EDRs Nyhedsbrev marts 2023

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
Brugeravatar
oz4zat
Indlæg: 162
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 16:29

Re: EDRs Nyhedsbrev marts 2023

Indlæg af oz4zat »

Jeg følger lidt med her og der og kommer ofte til at tænke på Holberg og hans Politiske Kandestøber.
Det er mit indtryk at en (lille?) engageret skare forsøger at holde EDR levende - fint nok - synes jeg.
Men da radiosport ikke er MIN interesse og da tanken om at støtte en MicroSoftbaseret forening giver mig alvorlige tics, afholder jeg mig fra atter at blive medlem.

Men; der går intet af mig, når andre lægger deres kræfter i EDR.
Held og lykke med det - jeg følger med interesse projektet.

http://holbergsskrifter.dk/holberg-publ ... oc.depth=1
Glemmer du, så husker nettet
bit for bit ...
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDRs Nyhedsbrev marts 2023

Indlæg af oz7xf »

Hej Søren

Jeg ved snart ikke om radiosport og Microsoftbaseret software kunne afholde mig fra medlemskab. Jeg tror det faktisk ikke. For foreningen er meget andet end radiosport og den nuværende hovedbestyrelse gør sit til gennem temadage og events, at man kan mødes fysisk og ikke blot virtuelt. Du er velsagtens stadig medlem af Danmark, Et land, hvor mange spiller fodbold og andre springer badut.
Og om produktet til den virtuelle del komme fra Microsoft tager jeg ikke nær så tungt som hvis, at det kom fra nogen, som jeg og myndighederne ikke kunne have et solidt greb i nosser af.

Hvorom alting er. Hvad foreningen laver og hvorhen den rejser, har ikke længere min interesse. Jeg vil dog fortsat holde mig orienteret gennem Høringsportalen og drive min indflydelse gennem en politisk vælgerforening.

vy 73,
OZ7XF, Allan
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDRs Nyhedsbrev marts 2023

Indlæg af oz7c »

Hej
Jeg går ud fra at der har været fagkyndig inde over m.h.t.
microsoft365 regnskab, og det er den totalt ubrugelige formand
der har truffet den afgørelse !
At man også har et 2 og 3 valg hvis microsoft ikke holder hvad de lover mht. betaling og ydeevne.

73 Boye
Flemming
Indlæg: 45
Tilmeldt: tors jun 03, 2021 22:25

Re: EDRs Nyhedsbrev marts 2023

Indlæg af Flemming »

Hej
Nu rabler det da vist for EDRs sekretær.

Vi har igennem flere indlæg i diverse tråde konstateret, at han ikke tåler kritik eller at nogen har en anden mening end ham; men den 7. april skrev han i denne tråd:
OZ8XW du behøver ikke tro, vejen til Klokkestøberen bliver åben IGEN - DET kommer IKKE til at ske. biksen er mineret så skulle du komme for tæt på ryger hele molevitten i luften...
Hvorfor skal jeg nu pludselig inddrages i debatten om: "EDRs nyhedsbrev marts 2023"
Jeg har overhovedet ikke deltaget i tråden.
Hvad er det for en vej, jeg ikke skal tro noget om, og hvad er det for en biks, der er mineret?.
Det er vel ikke EDR, der omtales så nedladende?

Fakta er, som jeg kan læse i denne tråd, at EDRs sekretærs sædvanlige facon har kostet mindst et medlem.

Er det mon det, der er hans formål med at knokle for EDR?

Vy 73

OZ8XW, Flemming
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDRs Nyhedsbrev marts 2023

Indlæg af oz7c »

Hej Flemming
Nu er det nok ikke seketæren der har kostet flest frafaldne soldater.

Du er topskorer sammen med din gode ven fra Skanderborg med flere hundrede !
Så her er der ingen sammenligning.

At I ikke dengang fik det største los i røven ud af foreningen er stadig en misforståelse,
men det kan der vel nå at blive rettet op på ved en ny behandling HB.

73 Boye
Brugeravatar
Rimax_15
Indlæg: 186
Tilmeldt: lør dec 19, 2015 18:10

Re: EDRs Nyhedsbrev marts 2023

Indlæg af Rimax_15 »

oz7c skrev: ons apr 12, 2023 13:52 Hej Flemming
Nu er det nok ikke seketæren der har kostet flest frafaldne soldater.

Du er topskorer sammen med din gode ven fra Skanderborg med flere hundrede !
Så her er der ingen sammenligning.

73 Boye
Ingen tvivl om det
Noise Busters. En spændende side på FB
Privatradio.dk
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDRs Nyhedsbrev marts 2023

Indlæg af oz7xf »

Flemming skrev: ons apr 12, 2023 13:24 Hej
Nu rabler det da vist for EDRs sekretær.....
Ja, Flemming. Så kender jeg dig igen. Du benytter enhver lejlighed til at sætte verden i brand.
Jeg har ingen problemer med OZ5WUs ageren.

73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
OZ5WU
Indlæg: 190
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 20:12

Re: EDRs Nyhedsbrev marts 2023

Indlæg af OZ5WU »

Uhhh - den "stakkel" til OZ8XW Flemming :lol:

Den forfulgte "uskyld, med HELT rene hænder" - NOT

Du skal såmænd bare betragte din nævnelse, som en ren bytter for din seneste infamitet - INTET andet!

END OF STORY
Vy 73 de OZ5WU/Michael
Libertatem Defendimus

EDR member 12353 - ARRL member 3100340794 - RSGB member 322950
Brugeravatar
OZ5WU
Indlæg: 190
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 20:12

Re: EDRs Nyhedsbrev marts 2023

Indlæg af OZ5WU »

Hejsa alle I andre gode folk,

Nu kan jeg jo så læse og udlede en "vis" mængde utilfredshed med udsigten til at foreningen, vil benytte et Microsoft produkt til afvikling af regnskab, med de lovpligtige funktioner som kræves lige om et øjeblik!

I den sag må i huske at skyde efter den rette person! Det er sekretærens værk altså OZ5WU "Bad boy" himself der er initiativtageren til den fine gerning :D
I samme boldgade er det Handelsudvalget og "Bad boy" der har sendt EDR's Webshop på værft og aflusning aka nybygning! Med efterfølgende drift og vedligehold varetaget af et firma der ikke bestiller andet.

Forklaringen på disse beslutninger er ganske enkle - Vi har IKKE hænder og slet ikke tid til at nørkle med noget hjemmebryg - Der kan det samme.

Den ny Webshop taler automatisk med regnskabsføreren, som ad den vej kan administrere medlemskab i de ønskede kategorier. Forretningsføreren kan selv bestille f.eks. bøger i udlandet til levering direkte til kunden og Regnskabsdamen opstiller helt af sig selv et regnskab i korrekt format, så ekstern revisor kan spares væk.
Ved at benytte rene standard elementer undgår vi en masse halløj som f.eks. en stak døde webshops over de seneste år, alene fordi frivillige kræfter ikke rakte til noget der kan vedligeholdes - DET ER ALT FOR DYRT og TRÆLS!!

SÅ er der også nogle der "hvæser" fordi der står Microsoft på regnskabssystem og office pakke.... ALTSÅ nu må i sågu undskylde, hvad har det med amatørradio at gøre? Det er da vist misforstået religion :)

Jeg synes faktisk I fedter lige vel rigeligt rundt i petitesser som ingen relevans har ift. "Verdens Bedste Hobby"

@7XF så har jeg noteret mig dine indspark aka To do liste - Vi må så se om der er kræfter og overskud til at levere på de punkter.

@Boye - kan du ikke lige finde JA-hatten frem, jeg tror sgu du sidder på den :lol: - Nej det fremmer ikke sagen at vi fremstilles som de rene idioter, det er rigeligt at Flemse divertere med det narrativ.. Alle mand ombord på S/S EDR gør deres til at få forbedret situationen, det er up-hill! Efter 25års ensidig afvikling af foreningen.

Det er langtfra hver dag jeg har tid til at komme forbi her og læse alle de fine skriblerier, så er der noget I virkelig mener vil gavne EDR, så skriv til [email protected] så tager vi emnerne med derfra.
Vy 73 de OZ5WU/Michael
Libertatem Defendimus

EDR member 12353 - ARRL member 3100340794 - RSGB member 322950
Brugeravatar
oz4zat
Indlæg: 162
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 16:29

Re: EDRs Nyhedsbrev marts 2023

Indlæg af oz4zat »

OZ8XW , Flemming Hessel> De svinestreger, som du og dine disciple præsterede over for EDR og potentielle medlemmer igennem mange år, har selvfølgelig efterladt bitterhed og vrede.

Mit råd til dig er: Ti stille - også når års opsparede frustrationer over din ageren sommetider slipper ud på upassende vis.

Man kunne også sige: Bær dog over med dem/os - du ER jo den klogeste og viseste - ikk' å' ?

ps. Jeg har lettere nedsat hørelse og bærer altid høreværn i støjfyldte rum ;-)
Senest rettet af oz4zat ons apr 12, 2023 18:54, rettet i alt 1 gang.
Glemmer du, så husker nettet
bit for bit ...
Brugeravatar
oz4zat
Indlæg: 162
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 16:29

Re: EDRs Nyhedsbrev marts 2023

Indlæg af oz4zat »

Michael OZ5WU>

Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om, at du lægger et kæmpe engagement, energi og arbejde i EDR !!!
At foreningen - med dig i spidsen (fornemmer jeg) - har valgt, at basere sin eksistens på MicroSoft-produkter, synes JEG (!) ikke om, og bl.a. derfor vælger JEG ikke at genoptage mit medlemsskab (første gang medlem i 1960 - nr. 7794).

At jeg over hovedet ytrer mig her, skyldes min afstandstagen til det evindelige kandestøberi, som pågår her og der.
Min holdning er, at dem som gør en indsats også er dem, som har og bør have indflydelse.

For mit eget vedkommende har jeg ikke gjort noget som helst siden Flemming Hessel & Co lykkedes med deres kup - derfor burde/bør jeg måske fortsat holde min kæft ...

HF-teknik synes jeg stadig er spændende, men jeg har aldrig brugt tid bag nøglen eller med en mikrofon i hånden. Jeg kan blot konstatere, at radiosporten er det, som interesserer de fleste af EDRs medlemmer - fint nok med det - bare ikke min bane.

(vil fremover gøre mig endnu mere umage i disciplinen, at holde kæft og lav profil)

søren/4zat
Glemmer du, så husker nettet
bit for bit ...
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDRs Nyhedsbrev marts 2023

Indlæg af oz7xf »

oz4zat skrev: ons apr 12, 2023 18:52 Min holdning er, at dem som gør en indsats også er dem, som har og bør have indflydelse.
Risikerer man ikke let, at den, der leverer den største indsats, her Avisen, får den største indflydelse. Jeg syntes, at sporerne skræmmer!
oz4zat skrev: ons apr 12, 2023 18:52 Jeg kan blot konstatere, at radiosporten er det, som interesserer de fleste af EDRs medlemmer - fint nok med det - bare ikke min bane.
Jeg har en del svært ved at følge din konstatering. OZ er spæk fuld af meget anden end radiosporten, og det er både min og mine bekendte indenfor hobbyens verden også. Ret få er faktisk en del af radiosporten. Jeg har godt nok deltaget i en enkelt juletest for et par år siden. Jeg har også opsøgt DX, men med det formål at studere udbredelsesforhold i praksis. Og ja, jeg har demonstrativt erhvervet et diplom for 100 DX digitalforbindelser. Og ja, jeg fører log og uploade denne online til LOTW og Clublog, men det er for mit vedkommende ikke for sporten skyld, men i respekt for dem, der jagter forbindelser.
Hovedparten af min tid med hobbyen går med alt andet end kommunikation ved brug af amatørradioen.
oz4zat skrev: ons apr 12, 2023 18:52 (vil fremover gøre mig endnu mere umage i disciplinen, at holde kæft og lav profil)
Fnis! Det håber jeg så ikke, at du får held med. Det ville være en skam for den danske radioamatørverden.
oz4zat skrev: ons apr 12, 2023 18:52 At foreningen - med dig i spidsen (fornemmer jeg) - har valgt, at basere sin eksistens på MicroSoft-produkter, synes JEG (!) ikke om....
Har du mulighed for at anvise alternativer, og i givet fald, hvilke?

vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
oz4zat
Indlæg: 162
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 16:29

Re: EDRs Nyhedsbrev marts 2023

Indlæg af oz4zat »

Allan>

Sandt nok - sporene mht misbrug og erobring af enevældig magt, udelukkelse af anderledes tænkende osv osv skræmmer.
Dog tror jeg, at man godt kan opføre sig ordentligt og samtidig lægge en stor indsats i en forening. Den kuppede formand ser jeg som et eksempel herpå.

Mht radiosport/ikke radiosport: Min interesse for teknik tilfredsstilles mange andre steder end ved læsning af OZ og besøg i lokalafdelingen.

Jeg forsøger at være forsigtig med at udbrede mig om, hvad andre bør/burde gøre,

Mht EDR som (endnu) en underafdeling af MicroSoft; Nej, jeg har ikke undersøgt hvilke andre muligheder, man har. Ser det heller ikke som min opgave, men har det indtryk, at det IKKE blev undersøgt før man valgte MS.

Efter 16 år med Bill Gate & Co droppede jeg i 2003 hans produkter og forsagede/forsager i videst muligt omfang MS.
Siden har jeg levet fint med linux inkl. SW til elektronikudvikling m.m.
Desværre er Eagle-pcb blevet overtaget af et firma hvis hovedsigte - lige som MS - er dollars og hvor brugerfladen SKAL udskiftes hvert tredje år .
Så kan brugerne ellers få en masse tid til at gå med at finde rundt i den nye "forbedrede" brugerflade.

Et apropos: edr.dk har gennem de sidste år haft, jeg ved ikke hvor mange, brugerflader. Debat, meningsudvekslinger og snak om teknik foregår primært på et IKKE-edr.dk domæne, så Flemming Hessels kamp mod EDRs tilstedværelse på internettet må siges at have været en succes.

Du anfører, at OZ skam er meget mere end radiosport. For at undersøge din påstand hoppede jeg ind på edr.dk - og efter en del forgæves søgen efter "OZ", lykkedes det mig at finde det gemt væk under "litteratur". Her kan jeg så læse flg.:
OZ 2018-2022

Du skal været logget ind som medlem af EDR for at have adgang til OZ 2018 -2021
Allan ; helt ærligt, jeg vil ikke betale - øh - x-antal kroner for at se om du har ret i at OZ handler om mere og andet end radiosport.
Når man på edr.dk klikker på "bliv medlem", mødes man af en indmeldelsesblanket - men; IKKE et ord om hvad det koster ... hvem melder sig ind i en forening, som ikke ønsker at oplyse, hvad det koster ?

Derefter søgte jeg efter "kontingent" og endte her: https://www.edr.dk/?s=kontingent

Det svar taler helt for sig selv ... og lokker næppe mange til at melde sig ind ...
Glemmer du, så husker nettet
bit for bit ...
OZ1KNJ
Indlæg: 13
Tilmeldt: tors nov 19, 2020 18:01

Re: EDRs Nyhedsbrev marts 2023

Indlæg af OZ1KNJ »

Hej Søren.

Et spørgsmål fra en helt udenforstående.
Hvorfor er det et problem, at EDR benytter MS produkter? Har det virkelig nogen betydning overhovedet? Et hav af firmaer benytter dette firma til mail, præsentationer oma. Personligt kunne jeg da ikke være mere ligeglad om de bruger MS eller open office, som jeg iørvigt selv bruger.
Hvad er problemet, siden det gøres så stort?

mvh Per :)
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDRs Nyhedsbrev marts 2023

Indlæg af oz7xf »

oz4zat skrev: tors apr 13, 2023 14:50 helt ærligt, jeg vil ikke betale - øh - x-antal kroner for at se om du har ret i at OZ handler om mere og andet end radiosport.
Næ nej, det bliver vist heller ikke nødvendigt, da jeg er vidende om, at nogle af hovedbibliotekerne har dem:
https://silkeborgbib.dk/ting/object/774 ... 3A06338291

Som skoledreng var jeg ansat som piccolo på Frederiksberg Hovedbibliotek og lagde godt mærke til, at OZ stod på hylden i læsesalen. En gang i mellem slår jeg på mine gamle dage vejen forbi Hovedbiblioteket i Silkeborg for at se om OZ er der. Det er det, men det forunderlige er, at modsat dem, jeg så stående på Frb. bibliotek, så er dem i Silkeborg godt slidt og med æseløre. En anden forskel fra dengang og nu er, at det i dag godt kan lade sig gøre at låne dem hjem, så vidt jeg er orienteret.
Så, hvis du bor et sted, hvor der kommer en bogbus fra biblioteket forbi, kan du jo spørge dem.

Med hensyn til foreningens nuværende hjemmeside ved jeg så udmærket, at ikke alt er så let at finde rundt i som det kunne være. Jeg har endda i dens spæde start haft flere skriverier med web-masteren. Det gik egentlig ret godt med at få luget noget ud og strømlinet noget andet. Men meldte han sig syg til mig efter en måneds tid, og siden har jeg intet hørt. Han er nok stadig syg for mig, og nu kan det være ligegyldigt, da jeg ikke længere er medlem.

https://usercontent.one/wp/www.edr.dk/w ... 1667436611

Udover at drive en amatørradiostation, har jeg bimlet med hjemmesider siden engang i 90erne, og med PCere, Mac-værk, IBM og Siemens fra omkring 10 år før. Uvist af hvilken årsag tager jeg Linux op en gang i mellem for at se, hvad der er sket siden sidst. For tiden står en UBUNTU ver. 22.04 LTS og brummer ved siden af mig. Jeg har puttet lidt radioamatørrelaterede programmer på den. De fungerer nogenlunde, og sålænge, at det er legetøj og ikke implicerer mine fortrolige oplysninger, kan det gå an, men om den rykker ind foran snudeskafter af mig, når jeg leger med radio, er jeg ikke helt sikker på, da jeg stadig har lidt bøvl med at få logprogrammet til at samarbejde med min eksisterende personlige log, som jeg har liggende et sted i skyen. Jeg skal nok få det løst, men det har ikke første prioritet lige nu. Jeg skal jo også spille musik, besøge en masse mennesker i nærområdet og holde min MC i rimelig stand.
Og så er der lige det med nosserne. Jeg vil forfærdelig gerne have et godt tag i nosserne på dem, der udvikler. Det har jeg kun for Microsofts vedkommende, og som det ikke var nok, har staten ansat nogle til at holde godt fat i samme nosser. Det gør mig rimelig tryg.
Nuvel, Microsofts produkter koster nogle penge. Det gør leverpostej og cykeldæk også. Jeg er mere utryg ved det gratis på internettet.

vy 73
OZ7XF, Allan
Besvar