Reaktion på OZ8XWs valgtale

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Reaktion på OZ8XWs valgtale

Indlæg af oz7xf »

DR OZ8XW

Så kender jeg dig igen, når du skriver:
Når man ikke kan finde på noget sagligt om en sag – mit valgoplæg, så kan man jo altid gå efter manden.
Det nærmer sig en personhetz.
At du ikke tåler sandheden i mit indlæg, taler kun for sig selv.

Og du fortsætter i din belærende tone. For selvfølgelig ved hovedparten, hvad der gemmer sig bag Forsiden, nemlig din indædte kamp mod EDRnyStart gruppen. En gruppe som jeg støttede fordi, den havde et fremtidsperspektiv gennem mere strukturel inddragelse af lokalafdelingerne. Og ja, i første omgang blev de individuelle medlemmer overset, men den del blev ændret. Ikke desto mindre fortsatte du i kraft af din ansættelse som ansvarshavende hovedredaktør med at sylte indlæg fra gruppen. Du kunne så let som ingenting have ryddet pladsen, så de også kunne komme til.
Jeg er til fulde klar over, at også andre kan have haft en finger med i spillet omkring modstanden mod EDRnyStart. Men som ansvarshavende hovedredaktør må man engang imellem sætte sin stilling på spil for demokratiets vigtigste værktøj. Den frie presse. Ansættelsesretsligt ville du have haft en god sag.

Selvfølgelig er jeg forudindtaget i forhold til din præsentation. Kan det virkelig være rigtigt, at du er vendt på en tallerken. Det ser jeg ikke er sket i de mellemliggende år, hvorfor jeg udelukkende ser serveringen som adgangsbillet til aktiv deltagelse i repræsentantskabet med mulighed for mere.
Du har selv skabt historien omkring dig selv, og så må du også finde dig i, at både den og du bliver kommenteret. Det er ikke personforfølgelse. Det er ren interesse for foreningens fortsatte vel.

vy 73
OZ7XF
Brugeravatar
OZ5WU
Indlæg: 188
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 20:12

Re: Reaktion på OZ8XWs valgtale

Indlæg af OZ5WU »

OM OZ8XW, Flemming

Du undlod behændigt at svare på hvorfor der fra omkring 2009 og frem kun i begrænset omfang var et "fungerende" antenneudvalg - Du behøver IKKE at komme anstigende med at du ikke sad i HB før i 2016, alle dokumenter viser nemlig at du har været endda meget tæt på ALT hvad, som rørte sig i EDR.

Derfor "undres" jeg igen når du igen taler om antenneudvalg og hvordan man skal stable et udvalg på benene, vel og mærke set fra din stol.

Du nævner i din drøm:
- at der arrangeres et kursus for udvalget, således at alle udvalgets medlemmer får et godt kendskab til regler og love.
(Om nødvendigt købes eksperthjælp udefra)
Da det er lovstof der er knuden i antennesager, må jeg antage at du med eksperthjælp mener Advokat eller Jurist bistand?
Den slags koster mig bekendt penge, endda ganske mange penge pr. time hvis hjælpen skal være til nogen nytte.

EDR har som jeg husker fortællingen på et tidspunkt entreret med en "Cand Jur", hvilket bestemt ikke var nogen succes i følge en nu desværre SK formand for det daværende antenneudvalg.

Det er vel forhåbentlig ikke denne "Cand Jur" du vil hive indenfor igen?? Denne har vist opbrugt kvoten for ballade og spildte penge i den danske radioamatør verden, IKKE??

Når du i øvrigt forsøger at sælge Antenneudvalg som det mest essentielle i heele verden, vil jeg blot forsigtigt advare dig om at du er ude i at sælge VARM LUFT!
1. siden EDR glemte at gøre hvad der var menneskeligt muligt for at forhindre at Amatørradio antenner blev skrevet ud af bygningsreglementet i 2010. Har det været meget stramt at opnå tilladelse til noget som helst.
2. Som en følge af 1. er kommunalplaner og alle de underliggende lokalplaner i mange kommuner blevet endda meget "velfriserede" omkring anti antenne.
3. Lidt skjult og dog ikke, er faktum at muligheden for at opnå en tilladelse til at opstille en antennemast for privatmand er blevet nærved lig "NUL" rigtig mange steder. Det ene og alene fordi citat: "Man kan jo ikke tillade en privat mast, hvis denne senere skulle blokere for en mast til mobilbredbånd og dermed samfundsvigtig infrastruktur.

Derfor sælger du varm luft Flemming!

Jeg var lige ved at glemme: I efteråret 2021, var der revision af bygningsreglementet BR18, der afgav nuværende HB høringssvar, for at få noget af det tabte tilbage. Det lykkedes bestemt ikke i første skud, men EDR er da nået så langt at vi har fået høringsret på området. Det har foreningen vist ikke haft før!

Så harcelerer du igen over informationsudvalget!

Hvis nu du ville acceptere at HB er i gang med en transformation af EDR, bogstaveligt fra "Papir" til det der nymodens digitale noget.
Ja så ville du opdage at der i digitaliseringen ligger en komplet omkalfatring af EDR, altså også af informationer og pamfletter. De bliver RENT digitalt.
Du har vel ikke tænkt dig at spilde gode folks tid med arbejde uden nytte??

Til slut vil jeg lige genbesøge
(Om nødvendigt købes eksperthjælp udefra)
, Vil det sige Flemming at du mener HB skal skære ned på to af de største poster i EDR's budget nemlig papiret og Postnord, for at financierer måske juridisk assistance?
Vy 73 de OZ5WU/Michael
Libertatem Defendimus

EDR member 12353 - ARRL member 3100340794 - RSGB member 322950
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Reaktion på OZ8XWs valgtale

Indlæg af oz7xf »

Hej Michael W

Med hensyn til den
(Om nødvendigt købes eksperthjælp udefra)
vil jeg tage OZ8XW i forsvar. Der er blot noget nogle undervejs må have misforstået. Det drejer sig ikke om at købe eksperthjælp, men om at tjene på, at særligt udvalgte advokater med øvethedserklæring til de høje retter tilbydes annonceplads i avisen. For det kan for disse advokater blive en ganske lukrativ forretning, og unden ansvar for EDR, at skrive byggesagsansøgninger til antennehungrende radioamatører for disses regning. Og så ligger der forøvrigt nogle juridiske fif til undgåelse af de på hylden liggende standard helhedsvurderinger hos den kommunale sagsbehandler. Men selvfølgelig skal ingen forledes til at række armene over hovedet i begejstring. Det vil stadig være op ad bakke og helt umuligt for mange at få en påtænkt byggesag igennem. Og i den forbindelse kan et antenneudvalg gøre not a shit, andet end at gøre tilstandene endnu værre gennem påtænkte foldere, der sætter eksperternes ekspertise i tvivl. Så er der sandelig redt op til en lang og besværlig sagsbehandling.
Det er muligt, at lille Peter kræver positiv særbehandling i skolen, men mon det hjælper, at Peters morperson stiller op med særlig udfærdiget folder omkring den nødvendige pædagogik til klasselæreren den første skoledag. Der kan man næppe fortænke nogen skolelærer i at tænke: "Kan du så komme ud af min butik".

Skal EDR fremme antennesagen må EDR gøre op med sin politiske berøringsangst, springe alle pluddermændene over og gå direkte i flæsket på de nødvendige ministre. Og hjælper det ikke, må man nødvendigvis se sig om i det politiske landskab efter et parti, der vil gå ind i sagen.
Parallelt med dette skal man desuden tage fysisk kontakt til direktørerne for de almene boligselskabers administrationsselskaber og overfor disse forklare betydningen i at have hobbyen.
Alt dette er en direkte formandsopgave.

vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Reaktion på OZ8XWs valgtale

Indlæg af oz1iky »

DR OM OZ8XW

Du skriver :
OZ1IKY, du mere end antyder, at der var noget fordækt ved min tilstedeværelse i retten i Glostrup.
Hvad f…. mener du med det?
Jeg var indkaldt som vidne og svarede på dommerens spørgsmål. Har du et problem med det, så sig det dog lige ud.
1) Var de så dumme, de spørgsmål? Og hvofor fortalte du så ikke Dommeren det? Du plejer ellers ikke at holde dig tilbage..
2) I en Civilretslig sag bliver man kun indkaldt til selve retsmødet hvis man har givet tilsagn. Så du var der jo helt frivilligt.

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
Flemming
Indlæg: 45
Tilmeldt: tors jun 03, 2021 22:25

Re: Reaktion på OZ8XWs valgtale

Indlæg af Flemming »

DR OM OZ1IKY

Jeg fatter simpelthen ikke hvad du mener.
Er det dommerens spørgsmål, jeg skal tage stilling til ?
Antyder du, at jeg ikke talte sandt i retten?
Det er snart 4 år siden du indgik forlig i retten.
Se nu at komme videre og lad være med at genere eller forsøge at miskreditere mig eller andre.

Vy 73

Flemming, OZ8XW
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Reaktion på OZ8XWs valgtale

Indlæg af oz1iky »

DR OM OZ8XW

Du skriver;
Jeg fatter simpelthen ikke hvad du mener.
Jamen dog, jamen dog ...

Du skriver den 7. august 2022 kl 13:53 : (Jeg tror at RDEforum bruger "UTC" tider?)
Jeg var indkaldt som vidne og svarede på dommerens spørgsmål. Har du et problem med det, så sig det dog lige ud.
Link : viewtopic.php?p=9690#p9690

Man bliver ikke indkaldt til Civilretslige sager, uden at man har givet den indkaldende part tilsagn om at man er villig til at stille op som vidne for denne part, mod den anden part.

Man er der altså frivilligt, fordi man har givet tilsagn om at vidne for den ene part mod den anden part.
I dette tilfælde OZ1OXQ, som du var vidne for, mod Danish DX Group.

Det er jo blot en simpel konstatering fra min side af, DR OM OZ8XW
Så der er vel intet i alt det her som nødvendigvis kræver dit svar.


Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Reaktion på OZ8XWs valgtale

Indlæg af oz7xf »

oz1iky skrev: tirs aug 09, 2022 8:12 (Jeg tror at RDEforum bruger "UTC" tider?)
Hej Kenneth
Ikke udelukkende grundet din hyperaktive og misundelsesværdige rejseaktivitet er dette forum indrettet således, at den enkelte bruger kan vælge tidszone, når man er logget ind. Det gøres i Brugerkontrolpanelet.
Og den aktuelle tidszone, som man har valgt (når man er logget ind), fremgår i øvrigt nederst til højre på sitet.

Jeg mener, at sitet følger UTC+02:00 om sommeren og UTC+01:00 om vinteren.
Hvis der i dag står noget andet end UTC+02:00 nederst tilhøjre, når du ikke er logget ind, kan du prøve at trykke på "Slet alle boardcookies" lige til venstre for zoneangivelsen.

Ellers må vi have Kasper på banen for at trække uret op eller komme med en anden forklaring :-)

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Reaktion på OZ8XWs valgtale

Indlæg af oz7xf »

Jeg vil godt tillade mig at dvæle lidt ved denne udmelding:
Flemming skrev: søn aug 07, 2022 14:53 Når man ikke kan finde på noget sagligt om en sag – mit valgoplæg, så kan man jo altid gå efter manden.
Det nærmer sig en personhetz.
Kan det nu virkelig passe, at der er tale om et valgoplæg, det som OZ8XW præsenterer os for. Ja, for vi bliver præsenteret for enkeltsager, som kandidaten vil arbejde for. Jeg vil ikke her gå så meget ind i metoden, der anvendes. Jeg kunne selv glimrende tage udgangspunkt i det, den siddende hovedbestyrelse ikke havde nået indtil nu. Ikke noget problem for mig, dér.
Men er det egentlig en sådan præsentation, et valgoplæg, valgreglerne lægger op til. Det vil jeg se lidt nærmere på ved at citere fra valgreglerne således:
§ 2, Stk. 3. Hovedbestyrelsen laver en kandidatliste, opstilling alfabetisk efter efternavn, regionsvis, der
publiceres i OZ august. På hjemmesiden gives kandidaterne mulighed for at præsentere sig selv.
Jeg trækker det lige op for at præcisere det i denne forbindelse væsentlige i ordlyden:
præsentere sig selv.
Hvad ligger der egentlig i vendingen, at præsentere sig selv, og i hvor høj grad er det et egentlig valgoplæg baseret på enkeltsager, der menes med teksten. Det må enhver skolelærer jo kunne svare ret entydigt på, og jeg er da selv nogle gange i min folkeskoletid blevet præsenteret for vendingen: "Misforstået emne". Jeg udelukker derfor ikke, at jeg tager fejl denne gang, men for mig ville det være langt mere befordrende i forbindelse med et valg til et repræsentantskabet, at kandidaterne beskrev lidt omkring sig selv og de værdier, vedkommende står for. For de skal trods alt repræsentere, dem der stemmer på dem, og forhåbentlig også i endnu bredere vendinger og om flere emner end enkeltsager kan byde på.
Der kan dog næppe være tvivl om, at OZ8XW med sit valgoplæg ret godt formål at præsentere sig som resultatorienteret, og det fejler jo ikke noget i sig selv. Men da de beskrevne løsningsmetoder har været anvendt i en menneskealder uden andet resultat end snak, giver jeg ikke så meget for disse enkeltsager.
Er er andre personlige kvaliteter i OZ8XWs præsentation som man kan analysere sig frem til. Næppe ret mange. Derfor vil det være oplagt, at se tilbage i historien og der fremdrage nogle punkter, der kan beskrive personen. Man kan tilmed anvende kommentarerne til OZ8XWs præsentation, og Flemmings svar derpå som en form for lakmusprøve for, at det er en, man vil vælge ind i repræsentantskabet.
Jeg holder helt utroligt meget af Flemming som radioamatør og egentlig også som menneske. Men når det kommer til sin optræden, som hovedredaktør og som fast inventar ved hovedbestyrelsesmøderne i nærlig lige så mange år, som moderator i et tidligere EDR forum og som repræsentantskabsmedlem forholder sagen sig en del anderledes. Der overskygger den karismatiske facon og den helt utrolige evne til at undgå ansvar langt de værdier, som jeg står for.
Så nej herfra til OZ8XW som repræsentantskabsmedlem med mulighed for mere. Fortiden skræmmer mig.

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Reaktion på OZ8XWs valgtale

Indlæg af oz7xf »

Ikke uventet puster OZ8XW sig op overfor Sekretæren på EDRs forum vedrørende antenneudvalget, således:
På RM 2021 vedtog man enstemmigt er forslag, om at HB snarest nedsætter et udvalg til at støtte foreningens medlemmer i forbindelse med ansøgninger om antenneopsætninger.
RM er som bekendt foreningens højeste myndighed, så forslagets vedtagelse er at betegne som et påbud til HB.
Hvorfor gjorde du ikke på RM opmærksom på, at du synes et sådant forslag er ”varm luft”
Hvorfor har HB ikke for længst nedsat dette udvalg, eller i det mindste taget sagen på dagsordenen, for at finde måder til at få opgaven løst?
ref.: https://edr.dk/forum1/viewtopic.php?f=5 ... bc450#p124

I Beslutningsreferatet fra RM 2021 ses:
Screenshot 2022-08-10 at 18-23-58 Beslutningsreferat RM-møde 20. november - Beslutningsreferat-RM-moede-2021_SEKR.pdf.png
I referaterne fra HB møderne ses, at arbejdet med nedsættelsen af antenneudvalget har været i gang siden 18/11-2020. Der har efterfølgende været tilgang, men også afgang. Så sent som i referatet fra 15/6-2022 ses:
Mødet 15.06.2022: Antenneudvalg tilføjes OZ3Z, Anders som regional hjælper. HB beslutter
at udvalget sættes i arbejde omg. SEKR tager teten.
Ref.: https://www.edr.dk/bestyrelsesmoede-referater/

hvorfor jeg kan konstatere, at antenneudvalget ikke blot har været på dagsordenen. Det er det fortsat, hvilket kunne tyde på, at det har høj prioritet i Hovedbestyrelsen. Endvidere er problemstillingen vendt i repræsentantskabet, hvilket udmøntede sig i et påbud.

Jeg vil tro, men det er kun en tro, at årsagen til den ringe fremdrift kan forklares ud fra, at man ikke kan tvinge medlemmer i arbejdstøjet. Og sådan må det nødvendigvis være i en frivillig forening.
Med hensyn til nødvendigheden af et antenneudvalg må det dog også være sådan, at foreningen heller ikke jagter spøgelser. Derfor foreslår jeg, at foreningen søger aktindsigt i samtlige kommuners sagsbehandling af ansøgninger fra radioamatører gennem de sidste 30 år. Det hjælper vist ikke ret meget at spørge medlemmerne om dokumentation.

vy 73
OZ7XF, Allan
Besvar