EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7xf »

oz7c skrev: søn mar 12, 2023 11:26 Var det virkelig første gang trioen har brugt disse noder ?
Hej Boye
For at kunne besvare spørgsmålet må man vel først forholde sig til disse noder, og om det ikke i virkeligheden er unoder. Det kan faktisk være ret svært at afklare for mig, for jeg er ikke engang sikker på, hvem, der har skrevet partituret ligesom det er uvist om brudstykkerne er blevet til i en slags jamsession. Altså det, der for mange opfattes som en gryderet, hvor der virkelig har været gang i kedlerne. Igen vil jeg tage fat i referatet for det ekstraordinære HB-møde afholdt den 25. november 2015. Altså mødet, hvor Hovedbestyrelsen supplere sig med, hvad der i det referat omtales som gæster, og dykke ned i pkt. Ad 2, hvoraf det fremgår:
Deltagerne præsenterer sig - medbragt CV eller udsendt på forhånd.
Denne lille beskedne sætning er interessant. For den fortæller, at der er gået noget forud, men ikke hvad. Der er nogen, der har sonderet terrænet, hvilket jo på ingen måde er unormalt, når man søger. Tja, hvad det lige er man søger fremgår ikke klart af referatet og jeg mindes ikke at have set nogen form for avertering, hvorfor jeg må antage, at man vil nøjes med dem, der i forvejen er kendte støtter. Derved mistes bredden og det folkelige, ja, hele det demokratiske islæt går fløjten. Samtidig må jeg erindre om mit tidligere indlæg. Det om den ved det møde omtalte § 132 i Selskabsloven. Man behøver dog ikke gå så langt, for det fremgår ret tydeligt, at ikke blot er hovedbestyrelsen ved at lukke sig om sig selv. Hele ånden i og omkring hovedbestyrelsen er gennemsyret af minimal formidling af informationer til medlemmerne.
Jeg kommer dog til at vente lidt med at gå i dybden om, hvorfor hovedbestyrelsen var reduceret til to valgte, da jeg stadig søger en forklaring på, at de resterende to valgte at indkalde forstærkninger. Ret beset kunne de sagtens have drevet dagligdagen videre helt uden problemer. Nogen, hjælp får jeg ikke af at læse pkt. Ad 1. i samme referat
Hvad er formålet med at invitere gæster.
Formanden orienterer om baggrunden og ideen med at inviterer gæster til mødet.
Dog står det mig mere og mere klart, at foreningens referatskriveri i den periode ikke kan have været tiltænkt som oplysning til medlemmerne.
Det medlemmerne havde behov for kunne de læse i Flemmings velskrevne avis.

Jeg vil tro, at jeg inden længe kan dykke dybt i det repræsentantskabsmøde, der ligger forud for det ekstraordinære HB-møde.

vy 73
OZ7XF, Allan
Flemming
Indlæg: 45
Tilmeldt: tors jun 03, 2021 22:25

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af Flemming »

DR OM Michael, OZ5WU

Du snakker udenom.
Det drejer sig om din beskyldning:
Du var på vagten - OG aktivt medvirkende til valgfusk ved valget i 2016 (BDO-optælling af stemmesedler, der havde ynglet i EDR's pengeskab)
Referatet fra HB mødet d. 20. august 2016 dokumenterer præcis det jeg har skrevet tidligere.
Du læser ikke det, der står, og drager dine egne forkerte konklusioner.
En deltagerliste omfatter de personer, der deltog i mødet. Man bliver ikke medlem af HB, fordi man står her.
HB bestod den gang af to personer OZ5HZ og OZ5KM.

Der står under klager over valget:
1) HB besluttede at iværksætte en fintælling af alle stemmesedlerne. Denne skal
foretages af foreningens revisionsfirma.

2) HB udarbejder en instruks til BDO og udtagning af stemmesedler fra pengeskabet vil ske i samarbejde med BDO.
Bemærk ordet udarbejder. Den proces foregik ikke under møder. Hvornår, det er sket, ved jeg ikke; men jeg har ikke haft noget at gøre med det.
Jeg har ingen viden om hvorvidt de øvrige fra advisory board; men jeg går ud fra at retningslinier alene er udarbejdet af HB

Dine konklusioner har intet med virkeligheden at gøre.
Hvordan mener du forøvrigt, jeg skulle kunne medvirke aktivt til valgfusk, uden at have haft adgang til stemmerne eller være involveret i stemmeoptællingen?

Jeg opfordrer dig endnu engang til at fremlægge beviser for din påstand eller trække din udtalelse tilbage.

Vy 73

Flemming, OZ8XW
Brugeravatar
OZ5WU
Indlæg: 190
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 20:12

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af OZ5WU »

Flemming, OZ8XW!

Det bliver meget kort for alles skyld..
Du skriver:
Hvordan mener du forøvrigt, jeg skulle kunne medvirke aktivt til valgfusk, uden at have haft adgang til stemmerne eller være involveret i stemmeoptællingen?
Flemming! Du deltog aktivt ved udadtil at undlade som Advisory Board medlem at forhindre HB i at overtræde EDR's daværende vedtægters §10. Stk. 13.

Du har som Vedtægternes Vogter ALDRIG sparet på krudtet når nogen var på vej væk fra dydens smalle vej, ej heller i efterfølgende situationer hvor du kunne fortolke vedtægterne korrekt, selv stik imod almindelig sund fornuft.
At overtræde vedtægternes §10. Stk. 13. er jo et direkte angreb på foreningsdemokratiet og totalt ødelæggende for fredelig sameksistens.

Derfor ser jeg med stor undren på at du lige netop i den sag, SAD MEGET STILLE uden at råbe op! Men ville med tavsheden tilgodese DIN foreningspolitiske linje -

Flemming - Havde den infame stodder til Michael OZ5WU orkestreret en overtrædelse af §10. Stk. 13. havde du med det vuns, indkaldt til ekstraordinært HB-møde og efterfølgende RM-møde, med henblik på at få forbryderen kylet ud af foreningen!!

HELT som HB og Advisory Board gjorde forsøg på over for et par foreningsvalgte revisorer, der blot gjorde deres arbejde.. Desværre var repræsentantskabet vanen tro "håbløst" i lommen på de rigtige "meningers" mentor. Så revisorerne blev fjernet, selvom de var ganske USKYLDIGE, de blev dog ikke smidt ud af foreningen, som HB og Advisory Board ønskede sig - MEN DET VAR SOM MEGET ANDET GRIMT og ét af de værker DU har medvirket til.

@Alle i andre læsere/bidragydere:

Der er blevet gjort forsøg på at stoppe mine og andres ytringer her og nok også alle andre steder i sager hvor den "ærede" Ex. Hovedredaktør, Ex. "Formand for Repræsentantskabet", Ex. Advisory Board medlem og Ex. Ikke demokratisk valgt HB medlem, har ytret sig om noget og provokeret.

Det anser visse grupperinger for værende uønsket - De har på vanlig vis IKKE ytret samme over for min opponent, helt som vanligt :(

Dermed kan påstande som:
Mon historien nu gentager sig?
I februar 2018 nedlagde OZ5WU sit mandat i EDRs hovedbestyrelse (sammen med flertallet af de øvrige HB-medlemmer).
Begrundelsen var, at RM ikke fulgte hans indstilling om at ekskludere to HB-medlemmer(OZ5KM og OZ8XW), der havde været så uforskammede at have en anden mening end Michael Wehnert.

Hvor stor er skaden, hvis historien nu gentager sig?


Fremover vil den slags udsagn desværre ikke imødegås - med mindre I andre gør en indsats - Derved er vi på vej tilbage dertil hvor "Hovedredaktørens" meninger her og der igen kan gøre ondt og smadre gode tanker / projekter.
Vy 73 de OZ5WU/Michael
Libertatem Defendimus

EDR member 12353 - ARRL member 3100340794 - RSGB member 322950
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7c »

Hej Allan
noder kommer fra at spille musik, med kan godt brugens i anden betydning.
unoder er et helt anden ting ?
Opringling havde jeg valgt et andet ord med mere vandfarve !

Vedr.: Referater fra HB møder. Ja så er det jo ikke det EDR skilter mest med ?

EDR kunne jo vælge at restore dem på websiden tilbage til periode der er til debat under denne tråd.
Men det kommer sikkert ikke til at finde sted.
For så kan alle selv danne deres egen mening af perioden fra 2016 og frem.

73 Boye
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7c »

Hej

Måske er det lige værd at nævne hvad OZ1AHV han skiver under Udvikling:

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.

Der står også et andet sted her sletter vi ikke indlæg !
Modsat andre fora f.eks EDR og den røde avis

Bare lige en reminder. :D

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7xf »

Hej Boye

Jeg mener at have et ganske fornuftigt forhold til de fora, der anvender smagsdommeri. Jeg deltager dér ikke!

Fornuften burde tilsige mig et brud med EDR på baggrund af den larmende tavshed, der er fra en del af hovedbestyrelsens side. En del, der tæller formanden. Det kan næsten ikke blive værre, når man i en demokratisk forening bliver tavs, og gør tavsheden til et våben.
Jeg ved heller ikke i, hvor lang tid, det er formålstjeneligt at blive mødt med opråb om manglende hænder, og hvis man ikke deltager, kan man køre noget god radio i stedet for at kæfte op. Men fortsætter jeg ikke mit brok, bliver det ikke bedre i foreningen, og det er ligesom blevet et princip for mig ikke at deltage i tavshedens cirkus. Et princip båret frem af mange års modvilje og tavshed fra de ledende og fra selvstyrende organer i foreningen.
Foreningen er syg i demokratiet. Det vidner en lav valgprocent om. Det vidner en lav deltagelse i debatterne om. Det vidner et lavt engagement sig om, hvor alt for få deltager.
Men fornuften tilsiger mig også at blive hængende. For en gang i de omkring 65 år, jeg har haft kendskab til foreningen, er det lykkedes at sætte en kæp i hjulet og bevare 2-meter båndet. Lykkedes gennem internationalt samarbejde.

Når nogen tager beslutningen om ikke længere at være medlem nævnes ofte det høje kontingent som årsagen. Nuvel er kontingentet højt for en, der kun har sin folkepension. Og lige nu buldrer inflationen frem i et tempo, vi skal langt tilbage i historien for at have set lignende. At sænke temperaturen i sit opholdsrum med bare en enkelt grad, giver besparelser, der tillader både medlemskab af EDR og mindst en anden forening. Men folkepensionisten og kontanthjælpsmodtageren, der allerede har skruet ned for varmen for at få mad på bordet har ikke længere den mulighed.
Jeg har nu en idé om, at mange vælger en høflig nødløgn i forbindelse med stop af medlemskabet. Man vil jo ikke gøre sig til besvær.
Men det vil jeg, og det vil jeg vedblive med at gøre indtil, at foreningens sygdom i demokratiet er kureret, og vi ser en formand springe ud af chatollet og tage debatterne med medlemmerne. Jeg ser en kedelig kultur have bredt sig i foreningen. Det er blevet legitimt ikke at deltage i debatterne som formand og medlem i de ledende organer. Det er den kultur, der er truende for foreningen, og I, dvs. formand, bestyrelse og repræsentantskab, bestemmer selv, hvornår den stopper.

Der vokset op en tjørnehæk, tjørnehæk, tjørnehæk.

vy 73 til de sidst ankomne og mange før dem.
OZ7XF, Allan
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7xf »

På et enkelt og meget vigtigt område er der fremgang at spore.

Der er kommet et skilt op på foreningens hjemmeside:
Screenshot 2023-03-23 at 06-47-07 Bestyrelsesmøde referater - Experimenterende Danske Radioamatører.png
Jeg ikke blot letter på hatten. Jeg anlægger jubelrulle.

oz7xf, Allan
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7c »

Hej
Inden Ja hatter stikker helt af ?

Der kan vi da lige tage lidt musik !

https://www.youtube.com/watch?v=TX6ZZgXAoSU

Efter min opfatelse virker det mere som der ingen i HB der kan finde ud hvar er vigtigt ?

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7xf »

oz7c skrev: tors mar 23, 2023 16:31 Inden Ja hatter stikker helt af ?
Nogle vil sikkert mene, at den allerede er stukket helt af. Fred være med dem.

Det er langt mere besynderligt, at sekretæren, som jeg egentlig opfatter som overordentlig progressiv, syntes som faldet i samme tønde som mange sekretærer før ham. Faldet, det kunne vel lige så godt være puttet i tønden af en med endnu større magt end ham selv. Eller måske af flere i ledtog. Puttet eller tilbudt, da det giver en vis indflydelse at være skriver i foretagendet, har historien vist i adskillige tilfælde.

Det helt vilde spørgsmål kunne være om den her omtalte tønde kunne have nogen lighed med den tønde, der er er blevet set trillet med, af en her i dette forum nærværende medskribent, på Henriksholms allé lidt nordvest for Vedbæk Station, i anden anledning. Den så af nogle så frygtede og af andre meget anerkendte Molbotønde. Men så vilde spørgsmål kunne jeg ikke finde på at stille, så jeg tager til takke med blot at kalde den tønde sekretærer i foreningen syntes at falde i for tønden, og det til trods for, at der til tider ses en vis selvgenerende effekt også i den tønde. Om der er en direkte linie til antikkens Diogenes ser jeg heller ikke udover, at skanseklædningen er nært sprogligt forbundet uden, at man på nogen måde bør falde for meget i staver over det.

Med hensyn til om nogen i HB kan finde ud af, hvad der er vigtigst, er jeg nu ret sikker på, at dét kan de. For det fremgår tydeligt af foreningens formålsparagraf. For at være på den sikre side og for at undgå nogen som helst misforståelser og bevidste fejlfortolkninger gengiver jeg den her:
Stk. 1. Foreningens formål er:
• At samle danske amatørradiointeresserede og arbejde for forbedring af deres
arbejdsvilkår, og repræsentere medlemmerne over for myndigheder, offentlighed og
andre organisationer.
• At virke for amatørradioens udvikling og interessen for elektronik, data og radio.
• At fremme forståelse, viden og tolerance gennem radiokommunikation på
tværs af landegrænser, politik og religion.
Om man skal nøjes med kun at slå kat af tønden til fastelavn, mener jeg nu ikke. Det kan godt buldres på tønden hele året, hvis behov.

Jeg vil sjunge om en helt

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7c »

Hej
Sådan som jeg ser på det er det nu anden gang at et HB indefor et 1/2 år ikke holder sig indefor vedtægterne/foretningsorden
Det er nu formanden anden periode så han burde om nogen have lidt erfaring med at tilrettelægge møder i HB
Til tiden og få dem afslutet indefor tiden timer/minuter.
Han burde derfor stå til udskiftning.

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7xf »

oz7c skrev: fre mar 24, 2023 12:02 Han burde derfor stå til udskiftning.
Næ nej, Boye.

Men med de vedtægter og forretningsordener, der er gældende, kan formand og hovedbestyrelsesmedlemmerne bage noget af en rævekage som tak for sidste repræsentantskabsmøde, hvor repræsentantskabet nedsatte en tænketank, der skulle arbejde udenom hovedbestyrelsen.
Om det vil ske, kan jeg selvfølgelig ikke spå om. Og kunne jeg det, ville jeg allerede nu reservere plads på lægterne.

vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
OZ5WU
Indlæg: 190
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 20:12

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af OZ5WU »

Hej gode debattører :)

Først vil jeg rose specielt OZ7C Boye og OZ7XF Allan for altid at være de skarpe, morsomme og sobre vagthunde i forhold til EDR's HB's arbejde.
Det manglende referat fra d. 20. marts har en helt reel og naturlig forklaring:
2023-03-24_21-26-56.jpg
Så skal jeg da rulle mig i støvet over ikke at have delt informationen på dette ædle forum :)

Nå men jeg har spekuleret lidt over OZ7C's ønske om at reetablere beholdningen af referater med tilhørende bilag (lydfiler)
Jeg har ALT fra 2010 til feb. 2018, hvor nogen vist kom til at brænde alt i håb om, at alt der ikke passede de "Blå nåle" og den illegitime regering
ALDRIG var foregået..
Meget er af de gamle akter er ikke relevante i dag! Herunder "Brugerundersøgelser med middelsvær slagside, Redaktørens meninger om dit og mest dat.
Lige så lidt er en perlerække af lydfiler med metoder beskrevet tidligere og enkeltsags halløj, jo ikke noget vi kan benytte for at få EDR videre.
De lydfiler kan måske sælges til en foreningskonsulent, der kan benytte lyden til SKRÆK og ADVARSEL

Der er også guld, som nu er siet fra til genoplivning, noget er allerede sneget tilbage på plads i regler og arbejdsgange, resten skal nok følge, men det meste må nok vente til november hvor jeg får retten til fast månedlig almisse fra staten :wink:

Dernæst tænker jeg ikke at spilde ret mange picosekunder på fortidens koryfæer og juridiske orakler, det giver nemlig IKKE en fremtid for Verdens Bedste Hobby.
Så skal vi ikke se til at kritik fra de gode kræfter er yderst velkomment, specielt hvis der også følger løsningsforslag med.
Koryfæerne og vinkelskriverne vil blive ignoreret herfra, vil de gode kræfter deltage i at tage ilten fra disse personager??
Vy 73 de OZ5WU/Michael
Libertatem Defendimus

EDR member 12353 - ARRL member 3100340794 - RSGB member 322950
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7xf »

Jamen dog, ville have været en passende indgangshilsen til en her sjældent besøgende person. Men du, OZ5WU er jo ikke en af dem. Du er jo sammen med OZ0J de to fra HB, der sætter lidt liv og ikke mindst noget på plads her.

Og nu vil du til at rulle dig i støvet. Lad venligst være med det, det støver. Vandpytter kan gå an, fjer og tjære stinker og er ikke til at få af skoene igen. At du gerne vil rulle dig er dybest set en privat sag og bør foregå indenfor hjemmets vægge.

Du har fuldstændig ret. Der er nogle balancer omkring, hvad man skal tage med fra fortiden. I den forbindelse vil jeg gerne advare mod, at bortaktionere gamle lydfiler. Der kunne jo komme et erstatningskrav i forbindelse med en sag om ophavsret i det øjeblik, de bliver værdisat.

På et enkelt område tager du grusomt fejl, men det beror jo på, at du endnu ikke har prøvet det på egen krop. Til november vil der ske det for dig, at der vil optræde en forunderlig ubalance i dine køns hormoner. De falder på drastisk vis i antal og bliver erstattet af kvindelige. Du vil kunne følge udviklingen ved at se dig i spejlet dagligt. Du bliver rund og mægtig fed. Se bare på alle os andre, der er gået på pension. En hver tanke om at foretage dig noget fornuftigt i sådan en krop er dømt til at mislykkes, hvorfor du forsøgsvis vil iværksætte fysiske øvelser på landeveje og i skove, hvorved du ikke vil få mere tid til stillesiddende foreningsarbejde. Snarere tværtimod. Formlen er ret simpel. Du skal på en eller anden måde kompensere for, at du ikke længere går på arbejde 37 timer om ugen. Pas også på med kurser i finere madlavning for mænd for at komme væk fra den hjemlige foderkanon i nogen timer om ugen. Det hjælper heller ikke!
Det sundeste og det bedste både for dig, dine omgivelser og for foreningen ville sikkert være, at du fortsætter på arbejdsmarkedet.

Jeg kan se, at du forsøger at puste liv i en gammel vise:
Så skal vi ikke se til at kritik fra de gode kræfter er yderst velkomment, specielt hvis der også følger løsningsforslag med.
, hvorfor jeg må henlede din og andres opmærksomheder på, at den forudsætning ikke nødvendigvis befordrer de bedst mulige løsninger. De bedste løsninger opnås, når flest mulige deltager i debatterne, og ret ofte kommer løsningerne fra kanter og af veje man mindst venter. Det kan blandt være et enkelt ord fra Brian om et helt andet emne, der trigger idéen hos den opmærksomme lytter. Perception hedder mekanismen vistnok med et fint ord i lærebøger for sådan noget.

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7c »

Hej Michael

Ja peinsionsalderen kan ingen rende fra, kun dem der bliver SK før tid !
Jeg kender også en del der er gået på pension ikke har nok i 24 timer i døgnet.
Nye opgaver kommer til bl.a. pasning af børnebørn ved sygdom m.v.
Det hele drejer sig om priotering.

Jeg gik selv på pension som 62 årig med efterløn og har ikke kikket mig tilbage siden eller fortrudt det.

m.h.t. EDR så er der stor efterlysning på ideer, men meget lidt handling.

Få nu lukke den web shop det er ikke en kerneopgave for EDR, der er kun dansksprovet bøger der er det.
Resten kan håndteres af andre bl.a. ARRL DARC RSGB.

Den praksis HB har idag ingen udtalelser pasivitet, kunne have været nytig i 2016/17 for 2 andre i det HB.
Så havde EDR's tilstand set anderledes ud idag det er jeg sikker på !

Det mølædte tøj bliver ikke bedre af at blive i skabet.

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7xf »

oz7c skrev: lør mar 25, 2023 13:18 Det hele drejer sig om priotering.
Fuldstændig rigtigt, Boye.

Det er jo med at korte tid af, hvor man kan, jo ældre, man bliver.
Det er også derfor jeg overvejer at skifte Hondaen med en Kawasaki Z H2 SE, da den har kompressor og derfor kan komme op på de legale hastigheder herhjemme noget hurtigere end Hondaen.

Der er vel heller ingen i vores alder, der spilder tid på at køre DX med en INV W3DZZ, når en flagstang med 73 radialer lagt på jorden er langt bedre. Og ved du hvad. Der går ikke lang tid før græsset har overgroet radialerne, hvis man ellers holder nallerne fra plæneklipperen. Det kan næsten ikke blive bedre, i vores alder.
Det eneste, jeg er lidt ambivalent ved, er, når jeg kikker på stationsuret, og ser, at alle de andre ure her til morgen har vundet en time, der jo må være tabt.
Endnu værre er, at der dette år, grundet et nyligt regeringsindgreb, tvangindføres UTC, hvorved vi mister de 0,07 sekunder, som vi hidtil har været bagud. En kyndig matematiker kan sikkert multiplicere dette tab med landets indbyggertal for at få et overblik over det samlede tab og sammenholde det med, hvor mange bededage, der skal arbejdes mere for at kompensere tabet.

En fin lille gadecykel:
https://www.youtube.com/watch?v=qjlgZhLoDJM

Det grønne kan man vel selv spraye over med lidt sort maling. Det må kunne fjerne det lidt fimsede udtryk på ingen tid.

Zzzz
OZ7XF, Allan
Besvar