Mangler i vedtægten

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
Besvar
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Mangler i vedtægten

Indlæg af oz7xf »

I forbindelse med kommende RM kunne det være interessant med lidt forarbejde.

Kunne det f.eks være en idé at indføre en tilføjelse i § 3, Medlemmer således:

Ethvert medlem er berettiget til på tryk, i skrift og tale at offentliggøre sine tanker omkring hobbyen og foreningen, dog under ansvar for domstolene. Censur og andre forebyggende forholdsregler kan ingensinde påny indføres.

vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
OZ5WU
Indlæg: 188
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 20:12

Re: Mangler i vedtægten

Indlæg af OZ5WU »

Hej Mester Allan,

Dét forslag understøtter jeg da meget gerne, som i meget gerne.

Vil du have ulejlighed med at sende forslaget med en passende motivation til mig (sekretæren) så vil jeg påse at dit forslag er med på RM-mødet d. 19. november 2022.
Skal jeg sende dig en forslagsformular? :)

@Andre interessenter: Vær venligst opmærksom på at ytringsfriheden er ukrænkelig, men at fremture med ligegyldigheder i alle tråde på et forum er IKKE ytringsfrihed, det er SPAM / Sabotage. Den slags vil jeg til enhver tid bekæmpe med lovlige midler.
Vy 73 de OZ5WU/Michael
Libertatem Defendimus

EDR member 12353 - ARRL member 3100340794 - RSGB member 322950
Brugeravatar
OZ2D
Indlæg: 204
Tilmeldt: lør jan 02, 2016 0:16
Geografisk sted: Ishøj

Re: Mangler i vedtægten

Indlæg af OZ2D »

Vær venligst opmærksom på at ytringsfriheden er ukrænkelig, men at fremture med ligegyldigheder i alle tråde på et forum er IKKE ytringsfrihed, det er SPAM / Sabotage. Den slags vil jeg til enhver tid bekæmpe med lovlige midler.
Lovlige midler???

Den eneste sabotage jeg kender til er visse typer i EDR's ledelse (dette kan indskrænkes til en enkelt personage) forsøg på at indskrænke ytringsfriheden. ALT kan fremtures, INTET kan kategoriseres under "ligegyldigheder i alle tråde på et forum". Det er en meget farlig diskurs som du er ude i!

Mon ikke du bare skulle stoppe dig selv inden du kører længere ud af den diskurs? Det tror jeg helt bestemt du bør. Jeg vil til enhver tid tage ytringsfriheden (under behørigt ansvar i forhold til straffeloven) meget meget alvorligt, langt mere alvorligt end du gør og burde gøre, hr. Michael Wehnert.

Ytringsfriheden står over alt IMHO og er en vigtig del af det danske demokrati. Ethvert forsøg på knægtelse af denne er en udansk handling, noget som hører til under fjerne diktatoriske himmelstrøg. Husk det!
Vy 73 de OZ2D
Kim

https://www.qrz.com/db/oz2d

E-mail: [email protected]

QRV på FM, DSTAR, DMR, FT8, SSTV, RTTY og andre digimodes

Begejstret Facebook-bruger og fan af amerikansk fodbold

Rigtige mænd holder med New England Patriots (NFL) :-)
Brugeravatar
OZ2D
Indlæg: 204
Tilmeldt: lør jan 02, 2016 0:16
Geografisk sted: Ishøj

Re: Mangler i vedtægten

Indlæg af OZ2D »

Hej Allan

Udmærket forslag. Jeg tror bare at det kræver en demokratisk modnings-proces i EDR. Du kan se at der allerede er forbehold til dit forslag fra sekretæren! Det signalerer ikke reel vilje til forandringer IMHO. Jeg synes mere at det signalerer vilje til "hold-kæft-bolcher" under henvisning til destruktiv ballade i EDR, måske mest af alt fordi at visse folk ikke magter debatten. Jeg opfatter den mentalitet som langt mere skadelig end en rask menings-udveksling. Det er DET jeg mener med at jeg ikke ser mig selv i en forening med en stærk top-down-styring som jeg fornemmer i dén grad er kommet til i de senere år i EDR. Der skal ske nogle forandringer som jeg har på fornemmelsen at EDR ikke vil være parat til lige med det samme.

Men jeg støtter dig som sagt, Allan. Jeg tror ikke at der er ret stor forskel på hvad du vil og hvad jeg vil i en del henseender angående EDR og sikkert også andre emner.
Vy 73 de OZ2D
Kim

https://www.qrz.com/db/oz2d

E-mail: [email protected]

QRV på FM, DSTAR, DMR, FT8, SSTV, RTTY og andre digimodes

Begejstret Facebook-bruger og fan af amerikansk fodbold

Rigtige mænd holder med New England Patriots (NFL) :-)
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Mangler i vedtægten

Indlæg af oz7xf »

Hej Kim

En lille kommentar omkring domstolene. De tager sig ikke kun af straffelovsovertrædelser, men et meget stort spektrum, der også inkludrer ophavsret og ytringsfrihed.
Derudover er der intet til hinder for, at foreningen kan lave en opmandsordning, således at alle disse ret så ulidelige retssager kan minimeres maksimalt. Og endelig skal navnlig sagsøger huske på, at der er en tid bag efter, og at chancerne for et reelt forlig rent faktisk er hypotetisk. Det er langt mere befordrende for et varigt bekendtskab, helt at undgå retssager og tage de indbyrdes slagsmål, der helt naturligt måtte komme.

Hvad med den generende spam på diverse fora. Der mener jeg faktisk godt, at man med ytringsfriheden i behold kan gribe ind. Og hvad med indlæg fra demente. Dem kan man også godt beskytte uden helt at omgå ytringsfriheden.

Modningsproces, jovist, men uden sammenstød, ingen modning. Jeg er ikke blåøjet. Det bliver svært, men jeg mener, at gevinsten er større end ulemperne. For man bliver uvilkårligt bedre til at navigere i strømfyldt farvand, når man kaster sig ud i bølgerne frem for at sidde på bredden og glo på.
Skal der være nogen tabuer, såsom politisk debat. I min optik ville det være direkte forkert, at have sådanne tabuer. Man skal i den forbindelse huske på, at selv store brande er startet som små, og kan slukkes meget lettere som små, når man har lært det. Vi bliver nødt til at se os som hele mennesker, ikke som halvt afhuggede hoveder med et ben på. Det kommer ikke særlig langt.

Jeg venter dog stadig lidt med at udfylde blanketten: "RM Beslutningsforslag", som jeg modtog fra sekretæren pr. mail. Der kunne jo dukke yderligere guldkorn op.

vy 73
OZ7XF, Allan
Besvar