"Personsag" i HB 19/9-2022

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
Brugeravatar
oz4zat
Indlæg: 161
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 16:29

Re: "Personsag" i HB 19/9-2022

Indlæg af oz4zat »

Allan>
"Tosse" kan i følge ordnet.dk også udlægges således:

" menneske der opfører sig dumt, tankeløst, skørt eller uberegneligt ..."

I mine øjne beskriver det fint den opførsel, jeg har set (ser) diverse EDR-mennesker præstere.
Glemmer du, så husker nettet
bit for bit ...
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: "Personsag" i HB 19/9-2022

Indlæg af oz7c »

Hej
Det er snart 14 dage siden der var/måske HB møde, der er sikkert mange der venter på
et referat ?
Der er måske gået Christianborg også i EDR.

Men der er også snart RM møde i nov. så kan det ikke holdes hemligt mere !
Personilg sag/Exklution af EDR.
Hmmmmmmmmmmmmm er der nogensinde nogen der blevet exkluderet af EDR "?

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: "Personsag" i HB 19/9-2022

Indlæg af oz7xf »

oz7c skrev: ons sep 28, 2022 19:04 Der er måske gået Christianborg også i EDR.
Jeg skal ikke kunne sige præcist, hvad der er gået i hvad. Men noget er i hvert tilfælde gået andet end præcist. For nu er der gået et 2-cifret antal dage siden, at referatet skulle være offentliggjort. Og det i sig selv kan give anledning til visse spekulationer.
Men inden man kommer så langt som til at spekulere kan man jo overveje først at lede efter spor, her og der. Og begge steder er der intet spor af noget som helst. Det i sig selv er bemærkelsesværdigt. Selv dampen i rørene syntes at være frosset til is eller er gassen helt sluppet op? Det er ikke helt til at vide på så spinkelt et grundlag, når åbenhed er blevet til lukkethed!
Meget kan imidlertid være sket. Vi ved det blot ikke. Mulighederne er som sagt mange. Måske, der er nedsat en midlertidig bestyrelse uden hoved. Det som i akademiske kredse i og omkring Birkerød tidligere har været omtalt som en interim bestyrelse, hvis nogen derover på de kanter skulle have glemt, hvad midlertidig betyder. I dette tilfælde kunne det være for at hindre kreditorer i at indgive konkursbegæring. Bladet skal jo sikkert videreføres, og der skal følges op på forberedelserne til repræsentantskabsmødet i november.
Er der så ikke begået et kup, kunne man jo spørge sig selv om. Men heller ikke det ser jeg for mig. For et kup er vanligvis et støjende foretagende, og en oktoberrevolution synes heller ikke under optræk, idet de intellektuelle med al tydelighed er gået i hi for vinteren.
Skulle blot noget af dette være sket, må man jo ind at se på, hvem, der har klaget og om dette har været skadevoldende for foreningen. Jeg har været inde på det før, men bliver nok nødt til at gentage, at der i sådanne tilfælde kan iværksættes en eksklusionsproces. Men det er jo rene spekulationer, der tilmed har rod i den frie fantasi, så sådan forholder det sig jo næppe i virkeligheden. Det er jo ikke altid, at den frie fantasi rækker, og så kunne man jo forsøge sig med rygter.

vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
OZ5WU
Indlæg: 188
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 20:12

Re: "Personsag" i HB 19/9-2022

Indlæg af OZ5WU »

SÅ! Rødder :D

HB-mødet 19/9 blev delt i to etaper, så sidste del afvikledes i aftes.
Senere i dag bliver referatet færdigt, men glæd jer ikke for tidligt. "Klager" + RM & RM2022 modtager mail med sagens afgørelse incl. alle bilag.
SÅ kan I spørge jeres RM'ere om udfaldet, som ikke er til klagers gunst.
Vy 73 de OZ5WU/Michael
Libertatem Defendimus

EDR member 12353 - ARRL member 3100340794 - RSGB member 322950
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: "Personsag" i HB 19/9-2022

Indlæg af oz7xf »

OZ5WU skrev: tirs okt 04, 2022 9:17 SÅ kan I spørge jeres RM'ere om udfaldet
Det gør vi så, hver og en, og samler resultatet i fælles skab :o

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: "Personsag" i HB 19/9-2022

Indlæg af oz7xf »

Disse ord faldt i går fra Folketingents Talerstol:
Derfor: Lad jer ikke stresse af de mange medier og af hinanden. Lad jer ikke stresse af de mange ivrige rådgivere. Insister på, at det er folkevalgte, der skal bestemme. Stå op mod topstyring.
og andet steds fabulerede samme politiker om, at tilgangen til landets partier og forøvrigt også til landet mange foreninger var faldende, og at det skyldes pressens og de sociale mediers indflydelse gennem udstilling af de valgte.

Har denne afgående politiker nu ret eller er det ikke omvendt, at det er politikerne selv, der er ophav til problemerne. Jeg vil mene, at problemerne starter ved politikerne, deres omgangsform og deres forhold til dem, der har valgt dem. Nuvel er det forholdsvis nyt, at man får hurtige reaktioner fra massemedierne og fra de sociale medier. Men er det egentlig ikke den interageren mellem de valgte og vælgerne, der er så interessant for demokratiet frem for det, der pågår i autokratierne. Det vil jeg mene.

Ganske på samme måde er det tilfældet i denne tråd omkring en "personsag".
Det er nu ret tydeligt, at adgangen til oplysningerne er besværliggjort for ikke at sige helt umulige. Jeg er nu ret sikker på, at jeg skal nok få snuden ned i sagen. Men offentliggør jeg brudstykker er jeg lige så sikker på, at Fanden bliver Løs i Laksegade i form af trusler om buksevand og eksklusion.
Jeg vil derfor allerede nu råbe vagt i gevær. Hvad Fanden bilder de valgte sig egentlig ind. Der er jo ikke engang i foreningens vedtægter givet nogen som helst mulighed for at behandle sager i fortrolighed. Og sådan skal det også være i et demokrati, ellers stikker det helt af, politikerlede opstår og tilslutningen falder. Der kan dog være nationale lovgivninger, der fordrer fortrolighed, men som sagerne står, ser jeg ingen mulighed for foreningen at behandle sager af den karakter. Foreningen mangler simpelthen parathed til at give sig i kast med disse sager.

Jeg har fra det øjeblik, jeg startede tråden gjort et stort nummer ud af, at meget af det, som jeg skrev, var gætværk, og at grunden var manglende information.
Nu gætter jeg ikke mere. Nu er jeg sikker i min sag, når jeg skriver, at det ikke er mit sidste ord i denne sag.
Granskningen vil fortsætte og mon ikke den vil vise, at dette glimrende forums forskellige aktiviteter omkring en enkelt kandidat eller måske to, kan have haft en stor finger med i spillet om magten i foreningen. Det håber jeg. Ellers har jeg jo gættet helt forkert.

vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: "Personsag" i HB 19/9-2022

Indlæg af oz1iky »

Ohøj Mester
Det gør vi så, hver og en, og samler resultatet i fælles skab :o
Ja, jeg kan anbefale at man går til mere end ÉT Repræsentantskabsmedlem og hører om det.
Og måske endda tillader sig at gå lidt uden for sin egen kreds ... nå nej, region.
Arghh - område så da.

Der er jo en del som har et vist bias i alt det her.
Så det kan anbefales at man for hørt så mange udgaver som muligt inden man sammenstykker billedet !
Det er nemlig et spændende "pusle-spil" vil jeg tro?

VY 73 - men kun til dem som fortjener det

Kenneth OZ1IKY

PS - der går lidt inden jeg kan svare. Flyveren går om lidt til D60AE,
hvis jeg ikke undervejs falder over små sedler med et callsign på der ikke må logges - specielt ikke på 80 meter...
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: "Personsag" i HB 19/9-2022

Indlæg af oz7xf »

Halløj Kenneth

Godt at se, at du ikke har mistet sprogets forskellige udtryksformer.

Jeg havde egentlig planlagt, at jagte lidt forbindelser til den bette ø med egen pool, som du er på vej til. Men, der er kommet et par foretagsomme individer i vejen med et projet at omdanne nogle hundredårige gamle træer til savsmuld. Det er så meningen, at det skal strøs ud over bestemte steder på matriklen. Derved opnås, at der i omkring 2 - 3 år ikke ses ret meget uønsket vækst der, men efter det tredie år opleves en grøn eksplosion med alskens pionere vækster, og så er man ikke blot lige vidt, men står i en endnu værre situation end før man gik i gang. Det er ret så morsomt at være tilskuer til.
Foreløbig har projektet denne gang stået på i et døgn og de er ikke færdige med det ældste træ, en kastanje endnu. Efter den følger endnu 2 træer.
I forbindelse med roderiet har jeg pillet min antennetråd ned og kan ikke få den op før, de er færdige. Om de når det inden, at du vender snuden mod nord, har jeg ingen anelse om.

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: "Personsag" i HB 19/9-2022

Indlæg af oz7c »

Hej
Ja det skal se ganske intersandt ud hvordan EDR's ledelse får landet denne sag !
jeg tænker på HB/RM's ansvar m.h.t. antal af medlemmer især i fremtiden.

EDR's efterretningtjenste har sikker været på overarbejde !

Det bedste alm. medlemmer kan gøre er nok at anmelde at de gerne vil overvære RM mødet i HQ Odense,
for at få første hånds indtryk af hvad der foregård i EDR ?

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: "Personsag" i HB 19/9-2022

Indlæg af oz7xf »

Hej Boye

Der er så meget man ved, og så meget man ikke ved. Og så er der det, som man kan gætte sig til, og nogle gange er disse gæt kvalificerede. Sådan er der så meget.

Der er noget jeg ved med sikkerhed. Og en af tingene er, at OZ8XW i et indlæg fornyligt har forsvaret den berømmede forside.
Men om hans forsvar holder kan internettet hjælpe med til at undersøge, og jeg har i den anledning fundet denne tråd på det meget brugte marked:
https://ham.brugtgrej.dk/forum.php?mode ... &obj=51676
hvor man kan læse, hvad der for mig at se, må være OZ8XWs første reaktion mod Nystart:
Screenshot 2022-10-06 at 02-29-58 Brugtgrej - EDR - Tid til en ny start!.png
Det, som man navnlig skal bemærke er datoen for indlægget, og så for sig selv overveje om OZ8XW har været styret af den dengang siddende formand. Nogle kunne måske komme til den stik modsatte konklusion, at det forholdt sig således, at den dengang siddende formand var styret af sin frygt for, at OZ8XW ville forlade posten som hovedredaktør for foreningens største attraktion, bladet OZ, og derfor talte OZ8XW efter munden. Med i denne teori ligger også det faktum, at foreningens mangeårige sekretær, OZ5KM ret ofte var pot og pande med OZ8XW. Man kan måske med rette have opfattet dette kompagniskab som foreningens hjernetrust. Så langt vil jeg dog ikke gå i min bedømmelse, idet der med sikkerhed har været andre tænkende.

Det er ikke noget nyt, at OZ8XW popper op som en anden cirkushest, der lugter savsmuld for så ret hurtigt lukke ned igen, når han taber pusten. Vi har set det tydeligt gennem OZ8XWs deltagelse på dette forum og på EDRs forum omkring samme emne, hans valgoplæg.
Skulle det vise sig, at mit gætværk har haft hold i virkeligheden og, at OZ8XW er bagmanden bag klagen over et hovedbestyrelsesmedlem, har han på alle måder mistet chancen for rettidigt at melde ansvaret ud. Mistet chancen for at tage debatten i åbenhed. Gået bag vores rygge.
At stille op som repræsentantskabsmedlem med mulighed for mere drejer sig i allerhøjeste grad om at kunne tage ansvar. Jeg vil mene, at det må og skal være spidskompetencen i enhver form for ledelse.
Vælgerne i region syd har talt. Det må vi respektere. Og kunne valgresultatet give anledning til eftertanke, gør det vel ikke noget.

vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
oz4zat
Indlæg: 161
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 16:29

Re: "Personsag" i HB 19/9-2022

Indlæg af oz4zat »

Lidt nysgerrig er jeg stadig - som "ikke-EDR-medlem" er der en del som går min næse forbi, men emnet for denne tråd kunne jeg godt tænke mig blev belyst for alle.

I dokumentet "Forretningsorden for EDRs hovedbestyrelse" kan man læse flg.:
§ 1 Stk. 2. Arbejdet i HB sker i åbenhed, ved at dagsordener - referater og bilagsmaterialer, er
tilgængelige for alle medlemmer. Undtaget herfra er sager der nødvendiggør fortrolighed
overfor tredje part.
Hvordan mon "tredje part" skal forstås ?
§ 5. Referater
Referater fra HB-møder udformes som beslutningsreferater. Efter behandling af et punkt på
dagsordenen, gennemgås og godkendes referatet for det pågældende punkt, inden næste punkt
kan behandles.
Det endelige referat fremsendes til HB og repræsentantskabet. Referatet uden personsager
offentliggøres på den åbne del af EDRs hjemmeside, senest 4 dage efter afholdt møde.
Stk. 2. Et kort resumé af hovedbestyrelsesmøder offentliggøres på EDRs hjemmeside som nyheds
notits og på EDRs sociale platforme, senest 4 dage efter afholdt møde.
Glemmer du, så husker nettet
bit for bit ...
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: "Personsag" i HB 19/9-2022

Indlæg af oz7xf »

oz4zat skrev: lør okt 08, 2022 16:59 Lidt nysgerrig er jeg stadig - som "ikke-EDR-medlem" er der en del som går min næse forbi, men emnet for denne tråd kunne jeg godt tænke mig blev belyst for alle.
Hej Søren

Du kan godt regne med, at der også i denne sag ikke går røg af en brand uden, at der er en ild. De helt slibrige detaljer, der godt nok er vigtige, må du dog vente lidt på endnu. Jeg er dog overbevist om, at de nok skal se dagens lys med tiden, alene fordi, vi som mennesker er født nysgerrige og ikke kan holde på hemmeligheder.
HB har valgt at behandle en klage som en personsag fordi, at klagen er rettet mod et hovedbestyrelsesmedlem. Det, der ikke helt tydeligt fremgår af dagsordenen for HB-mødet er om klagen er fremsat i forening af et unavngivet medlem og HBs Næstformand eller om der er tale om to forskellige afsendere og med lidt forskellig ordlyd.
Det næste interessante i sagen bliver udgivelsen af referatet fra HB-mødet. Selve sagen vil med stor sandsynlighed ikke blive omtalt, men der kan godt ligge en interessant oplysning i, hvem der har deltaget i behandlingen af punktet, eller om nogen måske helt har holdt sig væk fra hele HB-mødet. Det vil vise sig om kort tid!
oz4zat skrev: lør okt 08, 2022 16:59 Hvordan mon "tredje part" skal forstås ?
Forretningsordener er ofte interessante, idet de har det med at tage karakter af nødvendighed, også selvom nødvendigheden muligvis er varm luft dannet til lejligheden.
"tredie part" kunne jo glimrende være udlejningsaftaler eller aftaler om gensidig reklame. Det kunne jo også, hvilket er set før i foreningen, være den kontraktmæssige beskyttelse af revisionsfirmas arbejde med en stemmeoptælling. 3. part kan også være ansættelseskontrakter og lønforhandlinger for foreningens ansatte, visse bankforretninger og "handelsafdelingens" forretningsforbindelser.

Dette vil selvfølgelig stå i kontrast til det at arbejde i åbenhed, men meget drejer sig om den siddende HB ageren, for mange af de ovenstående eksempler på 3. part kan af HB ikke blot minimere, men helt undgås.
Overordnet ser jeg forretningsordenens undtagelse fra normen, åbenhed, som unødvendig og båret frem af nogen, der går ind for hemmelighedskræmmeri. Hvis man endelig står overfor en samarbejdspartner, der kræver nogen form for fortrolighed, bør man snarere vende dem ryggen og vælge en anden.
oz4zat skrev: lør okt 08, 2022 16:59 Et kort resumé af hovedbestyrelsesmøder offentliggøres på EDRs hjemmeside som nyheds
notits og på EDRs sociale platforme, senest 4 dage efter afholdt møde.
Hvis man følger meget godt med i, hvad der rør sig i foreningen, dens regioner og lokalafdelinger, vil man sikkert finde ud af, at en enkelt eller to i HB har en ret stram kalender. Derudover ville det undre mig, at man er sluppet helt af med en senden frem og tilbage inden en offentliggørelse.
Alene ordet: "beslutningsreferater" skurer i mine øren. Det virker forfladigende, idet det ikke får, hverken stemningen eller nuancerne med. Langt bedre ville være lyd- og billede optagelser. Og med de faciliteter den samfundsskabte virkelighed giver ser jeg ingen grundt til ikke at anvende dem.

Dette udsagn siger også en del:
OZ5WU skrev: tirs okt 04, 2022 9:17 SÅ kan I spørge jeres RM'ere om udfaldet, som ikke er til klagers gunst.
, men ikke alt, idet OZ5WU kun omtaler klagers og ikke klageres gunst. Der udestår derfor muligvis den ene klagers behandling.

Desværre, Søren. Jeg kan ikke komme det nærmere for nuværende, men vær vis på, at jeg nok skal være der og delagtiggøre dig og andre om mine gætterier og mine tolkninger af referater mv. i en lind strøm som skidt fra en spædekalv.
Med hensyn til lyden i vandrørene, fejler den vist intet for tiden, men der mener jeg, at eksperten på området, OZ1FF må på banen. Han er dog valgt repræsentantskabsmedlem med mulighed for mere.

vy 73 tu
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: "Personsag" i HB 19/9-2022

Indlæg af OZ0J »

OZ5WU skrev: tirs okt 04, 2022 9:17 HB-mødet 19/9 blev delt i to etaper, så sidste del afvikledes i aftes.
Senere i dag bliver referatet færdigt, men glæd jer ikke for tidligt.
Det der referat, der er færdigt, hvornår kan man finde det på hjemmesiden?
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: "Personsag" i HB 19/9-2022

Indlæg af oz7xf »

OZ0J skrev: man okt 10, 2022 18:43 Det der referat, der er færdigt, hvornår kan man finde det på hjemmesiden?
Se, det er jo ikke til at vide. Men ved at tage fat i det som sekretæren, OZ5WU også skrev i sit indlæg den 4. oktober:
OZ5WU skrev: tirs okt 04, 2022 9:17 HB-mødet 19/9 blev delt i to etaper, så sidste del afvikledes i aftes.
så er der jo den mulighed, at den anden klager, Næstformanden er mødt op og gør en så stor ballade, at andendel af mødt endnu ikke er afsluttet. Og er han ikke mødt op, kan man jo forestille sig, at referatet rent faktisk venter på at blive langt ind på foreningens hjemmeside eller, at det farer rundt i landet fra den ene til den anden til eftersyn og godkendelse i, hvad der i radioamatørkredse kan sammenlignes med en ring-qso uden tidshorisont.
Alt dette er jo ikke til at vide, men håber, at det blot er sekretæren, OZ5WU, der rent faktisk er noget gumpetung i betjeningen af tastatur med videre. Det sker ret ofte for mig, at jeg ikke kan play the piano i samme takt som min hjerne.

https://www.youtube.com/watch?v=nOJgx2oNvoA

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: "Personsag" i HB 19/9-2022

Indlæg af oz7c »

Hej

Jørgen har jo ret, hvorfor er det referat ikke lagt på web siden ?
Uanset hvar der står eller ikke står i det !

Det ligner foragt for medlemmerne fra HB og her har formanden et særligt ansvar !
Da det er ham der leder mødet, med mindre at han ikke var tilstede.

1. del burde have været der kort efter første del. 19/10

73 Boye
Besvar