"Personsag" i HB 19/9-2022

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: "Personsag" i HB 19/9-2022

Indlæg af oz7xf »

Åhh, for pokker! Jeg glemte at nævne, at jeg også kan nogle julenumre:

https://www.youtube.com/watch?v=K5UrYXNfbnQ
https://www.youtube.com/watch?v=clIJ2yk_krY

73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
oz4zat
Indlæg: 161
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 16:29

Re: "Personsag" i HB 19/9-2022

Indlæg af oz4zat »

OZ8XW, Flemming Hessel>

Som jeg ser det ER løbet kørt - det er det, jeg udtrykker i min fotomontage fra oktober 2019.

Du og dine støtter sejrede - Jeres kamp for dit redaktørjob og magten i EDR lykkedes; I vandt - så I kunne fortsætte Jeres kamp mod al fornyelse.

Jeg tog konsekvensen; meldte mig ud af EDR (havde medlemsnummer 7794 - se OZ okt.1960, side 295) og har efterfølgende kun fulgt lidt med på sidelinien.

Jeg ser intet formål I at bruge mere tid og energi på at få dig til at se historien i øjnene - al den misnøje, uvenskab og tristhed som dine handlinger igennem årene har medvirket til, må det ikke være nemt at blive konfronteret med - jeg ønsker dig god arbejdslyst med at se fortiden i øjnene.

Jeg har det med at gemme ting og sager og faldt lige over dette udsagn fra dig, bragt på EDRs forum d.10.6.2018 kl. 14.02 - det illustrerer fint din måde at forholde dig til uenigheder på:
Tag så - hvis jeg må sige det lige ud - og klap i med alt det pølsesnak om lydfiler og åbenhed og kup. 
ps. Jeg har gemt en masse indlæg og lydfiler fra diverse debatter, og jeg bestræber mig altid på at kunne dokumentere mine påstande og vil ikke afvise fremover at bruge noget af det materiale til at friske op på min og andres hukommelse.
Glemmer du, så husker nettet
bit for bit ...
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: "Personsag" i HB 19/9-2022

Indlæg af oz7c »

Hej Allan
ja det er rigtig med en sang, der er vores naboer lidt bedre til

Først til venstre og så til højre

https://www.youtube.com/watch?v=_Jtpf8N5IDE

https://www.youtube.com/watch?v=9jK-NcRmVcw

and the last song før skilsmissen

https://www.youtube.com/watch?v=uPWfydIeeHc

73 Boye
Brugeravatar
oz4zat
Indlæg: 161
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 16:29

Re: "Personsag" i HB 19/9-2022

Indlæg af oz4zat »

På min harddisk ligger bl.a. denne kladde til et svar til Flemming Hessel. Den blev så vidt jeg husker bragt her i maj 2016. Så når Flemming Hessel påstår "at det har jeg aldrig hørt !" og forlanger yderligere forklaringer er det halsløs gerning at forsøge, at få ham til at indse hvilke spor hans handlinger har lagt.
Hej Flemming Hessel, OZ8XW

På EDRs forum skriver du i tråden "Noget at tænke over ...":

af Flemming Hessel @, Thursday, April 21, 2016, 21:35 (8 dage siden) @ oz4zat

Dr OM OZ4SAT Søren
Nu bevæger du dig på kanten af forums regler.
Dit indlæg tilfører ikke debatten/dialogen noget nyt, udtryk som "din egen menighed" hører ikke hjemme her og dine bemærkninger om OZ8XW er nærmest angreb på andre radioamatører og har i hvert tilfælde intet med denne tråds emne at gøre.

Nu har du gentaget den udtalelse om OZ8XWs påståede holdning til Internettet flere gange det seneste års tid eller mere. Hvordan har du egentligt fået den mærkværdige opfattelse?
Og ja, du må godt svare i denne tråd, selv om det er uden for tådens overskrift.

Moderator og OZ8XW Flemming

Jeg har valgt at svare på dit indlæg her på RDE-forum af grunde som jeg vil gøre rede for nedenfor, men først vil jeg se lidt nøjere på hvad det egentlig er du skriver :
Du skriver, at mit indlæg "ikke tilfører debatten/dialogen noget nyt" - dette undrer mig såre, for tidligere har du i samme tråd undladt at kommentere indlæg nr. to med samme begrundelse. Hvad nyt bibringer denne erklæring: "Så sandt så sandt.
Det viste kan, og bør, mange drage lære af." ????
At du har ladet dette stå upåtalt, men samtidig truer med sletning af mit indlæg bekræfter i mine øjne at du, OZ1QXO og OZ7OU tilhører samme menighed - det har nu i EDRs forums levetid vist sig, at kløen i dine censurfingre er 100 % sikker hvis et indlæg ikke bekræfter dig og dine trosfæller i Jeres tolkninger.

Når jeg læser dit indlæg, kan jeg ikke undgå at bemærke, at du på én gang betragter dig selv som "andre radioamatører" (flertal) - og samtidig "moderator" - og "Flemming" og "OZ8XW" - kan du mon holde rede på alle dine roller ?

Nå, men så spørger du om "hvordan jeg har fået den mærkværdige opfattelse ?" (at internettet snart går over).
For det første: jeg erindrer ikke at have hørt eller læst denne udtalelse fra din mund eller hånd - det er efter min bedste overbevisning noget, jeg har lagt (og lægger) dig i munden. Jeg har hørt andre citere dig for det - men tror, at de i virkeligheden har "denne mærkværdige opfattelse" fra mig.

Og hvorfor så dog det ?
Igennem mere end 10 år har jeg med mellemrum forsøgt at få dig til at forstå, at "internettet IKKE går over og at EDR med fordel kunne bruge nettet meget mere" - som oftest har du undladt at svare mig, men når presset en gang i mellem er blevet for stort har du refereret til medlemsønsker uden dokumentation for disse "ønsker". Da DU fik nedlagt medlemsforummet på den gamle hjemmeside begrundede du det på samme måde.
Jeg spurgte dig for længe siden om begrundelsen for at slette indlæg efter tre måneder ? Dit gentagne svar var: "Sådan synes jeg det er bedst !" (underforstået: Hold så din kæft søren, dit store fjols!)
Jeg har adskillige gange på Brugtgrej forsøgt at råbe dig/EDRs ledelse op, og hver gang har dit svar været: "Meld dig ind i EDR, tag til de halvårlige medlemsmøder og skriv et læserbrev til OZ - EDR-forhold må ikke diskuteres på BG !"
Tilsidst lykkedes for medlemmer af din menighed at lave så meget ballade på BG, at al EDR-debat blev lukket der. Jeg tror at dette passede dig fint, så kunne du fortsat sidde på informationsstrømmen. Imidlertid "opdagede" de EDR-interesserede debattører dette forum og fortsatte debatten her. Dette bekom dig ikke vel, så efter tre års ventetid fik du endelig modstræbende oprettet et forum på EDRs hjemmeside.
Et forum som du på samme måde som OZ betragter som DIT, og hvor du og dine håndlangere sletter ALT som ikke falder i din smag og hvor du møblerer rundt på indlæg, kommenterer inde i dem, truer med karantæne osv osv i en grad som er et diktatur værdigt.

Når det lykkedes mig at hidse dig så meget op i tråden om "Noget at tænke over ..." at du ligefrem nedværdigede dig til at stille mig spørgsmål er jeg overbevist om, at det skyldes din irritation over at en af dine trosfæller (OZ7OU) indleder tråden med at skyde sig selv (og dermed også dig) i foden. Kurt, OZ7OU leger nysprog og får en bestyrelse til at være et RM - ren ønsketænkning ! Da vi er et par stykker som gør opmærksom på denne eklatante fejl, bliver Kurt småfornærmet og vil stoppe "dialogen". Jeg gør imidlertid Kurt opmærksom på, at der ikke har været nogen dialog og, at han ikke forholder sig det egentlige spørgsmål i mit indlæg : "Du forholdt dig ikke til min anke over at fremragende tekniske artikler som dine IKKE findes på www.edr.dk - eller, at der i det mindste linkes til dem fra EDRs hjemmeside ..."
Dette får dig Flemming Hessel, OZ8XW til at fare i flint og endnu engang true mig med udelukkelse - i mine øjne en højst besynderlig form for "dialog".

I et indlæg begået af dig, OZ8XW i tråden "Teknisk stof i OZ" som desværre blev slettet inden jeg nåede at kopiere det, skrev du noget i stil med, at du "ikke arbejder under trusler" - her ligner vi to hinanden Flemming, og det er den væsentligste grund til at jeg svarer dig her og ikke på EDRs forum. Jeg har nu flere gange erfaret at få slettet indlæg med henvisning til regler som IKKE er beskrevet i de såkaldte "Etiske regler". Man kan være uenig med mig, men at påstå at jeg ikke gør mig umage med at udtrykke mig konsistent og læsevenligt er der vist ikke belæg for. Det tager tid - og derfor er det dybt frustrerende, at se det hele sit arbejde slettet fordi DU (eller en fra din menighed) ikke tåler nogen som helst form for modsigelse og da slet ikke hvis denne er kvalificeret.

Jeg vil citere to afsnit fra artiklenl om Bestyrelsesansvar som OZ7OU linkede til - for det første om:
"Revisorernes rolle
Revisorerne er medlemmernes tillidsrepræsentanter. Revisorerne har ret til at se alle bøger vedrørende
foreningens regnskab og ret til at kontrollere regnskabet og ret til at kontrollere foreningens kasse og
beholdninger i øvrigt.
Bestyrelsen har pligt til at give revisorerne alle de oplysninger, som forlanges til vurdering af regnskabet."

Øh, er det lige hvad der er sket i sagen om EDRs regnskab ?

Dernæst fra afslutningen af dokumentet om "BESTYRELSEN" (!!!) :
"Faresignalerne
Det er vigtigt, at der er et planlagt gennemtræk i en bestyrelse, jo længere der går mellem udskiftningerne, desto sværere bliver det at få øje på afløseren.
Hvis en bestyrelse sidder for længe overgår klubben langsomt fra udvikling til afvikling - udviklingsarbejde afløses af system vedligeholdelse på forskellige niveauer, alt afhængig af udvalgsstrukturen.
Et bestyrelsesmedlem bør maks. sidde i 5‐ 6 år, derefter må medlemmet vente seks år på igen at blive valgbar. En gammel bestyrelse opfatter sig selv som klubben, og bliver sur hvis den ikke får sin vilje , den føler sig enevældig og besidder inden længe en arrogance, som er dræbende for klubben.
Faresignalerne kan være, at bestyrelsesmedlemmerne opfatter sig som hertuger med fast plads i hertugdømmet, med andre ord tror de at de har en uskrevet ret til at sidde på en bestyrelsesplads i DERES ”forening”. Dels
begynder de at manipulere og lave forhåndsaftaler forinden bestyrelsesmøderne, dels gennemtrumfe deres egne interesser og dels tale nedgørende om andres forslag, når de føler sig truet i deres enevælde. "

Dette citat bekom dig så absolut ikke vel - mon ikke at selv du kan se sammenhængen mellem din ageren i EDR og det ovenfor citerede.
I de af dig "forbudte optagelser" fra RM i Odense hører man dig sige, at "INGEN skal bestemme hvad der skal skrives i MIT blad" - den lader jeg lige stå : "Mit blad...." - jeg troede OZ var medlemmernes blad, men har indset at jeg har taget fejl - bladet tilhører OZ8XW, Flemming Hessel - helt på samme måde som foreningen EDR ejes (!) af OZ5HZ, Finn Bjerregaard Johansen og OZ5KM, Keld Mailand som det fremgår af regnskabets side fire.
Disse fortalelser fortæller meget om, hvordan du og din menighed opfatter EDR og OZ som Jeres ejendom og os medlemmerne som brikker i Jeres spil.

At enhver som truer Jeres positioner enten skal ekskluderes eller latterliggøres vil jeg gerne komme med et eksempel på:
Efter RM i oktober 2015 stillede jeg et pænt antal gange dette spørgsmål - her i en formulering fra BG 13.11.2015 :

" Jeg gentager mit spørgsmål : Jeg vil gerne vide flg.: Når man på www.edr.dk siden den 17.10.2015 har kunne læse flg.: "Der foreligger nu et kort referat fra mødet. Det findes under for medlemmer her Det endelige vente stadig på sidste gennemlæsning."
Derfor spørger jeg: Hvornår er denne "gennemlæsning" afsluttet og : må medlemmerne læse med eller ej ?"
Spørgsmålene kan besvares med en dato og et ja eller nej - burde vel være overkommeligt (?)
mvh
søren"

Du svarer således :
"Jeg ved lige så lidt som dig, hvornår RM bliver afsluttet. Jeg har ingen indflydelse på hvornår referatet offentliggøres; men jeg går ud fra, at det sker så hurtigt som muligt efter RMs afslutning."

Dette vil jeg påstå er en løgn - lige op i mit åbne ansigt ! Jeg nægter at tro på, at du ikke har været bekendt med, at referatet på dette tidspunkt har ligget underskrevet i mere end to uger, men du holder dig åbenbart ikke for god til at lyve i din hellige sags tjeneste. Hvad denne hellige sag så egentlig gik/går ud på, har jeg endnu ikke forstået, og du har aldrig besværet dig med at forklare os medlemmer hvorfor referatet lå underskrevet i mere end tre måneder inden det pludseligt blev offentliggjort uden en eneste forklaring på den lange "gennemlæsningstid".
I stedet forsøgte du flere gange, at få mig til at fremstå som en tåbe, der ikke forstod at man ikke kunne skrive referat før mødet var overstået - måske en snedig, men også en ualmindelig lumpen taktik.

Jeg har bladet lidt i gamle OZ for at danne mig et indtryk af rubrikken "Amatørannoncer siden 1985 - her er hvad jeg faldt over (alle tal er fra april-numrene af de pågældende årgange):
1985: 4 sider - 1995: >5sider - 2000: 4 sider - 2005: <1 side - 2010: <½ side - 2015 ingen annoncer. De forsvandt fra 2000-2005 primært til Brugtgrej og OZ mistede derved både indtægter og relevans for mange.
Engang omkring i midterne af nullerne spurgte jeg dig om, hvorfor der ikke var amatørannoncer på www.edr ? Du svarede noget i stil med, at "det ikke var relevant" ... så var det emne udtømt.
I dag er situationen så at EDRs fortrinlige tekniske redaktør af og til besvarer tekniske spørgsmål på Brugtgrej - denne "ikke-EDR-drevne" udmærkede side er nu et af radioamatørernes virtuelle mødesteder. Men du har stædigt holdt fast i så lidt EDR på internettet som muligt. Hvorfor (og så en hel masse eder) udnytter EDR ikke de muligheder for teknisk hjælp til at lokke interesserede indenfor på wwww.edr.dk - næ, alt skal være lukket og kun for medlemmer - på samme måde med alle de gamle OZ som ligger på EDRs hjemmeside - butikken er lukket for både søgemaskiner og ikke-medlemmer.
Jeg tror, at din modstand mod, at EDR ofrer kræfter og ressourcer på meget mere tilstedeværelse på www beror på dels en frygt for at EDR mister medlemmer og dels, at det ikke vil bekomme dig vel at miste dele af din store indflydelse i EDR. Jeg er helt klar over at du har lagt en fantastisk arbejdsindsats i EDR og formået at levere et billigt og læseværdigt OZ - 12 gange hvert år. Den slags kommer man ikke sovende til - så fuld respekt for det fra mig !
Når jeg påstår, at det først og fremmest skyldes dig, at EDR i den grad er bagefter på internettet og at løbet muligvis er kørt bygger jeg det bl.a. på dine udtalelser årene igennem og, at du er en af de få personer (den eneste ?) som i de sidste 30 år har siddet på en eller flere centrale poster i EDR og haft "dit OZ". At du så vil frasige dig ansvaret med argumenter som: "at jeg var ikke medlem af HB dengang" ... osv - er din sædvanlige ansvarsfraskrivelse - hvis ikke du havde/har stor indflydelse i EDR hvorfor er det så, SÅ vigtigt at du deltager i HBs møder, at du suverænt styrer EDRs forum, at du både på RM og i Egons "Flemming-Hjørne" på 3748 kHzi den grad udtaler dig på foreningens og bestyrelsens vegne ?

Nu begynder folk i savnet af et internetsted for radioamatører (gu' hjælpe mig) at foreslå EDR på Facebook - en dybt forstemmende udvikling, hvor EDR vil sikre sig at alle annonceindtægter forsvinder ned i lommen på et udenlandsk selskab.

Da du og fællerne i din menighed ikke tåler kritik har jeg valgt at skrive på dette forum - skulle du få lyst til at svare mig vil jeg opfordre dig til at optræde som et mandfolk, oprette dig som bruger her og svare her i stedet for at gemme dig bag din enevælde som redaktør af OZ og EDRs forum.

mvh
søren/oz4zat







Når jeg har kritiseret din ageren/ikke-ageren i forhold til EDRs tilstedeværelse på internettet
----------------------------

Skal jeg fremsætte en programerklæring, må det blive, at jeg vil bestræbe mig på at levere et OZ, der også fremover er fyldt med informationer til radioamatørerne. Et blad, der ligesom medlemsskabet af EDR, er en uundværlig ting for enhver radioamatør. Hvis det skal lykkes får jeg brug for hjælp, ikke blot fra bladets faste medarbejdere, men også fra læserne. Skriv nogle tekniske artikler, find nogle fotos frem, og send det så ind. Så er jeg sikker på, at 1986 ikke blot bliver et godt nytår, men også et GODT OZ-ÅR.

OZ8XW, OZ-januar 1986 side 2.

-------------------------------------------------

Skal jeg fremsætte en programerklæring, må det blive, at jeg vil bestræbe mig på at levere en hjemmeside, der fremover er fyldt med informationer til og kommunikation mellem radioamatørerne. En hjemmeside, der ligesom medlemsskabet af EDR, er en uundværlig ting for enhver radioamatør. Hvis det skal lykkes får jeg brug for hjælp, ikke blot fra de faste medarbejdere, men fra alle EDRs medlemmer og andre interesserede. Skriv nogle tekniske artikler, find nogle fotos fra og læg det så ind. Så er jeg sikker på at at 2017 ikke blot bliver et godt nytår, men også et godt www.edr.dk-år.

--------------------------------------------------------------------
Glemmer du, så husker nettet
bit for bit ...
Brugeravatar
OZ5WU
Indlæg: 188
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 20:12

Re: "Personsag" i HB 19/9-2022

Indlæg af OZ5WU »

Hej Allan, Boye, Søren, mfl.

Jeg håber selvfølgelig ikke at Sørens udsagn om EDR’s endeligt bliver sandheden i den sidste ende, så skulle pokker lægge ganske megen tid i at få givet ”Den Gamle Dame” ilt – stød og adrenalin intravenøst.

Men jeg må også tilstå at der skal ændres taktik, for at få afmonteret perlerækken af ødelæggende aktiviteter orkestreret fra OM OZ8XW Flemmings hånd og menighed.

Til nu har Vi der helt berettiget er gået i rette med OZ8XW’s gerninger de sidste TI år måtte nøjes med selv at levere beviserne. Der har vi haft den ulempe at EDR’s historie i samme periode enten er klausuleret eller slettet fra offentligt tilgængelige sites.

Det må ændres ASAP, så enhver kan se hvordan OZ8XW og mindst en person mere har været omdrejningspunktet i ”Hovedredaktørens Cirkus”.
Der er rigeligt:
  • Hovedredaktørens rolle som ikke valgt HB medlem, med meget aktiv i sagsbehandling. Bla. EDR’s forum reglement og hans håndhævelse af samme Forum.]
  • Hovedredaktørens rolle i HB2014_16, den hvor flere HB-medlemmer blev jaget væk og erstattet af et advisory board bestående af OZ8XW tro tilløbere.
    Husk især den vedtægtsstridige BDO stemmeoptælling, der alene havde til formål at fastholde OZ8XW’s magt i kommende HB2016_18.
  • I HB2016_18 hvor OZ1AHV var formand, var det mere reglen end undtagelsen, at OZ8XW var illoyal overfor EDR og siddende HB. Dette er nemt dokumenteret via referater fra HB’s møder holdt op mod lydfilerne fra Yding-Nyt.
    Kronen på værket var sagen ”PERSONLIG FORTROLIG” der smadrede HB2016_18 og frembragte Juntaen samt sletning af en masse historisk vigtige papirer og en demokratisk hjemmeside
Heldigvis er materialerne gemt og undertegnede planlægger at det lægges frem til skue. Målsætningen er at få EDR’s historie dokumenteret og via historien sikre foreningen mod gentagelser af gerningerne.

Jeg tænker at 100% åbenhed vil afmontere den gamle garde, for de hader dagslys og gennemsigtighed om noget! Åbenheden kan tage den sidste ilt fra garden.

Demokratiet har heldigvis også hjulpet alle, der stadig håber på et EDR der virker for vores hobby. I min krystalkugle ser jeg to år med fremgang godt hjulpet af de dejlige ny kræfter det netop afsluttede valg har givet.
Resultatet taler jo sit tydelige sprog, da magten nu er endnu længere væk fra den tidligere ”enehersker”

Noget andet er jo denne skrivende ”Skarnsknægt” 😉 UNDSKYLD at jeg har forsinket referaterne. I næste periode skal jeg nok forbedre mig, når jeg lige om snart bliver fastansat i staten 😊 Så slipper jeg også for gentagne klager over forsinkede referater fra et sted i postnummer 7100…

Pssst... Referat fra 19/9 og 3/10 er netop udsendt

Hvis nogen mangler en liste over værker frembragt af OZ8XW kan starten af tråden viewtopic.php?p=9814#p9814 med fordel besøges.

Dr OM OZ8XW Flemming - Som du nok kan læse, går sandheden aldrig af mode, den forsvinder ej heller og gentagelser af dine tidligere meritter vil blive fulgt op af kontante reelle korrekte modsvar. Hele vejen til dommedag.
Vy 73 de OZ5WU/Michael
Libertatem Defendimus

EDR member 12353 - ARRL member 3100340794 - RSGB member 322950
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: "Personsag" i HB 19/9-2022

Indlæg af oz7xf »

Hej Michael, OZ5WU, sekretærmus og altmuligmand, og forhåbentlig med hang til mere.

Nu holder du kraftedeme op med dine undskyldninger. Tag dig ikke af OZ8XWs smålighed med hensyn til overholdelse af en forretningsorden, når han ikke selv har mestret at medvirke til "at samle", grundet hans totalt manglende foreningsfølelse.
Skulle man nu bruge dette vedtægtsbrud som grundlag for en eksklusionssag mod OZ8XW. Så afgjort nej! For så sætter man sig uvilkårligt i hans sted. Et sted, hvor navnlig jeg ikke vil se mig selv. I stedet vil jeg hellere stå pinen ud, forsøge at klæde ham af hver eneste gang, han optræder med sine utallige julelege.

DR Michael.
I et kort sekund, da jeg så, at du have lavet dit indlæg her, troede jeg, at du ville fremlægge klagesagen i det offentlige rum. Alene det, at du ikke gjorde det, viser en del af din foreningsfølelse, din empati og vilje til at give klageren mulighed for selv at stå frem og vise sig som et mandfolk. Tak for det!

DR Flemming. Jeg har søgt med lys og lygte og intet fundet. Det, som jeg har søgt efter er om, at du på et eneste tidspunkt har taget ansvar. Du har altid evnet at få lagt ansvaret for dine handlinger over på andre. Selv i jobbet som hovedredaktør forstod du at krybe udenom ansvaret for den berømmede forside. Du påstod dig presset af formanden.
Nu får du så muligheden her for at tage ansvar, og det tilmed i et højaktuelt emne:

Er det dig eller ikke dig, der er den hemmelige klager?

Mit spørgsmål går ikke væk, som vand i en håndvask. Jeg skal nok holde snuden i sporet, få opklaret, hvem den hemmelige klager er, og hvis det er dig, vil den med stor sikkerhed indhente dig, når du mindst venter det.
Jeg kan allerede se overskrifterne for mig:

"Blå Nål vil ikke stå ved sin klage over et hovedbestyrelsesmedlem"

Hvor langt kan man falde, Flemming. Og hvor langt kan du falde. Kom nu ud af busken, så skal jeg gerne medvirke til at gribe og samle stumperne.

vy 73
OZ7XF, Allan
Flemming
Indlæg: 45
Tilmeldt: tors jun 03, 2021 22:25

Re: "Personsag" i HB 19/9-2022

Indlæg af Flemming »

Hej OZ7XF

Hvis du nu kiggede på EDRs forum, vil du finde, at det er mig, der har klaget over OZ5WU.
Du vil ligeledes finde de bilag, der hører til.
Den omtalte forside tager jeg det fulde ansvar for. Det har jeg gjort hele tiden, jeg ved ikke hvordan du har fået anden opfattelse.


Vy 73

Flemming, OZ8XW
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: "Personsag" i HB 19/9-2022

Indlæg af oz7xf »

Hej Flemming og rigtig mange tak for dit indlæg på EDRs forum. Det afklarer jo, at du var ophav til din del af klagen, og så åbner der sig en mere saglig diskursion om både indholdet og om, at det skulle være nødvendigt at gå op på den store klinge, eller debatten kunne være foretaget på EDRs forum.
Allerførst vil jeg dog beklage, at jeg enten var forbi før eller, at jeg har overset dit indlæg på EDRs forum. For så havde min morgenandagt i dag nok været en del anderledes.

Inden jeg går videre i selve peronsagen vil jeg lige komme med en kommentar omkring:
Flemming skrev: søn okt 16, 2022 7:55 Den omtalte forside tager jeg det fulde ansvar for. Det har jeg gjort hele tiden, jeg ved ikke hvordan du har fået anden opfattelse.
Ja min opfattelse er noget anderledes. Ikke sådan at forstå, at du ikke hele tiden har levet op til dit juridiske ansvar som hovedredaktør, men når man diskuterer og får godkendt af arbejdsgiveren, overtager denne en del af, om ikke, hele ansvaret for det pågældende:
Flemming skrev: søn aug 07, 2022 14:53 I har begge vældig travlt med den forside.
Den henviser til et forslag fra gruppen ”Ny start”. En gruppe som du OZ1IKY vist var med i.
I kan selv læse inden i det pågældende nummer, hvad det gik ud på, og vurdere om teksten på forsiden var grebet ud af den blå luft.
Jeg ser ikke nogen grund til at genoptage stridighederne; men I og andre må være meget naive, hvis I tror, at en hovedredaktør bringer en sådan forside, hvis ikke den er diskuteret og godkendt af arbejdsgiveren - EDRs ledelse.
Men lad nu det ligge!

Et godt sted at starte er velsagtens klagens 1. punkt:
"Finder I (læs: HB) OZ5WUs indlæg og facon acceptabel i en demokratisk forening, hvor der skal være
plads til saglig debat?"
I sagsfremstillingen henviser Flemming i sin argumentation til denne tråd:
NEJ - NEJ! Nu ikke igen!
hvor du, Flemming iøvrigt på et tidligt tidspunkt selv deltager og ikke holder dig tilbage med at kaste med ukvemsord og udokumenterede påstande.

Ofte er det sådan, Flemming, at man på et hurtigt medie vil blive mødt med ret kontante næsvisheder, og selvfølgelig kan disse næsvisheder give yderligere grobund, hvis der er noget om snakken. Men helt at forbyde kommentarer til en kandidat i en demokratisk forening, vil jeg mene vil være for vidtgående. Det er dog heller ikke det, som du i skriftet giver udtryk for. Det er kun OZ5WUs ytringer.

Videre i din sagsfremstilling, Flemming kan læses:
"Jeg er opstillet til valg i region Syddanmark.
OZ5WU er hverken bosiddende eller stemmeberettiget i denne region. Jeg kan derfor ikke opfatte
det anderledes, end at EDRs sekretær på udemokratisk facon forsøger at få indflydelse på valget i
denne region.".
Nu er det jo engang sådan, at der ikke i regionerne er en egentlig organisation. Jeg mener, men kan huske galt, at det var OZ5KM, der var modstander af en sådan organisation. Og da kandidaterne på ingen måde stiller op til nogen som helst funktion i regionerne, men på landsplan og velsagtens i deres præsentationer forholder sig til landsproblematikken og ikke kun lokalt, ser jeg ingen som helst årsag til at holde debatter og kommentarer indenfor en region. Skulle du endelig give nogen et los i rumpetten, skulle det da være mig, da jeg har æren for, at kommentere din præsentation på EDRs forum. Jeg finder derfor den del af din argumentation for ikke helt gennemtænkt.

"OZ5WU er sekretær i EDRs hovedbestyrelse og er dermed en væsentlig del af foreningens ledelse.
Da udtalelsen er fremsat i det offentlige rum, og det ikke på nogen måde tydeligt fremgår, at det
drejer sig om hans egen personlige holdning, må indholdet opfattes repræsenterende holdningen i
EDRs ledelse.", skriver du, Flemming.
Det er egentligt lidt pudsigt. Jeg syntes at have set den kritik før. Men det var en kritik af dig, da du fungerede med indtil mange hatte på. Og jeg skal gerne medgive, at det kan være svært at holde styr på. Men er det nu engang ikke sådan, at vi i et demokrati ikke kan have særlige regler og begrænsninger for de valgte, og at det kræver en helt utrolig rutine, at holde hattene adskilt, da de jo alle passer til samme hoved. Mig bekendt har Michael på intet tidspunkt misbrugt foreningens brevhoved eller tilsvarende til egen kommunikation.

Jeg finder egentlig ingen anledning til at komme med kommentarer til de øvrige klagepunkter, da de på sin vis ikke udelukkende er relateret til en og samme person, men er langt mere bredt og kunne have virkning for hele foreningens drift og liv. At have disse punkter i en klage finder jeg lidt besynderligt, da de afgjort er egnet til offentlig debat.

Overordnet set kan jeg forstå, at du, Flemming ikke bryder dig om at blive sat i bur af Michael, men er det ikke præcist det samme du forsøger at gøre med din klage over Michael.
Jeg tror nu nok, at jeg ville tage det som en kompliment, hvis nogen satte mig i et tilsvarende bur. Jeg ville med stor sandsynlighed have lavet et modsvar indeholdende en stor glubsk savlende hanhund i kæde og med mundkurv på. Altså svaret med lige dele humor. Hvis jeg virkelig ville være grov havde jeg valgt en lille bitte hunhund med rose sløjfe i håret på dens hoved og en ganske tynd snor.

DR Flemming.
Nu er der gået noget tid siden, at du indgav klagen. Der er også gået noget tid og adskillige opfordringer til at fremstå som den, der var den hemmelige klager. Igen, stor ros for, at du sprang ud!
Er der noget i disse processer, som du set i bagklogskabens lys fortryder eller ville have gjort anderledes?

vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
OZ5WU
Indlæg: 188
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 20:12

Re: "Personsag" i HB 19/9-2022

Indlæg af OZ5WU »

Dr OM OZ8XW Flemming,

Gad vide om Du nogensinde lærer at historien har en fæl uvane med ikke sådan lige at gå væk?

Det er faktisk ganske ubehageligt at Du fortsætter med at fremstille elementerne fra DIN historie, som løgn og latin! I håb om at din menighed igen igen hopper på limpinden!

De kyniske fakta er jo at Du om nogen har leveret kiv og tænders gnidsel i EDR gennem nær ved en generation.
Du har om nogen været manden der har sat EDR og til dels EDR’s lokalafdelinger, der hvor de er i dag, som anskudte ænder der forsøger at flakse væk og heles.

Igennem alle årene har du mestret at fremstille ALLE andre, som årsagerne til dårligdommene, ene og alene fordi du besad magten over EDR via DIN avis.
Den avis blev taget fra dig – den overlevede operationen og er i dag en smuk Svane, takket være en formand, der så rigtigt med format og udgivelsesfrekvens. Avisen er nu genopstået som et rigtigt medlemsblad EDR kan være meget stolte af, takket være en særdeles dygtig og upartisk redaktør.

Efter tabet ad avisen er din magt eroderet stille og sikkert, til et pænt stykke væk fra de fora, hvor tingene sker. Du er patetisk når DU vil give andre skylden for den udgang på en historie, der kunne have været ganske anderledes om DU havde tilladt lidt andre meninger end din egen.

Det bliver så ikke bedre når Du forsøger at fremstille skriverierne som grimme og udtryksformen som uværdig, blot fordi der skrives om den sandhed der aldrig vil gå væk OM OZ8XW. Den slags virker ikke og har aldrig gjort det.

Kære Flemming, stop nu med de metoder, nu har du set til fulde at hver gang du forsøger dig, så bliver du mødt med flashback til alle dine gerninger, der har gjort umådelig skade på EDR.

Nyd nu er der er nogen der gider at gøre deres til at Experimenterende Danske Radioamatører igen vil have sin berettigelse som organisationen, der forsvarer danske Radioamatørers interesser omkring spektrum og alt andet vigtigt for ”Verdens Bedste Hobby”.

Vy 73 de OZ5WU Michael
Vy 73 de OZ5WU/Michael
Libertatem Defendimus

EDR member 12353 - ARRL member 3100340794 - RSGB member 322950
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: "Personsag" i HB 19/9-2022

Indlæg af OZ0J »

OZ5WU skrev: lør okt 15, 2022 21:05 Pssst... Referat fra 19/9 og 3/10 er netop udsendt
hb møde 190922.png
Jeg har godt nok modtaget et referat i indboksen på min e-mail, men det må være skrevet med usynligt blæk jf. billedet fra hjemmesiden :D

Den kan være, at det er min syn, der bedrager mig, så andre kan selv tjekke på https://www.edr.dk/bestyrelsesmoede-referater/

Nå det referat kommer nok til de interesserede på et tidspunkt. Måske det skal printes til omdeling på ATF? :mrgreen:
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: "Personsag" i HB 19/9-2022

Indlæg af oz7xf »

OZ0J skrev: søn okt 16, 2022 18:01 Den kan være, at det er min syn, der bedrager mig, så andre kan selv tjekke på https://www.edr.dk/bestyrelsesmoede-referater/
Hej Jørgen

Sært nok har jeg det samme problem her, og jeg har endda prøvet med grej fra både Microsoft og Apple ligesom jeg har forsøgt med forskellige browsere. Og for en måneds tid siden var jeg til en udvidet synsprøve hos en øjenlæge og denne fandt ingen defekter ved mit syn, der kunne tilsige, at jeg ikke ville kunne se referater og lign på en skærm. Så jeg tror, at fejlen skal søges andet steds, måske er der noget eller nogen, der æder referater på hjemmesidens server, eller også er det os, der ikke er bekendt med vendingen: "afsendt". En tredie mulighed er jo, at papirerne ved en fejl blot er flyttet fra bakken for: "sager til syltning" til bakken for "syltede sager" og ikke til "udbakken". Jeg er dog temmelig sikker på, at når Sekretæren bliver problemet bekendt, gør han noget ved det, og så må vi håbe, at det er nok.

vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
Rimax_15
Indlæg: 186
Tilmeldt: lør dec 19, 2015 18:10

Re: "Personsag" i HB 19/9-2022

Indlæg af Rimax_15 »

Flemming gør alt hvad kan for at bombe EDR tilbage til stenalderen, det
viser både fortiden og det han foretager sig nu.
Noise Busters. En spændende side på FB
Privatradio.dk
Flemming
Indlæg: 45
Tilmeldt: tors jun 03, 2021 22:25

Re: "Personsag" i HB 19/9-2022

Indlæg af Flemming »

Hej Allan og andre i denne tråd

Jeg har fremlagt ”sagens akter” og har egentlig ikke flere kommentarer.
Interessen for indholdet i min klage synes ikke at være så stor, som interessen for alle de ”ulykker”, jeg har lavet i EDR.
Egentligt utroligt, at EDR fortsat eksisterer.

Jeg har læst dit indlæg ”fra fortiden” OZ4ZAT, (betegnelsen ”fra fortiden” er på ingen måde ment negativt) Som jeg husker det, har det alene drejet sig om at få overholdt forums regler, og ikke været hensigten at nedgøre eller udstille dig.
Din opfattelse har gjort indtryk på mig.

Jeg har deltaget i foreningsarbejde i EDR i over 50 år. Heraf godt 31 år som hovedredaktør.
Det er kort og godt noget vrøvl, at jeg har haft intentioner om at opnå magt og indflydelse.
Lige som de skiftende formænd, hovedbestyrelsesmedlemmer og medarbejdere i foreningen har vi alle arbejdet for at gavne EDR så godt som muligt.
Der har været uenigheder og fejl undervejs; men vi har kunnet tale pænt til hinanden.

Det indlæg fra OZ5WU, som min klage handler om, er helt uhørt i sin facon og tone.

Jeg tror ikke, at hverken humor eller saglige argumenter hjælper.
OZ5WU har ikke forstået noget; men fortsætter i sine kommentarer her i tråden i samme rille med en uforskammet facon.

Jeg orker ikke at kommentere alle de ret ukonkrete udsagn, jeg får, når jeg skriver noget.
(Niveauet fra skolegården: ”Peter er dum! Hvorfor er Peter dum? Fordi han er dum!!” er ikke særligt konstruktivt)
Hvis fremdragelse af fortidens synder er på det niveau, så kan jeg heller ikke se formålet.
Derfor er dette mit sidste indlæg i denne tråd.

Vy 73

Flemming, OZ8XW
Brugeravatar
OZ5WU
Indlæg: 188
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 20:12

Re: "Personsag" i HB 19/9-2022

Indlæg af OZ5WU »

Dr OM OZ8XW Flemming,

Du skal have STOR tak for endelig at afsløre, dit egentlige anbringende i denne sag:

Ét grænseløst had til personen OZ5WU

Du forsøger dig igen med lemfældig omgang med historien, dette er i sig selv ikke kønt.
Værre bliver det dog i din sidste post her på RDE-forum, det du kaldte dysfunktionelt i Odense i onsdags ;)

Der topper du ganske enkelt din egen omgang med fænomenet sandhed OZ8XW Flemming, med denne udtalelse:
Det er kort og godt noget vrøvl, at jeg har haft intentioner om at opnå magt og indflydelse.
Yderligere kommentarer fra min side er helt unødvendige, læserne kan bare se i OZ fra din "regeringstid", et godt sted er årgang 2015.

Der vil herefter IKKE komme flere kommentarer til emnet, da opponenten er udenfor almindelig rækkevidde.
Vy 73 de OZ5WU/Michael
Libertatem Defendimus

EDR member 12353 - ARRL member 3100340794 - RSGB member 322950
Brugeravatar
oz4zat
Indlæg: 161
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 16:29

Re: "Personsag" i HB 19/9-2022

Indlæg af oz4zat »

Tre udsagn fra Flemming Hessel, OZ8XW:
Det drejer sig om din måde at behandle andre på.
https://edr.dk/forum1/viewtopic.php?f=47&p=145#p145
Tag så - hvis jeg må sige det lige ud - og klap i med alt det pølsesnak om lydfiler og åbenhed og kup.
OZ8XW på EDRs forum d.10.6.2018 kl. 14.02 (forummet er for længst nedlagt og alt slettet - gæt selv på hvis foranledning.)
Der har været uenigheder og fejl undervejs; men vi har kunnet tale pænt til hinanden.
OZ8XW tirs okt 18, 2022 15:22
Glemmer du, så husker nettet
bit for bit ...
Besvar