Krydserne skal sættes - om ledelse

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
Besvar
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Krydserne skal sættes - om ledelse

Indlæg af oz7xf »

Sig tiden nærmer. Nærmer sig til, at krydserne skal sættes.
Ikke alle steder er der kampvalg, men modsat fredsvalgene ved meninghedsrådsvalg, er der i EDR den formidable mulighed for alligevel at tilkendegive sin støtte til de opstillede kandidater. Og det er efter min opfattelse det mindste man som medlem kan gøre for dem, der tilbyder sig til EDRs ledelseselement.
Og så kan krydserne endda sættes hjemme i sofaen, og mon ikke enhver radioamatør kan få den lukkede kuvert overbragt til en rød postkasse eller i det mindste til Købmandens Postbutik, eventuelt i forbindelse med, at købmandens bud alligevel leverer ugens ration.

Men hvem er det så vi sætter vores krydser ved. Tja, det kan man jo læse om i deres præsentationer og om muligt ved mere personligt kendskab. Men gør de nu det, der er valgt til. At lede. Langt hen af vejen, nej. De laver i stedet arbejde, sætter sig ved tastaturet for at holde teknisk liv i en hjemmeside og lignende ledelsesmæssige unyttige ting. Samtidig gør de stort halløj omkring manglende hænder, men ikke hvilke hænder.
Mit håb er, at der denne gang bliver valgt ledere, der formår ikke at skygge for det praktiske arbejde for i stedet at formidle det. At den kommende sekretær ikke længere fordyber (gemmer) sig i digitale teknikaliteter for i stedet at servicere det geografiske område, som han er blevet tildelt og formidle information derom, når repræsentantskabet har valgt hovedbestyrelsen og hovedbestyrelsen har konstitueret sig.

Jeg udelukker på ingen måde, at der er noget rusk ragende galt ved foreningens vedtægter og valgsystem, og at det i stedet kunne betale sig at stemme direkte til valg af web-direktør, kasserer, contestmanager og hvad det nu måtte være. Sådan omkring 10 - 15 stykker kunne vel klare opgaverne, og vi andre kunne få madro ved antennerne og ikke råbt efter omkring de manglende hænder vi alligevel ikke ved, hvad skal lave.

https://www.youtube.com/watch?v=DMJuScpCUgw

vy 73 til de fleste og rigtig mange flere på vej
OZ7XF, Allan
Besvar