EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7xf »

OZ1OXQ skrev: fre maj 26, 2023 14:54 Er du rar at forklare mig hvad du mener med sætningen: Nej, det er et (læs: En) i danske radioamatørkredse temmelig kendt metafor for et minimalistisk EDR.
Mere præcist: En metafor for hvad?
På forhånd tak.
Vj
Et minimalistisk EDR. Det fremgår med al tydelighed af mit indlæg.
OZ1OXQ
Indlæg: 82
Tilmeldt: tors nov 28, 2019 20:19

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af OZ1OXQ »

oz7xf skrev: fre maj 26, 2023 15:22
OZ1OXQ skrev: fre maj 26, 2023 14:54 Er du rar at forklare mig hvad du mener med sætningen: Nej, det er et (læs: En) i danske radioamatørkredse temmelig kendt metafor for et minimalistisk EDR.
Mere præcist: En metafor for hvad?
På forhånd tak.
Vj
Et minimalistisk EDR. Det fremgår med al tydelighed af mit indlæg.
Nej
VH
Vj
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7c »

Hej Allan
Ja det er altid at høre kritik også omkring Ant. sager

Nu er min godkendelse tilbage til 1991 !
Det er før komunalreformem med Lars Ulykke.

Nu er det sådan dette er ikke min ide. Første gang i ny tid dette dukker op er vel
i den røde avis, hvor jeg husker ikke lige titlen hvor udmeldelse af EDR
Der var manglen til støtte far edr omkrib Ant. spørsmål klar på listen.


For mit vedkomdende havde jeg ingen problemer med Helsinge Komune, jeg fik hvad jeg bad om.
Skovæsenet skulle ikke spøres afsatanden fra ant til skov for stor kan ikke huske grænsen!
Der var nabo/genbo høring på, til trods de bor ca 200m fra min matril, men har marker op til.
Der var 1 klage der ikke fik nogen indflydelse på godkendelse.

Det var i Antet problemerne opstod med et afslag.
Ved samtale med udvalgsformanden "en ant på højde med rundetårn giver vi ikke tilladelse til"
Jeg gjorde ham opmærksom på at dette ikke bedød at jeg ikke kunne opsætet Ant på min grund
faktisk 5-10-20 stk hvis jeg ville det !
Nu korter jeg højden på gittermasten ned med 7,5m til 22.5m. Hvis amtet ikke godkender dette
så indsender jeg en klage og med den oprinlige højde.
Og hvis jeg taber, så må vi jo gå rettens vej, og der kommer amtet til at tabe.
Jeg fik min gedkendelse.


Der er kun det at sige skal EDR nogen veje med ant sager, så os der haft vores gang på DTU Grunfdforskning
1 Indsamling af sager gode/dårlige
2 Landes magtdeleing Den Lovgivende/Udøvende/Dømende Hvilde retsager har der været ?

Nu er det et stykke tid siden jeg selv har været i EDR HQ,
Sidst var ved et 1 dags seminar, der havde jeg på
min venster side Jørgen der havde travlt med sine QSLkort,
på min højre side en bosidende vest for Lillebældsbrogen, der lige havede fået sin tilladelse til gittermast no 2 !


73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7xf »

Hej Boye

Altid en fornøjelse at læse dine skrifter. Denne gang er ingen undtagelse.
Tak for en fyldestgørende redegørelse. Jeg klukker stadig over afsnittet omkring Rundetårn vs din gittermast.
Jeg er for øvrigt ret sikker på, at din fremhævede metode fra DTU vil blive anvendt af Antenneudvalget.

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7xf »

OZ1OXQ skrev: fre maj 26, 2023 16:09 Nej
VH
Vj
Da dit: "Nej", ikke indeholder noget underbyggende element, ser jeg det ikke muligt at hjælpe dig videre.
OZ1OXQ
Indlæg: 82
Tilmeldt: tors nov 28, 2019 20:19

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af OZ1OXQ »

oz7xf skrev: lør maj 27, 2023 0:03
OZ1OXQ skrev: fre maj 26, 2023 16:09 Nej
VH
Vj
Da dit: "Nej", ikke indeholder noget underbyggende element, ser jeg det ikke muligt at hjælpe dig videre.
Tjae!!
Et kort NEJ fra mig betyder såmænd blot jeg ikke ganske har forstået din noget kringlede "forklaring" vedr. noget med minimal EDR og noget med en metafor.
Ej heller har jeg behov for din hjælp, denne hjælp fra dig er altid en masse ord, disse sat sammen på en finurlig måde.
Sov godt.
MVH
Vj
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7xf »

OZ1OXQ skrev: lør maj 27, 2023 0:10 Et kort NEJ fra mig betyder såmænd blot jeg ikke ganske har forstået din noget kringlede "forklaring" vedr. noget med minimal EDR og noget med en metafor.
Ej heller har jeg behov for din hjælp, denne hjælp fra dig er altid en masse ord, disse sat sammen på en finurlig måde.
Sov godt.
MVH
Vj
At du ikke har behov for min hjælp på trods af et i tråden tidligere ønske, er jo ensbetydende med, at dit skriveri i denne tråd ikke er andet end støj, og med al rimelighed vil have det bedst i en tråd med uinteressante indlæg. En slags skraldespand og vidnesbyrd for eftertiden for dine indlæg. Har jeg udtryk mig klart nok?
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7xf »

Åh, DR OZ1OXQ. Jeg glemte denne væsentlige servicemeddelelse i mit sidste indlæg.

Jeg er blevet inviteret til et særligt havefræs med svingom. Dels som foredragsholder, dels som operatør af havefræser, stor og sluttelig som aktiv svingommester er jeg blevet bedt om at tage Kontrabassen med. Der er ingen tidshorisont for arrangementet, så der kan godt gå flere dage inden, at jeg igen vil være til rådighed for dig. Jeg håber dog ikke, at mit fravær gør dig så ked af det, at det ligefrem kan blive livstruende for dig. For du kan i stedet glæde dig til, at jeg kommer tilbage. I mellemtiden kunne du jo så skrue lidt ned for dine indlæg, således, at jeg ikke ligefrem bliver overbelastet den dag, at jeg er tilbage.
Om du er familiær med et sådan særligt fællesskabsskabende havefræs med svingom eller du mere er til solofræs i forbindelse med vedligehold af din egen have, er mig uden interesse, hvorfor du ikke behøver delagtiggøre mig derom.

I dette indlæg har jeg forsøgsmæssigt valg at gøre de sorte bogstaver endnu mere sorte og federe således, at du forhåbenlig lettere kan læse, det jeg skriver.
Senest rettet af oz7xf lør maj 27, 2023 8:13, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 708
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz1iky »

Ohøj Allan OZ7XF

OZ7XF wrote:
Har jeg udtryk mig klart nok?
Loud and Clear. You are five and nine.

Jeg vil tro at alle vi andre helt sikkert har forstået dig.
Men måske det her er et spørgsmål om "Kan ikke" eller "Vil ikke" forstå.

Men det er også muligt at der er tale om, at det der skrives af den <person> ikke er andet end støj.
"Se mig, hør mig, mig mig og atter mig"

Jeg fandt en interessant udlægning af fænomenet i det her dokument fra Esbjerg : BS 16-426/2015


VY 73 til alle, bortset fra den velkendte og åbenlyse undtagelse

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7xf »

Halløj Kenneth og tak for reporten. Du er også Loud and Clear. You are five and nine.

Og ja, som dig mener jeg, at man skal lade alle muligheder stå åbne og ikke lade sig begrænse af snæversynethed.

Som du sikkert her bemærket, har jeg været inde og rette en fejl i min ovenfor skrevne servicemeddelelse. Den, hvor der ikke kan være tvivl om, at det sorte er bogstaverne. Shift-tasten må være smuttet, for jeg havde ikke skrevet Kontrabassen med stort, og det skal det jo være, når det er min nabos øgenavn, det kære let svulmende kvindemenneske. For øvrigt spiller jeg slet ikke kontrabas, men tuba. Det sidste kræver nosser!

vy 73 og Rigtig God Pinse
OZ7XF, Allan
OZ1OXQ
Indlæg: 82
Tilmeldt: tors nov 28, 2019 20:19

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af OZ1OXQ »

oz7xf skrev: lør maj 27, 2023 8:04 Åh, DR OZ1OXQ. Jeg glemte denne væsentlige servicemeddelelse i mit sidste indlæg.

Jeg er blevet inviteret til et særligt havefræs med svingom. Dels som foredragsholder, dels som operatør af havefræser, stor og sluttelig som aktiv svingommester er jeg blevet bedt om at tage Kontrabassen med. Der er ingen tidshorisont for arrangementet, så der kan godt gå flere dage inden, at jeg igen vil være til rådighed for dig. Jeg håber dog ikke, at mit fravær gør dig så ked af det, at det ligefrem kan blive livstruende for dig. For du kan i stedet glæde dig til, at jeg kommer tilbage. I mellemtiden kunne du jo så skrue lidt ned for dine indlæg, således, at jeg ikke ligefrem bliver overbelastet den dag, at jeg er tilbage.
Om du er familiær med et sådan særligt fællesskabsskabende havefræs med svingom eller du mere er til solofræs i forbindelse med vedligehold af din egen have, er mig uden interesse, hvorfor du ikke behøver delagtiggøre mig derom.

I dette indlæg har jeg forsøgsmæssigt valg at gøre de sorte bogstaver endnu mere sorte og federe således, at du forhåbenlig lettere kan læse, det jeg skriver.
Hej OZ7XF
Tjae - tak for de mange hhv. forventede ord.
Dine, igen utallige ord, giver ingen mening.
Bl. a. oplyser du om havefræs og lign. lyksaligheder.
Hyg dig med dig selv og din(e) skrivevenner.
God pinse mv.
Vj
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 708
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz1iky »

Ohøj Allan, OZ7XF

OZ7XF wrote:
I dette indlæg har jeg forsøgsmæssigt valg at gøre de sorte bogstaver endnu mere sorte og federe således, at du forhåbenlig lettere kan læse, det jeg skriver.
Jeg tror dine velmente forsøg er spildte kræfter?
Det kræver jo en vis intelligens for at forstå humor af den underfundige slags.
Og hvis du fejlagtigt bevæger dig ud i en humor af den mere sorte slags, er jeg bange for at du virkelig spilder dine udmærkede kræfter.

Som sagt, vi andre har forstået den, med five and nine. Men om den er "fæssen ind" andre steder tror jeg man man tvivle lidt på

Jeg læser lidt mere i dokumentet fra Esbjerg BS 16-426/2015 i mens.
Interessant her er også Erhvervsstyrelsen Sag 14/03749, som er fra før Esbjerg sagen.
Måske også jeg skulle læse lidt op på den her igen : Rønne BS 93-2/2017, og så fortsætte med hele sags mappen omkring Glostrup BS 10A-1391/2017



VY 73 til alle, og en god Pinse - bortset fra den velkendte undtagelse


Kenneth OZ1IKY

.
Kejserens nye klæder billede.jpg
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
Brugeravatar
OZ5WU
Indlæg: 190
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 20:12

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af OZ5WU »

IMG_1477.jpeg
Vy 73 de OZ5WU/Michael
Libertatem Defendimus

EDR member 12353 - ARRL member 3100340794 - RSGB member 322950
OZ1OXQ
Indlæg: 82
Tilmeldt: tors nov 28, 2019 20:19

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af OZ1OXQ »

OZ5WU skrev: lør maj 27, 2023 18:13IMG_1477.jpeg
Tjae - ingen nævnt - ingen glemt.
Det siges på de kendte "vandrør" at man med en vis succes kan/bør indtage den af en speciallæge ordinerede medicin.
Hvilket speciale omtalte speciallæge gør det i, det er op til den enkelte at vurdere.
Igen - det er hørt på de berømte "vandrør", altså må det på "vandrørene" beskrevne vel vurderes som værende rygter.
Og rygter er nu engang rygter, men antallet af "vandrør" er stort og alle siger det samme.
Fortsat god pinse.
VH
Vj
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7c »

Hej
Ja Tak støj fra østfronten har vi haft i mange år !

Jeg husker før 1987 med en vis voodpeker på 20/15m det stopped en dag med et brag
nogle trodet det var et uheld, men bare var en test.
Måske var den ide opstået hos en reserve svendsker lidt østpå ?

73 Boye
Besvar