havde udviklet sig som den skulle.
Der var ikke ballade nok i ”Laksegade”. Man må finde et nyt offer som ”anker” for næste forsøg.

Lige som i det første forsøg, udvælges der 2 personer som aldeles ikke kan sidde i samme lokale sammen.
Helst med den ene som genganger. Igen sendes der ”anonyme” breve, som peger på en helt åbenlyst bestemt person som afsender.

Og helt åbenlyst virkede det i modtager enden, i det nordøstlige hjørne af den dejlige solskins ø…
Endnu en ”molbo tønde” blev fyldt til kanten på rekordtid. Hele det lille radio-samfund var oppe at køre.
Men den anden ende reagerede vist ikke? Øv, hvorfor falder han ikke også i ”molbo-tønden”?
Næh, den anden ende afventer stadig at der kommer noget fra en offentlig myndighed i den sag.
Beviserne må jo være gode nok? Eller rækker de ”sproglige analyser” ikke til mere end at få Troll’en til at grine og klappe i sine små beskidte hænder?

Nå – men der blev igen stille. Alt for stille for den her Troll. Troll’en må ud at finde 2 nye personer som ikke kan sidde i samme rum sammen.
Helst helt 2 helt nye personer denne gang. Meget gerne 2 personer, hvor den ene er i <personens> positive lys, og en der er det stik modsatte.
Og denne gang må man vel hellere bruge andre fremføringsmidler, så man for en ny dimension på.

Og 2 velvillige ofre blev fundet. En i den nordøstlige ende af Fyn samt på en større ø i den sydvestlige ende af Sjælland.
Jeg vil tro at Troll’en har moret sig gevaldigt på alles bekostning, med det virak Troll’en opnåede.

Alt imens kom nogen, der ikke lod sin ”beklikkede hæderlighed” stå i vejen, tættere på hvem Troll’en var.
For var der måske også en sammenhæng til et misbrug af et helt bestemt befængt og inficeret kaldesignal?
Spørgsmålet var dog til sidst om man skulle spilde mere tid på den her Troll og hans helt åbenlyse offer<person>.
Specielt med den utroværdighed og uhæderlighed, som tilsyneladende skal være en fast bestanddel i alt det her…

Næh, det er sjovere at tænke på fremtiden, end at leve i fortiden.


VY 73 til alle, bortset fra den velkendte og åbenlyse undtagelse

Kenneth OZ1IKY

PS: Håber ikke at bramsejlet er splittet for meget? Det skulle jo gerne hjælpe med at holde farten i den Gode Vind.
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
Besvar