Uinteressante indlæg på det brugte marked

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af oz7xf »

Hej Kjeld

Nej, jeg har ingen rammende begreber for hhv. vennetab og trusselstab, og det lekture, som jeg er stødt på, implicerer den danske teolog og filosof Søren Kierkegaard. Og det i sig selv er så sprængfarligt, at det i forkerte hænder kan få de alvorligste følger for den studerende. Det handler vist om noget så selvfølgeligt som næstekærlighed.

vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af oz1iky »

Mojn Kjeld, og Halløjsa Mester Allan

... Trusselstab !

Jeg kom til at tænke lidt over den med trusselstab. Ikke så meget den med tabet af venner. Det er jo naturligt i den her situation at de tabes i hobetal. Og heller ikke kun på grund af de der manglende 170 DKK for en gammel, men udmærket, bog. FT-950, Vibro.. kunne også her nævnes. Bjarne er jo ikke en der mangler, men mere holder fast i principperne om at hver svarer sit. https://ham.brugtgrej.dk/annonce/182433

Og princippet og principfastheden forstår man i det her tilfælde jo ret godt. Arkivet kan fortælle alen' lange historier om det. Så det lader vi lige ligge til der skal skrives en nekrolog. Den bliver nok en af de mere interessante i dette årti ...

Men tilbage til emnet; hvad er et trusselstab?

Hvad er et Trusselstab egentlig for en størrelse? Jeg har tænkt lidt over det i de sidste par dage...
Lad os se hvad arkiverne gemmer af Akademisk (Ægte Akademisk) muligt vidnesbyrd.
Ikke noget med diplomer fra Andeby eller Knigthsbridge.

I nyere tid ser det ud til at levetiden på såkaldte slet-skjulte trusler (nogen kalder dem også latterlige) er på 10 dage. Efter 10 dage er denne så udløbet og man hører intet til emnet mere. Formodentligt lige som ved en sidste salgsdato for fødevare i et supermarked - de sendes i skraldespanden til videre behandling af Renovationen.

Et eksempel fra Den (U)virkelige Verden;

Citat start
Jeg har en legitim forventning om at du, senest 10 dage fra dags dato, til mig, gerne via e - mail, fremsender det af dig omtalte materiale, gerne startende fra 1968 og frem til 1992.

Sker dette mod forventning ikke, vil jeg nøje overveje næste skridt.

Citat slut

Ovenstående citat er dateret 30. oktober 2021 i en e-mail som sikkert vil blive benægtet, som i BS 16-426/2015?

I det her tilfælde kan man argumenterer for at selve TABET indtræffer, eller indfinder sig, efter de 10 dage? Da der efterfølgende intet er sket, må vi tage udgangspunkt i at et trusselstab indtræffer, eller indfinder sig, 10 dage efter. I dette tilfælde den 9. november 2021.

Man kunne derfor konkluderer at et "trusselstab" indtræffer, eller indfinder sig, efter 10 dage.


VY 73 til alle der har de helt rigte rationeringsmærker til en positivt HAMSPIRIT



Kenneth OZ1IKY

Merkonom IT, HD I&Ø, HD SCM, Medlem af DDXG og EDR samt mangt og meget mere. Æresmedlem ind til flere gange og inviteret til at være med uden afvisninger.

PS
Jeg graver og analyserer lige lidt i det med såkaldte anonyme anmeldelser, og hvordan nogen kan have så indgående et kendskab til disse anonyme anmeldelser Lydfilerne afspilles et par gange for at se lidt mere om dette emne?
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
Brugeravatar
OZ1FF
Indlæg: 231
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 8:58
Geografisk sted: Vejers Strand
Kontakt:

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af OZ1FF »

Mojn Kenneth & Allan
... Trusselstab !
Må desværre konstatere, at der nu er løbet endnu en tabt trussel på listen.

Dette giver dog ikke skår i glæden over en smuk sommerdag.

Vy 73 de OZ1FF/Kjeld
Vy 73 de OZ1FF/Kjeld - QRV 1,3 - 47 GHz
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af oz1iky »

Halløjsa

Det må være sommervarmen?
Ting "forsvinder" på Brugtgrejs Sælges/Købes sektion?

Hvorfor siger (skriver) jeg det?
Fordi med det kendskab jeg har til den person som jeg formoder det drejer sig om,
så tvivler jeg meget stærkt på at Bjarne OZ3N har fået sine penge?

Men se selv her, her er Bjarne OZ3N's oprindelige annonce - inden solstikket tog den.
2022-06-29 OZ3N på BG om ikke betalt bog.JPG
.

VY 73 og ikke uden at man har en positiv HAMSPIRIT

Kenneth OZ1IKY

Merkonom IT, HD I&Ø, HD SCM, Medlem af DDXG og EDR samt mangt og meget mere. Æresmedlem ind til flere gange og inviteret til at være med uden afvisninger eller indvendinger.
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af oz1iky »

Og meget apropo "Uinteressant indlæg" på det stærkt censurerede markede ...

Så har "Poltergeisten" eller "Troll'en" igen begået et OT (Off Topic) indlæg.
Og at han gør det i en Silent Key tråd har da også afstedkommet et par, efter min mening, berettigede kommentarer.

Jeg tænkte at man hellere måtte gemme en kopi, inden tråden falder for "Slette-Mesterens" forsvar af sin "Gode Ven med De Gode Hilsner".

VY 73 - men kun til dem som har en Ægte og positiv HAMSPIRIT

Kenneth OZ1IKY

Merkonom IT, HD I&Ø, HD SCM, Medlem af DDXG og EDR samt mangt og meget mere. Æresmedlem ind til flere gange og inviteret til at være med uden afvisninger eller indvendinger.
Vedhæftede filer
2022-06-29 Rene på BG i tråden Silent Key.JPG
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af oz7xf »

Ohøj Kenneth og tak for de forskellige informationer om solstik, polsergejster og en mestersletter.

Med hensyn til dit store arbejde, som du henviser til som et PS til et af dine tidligere indlæg i denne tråd, havde jeg egentlig tænkt at kommentere det på et tidligere tidspunkt. Men henset til, at jeg grundet skift af internetleverandør via fiber har jeg været noget afskåret fra at komme med de helt store udredninger, har det holdt mig tilbage. For tiden må jeg nøjes med at benytte mit trådløse Mac-værk, og det kan gå an til almindelige dagligdags opgaver. Men tillad mig alligevel, ganske kort, at komme ind på problematikkerne, der optræder i grænselandet mellem Den (U)virkelige Verden og Den virkelige Verden. Og netop for at holde det så kort som muligt vil jeg tillade mig at henvise til Anne Marie Hegler & Peters Larsens samlede værker, idet efterfølgende link kun er en beskeden smagsprøve på deres formåen indenfor området:
https://youtu.be/xswAnjsuF8U

vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
Rimax_15
Indlæg: 186
Tilmeldt: lør dec 19, 2015 18:10

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af Rimax_15 »

Han skrev til personen i en anden tråd, men den blev slettet.
oz1iky skrev: tors jun 30, 2022 6:59 Halløjsa

Det må være sommervarmen?
Ting "forsvinder" på Brugtgrejs Sælges/Købes sektion?

Hvorfor siger (skriver) jeg det?
Fordi med det kendskab jeg har til den person som jeg formoder det drejer sig om,
så tvivler jeg meget stærkt på at Bjarne OZ3N har fået sine penge?

Men se selv her, her er Bjarne OZ3N's oprindelige annonce - inden solstikket tog den.
2022-06-29 OZ3N på BG om ikke betalt bog.JPG
Noise Busters. En spændende side på FB
Privatradio.dk
Brugeravatar
Rimax_15
Indlæg: 186
Tilmeldt: lør dec 19, 2015 18:10

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af Rimax_15 »

Noise Busters. En spændende side på FB
Privatradio.dk
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af oz1iky »

Halløjsa

Mon ikke man kan betragte alt det der er slettet, som et "Velfærdstab" for eftertiden?

Men på den anden side, så husker Internettet jo rigtig godt, som vi kan se.
Så tabet er måske ikke så stor alligevel?

Og det eneste der sker er vel at man bliver beskyldt for at man er ude på ballade..
Så man ender nok op med en anonym anmeldelse ved SKAT, eller en anmeldelse ved Styrelsen for at lave "Blind-Sending"

VY 73 og fortsat god søndag - men kun til dem med en dokumenteret positiv HAMSPIRIT

Kenneth OZ1IKY

Merkonom IT, HD I&Ø, HD SCM, Medlem af DDXG og EDR samt mangt og meget mere. Æresmedlem ind til flere gange og inviteret til at være med uden afvisninger eller indvendinger.
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af oz7xf »

Hej Kenneth

Velfærdstab, den synes mig noget svær at forholde sig til. Jeg kommer i hvert tilfælde til at snuble over ord og vendinger som magtfuldkommenhed og ikke mindst det alt overskyggende problembarn: "Rationalet".
Selv Peter Viggo, syntes at få sig noget af en forskrækkelse en morgen på sengekanten, da han forsvarede sin fejltagelse med, at der intet rationale var. Jeg synes imidlertid, at han gik lidt for vidt og holder stædigt fast i, at rationaler blot kan være forskellige, og vor største fejltagelser er, at vi kun kan se vores eget rationale og ikke andres. Men nogle gange bliver man alligevel snydt. Det sker fra tid til anden, at en dygtig snyder får held til at lede ens analyse i en gal retning.
Jeg kan f.eks ikke udelukke, at en mand øst på har skjult sit rationale, men at det i virkeligheden bygger på, at det bliver lettere at sælge korn end olie- og gas om 10 - 15 års tid. Den vakse læser vil måske indvende, at så var det mere ligefremt at tage kampen op mod vindmøllerne og andet troldtøj. Men det er jo ligefrem prøvet før og endte ikke særlig godt for Don Quixote, og hvem hulen ville i dag turde kalde nutidens stridshest – det magre øg - for Rosinante. Man ville jo ende 17 år bag lås og slå, har jeg hørt!
Tidens store dilemma er om en snyder kan indgå i fællesskabet. Det bliver nej, herfra.

vy 73 og al det der
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af oz1iky »

Ohøj Mester Allan, OZ7XF

Nej, rationaler har det ind imellem med at være lidt mærkelige for andre end 'opfinderen' selv.
Specielt når den der 'opfinder' rationalet, bygger det på en forkert eller opdigtet påstand.

Et eksempel fra nyere tid, ja faktisk fra det Uinteressante indlægsmarked, med overordentligt kraftig censur;
(nogen kalder det Brugtgrejs forum, andre den røde avis, nogen har endda sat et bestemt navn på ...)

Her kan man læse en påstand om at nogen har sagt (skrevet) at en bestemt antenne ikke kan køre DX.
Men læser man de 2 indlæg, det ene på Brugtgrejs forum (fra 2020) og det andet fra RDEforum (2022)
så er der ingen påstand at finde om at en bestemt antenne ikke kan køre DX - blot en udlægning af
hvor god, eller ikke, den antenne er til at køre DX. Dette underbygges med data fra anerkendte
antenne-simuleringsprogrammer.

Ikke des mindre er "rationalet" nu - som man kan læse ind til flere gange på det her kraftigt censurerede forum
at det er blevet påstået at antennen ikke kan køre DX. Og hvad er DX og hvad er ikke DX.

Men det med rationaler er vel lige som i politik?
Man vender og drejer, endda fordrejer, ting ind til de passer ind i ens eget billede. Selv om det er fordrejet.
Men sådan er der jo så meget, ikke.

VY 73 og fortsat god dag, men kun til dem uden fordrejninger af den positiv HAMSPIRIT


Kenneth OZ1IKY

Merkonom IT, HD I&Ø, HD SCM, Medlem af DDXG og EDR samt mangt og meget mere. Æresmedlem ind til flere gange og inviteret til at være med uden afvisninger eller indvendinger.
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af oz7xf »

oz1iky skrev: tirs jul 05, 2022 15:20 Men sådan er der jo så meget, ikke.
Hej Kenneth
Ikke for at tage ordene ud af munden på dig, så er din kommentar alletiders til at brygge videde på. For der er jo så meget, eller nærmere var så meget på det brugte marked. Men nu har en ivrig ensretter været udygtig med raderkosten og fjernet vigtig information i tråden:
https://div.brugtgrej.dk/forum.php?mode ... &obj=92672
der er startet om transmission til Grønland, men som vanlig endt i profilen OZ1OXQ.s Uinteressante indlæg, uden rimelig sammenhæng med trådstarters emne.
Det absurde i tråden er imidlertid skriveriet mellem profilerne Hauge og OZ1OXQ. Absurd fordi, at de forsøger at debattere om en cw amatør er dygtigere end en professionel uden på nogen som helst måde at forholde sig til forskellighederne, og de står derfor overfor at skulle afgøre hvad, der er højest, Rundetårn eller et tordenskrald.
Men lader jeg nu det absurde ligge undrer det mig, at profilen OZ1OXQ., der ved adskillige tidligere lejligheder har gjort kunststykker ud af at oplyse sit ophold i Danmarkshavn, OXQ ikke deltager i tråden med oplysninger om frekvenstildelinger og udbredelsesforholdene fra Grønland, eller i det mindste fra Danmarkshavn, OXQ.
Ved ligeså mange lejligheder gør samme profil kunststykker ud af at omtale de professionelles telegrafister to certifikatklasser og at han har det højeste. Det havde dog været lettere, hvis han i stedet fremlagde et billede af certifikatet som sandhedsbevis. Men sådan er der jo så meget, der kunne scannes og lægges ind på det brugte marked som sandhedsbeviser.

Jeg havde egentlig tænkt mig at fremvise adskillige af mine radiorelaterede certifikater og uddannelsesbeviser her for sådan at prøve teknikken. Men da flere af dem har rod i militære institutioner såsom Mari​nehjemmeværnssektion Slipshavn og Søværnets Signalskole og hvorom, der hersker forskellige grader af hemmeligheder kommer her i stedet et helt uklassificeret certifikat fra en anden statlig instution:
Cert0.jpg
Cert0.jpg (42.33 KiB) Vist 3135 gange
for at undgå alt for mange gratulationer i nær fremtid har jeg overstreget min fødselsdag.

vy 73 til søens folk og blodværksmatroser af enhver forfatning og oprindelse, og skulle der befinde sig en ægte landkrabbe et sted derude, gælder mine hilsner også ham.
OZ7XF, Allan
Oz1jhm
Indlæg: 14
Tilmeldt: fre mar 11, 2016 22:12

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af Oz1jhm »

Hej med jer 2

Jeg undres til stadighed over at i gider bruge så meget tid og serverplads og spalteplads på noget så komplet ligegyldigt.

Kunne i ikke berige min ringe fatte evne med formålet med alle disse indlæg på et offentligt tilgængeligt forum

Blot fordi jeg faktisk ikke kan se de gør noget godt for min elskede hobby - faktisk tværtimod ...

OZ8CW
Brugeravatar
Rimax_15
Indlæg: 186
Tilmeldt: lør dec 19, 2015 18:10

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af Rimax_15 »

Hvorfor ikke ?
Oz1jhm skrev: tors jul 07, 2022 12:04 Hej med jer 2

Jeg undres til stadighed over at i gider bruge så meget tid og serverplads og spalteplads på noget så komplet ligegyldigt.

Kunne i ikke berige min ringe fatte evne med formålet med alle disse indlæg på et offentligt tilgængeligt forum

Blot fordi jeg faktisk ikke kan se de gør noget godt for min elskede hobby - faktisk tværtimod ...

OZ8CW
Noise Busters. En spændende side på FB
Privatradio.dk
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af oz7xf »

Hej OZ1JHM

Jeg er utrolig glad for, at du kærer dig over din hobby, ligesom jeg kærer mig over vores hobby. Jeg tror dog ikke på, at indlæg på dette site påvirker vores hobby nævneværdigt, og slet ikke i en negativ retning. Det er nok lidt værre for hobbyen, det der foregår på andre og mere populære site end dette.

Generelt kan jeg anbefale at støtte hobbyen gennem medlemskaber af lands-, lokal- og specialforening(er), samt deltage i EDRs debatforum, og ikke mindst gennem sin optræden på båndene.

Når du anvender at karakterisere skriveri som komplet ligegyldigt, vil det for mig være tidsspilde at forsøge at berige dig til en anden opfattelse.

vy 73
OZ7XF, Allan
Besvar