EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7c »

Hej
Snork sover hele EDR HB ?
Jeg kan ikke se nogen plan om HB møder der burde være plandlagt i 2023 noget sted ?
Ingen kalendar m.m.

En tilbage melding fra formanden var vel på sin plads !
Men forsat i bare med at ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ det er sikker den beslutning fro EDR.

73 Boye
Brugeravatar
Rimax_15
Indlæg: 186
Tilmeldt: lør dec 19, 2015 18:10

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af Rimax_15 »

Gamle mænd = middagslur
Noise Busters. En spændende side på FB
Privatradio.dk
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7xf »

Ser nu bare her. Et nyhedsbrev:

https://usercontent.one/wp/www.edr.dk/w ... 1667436611

PS
Indbetalingskortet til endnu en papirløs karruseltur ligger foran snuden på mig. 785,00 kr, betalingsdato 16/1-2023, står der på kortet. Men så er det også incl QSL kort til egen adresse.

vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af OZ0J »

oz7c skrev: tirs jan 10, 2023 13:48 Snork sover hele EDR HB ?
Jeg kan ikke se nogen plan om HB møder der burde være plandlagt i 2023 noget sted ?
Ingen kalendar m.m.
Snorksover Boye?

https://www.edr.dk/kalender-full/

TIPS - Se under 9. januar

https://www.edr.dk/bestyrelsesmoede-referater/
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7xf »

Uden at opfordre til egentlig debat om, hvornår mødeindkaldelse mv. kom på foreningens hjemmeside, vil jeg tillade mig at gøre opmærksom på Hovedbestyrelsens forretningsorden:
§ 2.
Stk. 2. Ved ekstraordinære fysiske HB møder, udsendes begrundet dagsorden sammen med mødeindkaldelsen, inkl. alle relevante bilag, til alle HB-medlemmer. Dette sker med et varsel på mindst 4 dage.
Stk. 3. HB kan holde møder via elektronisk platform, hvis formanden finder dette nødvendigt. Ved indkaldelse til elektronisk platform møde, udsendes begrundet dagsorden sammen med mødeindkaldelsen til alle mødedeltagere, inkl. alle relevante bilag. Indkaldelse til elektronisk platform møde sker med mindst 4 dages varsel.

§ 3
Stk.2. Dagsorden for HB møder inklusiv alle møde bilag, fremsendes til HB, RM og dagsorden uden personsags bilag og offentliggøres på EDRs hjemmeside mindst 4 dage inden HB-mødet afholdes.
Jeg har fuld forståelse for, at opgaverne kan hobes op. Også, at ikke alle punkter i en dagsorden kan afsluttes på et eller flere hovedbestyrelsesmøder. Men jeg erfarer, at indtil flere punkter får lov til at sidde over til næste hovedbestyrelsesmøde. Derved opnås tilsyneladende kun det, at køen vokser, og det er næppe tilfredsstillende for hverken hovedbestyrelsesmedlemmerne eller for os på lægterne i en forening, der drives i åbenhed.

Jeg udelukker på ingen måde, at hovedbestyrelsen har påtaget sig for mange opgaver og det måske er på tide at gøre op med nogle af arvstykkerne fra tidligere hovedbestyrelser. Jeg tænker her specifikt på temadage / temaevents, arrangementer, der afvikles for et relativt lavt antal publikummer. Sådanne arrangementer er på ingen måde tidsspilde, men det burde være de enkelte lokalafdelinger selv, der stod for initiativet, planlægningen og ansvaret for det foretagende. Få i det mindste dette arbejde ud af hovedbestyrelsen og lagt over i et eller flere udvalg. Kan der ikke samles medlemmer til et udvalg, så kan og skal den opgave ikke løses.

Jeg mener også, at det er på tide, at hovedbestyrelsen redegør for, hvor problemerne med at overholde egen forretningsorden er, og ikke mindst, hvor det trykker for rettidigt at udkomme med dagsorden og referater fra møderne.
Igen må jeg slå til lyd for, at hovedbestyrelsen råber op omkring hjælp til løsning af konkrete opgaver. Det er jo ret tydeligt, at også hjemmesiden halter. Få nu nedsat et hjemmesideudvalg således, at hjemmesideadministrationen ikke er bygget op af enkeltperson eventuelt suppleret med et par tilfældige medløbere. Og få for alt i verden hjemmesideadministrationen væk fra både nutidige og tidligere hovedbestyrelsesmedlemmer. Vær hovedbestyrelsesmedlemmer og ikke Tordenskjolds Soldater. Det er der ingen, der kan være tjent med i en forening. Bestyr - bestyr - bestyr.

Og sluttelig til hovedbestyrelsen. Lær at reklamere for jer selv. Ikke kun i det skiftevis pligtskriveri i OZ. OZ0J, gør det, og gør det godt!

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7c »

Hej

Tak til Jørgen for link til kalender, jeg kunne ikke finden den i rodekassen på EDR's hjemmeside !

Et døgn har 24 timer og nogle af den bruger jeg stadig til at sove !

Er det ikke på tide at få ryttet op i referatet fra HB, henvisning tilbage til 2020 m.m.
Temadage der er afholdt f.eks. "contest på HF i HQ Odense" Da edr ikke er nogen lydfiller eller video på
EDR webpage af mødet, så andre en dem der deltog kan have glæde af indholdet er det totalt uintersandt for andre !
Det virker nærmest som EDR optræder som et reklame bureau (det har vi gjort)

Husk det nu EDR's ledelse går jo ikke ind for disse moderne metoder !

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7xf »

oz7c skrev: ons jan 11, 2023 4:09 Er det ikke på tide at få ryttet op i referatet fra HB, henvisning tilbage til 2020 m.m.
Hej Boye

Gamle referater er ofte givende at snage i og det koster ikke mange øre om året at have dem liggende på hjemmesiden. Allerhelst så jeg, at alle dagsordener og referater lige fra 1929 op til nu lå der.
Men mon ikke der også snart kommer en form for dokumentstyring således, at behandlede sager kan søges på emner. Den slags systematik plejer sekretærer at være ret gode til at indføre.

Kan du nu holde dig munter, også i dine vågne timer.

vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af OZ0J »

oz7c skrev: ons jan 11, 2023 4:09 Tak til Jørgen for link til kalender, jeg kunne ikke finden den i rodekassen på EDR's hjemmeside !
Det undrer mig, da jeg i nærmest siden min start med at passe kalenderen har henvist til den flere gange. Måske du skal læse noget andet en kun RDEforum?
oz7c skrev: ons jan 11, 2023 4:09 i rodekassen på EDR's hjemmeside !
Jeg er sikker på, at webmaster gerne vil have hjælp, indtil den nye hjemmeside kommer op at køre. Og for at du ikke skal lede for længe, så ligger kontaktoplysninger til webmaster allernederst i den blå del på https://www.edr.dk/
oz7c skrev: ons jan 11, 2023 4:09 henvisning tilbage til 2020 m.m.
Temadage der er afholdt f.eks. "contest på HF i HQ Odense"
Du mener altså, at tidligere aktiviteter ikke skal være der? Med hvilken begrundelse?
oz7c skrev: ons jan 11, 2023 4:09 Husk det nu EDR's ledelse går jo ikke ind for disse moderne metoder !
Hvor kan du læse det?
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af OZ0J »

oz7xf skrev: ons jan 11, 2023 7:00 Allerhelst så jeg, at alle dagsordener og referater lige fra 1929 op til nu lå der.
Jeg er meget spændt på, hvor mange af referaterne m.v., der egentlig er bevaret for eftertiden - og hvor mange af dem, der er tilgængelige elektronisk.
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7c »

Hej Jørgen
Måske du lige skulle læse referatet fra RM hvor det var til afsteming !
Det var vist også dig der skrev at 1 udgave af referatet ikke var OK !
Altså lavet af en person der ikke burde have haft den opgave ?

Til Allan
referater m.m., man kunne jo starte med at gå tilbage år for år ?
Der burde fides data tilbage til 2015 til et RM møde hvor 2 fra HB blev
bedt af RM om af fratræde HB+HR.
Det har jeg og andre på en lydfil der blev optaget dengang !
Senere da OZ1AHV var formand blev lydfiler standard ved HB møder
og disse findes også !

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7xf »

oz7c skrev: ons jan 11, 2023 23:45 Altså lavet af en person der ikke burde have haft den opgave ?
Næppe tilfældet.
Udkastet til referatet, hvilket ikke er det samme som det korte beslutningsreferat, der jf.Forretningsordenen for Repræsentantskabet udføres af HB’s sekretær og som umiddelbart offentliggøres på hjemmesidens åbne del, er jo ikke det, som Referenten jf. samme forretningsorden udfærdiger og udsender til repræsentantskabet for mulig kommentering. Dette referat kan have utrolig lang vej rundt og kan gøre ophold de mest utrolige steder udenfor Vejle og omeng blandt foreningens mest fluekneppende eksperter udi det danske sprog og grammatik. Hvordan, at fremdriften er med hensyn til dette resuméreferat, har jeg ikke undersøgt nærmere.
Der er således tale om, at du og OZ0J muligvis taler forbi hinanden.

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7xf »

OZ0J skrev: ons jan 11, 2023 20:07 Jeg er meget spændt på, hvor mange af referaterne m.v., der egentlig er bevaret for eftertiden - og hvor mange af dem, der er tilgængelige elektronisk.
Det er jeg sandelig også spændt på, idet jeg er vidende om, at Sekretæren er meget opsat på også at få styr på det kapitel, og noget af det arbejde er givetvis besværliggjort af tidligere tiders oprydninger i kældre og gemmer på Klokkestøbervej, ligesom visse arkivalier har været udsendt til menige medlemmer for at udføre kopiopgaver og ikke alt er kommet retur og på plads det rette sted.

Jeg har tidligere for år tilbage foreslået forskellige arbejdslejre.
Et projekt kunne jo være at samles nogle stykker på Klokkestøbervej over nogle dage med overnatning, gennemgå det eksisterende materiale, kopiere på de rigtige maskiner med de rigtige programmer, og ellers finde på metoder til søgning ude blandt foreningens mangeårige medlemmer.
Jeg er fuldstændig sikker på, at der sagtens kan findes papirnussere blandt medlemmerne, der gerne vil og kan bistå Sekretæren med arbejdet. Han er jo i sig selv ganske underholdende at være sammen med.
Om jeg har en skjult dagsorden med mine opfordringer til arbejdslejre, ved jeg såmænd ikke. Det syntes derimod åbenlyst for mig, at sådanne samlinger kan være foreningsdannende.

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7xf »

OZ0J skrev: ons jan 11, 2023 20:03 Jeg er sikker på, at webmaster gerne vil have hjælp, indtil den nye hjemmeside kommer op at køre.
Der har du vist taget munden for fuld. Historikken taler ikke for det, desværre. Men den kan vi tage i et lukket rum ved lejlighed, da jeg i den forbindelse må tage ord i anvendelse som, jeg end ikke ved, hvordan staves.

vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af OZ0J »

oz7c skrev: ons jan 11, 2023 23:45 Det var vist også dig der skrev at 1 udgave af referatet ikke var OK !
Altså lavet af en person der ikke burde have haft den opgave ?
Næ jeg skrev, at beslutningsreferatet ikke var den endelige version.
viewtopic.php?p=10150#p10150

Jeg ved ikke, om den endelige version af beslutningsreferatet nogensinde kom på hjemmesiden. Der var et par mangler i første udgave.

Det fulde referat godkendt af dirigent og referent findes på https://usercontent.one/wp/www.edr.dk/w ... 1667436611
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7xf »

Tillad mig at præciserer, at der er tale om to forskellige referater i repræsentantskabets forretningsorden.

Det ene, "stk. 1" notatet er som nævnt et beslutningsreferat, og de udføres af foreningens sekretær (OZ5WU) og offentliggøres umiddelbart efter mødets afslutning.
Det er vigtigt her, at bemærke, at ingen, som i slet ingen, hverken i Vejle eller i dennes omegn er givet magt til interferens for denne udgivelse. Det er udelukkende foreningens sekretær (OZ5WU), der kan stå for mål for indholdet. Med hensyn til udgivelsen ser jeg intet til hinder for, at dette notat kan udgives umiddelbart efter mødet. Hvorledes forretningsgangen er med hensyn til udgivelse har jeg ingen viden om, men noget kunne tyde på, at der trænger til en kraftig opstramning.

Det andet, "stk. 2" referatet udfærdiges af den ved mødet valgte referent. Der behøver således ikke være personsammenfald med stk. 1 notatskriveren (foreningens sekretær (OZ5WU)).
Dette stk. 2 referat sender Referenten i udkast til repræsentantskabet, til mulig kommentering. Svarene skal være Referenten i hende senest 14 dage efter udsendelsen. Det endelige referat udgives på foreningens hjemmesides åbne del.
Der ligger ikke i forretningsordenen nogen beskrivelse af den valgte dirigents indflydelse eller underskrift af det endelige referat. Hvorledes dennes underskrift har sneget sig ind, men finder den beklagelig, idet den valgte dirigent ikke er givet et formelt ansvar for referatet.

Enkelte vil sikkert kunne mene, at når "stk- 2" referatet er offentliggjort på foreningens hjemmeside, kan "stk. 2" notatet pilles ned. Jeg vil mene, at det vil være en uskik og forvanskning af historien. Begge skal selvfølgelig forblive på den åbne del af hjemmesiden.

I skrivende stund kan jeg ikke længere finde "stk. 1" notatet. Måske har nogen flyttet eller slette det mod bedre viden.

PS
Jeg har endnu 2 dage til at beslutte mig for betaling for et år til.

vy 73
OZ7XF, Allan
Besvar