Uinteressante indlæg på det brugte marked

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
Brugeravatar
oz1bv
Indlæg: 100
Tilmeldt: man nov 23, 2009 13:09

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af oz1bv »

Nu ser vi igen en tråd som "Vager-gruppen" har saborteret på den røde avis: https://ham.brugtgrej.dk/forum.php?mode ... &obj=96786 - hvorfor han og co. ikke har fået 10 velanrettede tæer det rette sted, nemlig lige i røven fatter jeg ikke... Jeg fik en meget kort snor da jeg råbte "troll" i en tråd og blev udelukket. Men, sådan er det i havenissernes forum hvor vinkelskriverne har frit løb.
Vy 73 de OZ1BV, Brian
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af oz7xf »

Jeg tror, at jeg vil lade dette tale for sig selv:
Screenshot 2023-07-08 at 14-19-55 Brugtgrej - Invitation til HF-Fieldday for EDR-afdelinger 2023.png
i en tråd oprettet af EDR nye Fielddaymanager med det formål, at invitere til og meddele datoerne for den kommende Fieldday i september:
https://ham.brugtgrej.dk/forum.php?mode ... &obj=96786


vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
oz1etp
Indlæg: 9
Tilmeldt: tirs dec 15, 2015 11:21

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af oz1etp »

Alt det Fnidder-Fnadder har en enkelt positiv bivirkning: Det holder opslaget oppe i toppen af Forum lidt længere.
Ellers er Administrator blevet bedt om at fjerne resten af de indlæg der ikke har noget med opslaget at gøre, ligesom de første blev det.

Jeg deler Brians synspunkt ovenfor.

Vy 73 de oz1etp/Lars - der skriver som privatperson.
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af oz7xf »

Hej Lars

David, OZ5DM klarer selv at få sine annoncer fra OZ7AMG op i toppen med passende mellemrum. Det drejer sig bl.a om at have afluret, hvornår en tråd låses på grund af passivitet, og så komme et en tilføjelse lige inden.

At du skriver her som privatperson skal ikke afholde mig fra at rose dig for at have påtaget dig rollen som Fielddaymanager. Håber, at det kan skabe lidt mere liv i lokalafdelingerne.

vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
oz1bv
Indlæg: 100
Tilmeldt: man nov 23, 2009 13:09

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af oz1bv »

At du skriver her som privatperson skal ikke afholde mig fra at rose dig for at have påtaget dig rollen som Fielddaymanager. Håber, at det kan skabe lidt mere liv i lokalafdelingerne
Tommel op, Lars skal ha ros for at have påtaget sig den opgave!
Vy 73 de OZ1BV, Brian
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af oz7c »

Hej
Var på det brugte marked.
Det ser ud at slette lars ikke har travlt med oprydning,
flere salgs annoncer er ret gamle >10år
Nå der var også et områdre EDR tabte med den forkerte HR.

73 Boye
Brugeravatar
oz1bv
Indlæg: 100
Tilmeldt: man nov 23, 2009 13:09

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af oz1bv »

oz7c skrev: ons jul 12, 2023 14:02 Hej
Var på det brugte marked.
Det ser ud at slette lars ikke har travlt med oprydning,
flere salgs annoncer er ret gamle >10år
Nå der var også et områdre EDR tabte med den forkerte HR.

73 Boye
Boye oh Boye (https://www.youtube.com/watch?v=YMzHjJqD7zw)

Ens annoncer forsvinder automatisk efter ca. 1½ måned. Dem er der ældre har ejeren af annoncerne selv fornyet. Denne sjælde gang kan vi ikke komme efter slettemanden.
Vy 73 de OZ1BV, Brian
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af oz7xf »

oz7c skrev: ons jul 12, 2023 14:02 flere salgs annoncer er ret gamle >10år
Ja, og så er meget af det annoncerede betydeligt ældre. Om det er brugt, er en helt anden sag. Og dér kunne Slettemanden komme på banen med individuelle vurderinger og fjerne alt, der ikke er bærer tydelig præg af at være brugt grej.

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af oz7xf »

oz1bv skrev: ons jul 12, 2023 16:10 Ens annoncer forsvinder automatisk efter ca. 1½ måned. Dem er der ældre har ejeren af annoncerne selv fornyet. Denne sjælde gang kan vi ikke komme efter slettemanden.
Jeg kunne nu godt forstille mig, at Slettemanden også dér har en finger med i spillet.

vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
oz1bv
Indlæg: 100
Tilmeldt: man nov 23, 2009 13:09

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af oz1bv »

oz7xf skrev: tors jul 13, 2023 5:13
oz1bv skrev: ons jul 12, 2023 16:10 Ens annoncer forsvinder automatisk efter ca. 1½ måned. Dem er der ældre har ejeren af annoncerne selv fornyet. Denne sjælde gang kan vi ikke komme efter slettemanden.
Jeg kunne nu godt forstille mig, at Slettemanden også dér har en finger med i spillet.

vy 73
OZ7XF, Allan
Det tør jeg bestemt ikke udelukke.
Vy 73 de OZ1BV, Brian
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af oz7xf »

På det meget brugte marked, ses en, tja, hvad skal jeg sige (skrive) andet end en tråd af vanlig karakter. Der falder nogle brokker ned og ikke helt usædvanligt blander den bornholmske pensionerede overtelegrafisk og radioamatør OZ1OXQ sig i eksperimentet. En tråd om kunstigt intelligens, hvis formål skulle være at blive fri for personfnidder på brugtgrej.dk.

Egentlig er der en vis sammenhæng med en anden tråd på det meget brugte marked, og med en tråd oprettet her om denne anden tråd. Men henset til verdensfreden her på rdeforum har jeg denne gang valgt at lægge dette indlæg ind i tråden: "Uinteressante indlæg på det brugte marked" og det uanset om nogen måske godt kunne opfatte tråden på det meget brugte marked som særdeles interessant. Her er linken til tråden:
https://www.brugtgrej.dk/forum.php?mode ... &obj=96904
Allerede i sit første indlæg, #6 brager OZ1OXQ flot igennem med en enkelt næsvished rettet mod en person, og i tillæg dertil griber han endnu engang fat i et gammelt ordsprog i dette retoriske spørgsmål:
Kender du i øvrigt det gamle ordsprog: Der kan gå ild i spotterens hus?
at der så er citatfusk i ordsproget er i denne forbindelse underordnet, men mon ikke han burde se sig selv i spejlet inden, at han farer ud med et sådant ordsprog. Det tror jeg nok, at han burde! Han får i hvert tilfælde sendt er gevaldig boomerang afsted.

I sit #30 indlæg skriver OZ1OXQ i sit PS, således:
PS: Jeg hører hvad du siger, men jeg forlanger afstemning.
Det næste er vel, at han vil have en afstemning om tyngdekraftens ophævelse, eller endnu bedre, havde den fjernet ved dom.

Jeg springer hurtigt videre til skribentens ottende og indtil videre det sidste indlæg i tråden, men af hensyn til at sikre indlægget mod bortkomst har jeg valgt en afbildning:
Screenshot 2023-07-20 at 05-22-47 Brugtgrej - Kunstig intelligens som støtte til at rense BG tråde for personligt ævl.png
Nu er der jo intet til hinder for, at jeg kan lave en afstemning her på dette forum. En afstemning om de indtil videre 8 indlæg fra OZ1OXQs hånd i tråden på det meget brugte markeds relevans. Dette vil jeg imidlertid undlade for i stedet fremkomme med dette postulat, at tråden på det meget brugte marked ikke ville lide overlast ved, at indlæggene fra OZ1OXQs hånd ikke var skrevet.

Jeg bliver vist nødt til at repetere:
Trådens emne på det meget brugte marked:
Kunstig intelligens, som støtte til at rense BG tråde, for personligt ævl?
og kolofonen:
Jeg ved ikke nok om emnet AI.

Det jeg ved er, at der ofte er nogle spændende tekniske debatter her på BG, som bliver totalt afsporet.
Det tager lang tid at læse sådan en tråd igennem.

Kan man få AI til at sortere støjen fra?
Personligt mener jeg ikke, at der er behov for kunstig intelligens for at hindre den omsiggribende afsporing. Det kan selv en med ringe intelligens foretage med et snuptag.

vy 73
OZ7XF, Allan
OV2B
Indlæg: 78
Tilmeldt: ons feb 07, 2018 16:21

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af OV2B »

Hej Allan - og andre, som måske kunne være interesserede.
Jeg er ikke den hurtigste knallert på kajen - det indrømmer jeg blankt, så på forkant beklager jeg mit indlæg/svar.
Det er mig en gåde, at der ofte (ret ofte, faktisk), henvises til tråde på "Det brugte marked".
At der er (undskyld mig) fjolser, der ikke forstår meningen med et forum, og hvordan man gebærder sig på disse, og tilmed ytrer sig om ting og sager, som ikke har relevans til emnet - det slipper man/vi aldrig for - uanset hvilke fora vi er medlem af.
Personlig mener jeg nu at tråden om "AI" er lidt interessant, og jeg følger den derfor også på BG.
At fortsætte "tråden" her på RDE, med hvem der "siger hvad" og ødelægger tråden, kan vi på RDE jo ikke ændre på - og derfor er dit indlæg vedr tråden om AI på BG, irrelevant her....set med mine øjne !
Bevares - tråden her, hedder "Uinteressante indlæg på det brugte marked" - men er indlægget om AI nu også "uinteressant" ? Det mener jeg ikke det er.
At de(t) samme fjolser bliver ved med at ødelægge diverse tråde, kan kun komme til livs, ved at ignorere deres indlæg/tilstedeværelse !

Blot min mening.
God aften til alle.
//Lau
Venlig hilsen / Kind regards :
J. Lau Lindhardt, Kleinsmed Emeritus
Middelfart, Danmark

HamCall : OV2B
https://www.dc3vennerne.dk/
facebook : No thanks
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af oz7xf »

Hej Lau

Jeg tror, at man skal være sparsom med hensyn til at kalde nogen for fjolser i det offentlige rum. Det kunne ikke falde mig ind at bruge det udtryk.

Du skriver, at mit indlæg her er irrelevant med begrundelse, at vi på RDE ikke kan ændre på, hvad der sker på det brugte marked. Det er jeg nu ikke helt så sikker på, at vi ikke kan. Vores indlæg her bliver grundigt studeret af en del af læserne på det brugte marked.

Du skriver endvidere, at disse trådødelæggere kun kan kommes til livs ved at ignorere deres indlæg. Historien viser i dette tilfælde desværre noget helt andet.
Problematikken er i dette tilfælde mere kompleks end ellers, da ikke alt er begrænset til lidt trolleri på et forum.

Som skribent på det brugte marked står det dig frit at stille spørgsmålstegn ved den dér udeblevne moderation af disse støjsendere. Men forvent, at hvis du stiller spørgsmålet på det brugte grejs forum, bliver dit indlæg fjernet.
Det er op til dig om du vil fortsætte dit skriver på det brugte grejs forum. Der er et par andre langt bedre muligheder. Muligheder, hvor støjsenderes adgang til at skrive fjernes. EDR har et glimrende forum, hvor medlemmerne kan skrive. Det er en skam, at det ikke er særlig brugt. Men det kan vi ændre på ved at skrive mere dér. I løbet af efteråret vil der ske lidt forskelligt på EDRs internetområde og det er jeg sikker på bliver værd at følge med i. Også for ikkemedlemmer. Det kommer til at handle mere om at skabe fremtid end at skabe sig, så vidt jeg er orienteret.

vy 73
OZ7XF, Allan
OV2B
Indlæg: 78
Tilmeldt: ons feb 07, 2018 16:21

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af OV2B »

Hej Allan.
Som jeg startede med at sige/skrive, er jeg ikke den hurtigste knallert på kajen, men jeg vedholder dog min påstand om at der er fjolser på det brugte marked, som ikke fatter god skik ifbm forumaktivitet. Dem om det - det er ikke mit problem - jeg kan kun opfordre til IKKE at besvare deres henvendelser - på nogen måde, uanset hvordan disse kontakter dig/mig/os !

At der findes alternativer, som EDR-forum, er ikke et alternativ for mig.
Bevares - jeg er medlem af EDR, men ser ikke EDR's hjemmesides indhold og Forum, som noget "positiv" i min søgen på informationer - disse finder jeg andre steder. Bevares - Jørgen//OZ0J - gør et kæmpe arbejde med at reklamere og opdatere kalenderen - og tak for det.

Det, der egentlig var mit formål med mit indlæg, var at prøve at forstå, hvorfor der hele tiden henvises til tråde på BG, og på den måde føre "dobbelt-tråde" ??
Altså, der er jo - set med mine øjne - ingen grund til at tale/diskutere noget, der foregår på et andet forum..??
Mange af os - dig selv inklusiv - læser jo med begge steder, så hvorfor kommentere hvad der sker på BG her på RDE..??
Det har jo ingen effekt - "fjolserne" vil jo stadig blive ved med at skrive, og vi kan alle følge med i det - selv uden at der bliver linket til det herfra...

Ja - det står mig frit for, at gøre opmærksom på, og stille spørgsmålstegn til både dit og dat - men vil det give mening...?? Jeg tvivler !
Jeg har selv fået slettet en (syntes jeg selv !) yderst lødigt og relevant indlæg vedr. FieldDay - men jeg gider ikke gøre noget ved det - så hellere holde kæft, og vurdere om jeg skal kommentere på kommende tråde med samme emne.

Allan - det var blot lidt af mine tanker, der lige fløj ud af mig...
God weekend, når den rammer dig.

//Lau
Venlig hilsen / Kind regards :
J. Lau Lindhardt, Kleinsmed Emeritus
Middelfart, Danmark

HamCall : OV2B
https://www.dc3vennerne.dk/
facebook : No thanks
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af oz7xf »

Hej Lau

Alletiders, at der flyver tanker fra dig ud på dette forum, og at du holder fast i påstanden. Sæt endelig ikke dit lys under en skæppe ved at skrive, at du ikke er den hurtigste knallert på kajen. Det passer simpelthen ikke.

Jeg er lidt ærgerlig over, at du skriver, at EDR-forum ikke er et alternativ for dig. For jeg mener, at vi som medlemmer selv er herre over, hvad der sker på forum, og kan bl.a bruge det forum til at stille alle de spørgsmål vi måtte have indenfor hobbyens rammer, samt opbygge et socialt fællesskab. Men det kræver, at vi deltager. Der er ingen gratis frokost dér.

Hvis jeg piller EDRs hjemmeside ud fra det, som du har skrevet og behandler den for sig selv, er jeg ovenud enig i, at det ikke er dér vi som medlemmer søger viden. Kalenderen er dog et særdeles positivt islæt og for den fortjener OZ0J stor ros for. Men meget andet er der ikke at komme der efter, og det, der burde være der, såsom referater og nyhedsbreve, er misrøgtet. Derudover er der forskellige forhold, der gør, at hjemmesiden er blevet uoverskuelig og i høj grad trænger til en nytænkning. Jeg har hørt nogle spæde rygter om, at løsninger af forskellig art skulle være på vej.

Jeg ville helst sparke den til hjørne for nuværende, altså det, som jeg har nævnt ovenfor. For jeg kan ikke komme med garantier for noget som helst, og vil meget gerne se tiden an til slut oktober i håbet om, at der er sket lidt til den tid.

Det er for mig lidt pinligt, at EDR ikke har formået at sætte den annoncerede "EDR Temadag om Contest" på forsiden af hjemmesiden endnu. Det er fint, at OZ0J har optaget temadagen i kalenderen, og at han har annonceret om den på brugtgrej.

vy 73
OZ7XF, Allan
Besvar