EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
OZ1OXQ
Indlæg: 82
Tilmeldt: tors nov 28, 2019 20:19

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af OZ1OXQ »

oz7xf skrev: søn maj 21, 2023 6:40 Hej Boye

Efter den ret vanlige interferens fra OZ1OXQs side ser jeg ingen årsag til ikke at fortsætte vores hyggelige passiar omkring et emne, der vedrører ret mange.

Du skriver således:
oz7c skrev: ons maj 17, 2023 16:22 Uden en plan og et buget sker der intet !
Hvem der skal lave den plan og opstille et buget er jo op til EDR's ledelse.
Her tænker jeg ikke kun på de 7HB'er der følger sig overbelastet men også på
de 24 andre der er valgt.
Jeg kan selvfølgelig ikke udtale mig om den konkrete belastning de 7 HB´ere har udsat sig for, men jeg er vidende om, at det er en del og med mange nye tiltag. Jer er også vidende om, at foreningens vedtægter levner store muligheder for at inddrage andre i arbejdsopgaverne. Men indtil videre har jeg ikke kunnet finde en oversigt over "stillinger" som interesserede kunne søge, og jeg kan udfra udvalgenes sammensætning se, at medlemmerne dér er ret gamle i faget og mange valgt udfra personlige bekendtskaber. Men det kan man jo lave om på med et snuptag, der tilmed er gratis.
Det virker lidt som om, at der har udbredt sig en kultur omkring, at den, der få idéen, udfører den, eventuelt med hjælp af egen i forvejen tætte omgangskreds. Sådan driver min ikke forening i min optik. Det er ikke det, der er foreningsskabende, som jeg gentagne gang har udtalt.

At inddrage de tilbagesiddende RM´ere i noget rent praktisk dagligt arbejde har i min optik ingen gang på jord. De er udlukkende valgt til nogle helt bestemte opgaver som er: at vælge formand, HB og kritiske revisorer ud fra egen kreds, vedtage eller forkaste forslag til vedtægts- og forretningsordensændringer, og som et plaster på såret deltage i et årligt ædegilde med en beskeden mængde stærk øl på husets regning. At sætte dem til andet vil udelukkende medføre en endnu mere sluttet kreds af hjælpere end tilfældet er nu.
Behøver jeg at nævne, at jeg er godt træt af den mangeårige råben op om manglende hænder.

Du skriver endvidere:
Nu har EDR jo 1 der er expert i vedtægterne 8XW så er det vel ham man skal spørge til råds !
Ja, for pokker. OZ8XW er en god mand at søge. Ikke kun omkring vedtægter, men generelt i alt om EDR. Han har en baggrund som næsten ingen anden. Men selvfølgelig skal man tage i agt for, at han ikke løber med sin idé for foreningen. Desværre har han det med at dukke op som trold af æske for derefter forsvinde ret hurtigt både hér og hisset. Jeg er ret spændt på om, at han stiller op til RM næste gang. Egentlig håber jeg det. For han er er ret farverig personlighed, som jeg ikke mener, at man bør gå glip af i det selskab.

Og sluttelig skriver du:
Opgaven med at skaffe ordentlige forhold for danske radioamatører m.h.t. antenner er nok for
stor for landsforeningen EDR, det er bedre at overlade det til dem selv.
Nok på det punkt indtager jeg et særligt standpunkt som ikke ret mange deler. Jeg mener, som jeg altid har gjort, at et antenneudvalg ikke kan løse opgaven, men at HB må drage omsorg for, at der i foreningens medier reklameres for såvel lidt rådgivende ingeniører og et par juridiske rådgivere. Derudover ser jeg det som en formandsopgave at banke på dørene på Borgen med foreningens andragende for på den måde at få foreningen bragt på banen som interesseorganisation.

vy 73 Tjae, der er nok en enkelt undtagelse.
OZ7XF, Allan
Hej Allan
Lige kort: Jeg opfatter et antenneudvalg under EDR som et udvalg der først og fremmest rådgiver ved ansøgning(er) eller afslag på ansøgning(er) til opsætning af antenne hhv. udvidelse/omplacering af allerede bestående anlæg. Desværre bliver diverse regelsæt, bekendtgørelse(r) mv. af de forskellige Teknik- Miljø forvaltninger tolket på forskellig vis. For år tilbage foreslog jeg EDR´s daværende formand, EDR´s HB samt EDR´s Repræsentantskab at EDR som sådan, udarbejdede en form for vejledning om hvorfor antenne og vigtigheden deraf. Denne til afsendelse til de i Danmark værende forskellige Miljø- og Teknikforvaltninger. Ligeså til den forvaltning der tager sig af anke(r), herunder remonstration(er). )Dette forslag blev blankt afvist. I øvrigt blot følgende: Når jeg til Boye//OZ7C skrev at han var gået "over stregen", var/er årsagen blot den at man på dette forum ofte læser kritik af EDR som helhed, hhv. kritik af måden EDR arbejder på. Ligeså er omtalte Boye//OZ7C et al. jævnligt mere end "grov(e)" i ordvalget i omtalte kritik, ligeså ses ofte direkte personforfølgelse i samme Det er klart ikke blot Boye//OZ7C der er ude "med riven" i så henseende, blot finder jeg det er at gå "over stregen" når de der udøver, ofte grov kritik, ikke selv er medlem af den organisation de udsætter for omtalte kritik. Kritik er sundt, modpoler er et sundhedstegn, blot finder jeg det korrekt at de der udøver omtalte kritik, selv, ved medlemskab, går ind "i kampen", og således på demokratisk vis forsøger at dreje EDR´s måde at være forening på, i den retning pågældende mener vejen bør gå.
VH
Vj
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7xf »

DR OZ1OXQ, Vagn

Hvis antenneudvalget bliver pålagt at rådgive vil det samtidig være underlagt et rådgiveransvar og i den forbindelse erstatningsansvarlig for fejlagtig rådgivning. Ret beset mener jeg, at foreningen skal holde sig fra at rådgive sine medlemmer i alle slags spørgsmål, der ikke vedrører selve foreningen, ligesom medlemmerne helt skal undlade at henvende sig om problemer, der ikke vedrører selve foreningen.
Hvad et antenneudvalg i stedet kan gøre er at samle data fra medlemmerne omkring antenneopsætning. Både det, der er gået godt og det, der ikke er gået godt. Disse date kunne danne baggrundsmateriale i forbindelse med foreningens virke som interessevirksomhed overfor vores landspolitikere og ministre.

Jeg vil ikke gå ind i en debat om de kommunale forvaltninger fortolker på forskellig vis, da jeg savner grundlaget for bedømmelsen.
Med hensyn til udarbejdelse af en vejledning om hvorfor antenne og vigtigheden deraf anser jeg det som en ret dårlig idé at diske op med den form for banaliteter overfor en bygningssagkyndig i forvaltningen. Det vil jo svare til at forære en dommer den almindelige borgerlige straffelov ved første fremmøde i en tyverisag.

Jeg mener, at alt det, der skrives om foreningen er vigtigt. Det er i den forbindelse vigtigt, at også ikkemedlem udtrykker, hvorfor de ikke er medlemmer. Jeg er ret sikker på, at foreningens ledelse selv er i stand til at sortere i det, som de læser hér og hisset.

Selv er jeg i en ret pudsig situation. For lidt over en måneds tid siden meldte jeg mig ud til Formanden i en email. Nogen egentlig kvittering for udmeldelsen forventede jeg egentlig ikke, men nok en eller anden form for refleksion fra Formandens side. Intet hørt eller set. Jeg har da også stadig medlemsadgang til foreningens medier. Og måske vil jeg blive medlem igen således, at jeg kan betale mit vanlige kontingent inden årets udløb.

PS
Du får ikke noget ud af at citere hele mine indlæg.

73
OZ7XF, Allan
OZ1OXQ
Indlæg: 82
Tilmeldt: tors nov 28, 2019 20:19

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af OZ1OXQ »

God aften Allan
Tjae -
Du skriver - citat begyndt: Jeg vil ikke gå ind i en debat om de kommunale forvaltninger fortolker på forskellig vis, da jeg savner grundlaget for bedømmelsen.
Med hensyn til udarbejdelse af en vejledning om hvorfor antenne og vigtigheden deraf anser jeg det som en ret dårlig idé at diske op med den form for banaliteter overfor en bygningssagkyndig i forvaltningen. Det vil jo svare til at forære en dommer den almindelige borgerlige straffelov ved første fremmøde i en tyverisag. Citat slut.
En mildt sagt dårlig sammenligning vil jeg mene.
Med hensyn til at vise hele dit, eller andres indlæg, i forbindelse med min reaktion (svar) - tjae - da mener jeg at diverse indlæg jeg refererer til, bør vises i sin helhed - så igen tjae!
Jeg har aldrig modtaget den af dig viste besked fra Finn//OZ1AHV = besked om at den omtalte RDE gruppe udelukkende er for "gode radioamatører".
Her ses omtalte udmelding fra dig hhv. OZ1AHV: oz1ahv skrev: ↑1. mar 2018, 18:16
Hej

Denne her gruppe kan KUN ses af en lille sluttet kreds af gode amatøre.

Vy 73 de Finn OZ1AHV
..................................................................................................................................................
Jeg lever så med at jeg ikke er en "god radioamatør".
Jeg betragter vor ordudveksling i nærværende sag som afsluttet.
VH
Vj.
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 708
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz1iky »

Hej Allan, OZ7XF

Den vanlige interferens fortsætter åbenbart?
Men man kan vel næppe forvente andet fra den kant.

Vi må nok hellere stille et par Molbo-tønder ud igen, til at opfange den slags.
Som tidligere nævnt, jeg har et nyt design på tegnebrættet.

VY 73 til alle, bort set fra den helt åbenlyse undtagelse

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7c »

Hej Allan
Det undre mig du ikke har fået en kvitering for formanden, i det mindste det er "modtaget"
Nu er der jo god til til den 31/12.
Du kunne prøve e-mail til HB+RM evt kontoret, hvis der er nogen hjemme ?
Er der heller ikke noget response der så er radion død.

Vedr. Antenner kan jeg ikke afgøre om EDR har skudt sig selv i foden eller det er et større indgreb måske det hvide snit ?
En ting er sikkert tavshed er ikke den rigtige medisin !

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7xf »

OZ1OXQ skrev: søn maj 21, 2023 20:02 Jeg har aldrig modtaget den af dig viste besked fra Finn//OZ1AHV = besked om at den omtalte RDE gruppe udelukkende er for "gode radioamatører".
Her ses omtalte udmelding fra dig hhv. OZ1AHV: oz1ahv skrev: ↑1. mar 2018, 18:16
Hej

Denne her gruppe kan KUN ses af en lille sluttet kreds af gode amatøre.

Vy 73 de Finn OZ1AHV
DR OZ1OXQ

Når du skriver, at du aldrig har modtaget den af mig viste besked fra OZ1AHV, er det sikkert fuldstændigt rigtigt. Jeg har faktisk aldrig påstået, at du har modtaget en sådan, og at OZ1AHV skulle have inviteret dig, vil jeg ikke anse som særligt sandsynligt.
Hvad der derimod fremgår med al tydelighed er, at du har eller har haft adgang til omtalte lukkede gruppe, hvilket kan ses af denne afbildning af dit indlæg der:
Screenshot 2023-05-22 at 04-13-20 Velkommen ! - RDEforum.png
Du har således haft al mulig for at have orienteret dig om, hvad der tidligere er forgået i den lukkede gruppe, og som jeg tidligere skrev til dig udvide din "kundekreds".
Jeg udelukker på ingen måde, at du ikke var helt på det rene med, at du lige pludselig befandt dig i den tidligere lukkede gruppe.

Behøver jeg at nævne, at jeg ikke anser din bedømmelse af mine sammenligninger for egnede i et forum, da jeg ikke anser dem for vægtige, grundet manglende dokumentation for det modsatte.

Jeg nærer ingen forståelse for, at du forsøger at stikke af, når det brænder på ved at skrive således:
Jeg betragter vor ordudveksling i nærværende sag som afsluttet.
Tag en tur i bølgerne. Det svaler, mener jeg at huske fra sidste gang, jeg svømmede forbi.

OZ7XF, Allan
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7xf »

oz1iky skrev: søn maj 21, 2023 23:10 Som tidligere nævnt, jeg har et nyt design på tegnebrættet.
Jeg har set det dr Kenneth.

Men måske du skulle tage udgangspunkt i Kastel-modellen, der jo blot er Vedbæk-modellen med indbygget alarm, så den ikke glemmes ved Pølsevognen i Store Kongensgade i forbindelse med den vanlige tværfaglige eftermiddagskonference på stedet. Jeg vil tro, at B1 kan være behjælpelig med anordningen. Til trods for, at Monas Pølsevogn for længst er lukket ses stadig det samme klientel, dog nu siddende på bænken med hovederne hvilende på deres ensartede kufferter. Om de venter på, at alarmen skulle gå, har jeg ingen anelse om, men onde tunger omtaler, at indimellem går en til den nærliggende købmand for at hente nye forsyninger i små diskrete flasker, som de så deler mellem sig. Pølsemøderne på stedet er for længst forbi :(

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7c »

Hej Kim

Du skrev:

Lige præcis dette: "Hvad har de udrettet ?". Det kunne jeg også rigtig godt tænke mig at vide. Hvad har de helt specifikt udrettet, altså ikke en hel masse skåltaler om intransparente bedrifter men hvad har antenne-udvalget helt præcist udrettet? Jeg gætter på en larmende tavshed som respons på sådan et spørgsmål.

Jeg havde håbet der var dukket nogen op fra EDR der kunne svare på dette, men ikke indtil nu !


Det er mit indtryk at disse udvalg har været mere af navn og ikke af gavn ?

De 3 gange jeg selv har hendvendt mig til EDR om råd/vejling m.h.t. Ant. sager var der ingen hjælp at få.
Det skal lige siges det var før år 2000 siden har jeg selv klaret det og er ganske godt rustet hvis der opstår problemer.

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7xf »

Hej Boye

Jeg tror ikke, at du kan forvente et svar på det af Kim stillede spørgsmål omkring antenneudvalget. Indtil videre har ingen i foreningen det fulde overblik over, hvad der ligger dokumenteret omkring antenneudvalgenes arbejder gennem tiden. Det vil være en langsommelig proces at digitalisere dokumentationen for at kunne bearbejde den i et dokumentstyringsprogram, men vil sikkert kunne blive løst på et års tid eller to af et par stykker, der har lyst, evner og mulighed for at foretage digitaliseringen på foreningens domicil på Klokkestøbervej. Det har nemlig vist sig fra tidligere digitaliseringer, at ikke alt materiale er kommet retur til de fysiske arkiver.

Selvfølgeligt er det ærgerligt, at du, Boye ikke fik råd/vejledning m.h.t. dine antennesager, da du henvendte dig for omkring 23 år siden, og stor ros til dig for, at du selv har kunnet tage affære og klare dine skær selv og i dag står rustet godt.
For mig og sikkert også andre kunne det være interessant, at du delte dine erfaringer.

Nu, da der endelig efter nogle års fravær, er nedsat et antenneudvalg, mener jeg, at de skal have noget luft til deres arbejder og spekulationer. Vi må også acceptere, at når den personlige alder stiger, stiger også helbredsproblemerne, og for de yngre medlemmer, der stadig er på arbejdsmarkedet for at tjene til hus, have, vovser foruden nogle prægtige maskiner, vil der også være tidspunkter, hvor disse simpelthen bliver nødt til at hellige sig det arbejde frem for arbejdet for EDR. Sådan er det, om vi kan lide det eller ej, når virkelighedens verden regerer.
Ting tager tid, og nogle ting tager meget tid. For antenneudvalgets vedkommende vil det med stor sandsynlighed tage endnu mere tid, da der ikke er tale om videreførelse af gennemarbejdede rutiner. Vi taler her om en opgave, der tager væsentlig længere tid end at redigere OZ på køkkenbordets PC ved siden af cigarkassen med kassebeholdning og regnskabet på en lap papir. Husk debet mod vinduet ;-)

https://www.youtube.com/watch?v=miA4ctOaSK8

vy 73
OZ7XF, Allan
OZ1OXQ
Indlæg: 82
Tilmeldt: tors nov 28, 2019 20:19

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af OZ1OXQ »

Til OZ7XF
Du skriver bl. a. - citat begyndt: Vi taler her om en opgave, der tager væsentlig længere tid end at redigere OZ på køkkenbordets PC ved siden af cigarkassen med kassebeholdning og regnskabet på en lap papir. Citat slut.
Er dette sket eller sker det nu?
Vj
Brugeravatar
OZ5WU
Indlæg: 190
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 20:12

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af OZ5WU »

Hej Mester Allan og alle andre der er bosiddende VEST for Peberholm!

Jeg håber og beder til at vi aldrig IGEN får et medlemsmagasin på Digitalt eller på papir, der bliver redigeret fra en Østjysk køkkenbords PC, med regulering af de rigtige meninger mv. Ej heller medlemsfortegnelsen på en papirlap eller pengekassen i en cigarkasse, der langsom udsuges for indhold, til Colaer :D



Antenneudvalget er i gang med sit arbejde. I den forbindelse har vi lige fået indsigt i en sag med en boligforening oppe i det Nordjyske, som er faldet gunstigt ud for ansøger. Det modtagne materiale er af en sådan kvalitet at det er på vej til at danne en "How-to-Do" for Ham's der bor i lejemål.
Der gives ingen garantier, men jeg tænker mulighederne ved benyttelse af metoden er gode.

Derfor er det Über vigtigt at folk der har haft succes med deres ansøgninger tidligere, deler materialet, så erfaringerne kan komme alle danske radioamatører til gode. Så Boye please, vil du sende kopi af det der gav dig din tilladelse til [email protected] ? Materialet vil selvflg. blive behandlet fortroligt, efter gældende GPDR regler.

God dag til alle VEST for Peberholm :D
Vy 73 de OZ5WU/Michael
Libertatem Defendimus

EDR member 12353 - ARRL member 3100340794 - RSGB member 322950
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7xf »

OZ1OXQ skrev: tors maj 25, 2023 10:09 Er dette sket eller sker det nu?
Nej, det er et i danske radioamatørkredse temmelig kendt metafor for et minimalistisk EDR.
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7c »

Hej Michael
Nå den tavse del af HB dukker lige op, der jo ikke så meget vi hører fra HB.
Men godt at der kommer gang i sager m.h.t. Ant

Der er ikke nogen grund til at sende dig noget.

Jeg har godkendelse fra komunen (dengang Helsinge) & Frb. amt vedr. min gittermast.
det var de 2 der skulle godkenne dengang i landzone !
Der er ikke nogle klarsuler tilknyttet.
Frit valg af Ant også senere andet/udskiftnings valg
vedr, salg intet krav om at gittermasten skal tages ned, den kan blive.

Data er i tinglysningsregisteret vedr gitter masten ikke ant. !

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7xf »

oz7c skrev: tors maj 25, 2023 20:50 Der er ikke nogen grund til at sende dig noget.
Hej Boye

Lidt kedeligt, at du ikke deler din sag. For den er jo en anden del af "antennesagerne", nemlig de kommunale ansøgninger og resultatet deraf. Uden sådanne frivillige bidrag, ikke blot besværliggøres Antenneudvalgets vigtige arbejder. Det bliver måske helt umuligt, hvis alle med positive ansøgninger er tilbageholdende med at dele oplysningerne.
Der kan selvfølgelig for dit vedkommende ligge nogle personlige udfordringer i at samle materialet og formidle det til Antenneudvalget, og det må man selvfølgelig respektere. Derudover er din antennesag måske så gammel, at helhedsvurderinger endnu ikke havde fundet indpas hos sagsbehandlerne.

Man må nok også være åben for, at den sidste kommunalreform, der trådte i kraft 1. januar 2007, kan være medvirkende til en længere sagsbehandlingstid og oftere afslag end tidligere. Afstanden mellem embedsværk og borger er blevet meget stor, og en forvaltningsdirektør er ikke længere en man ser i nærområdet og hilser på, på kroen.

vy 73
OZ7XF, Allan
OZ1OXQ
Indlæg: 82
Tilmeldt: tors nov 28, 2019 20:19

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af OZ1OXQ »

oz7xf skrev: tors maj 25, 2023 18:17
OZ1OXQ skrev: tors maj 25, 2023 10:09 Er dette sket eller sker det nu?
Nej, det er et i danske radioamatørkredse temmelig kendt metafor for et minimalistisk EDR.
OZ7XF
Er du rar at forklare mig hvad du mener med sætningen: Nej, det er et (læs: En) i danske radioamatørkredse temmelig kendt metafor for et minimalistisk EDR.
Mere præcist: En metafor for hvad?
På forhånd tak.
Vj
Besvar