Uinteressante indlæg på det brugte marked

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 708
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af oz1iky »

Hejsa

Omkring referater og nyheder, og den slags...
Spørgsmålet er vel HVEM der skal sørge for indholdet?
Og HVEM har adgang til at lægge den slags på hjemmesiden?

Jeg tror at svarene her på vil udsige meget om den nuværende situation.

Og ikke for at forsvare nogen som har omgang med personager der gør at jeg helst vil have noget mere end "Arms Length"...
Hjemmesiden blev som den blev, fordi der i nødens stund ikke var andre der ville træde til.
Og vedkommende fik mig bekendt ikke meget hjælp til udformningen ...

Men ja - det bliver spændende at se hvordan det nye kommer til at se ud og fungere.
Bare de danske radioamatører husker at de også selv skal bidrage...

VY 73 til alle, bortset fra den åbenlyst velkendte undtagelse

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 612
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af OZ0J »

oz7xf skrev: fre jul 21, 2023 19:25 Det er fint, at OZ0J har optaget temadagen i kalenderen, og at han har annonceret om den på brugtgrej.
Også her på forum og et par steder på Facebook.
oz1iky skrev: lør jul 22, 2023 8:03 Og HVEM har adgang til at lægge den slags på hjemmesiden?
Og det er helt korrekt. Jeg har lige lagt det på https://www.edr.dk/nyhederv2/ andet har jeg ikke adgang til.
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af oz7xf »

Halløj Kenneth
oz1iky skrev: lør jul 22, 2023 8:03 Omkring referater og nyheder, og den slags...
Spørgsmålet er vel HVEM der skal sørge for indholdet?
Og HVEM har adgang til at lægge den slags på hjemmesiden?
Det væsentligste spørgsmål må vel være, hvem, der bestemmer, hvad andre skal kunne gøre. Og der mener jeg, at pilen kun kan pege et sted hen, nemlig på hovedbestyrelsen. Om den så har bestemt noget som helst i den retning, er jeg ikke vidende om. Hvis det skulle vise sig, at det er den såkaldte WEB-Master, der står for at bestemme, hvad andre skal kunne gøre, må jeg svagt antyde, at allerede der har foreningen et gevaldigt problem.
oz1iky skrev: lør jul 22, 2023 8:03 Hjemmesiden blev som den blev, fordi der i nødens stund ikke var andre der ville træde til.
Historikken dr Kenneth. Hvordan med den? Som jeg erindrer det blev Drupal hjemmesiden nedlagt og WP opstod under OZ3QYs formandskab med begrundelsen, at han ikke fandt Drupal professionel nok.
oz1iky skrev: lør jul 22, 2023 8:03 Bare de danske radioamatører husker at de også selv skal bidrage...
Det er jo kun et spørgsmål om at klø på, og et godt sted at starte er at deltage på EDRs forum.

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af oz7c »

Hej
Der er ikke noget nyt i begrændsing af login !
Vi skal vel tilbage i tiden til udviklingen af UNIX hvo det var root der satte satandarden
der var i 1970/71 og det er stadig der bedste opretivsystem idag.
Men ikke bruger venligt for ikke fagfolk.
Det har også andre navne HPUX/IBMU/LINUX der ser sikker flere DEC b.l.a.
I database verden er det nok Oracale databaser der i front, hvor alle i regnskabsafd. ikke topcheffen får adgang
til løn kun regnskabsceffen har.

Som jeg har sagt tidligere mange kokke betyder ikke bedre mad, men en top kok gør en forskel !

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af oz7xf »

Hej Boye

Når UNIX ikke slog igennem som allemandseje må det skyldes at relativt få gad sætte sig ind i det, men ville have færdigretter lige til at sætte i mikrobølgeovnen, hvor de gennem dennes glasrude kunne betragte udviklingen i den tro, at de havde magt over tingene. Det er jo derfor verdens mest udbredte operativsystem stopper op undervejs i dens installation og beder om ligegyldige brugerinput og holder mainstream brugerne beskæftiget ved skærmen ved at glo på udviklingspinde og ligegyldige tekster. Jeg siger ligesom oberst Kanon: "Sæt i gang", og så tager jeg i mangel på bedre selskab, opvasken eller anden forefaldende gyldighed.
Ca. engang hvert tredie år hopper jeg i fælden og leger med en LINUX afbildning. Det er gennem årene blevet ret let at have med at gøre, da også det er begyndt at tage princippet om færdigretter med (man tror, at man har indflydelse, men har det ikke alligevel). Men ingen af de afbildninger, som jeg har stukket næsen i, er blevet mere stabile med årene, og bærer i dag præg af samme opdateringsnødvendighed som verdens mest udbredte operativsystem.
Selvfølgelig kan man altid gå tilbage til rødderne, hvis man en gang har kunnet fordøje dem. Men helt ærligt, hvem gider det i dag. Det er efterhånden lidt over tredive år siden, at jeg skrottede mit lager af programstumper og overgav mig til fjenden. Det ses tydeligt, at jeg er blevet fed af de mange færdigretter. Til tiden har jeg fornemmelsen af, at fedtet også har sat sig på hjernen.

At leve blandt kokke er blevet besværligt. Det ses tydeligt i landets aviser.

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af oz7c »

Hej Allan

Linux findes også i en bruger vendlig udgave MacOS er idag en linux med overbygning for ikke profagfolk !
Tror skiftet skete ved OS7 eller OS8 mere end 12 å siden.

Men det bortforkalre ikke hvorfor der er rod i butikken på EDR WEBside !
Dårligt opsat og ikke til at finde rundt i tingene.

Du har ret det er HB's ansvar !

Hvis du vil vide mere om UNIX findes der bøger på Dansk. Jeg har bl.a. en en bog om UNIX Systen V

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af oz7xf »

Hej Boye

Vide mere, nej tak. Jeg har for år tilbage lagt UNIX, C, C++, Pascal og mange andre fornøjeligheder på hylden, da det giver mig mulighed for at koncentrere mig om andet end at programmere.
For lige at runde den del af, kan jeg oplyse, at jeg i dag har jeg en ægte Apple MacOS kørende som supplement til et par genbrugs windoser, og så her jeg en ældre slæbbar med Ubuntu, som jeg åbner, hver tredie år, og lukker den pænt igen efter end 3 måneders tid. Jeg gnider og skriver også lidt på nogle glasplader af forskelligt fabrikat. Nok mest for at kunne vejlede andre i landsbyen.

Om HB kommer igennem med en hjemmesiderevision inden bladene falder af træerne vil jeg inderligt håbe. Hvordan de vil nå det, er jeg ikke vidende om.

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af oz7xf »

oz7xf skrev: søn jul 23, 2023 17:21 Om HB kommer igennem med en hjemmesiderevision inden bladene falder af træerne vil jeg inderligt håbe. Hvordan de vil nå det, er jeg ikke vidende om.
fortsat:

Det er tydeligt, at foreningen ikke magter en normal web-shop. Den har nu ligget brak i nærved et år, og et muligt angreb af en virus, har ikke ført til, at en ny er oprettet på et helt nyt og selvstændigt domæne, så vidt jeg har kunnet orientere mig i det sparsomme materiale på området. End ikke en passiv billedgalleriløsning er taget i anvendelse i tiden inden en ny kan se dagens lys.

Det er efterhånden også ret tydeligt, at foreningen ikke magter en større anlagt hjemmeside. Den nuværende er noget juks grundet, at der ikke er valgt et udvalg til løsningen, men man har baseret den på en enkelt nøgleperson, der af forskellige årsager ikke har magtet eller ønsket andres inddragelse i opbygning og vedligeholdelse af arkitekturen. Selve det redaktionelle indhold har været nogle enkelte udvalgte beskåret og det i forhold til særområder. Har der skulle redigeres på tværs har det ikke været muligt af andre end nøglepersonen og muligvis en enkelt til, hvis tid ikke altid er til rådighed eller iøvrigt alle bekendt.

Rygterne går på, at løsninger er på vej. Men hvorfor skal jeg som medlem og mulig ressourceperson finde mig i rygter, og hvorfor skriver hovedbestyrelsen ikke lidt løbende om udviklingen på sine primære medier, OZ, hjemmesiden og forum.

Vi nærmer os snart løvfaldstid og den vedtægtsmæssige pligtige efterårsmanøvre i repræsentantskabet. Jeg vil mene, at er løsningerne ikke på plads til den tid må hovedbestyrelsen trække sig som følge af et år er spildt. Kedeligt, ærgerligt og også noget skidt. For der er i den nuværende hovedbestyrelse, hvad jeg vil betragte som nogle ret gode og fornuftige folk, men noget har ikke fungeret.
Jeg er ret bange for, at det ikke kun bliver løvfaldstid for skovens træer. Måske den tidligere hovedredaktør OZ8XW får ret i hans påstand, at internettet er en døgnflue. I hvert tilfælde for foreningen. Skulle det vise sig sandsynligt er jeg ikke sikker på, at løvfaldet stopper der. Det er hele foreningens eksistens, der er på spil. Kan medlemmerne rykke længere sammen og få løst foreningens primære problem er jeg ikke længere helt sikker på. Viljen, åbenheden dertil syntes ikke til stede i hovedbestyrelsen.

Jeg er tit blevet skudt i skoene, at det ikke hjælper at skrive her. Derfor er denne tekst gengivet på foreningens forum. Det plejer nu heller ikke at hjælpe. Og mine personlige henvendelser til formand og et hovedbestyrelsesmedlem med tilbud om hjælp har heller ikke båret frugt. Jeg har fuld forståelse for, at jeg kan betragtes som en rebel, men at jeg ligefrem er uønsket skuffer mig en del. Jeg er nu ikke til sinds at opgive foreningen af den årsag.

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af oz7c »

Hej Allan

Hvor blev super super optimisten af ?
Der skulle jo ske så meget i efteråret fra HB !
De har jo også et valg til RM at tage sig af.
Nu er Verners radio skrothandel nok ikke den vigtigste opgave for EDR med varer der kan købes
mange andre steder.

M.h.t. de 24 RM'er i november, de har nok kun et par ting i hovedet
1 Hvad skal vi have at spise ?
2 Hvor mange guldøl kan vi få.
3 Tak for denne gang vi ses i Nov næste år.

Hvis du skal have noget feedback bliver det vel på BG

https://www.google.com/search?client=fi ... ZGdgm7xczc

Husk det nu din indflydelse er uønsket
73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af oz7xf »

oz7c skrev: man jul 24, 2023 14:33 Hvor blev super super optimisten af ?
Hej Boye

Optimismen hos mig lever i bedste velgående. For som jeg skrev, betragter jeg folkene i hovedbestyrelse, som nogle ret gode og fornuftige folk. Hjemmeside, webshop og forum er jo kun en lille del af hele billedet. Meget andet har fungeret godt og er i vækst.
Der er kommet en fielddaymanager, foreningen har overtaget træffet på Fyn, der har for nylig været afviklet en temadag, og flere er på vej, og ikke at forglemmer, kører OZ flot derudaf, regionale medlemsmøder afviklet ligesom kontakten til lokalafdelingerne er skærpet. Kalenderen fungerer og ligeså er der kommet flere foredrag på listen, som følge af OZOJs utrættelige arbejde. TU+++ for det.
Der er dog en vægtning, som man må overveje. Hvad er til gavn for masserne og hvad er for de få. Hjemmeside og forum må op at køre igen, da det er til brug for masserne, og det hjælper ikke, at foreningen rutter med oplysninger om, hvad der foregår i den retning. "Tag ansvar", er nøglen i en god formidling af, hvad der ikke går godt.

Med til ny hjemmeside / forum hører også en virtuel markedsplads. Det kan godt være, at det vil være op ad bakke, men en start kunne være at stoppe annonceringen for BG.

vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 708
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af oz1iky »

Ohøj Alle Sammen

Her til middag engang, før det meget brugte markeds Slette-Konge stod op, var der et indlæg #22 i denne tråd:
https://div.brugtgrej.dk/forum.php?mode ... &obj=96995

Her til fyraften havde Slette-Kongen slået til igen.
Men så er det da godt at man har sit eget "web.archiev.org".
Det manglende uinteressante indlæg fra selveste "Ø-Båtteren" kan ses her:
2023-07-24 OZ1OXQ i BG tråden Internethistorier 1.JPG
(Indlæg #21 er kun taget med for at man kan sammenligne før Slette-Kongen slog til og så nu)

Jeg synes der er 2 ting som trods alt gør lige netop det her indlæg mindre uinteressant.
Faktisk er der et tredje, men det vælger jeg at holde indenfor den lukkede kreds af "STASI-Arkivets Venner".

1.
Hvad er det som "Ø-Båtteren" er så bange for, ved at man kan se indholdet af tidligere versioner på websider?
Har han et eller andet i sin fortid som han ønsker at skjule for resten af den måbende og uvidende "Almue"?
Eller er det den af en Dommer udtalte Utroværdighed kunne skinne igennem, et eller andet sted?

Citat fra det forsvundne indlæg , som du i sin fuldstændighed kan se lige ovenfor:
"Kan man også fjerne f.eks. en eller måske flere såkaldte hjemmesider(), hvor diverse indlæg/påstande i denne/disse er usande (læs: Direkte løgnagtige)?"

Det er jo interessant. web.archiev.org er jo et projekt som sikre at historiske data gemmes til eftertiden.
Netop så man senere, når der foreligger mere komplet information, kan lave en historisk vurdering om indholdets validitet.
Så hvorfor har "Ø-Båtteren" så stor en interesse i at få slettet det som andre har i deres arkiver?
Måske har vi andre også det indhold, endda i komplet omfang.

Mon ikke den udokumenterede "Cand.Jur." skulle lade mere kvalificerede personer foretage lige netop DÉN vurdering omkring løgnagtighed og utroværdighed (som en Dommer i Esbjerg udtrykte det).

2.
Og så skal den ikke-dokumenterede "Cand.Jur." lige hive dansk lov op af lommen.
Men han har tilsyneladende ikke foretaget andet end at forsøge intimidering af ukendt?
For havde han været en vaskeægte og dokumenteret Cand.Jur. ville han vel næppe skrive sådan.
Man kan med lidt mere intelligens ved hånden se på den hjemmeside og hvem der står bag.
Og skulle "Ø-Båteren" genoptage sit tidligere Modus Operandi med at sagsøge Gud og Hver mand for de sædvanlige ligegyldigheder, så god rejse!
Jeg vil tro at organisationer som American Libary Association m.fl., som står bag projektet, se frem til at møde selveste "Ø-båtteren" i en amerikansk retssal?

Så den med "dagbøder" er da vist ....
Se selv i det forsvundne indlæg #22, lige ovenfor.

Ind til da, så kan man jo muntre sig med de her link's:
https://web.archive.org/web/20160224061 ... ilie28.dk/
https://web.archive.org/web/20150902014 ... /oz7rq.dk/

Skulle man mene at Web Archiev ikke er komplet, så kan nogen sikkert hjælpe med at verificere hvad man mener der mangler?
"STASI-Arkivet" er ret omfangsrigt, har jeg ladet mig fortælle.
Her findes, så vidt nogen er orienteret, også ting som f.eks. kopi af et brev fra februar/marts 2012 til en adresse på Blegdamsvej 23 i København, fra Sandkås.


God fornøjelse med at grave i fortidens hjemmesider.
Der er meget godt at finde, som er gemt for eftertiden. Søg, og du skal finde. Og specielt det man ikke vil du skal finde.


VY 73 til alle, bortset fra den helt åbenlyse undtagelse


Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af oz7c »

Hej Allan

Jamen så er alt jo godt. Du har jo ovenikøbet tilbudt hjælp.

EDR har fået en fast kunde tilbage i folden, der i jan forsat gerne betaler.

Derefter går EDR over til næste pkt. på dagsorden

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af oz7xf »

oz7c skrev: man jul 24, 2023 23:26 Derefter går EDR over til næste pkt. på dagsorden
Hej Boye

Det tror jeg ikke, at du skal regne med. For de gamle magtkampe i foreningen kører stadig. De gamle sure nålemænd vil ikke kunne nære sig og hovedbestyrelsens fallit på internetområdet er rigeligt til at sætte dem i selvsving og kræve dens afgang. I virkeligheden drejer det sig om urgammelt personfnidder, der ikke blev løst på en ordentlig måde.
En del af efterårsmanøvren i repræsentantskabet kommer også til at handle om:
https://www.edr.dk/rm-taenketank/
Skåltale, måske, men samtidig forfærdende tidsrøvende, da metoden tangerer vedtægtsbrud.

https://www.youtube.com/watch?v=clIJ2yk_krY

PS
"EDR har fået en fast kunde tilbage i folden, der i jan forsat gerne betaler.", mon dog. Jeg kunne jo blive ekskluderet inden :wink:

vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
oz4zat
Indlæg: 162
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 16:29

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af oz4zat »

Jeg takker for bevarelsen af indlæg #22 i min tråd på BG.
Når jeg læser det, kan jeg ikke undgå at lægge mærke til, at den angivelige jurist åbenbart ikke skelner mellem "mæle" og "mægle" ...

Er han ikke bare en stakkel, som man gør bedst i at lade være i fred ?
Glemmer du, så husker nettet
bit for bit ...
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 612
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af OZ0J »

oz7c skrev: man jul 24, 2023 14:33
M.h.t. de 24 RM'er i november, de har nok kun et par ting i hovedet
1 Hvad skal vi have at spise ?
2 Hvor mange guldøl kan vi få.
3 Tak for denne gang vi ses i Nov næste år.
Det er stadig tilladt at stile op som repræsentantskabsmedlem til næste valg i foråret/sommeren næste år. Måske I kan gøre det bedre?

Det kræver selvfølgelig, at I bliver valgt :mrgreen:
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
Besvar