EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
Brugeravatar
OZ1FF
Indlæg: 233
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 8:58
Geografisk sted: Vejers Strand
Kontakt:

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af OZ1FF »

Nu hvor der ribbes op i fortiden, så kunne det jo være interessant at vide, hvem der i yngleperioden for stemmesedler havde adgang til EDRs pengeskab?

Og så ser det ud til, at OZ8XW får hjælp fra en ikkeven:
Fra: Vagn Jensen <[email protected]>
Sendt: 7. marts 2023 14:58
Til: [email protected]; [email protected]
Cc: Allan Nejbjerg; Flemming Hessel; oz8xw; [email protected]; [email protected]

Emne: Om en påstand.
Vedhæftede filer: OZ1FF..PNG; OZ5WU..jpg

Til Michael//OZ5WU, sekretær i EDR.

Hej Michael

Da du er sekretær i EDR og som sådan EDR´s ansigt ud ad til, har jeg valgt at sætte EDR´s Hovedbestyrelse
hhv. EDR´s Repræsentantskab på som info i denne henvendelse.

Ligeså har jeg sat advokat (H) Allan Nejbjerg, tidligere Allan Sørensen, på som info i denne henvendelse og
naturligvis Flemming//OZ8XW for så vidt her vedhæftede ekstrakt er et uddrag af en henvendelse til
Flemming//OZ8XW på RDE FORUM, tråden som helhed ses her, viewtopic.php?t=1590.

Det er således min hensigt at bede advokaten vurdere om du , på grund af dine igen klart ikke sandfærdige
påstande, har overtrådt gældende Straffe- eller injurielovgivning.

I her viste indlæg omtaler du igen en sag fra det tidlige forår 2009 hvori jeg var involveret.

Jeg har mindst 2 gange tidligere, via e - mail, gjort dig opmærksom på hvordan omtalte sag hang sammen,
ligeledes har jeg ikke "sprunget noget i luften".

Jeg har gemt mine henvendelser til dig.

Jeg har også i denne anledning opfordret dig til at kontakte daværende medlem af EDR´s antenneudvalg
Palle//OZ9MM for så vidt det var Palle//OZ9MM der spurgte mig om jeg ville påtage mig en særlig opgave, i
øvrigt forventer jeg at EDR har sagen i sit arkiv.

Jeg skal initialet oplyse dig om at Flemming//OZ8XW og jeg ikke er venner, således har jeg kun truffet
Flemming//OZ8XW en gang og det var i september 2018.

På baggrund af dine i vedhæftede fil skrevne påstande skal jeg bede dig om, inden 10 dage fra dato, at
besvare følgende spørgsmål:

1: Hvad mener du med hjælp til taxakørsel?

2. På hvilken måde har Flemming//OZ9XW fået mig involveret i alverdens anbringender hhv. alverdens
antennesager?

3: På hvilken måde har Flemming//OZ8XW tilskyndet mig til søgsmål hid og did?

I samme tråd ser jeg at endnu et medlem af EDR´s Repræsentantskab mener at vide hvor stor/lille min
vennekreds er.

Det drejer sig om Kjeld//OZ1FF, se vedhæftede fil.

I herværende anledning har jeg nu ophævet den blokering jeg tidligere har haft på sin e - mail adresse.

Du går ind for ham spirit.

Finder du det er ham spirit at debattere 3. mand på et forum hvor vedkommende der ganske ofte udsættes
for intens debat, angiveligt ingen mulighed har for at tage til genmæle?

Det synes at være kendt at jeg mine skriverettigheder på RDE FORUM er fjernet.

Jeg kan derfor oplyse dig om at jeg er vidende om min IP adresse på RDE FORUM er blokeret, jeg ved også
hvem der har foretaget denne blokering.

Med venlig hilsen

Vagn//OZ1OXQ
Mon man kan få mængderabat hos advokat Nejbjerg?
Vy 73 de OZ1FF/Kjeld - QRV 1,3 - 47 GHz
Brugeravatar
Rimax_15
Indlæg: 186
Tilmeldt: lør dec 19, 2015 18:10

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af Rimax_15 »

Mon man kan få mængderabat hos advokat Nejbjerg?
Vagn er jo Cand. alt muligt, Cand. han så ikke klare det selv ?
Er Vagn en "Ægte radioamatør" ?
Noise Busters. En spændende side på FB
Privatradio.dk
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7xf »

DR OZ8XW, Flemming

Midt i al rodet i tråden har jeg, hvor mærkeligt det end måtte lyde, lidt, hvor vi måske er på bølgelængde. Men vi skal helt ned i detaljen:
Flemming skrev: tirs mar 07, 2023 22:07 Jeg er ikke i tvivl om at HB har gode intentioner; men jeg efterlyser mere handling og oplysning.
Vist er det blevet meget svært med antenner; men har EDR overhovedet gjort noget de seneste år?
Jeg har ikke kunnet finde noget hverken om sager, hvor man har forsøgt at hjælpe eller om materiale, tilbud om mulig assistance og hjælp.

Ser man på referaterne fra de seneste års HB-møder, så er der masser af snak; men det kniber med at få færdiggjort sagerne. Der er sikkert gode forklaringer; men dem holder man for sig selv.
Med hensyn til antenneudvalgets grundstødning er det ganske godt beskrevet i HB referaterne, og ingen tvivl om, at det er kedeligt, når nogen løber af pladsen. HBerne har om og om igen forsøgt at få stablet et antenneudvalg på benene, men lige når det ser ud til at lykkes falder det på gulvet igen.
Jeg ser nu egentlig ikke antenneudvalget som løsning på antennesagerne. Ret beset, er det vist en del år siden, at den hjælp, der kunne gives havde nogen reel virkning i forhold til de omsiggribende helhedsvurderinger spyttet ud af de kommunale sagsbehandlere. Derfor har jeg skrevet om at ændre fokus, idet jeg ser en mulighed for at iværksætte Formanden til at banke døre ind på Borgen. Et besøg hos Kulturministeren kunne være en indgangsvinkel. For det handler i høj grad om en kultur, der måske forsvinder med mindre, at der gives en hjælpende hånd fra staten. Risikoen er selvfølgelig, at der klart siges nej, men så er det trods alt på plads.

Der, hvor jeg nogle gange er gået fejl er omkring informationsmængden. Den er faktisk ikke så ringe endda, men det kræver en del surfen rundt på hjemmesiden for at få det hele med. F.eks henledte OZ0J mig for nylig om, at der i kalenderen kunne ses mødedatoer for HB-møder, der ikke var optaget på det sted, hvor jeg forventede det, nemlig under Bestyrelsesreferater.

En tredie ting, som du dog ikke har været inde på er foreningens strukturelle opbygning og hvorledes, der samles hænder til løsning af foreningens mangfoldige opgaver. Et eller andet sted ser jeg, at hele strukturen med valg til repræsentantskab og deraf valg til formand og hovedbestyrelse ikke er særlig drivende for foreningen. Det, som jeg kunne forestille mig var, at de eneste medlemmerne skulle vælge var formand og hovedbestyrelsesmedlemmer, og det i samme antal som nu. Men nu falder bomben. Jeg har opdaget af ret mange ikke valgte rent faktisk gør helt utroligt meget for foreningen. Nogle i udvalg og nogle som selvstændige. Det ville glæde mig, hvis disse kunne gives adgang til fælles engagementer. Både i festligt lag, men sandelig også i arbejder tæt på hovedbestyrelsen samtidig med, at de tildeles endnu mere direkte ansvar for eget resort. De skal strikkes bedre sammen og sammen med hovedbestyrelsen end tilfældet er nu, og tildeling af ansvar plejer at rangere højt i virkemidlerne for arbejdsindsats og sammenhængskraft. Kunne noget i den retning være muligt i EDR eller er der helt andre veje at gå, hvis man vil fremdrift og sammenhæng?
I ovenstående står ikke direkte, at jeg vil afskaffe repræsentantskabet. Det vil jeg. Herom i et andet kapitel :-)

vy 73
OZ7XF, Allan
Flemming
Indlæg: 45
Tilmeldt: tors jun 03, 2021 22:25

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af Flemming »

DR OM Michael, OZ5WU

Jeg kan fortsat ikke rigtigt se formålet med at skabe en masse uro om begivenheder, der for længst er fortid.
Jeg må jo leve med, at du fremsætter alle mulige påstande om min person og om mit virke i EDR, og at du tillægger mig motiver og handlinger, som jeg på ingen måde kan genkende.
Hvad jeg ikke kan acceptere er følgende udtalelse:
Du var på vagten - OG aktivt medvirkende til valgfusk ved valget i 2016 (BDO-optælling af stemmesedler, der havde ynglet i EDR's pengeskab)
Jeg vil ikke beskyldes for at have medvirket til valgfusk.

Fakta er:
at EDRs HB i november af 2015 af flere forskellige årsager var blevet reduceret til 2 personer: Formanden OZ5HZ (nu silent key) og OZ5KM.
De to besluttede at danne et Advisory bord, der blev inviteret som gæster til HBs møder. (Indtil EDR efter valget i 2016 kunne få en fuldtallig hovedbestyrelse igen).
Optællingen af stemmer blev ganske som det var foreskrevet i vedtægterne foretaget af foreningens kritiske revisorer inklusive suppleanten. (OZ0J, OZ6MU og OZ3ZU)
Når man læser hele formandens skrivelse til RM (dit bilag nr 3) så fremgår det at revisorerne efter første opgørelse af stemmerne har lavet nye optællinger, der gav andre resultater.
Det førte til at HB besluttede at lade optælling foretage af et uvildigt revisionsfirma BDO.
Det fremgår også, at Advisory board ikke havde noget som helst med stemmesedlerne at gøre.

RM stod altså i noget af et dilemma, da de ved RM skulle godkende valgresultatet.
Et resultat, der gav valg til OZ9VA til HB og et andet, der gav valg til OZ5WU.

Som det fremgår af OZ, så ”løste” OZ9VA problemet ved at trække sig, hvorefter OZ5WU kunne indtræde i HB uanset hvilken optælling der blev anvendt.

Hvad du måtte have af meninger om mit virke i EDR både før og efter fjerner det ikke at din udtalelse om valgfusk er uden dokumentation og lige til en injuriesag.
Jeg imødeser en undskyldning.

PS.
Man kan nu bagefter opstille mange konspirationsteorier.
Jeg er af den opfattelse at uheldige omstændigheder og manglende retningslinjer er forklaringen på usikkerheden omkring valg 2016.
Efterfølgende lavede OZ0J (i samarbejde med undertegnede) er sæt regler, der forhåbentligt kan forhindre en lignende situation. De er i dag en del af EDRs vedtægter.


Vy 73

Flemming, OZ8XW
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7c »

Hej
Jeg undre mig over hvor er formanden for EDR i denne debat ?
De burde være ham der svinger taktstokken og er kapitain på piratskibet EDR !
En tavs holdning er nok ikke den rigtig attityde.
73 Boye
Brugeravatar
OZ1FF
Indlæg: 233
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 8:58
Geografisk sted: Vejers Strand
Kontakt:

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af OZ1FF »

Hej Boye

Nu er trådens titel jo godt nok om EDR snorksover, men på det sidste er tråden kørt af sporet fordi OZ8XW's provokationer har nødvendiggjort at hive nogle af de gamle spøgelser ud af skabet.

Jeg synes, at det er helt i orden, at EDR's formand holder sig ude af denne debat, da den for så vidt ikke har noget med EDR i dag at gøre.
Vy 73 de OZ1FF/Kjeld - QRV 1,3 - 47 GHz
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7xf »

oz7c skrev: ons mar 08, 2023 22:29 Hej
Jeg undre mig over hvor er formanden for EDR i denne debat ?
Det ville være det rene selvmord.
Se bare på de skalpe OZ8XW har taget gennem tiden. Det er ret imponerende.

Men derudover er der mange forskellige måde at dirigere orkesteret på. Endda nogen uden brug af stok. Inden jeg blev total tone- og taktdøv kunne jeg nøjes med øjnene. Nu bliver jeg nødt til at vrikke lidt med hoften.

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7xf »

OZ1FF skrev: ons mar 08, 2023 11:07 hvem der i yngleperioden for stemmesedler havde adgang til EDRs pengeskab?
Egentlig et forfriskende pust fra den yderste revle, og også relevant den dag i dag. Helt udelukke en yngleperiode kan man vel ikke, men det at tælle er ikke en af menneskets spidskompetencer. 10 mand, der skal tælle en mængde på 70 kommer til 8 forskellige resultater, og det er end ikke sikkert, men mere en tilfældighed, at det rigtige tal rammes, siger mine personlige opgørelser over beklædningsoptællinger i en militær organisation.

Det helt store spørgsmål i dag er ikke så meget valgresultatet, men en ganske lille bitte bemærkning. Nemlig den, at der ikke var nogen debat om beslutningen. Altså den bemærkning, der af nogle kan opfattes som et frihedsbrev for det deltagende Advisor Board.
Det kan man så fabulere over, det man vil. Hvad er en debat egentlig, og er det at deltage uden kommentarer, ansvarspådragende i forhold til rådgivning. Der er simpelthen utal af spørgsmål, som vi ikke får besvaret. Jeg undrer mig ikke så meget over, at der ikke var en egentlig debat om emnet. Det skal nok passe. Det, der undrer mig er, hvorfor man netop lige i det punkt er så meddelsom. Det virker temmelig atypisk for perioden.
Jeg tvivler dog på, at det nogensinde bliver opklaret, da de implicerede vil påberåbe sig tavshedspligt, hukommelsestab eller uetisk at berøre.

vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 612
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af OZ0J »

Jeg havde egentlig den opfattelse, at man i EDR skulle se fremad.

Hvor mange potentielle / nye radioamatører gavner denne diskussion (den med antenner er undtaget)

Hvor mange potentielle / nye medlemmer i landsforeningen EDR får vi ved denne diskussion?

Jeg troede, at danske radioamatører var blevet klogere, men jeg kan se, at jeg tager fejl.

Brug dog kræfterne på noget frivilligt arbejde i stedet for. PYT knappen findes endnu :mrgreen:
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 612
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af OZ0J »

Som en af de kritiske revisorer og dermed stemmeoptæller i 2016 lavede jeg vedhæftede kronologiske redegørelse.
EDR valg 2016 kronologisk.pdf
(206.16 KiB) Downloadet 86 gange

Og min redegørelse over antal stemmer fra det tidligere EDR forum er også vedhæftet.
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 708
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz1iky »

God morgen næsten alle sammen

OZ0J skrev:
Jeg havde egentlig den opfattelse, at man i EDR skulle se fremad.

Hvor mange potentielle / nye radioamatører gavner denne diskussion (den med antenner er undtaget)

Hvor mange potentielle / nye medlemmer i landsforeningen EDR får vi ved denne diskussion?

Jeg troede, at danske radioamatører var blevet klogere, men jeg kan se, at jeg tager fejl.

Brug dog kræfterne på noget frivilligt arbejde i stedet for. PYT knappen findes endnu
Vi er da meget enige. Også i den med brug af kræfterne.
Men du ved jo, lige som jeg, at bestemte personer forsøger at fastholde hvor vi andre skal (må) se fremad, og hvor vi skal (må) se bagud.
Pudsigt nok skal (må) vi det kun når det passer ind i de her bestemte personers sagsfremstilling.
Gør vi det når vi ikke skal (må) det, i følge deres sagsfremstilling, så er der ikke grænser for hvad vi er for nogen grimme nogen,
og at vi jo går efter bestemte personer og ....
... ja mange kender resten af 'svada'en'

Lad dog de Havenisser stå - de står fast og vil ikke flyttes. Og lad dem råbe og skrige, det er alt hvad de kan.
Kør noget god radio, lav et par spændende ting, og kom ørepropper i så du kan høre hvad du SELV tænker.
Og så kan der måske også blive tid til lidt frivilligt arbejde.

Men spild nu ikke for meget tid på Havenisser. Det er spild af tid.

VY 73 til alle, bortset fra kendte undtagelser.

Kenneth OZ1IKY

.
000 Havenisse indenfor.png
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
Brugeravatar
OZ1FF
Indlæg: 233
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 8:58
Geografisk sted: Vejers Strand
Kontakt:

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af OZ1FF »

Vedrørende valget i 2016:

Vedhæftet det dokument, som formanden og generalsekretæren ikke ville udlevere. Det minder meget om at fjerne cykler uden ansvar, eller sagt med andre ord, så er der så mange forbehold, at optællingen var værdiløs, hvorfor RM nedstemte den.
Vedhæftede filer
EDR Den uafhængige revisors erklæring (2).pdf
(192.15 KiB) Downloadet 114 gange
Vy 73 de OZ1FF/Kjeld - QRV 1,3 - 47 GHz
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7c »

Hej Kjeld

Valg er altid et problem m.h.t. fusk/svindel. Se bare USA og andre lande med stamme pct på over 100
Der er nu ca 1,5 år til næste omgang freds/krigs valg.

EDR kunne jo nu vedtage at bruge tiden til at skifte papir og blyant ud med en elektronisk udgave !
Denne kunne så måske danne grundlag til at det også kunne indføres ved valg til folketinget ?

Der har lige igen været indsamling til opstilling af nye patier over nettet, så det er på vej.

Det at der har været en han og hunkøn's stemme i pengeboksen og hygget sig burde betyde at der er basis for udskiftning.

73 Boye
Flemming
Indlæg: 45
Tilmeldt: tors jun 03, 2021 22:25

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af Flemming »

Hej alle

Først tak til OZ0J for bilag omkring stemmeoptælling mv.
De viser sammen med de andre bilag mv. i denne tråd, at optællingen i 2016 har været noget rodet og uheldig og måske uforståelig for nogle.
De viser også tydligt, at undertegnede intet har haft at gøre med stemmeoptællingen endsige har haft mulighed for at medvirke til uregelmæssigheder.

Enhver har jo lov til at drage sine egne teorier.
Hvad enhver derimod ikke har lov til er at beskylde andre for rent faktisk kriminelle forhold - i dette tilfælde aktiv medvirkning til valgfusk.
En sådan injurierende påstand skal man kunne dokumentere og bevise.
Kan man ikke det, er anstændig opførsel at demmentere sin udtalelse og give en uforbeholden undskyldning.

OZ5WU har ikke dokumenteret sin beskyldning,
så vær nu voksen.
Sig undskyld og lad os få den sag afsluttet på værdig vis !


Personligt er det min opfattelse at spørgsmålet om valgfusk nu 6-7 år efter helt uinteressant lige som det ikke tjener noget formål at udpege en eller flere "skyldige" for det rod og den usikkerhed, der opstod.
RM godkendte et valgresultat. Punktum
Antydninger om stemmesedlernes vækst i pengeskabet og lignende er i mine øjne kun et forsøg på at lave ballade.

Vy 73

Flemming, OZ8XW
Brugeravatar
OZ1FF
Indlæg: 233
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 8:58
Geografisk sted: Vejers Strand
Kontakt:

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af OZ1FF »

Hvem var det, som var dukkefører for marionetdukken?
Vy 73 de OZ1FF/Kjeld - QRV 1,3 - 47 GHz
Besvar