EDRs Nyhedsbrev marts 2023

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 612
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: EDRs Nyhedsbrev marts 2023

Indlæg af OZ0J »

oz7xf skrev: man apr 03, 2023 5:16 1. Få en aftale i stand med en advokat/Ingeniørfirma eller arkitekt med forstand på byggetilladelser.

2. Få en rabatordning med et forsikringsselskab til medlemmernes forsikring af udvidet el-forsikring og antenner, og antenners skade på bygninger.

3. Få rabatordninger hos:
- en sælger af diskrete komponenter.
- en sælger af high-end HiFi-anlæg.
- en sælger af masterør og alu-plader.
- et landsdækkende byggemarked.
Der er vel ingen, der forhindrer dig i at gå i gang? Når (hvis) du har nogle aftaler, så kan du sende dem til [email protected]
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDRs Nyhedsbrev marts 2023

Indlæg af oz7xf »

OZ0J skrev: tors apr 06, 2023 18:14 Der er vel ingen, der forhindrer dig i at gå i gang? Når (hvis) du har nogle aftaler, så kan du sende dem til [email protected]
Jo, almindelig dansk lov. Jeg har ingen prokura til at opsøge virksomheder i foreningen EDRs navn.

Hvis noget af det, jeg skriver kan bruges til noget fornuftigt, så brug det, kvit og frit, som det er eller ret det til efter behov.

vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 612
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: EDRs Nyhedsbrev marts 2023

Indlæg af OZ0J »

oz7xf skrev: tors apr 06, 2023 18:35 Jo, almindelig dansk lov. Jeg har ingen prokura til at opsøge virksomheder i foreningen EDRs navn.
Pladder, der er ingen lov, der forhindrer dig i at spørge eller undersøge. Det mere formelle kan altid laves bagefter.

Bare kom med nogle rabataftaler o.l. så kan det formelle altid ordnes.

Eller er det bare varm luft som så meget andet i dette forum?
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDRs Nyhedsbrev marts 2023

Indlæg af oz7xf »

OZ0J skrev: tors apr 06, 2023 18:54 Pladder, der er ingen lov, der forhindrer dig i at spørge eller undersøge. Det mere formelle kan altid laves bagefter.
Sådan fungerer min verden ikke. Og jeg ville finde det unaturligt som virksomhedsejer, at et ikke ledende medlem henvendte sig om aftaler.
Jeg har ikke prokura dertil. Færdig!

Hvis du gerne vil af med mig som medlem, så sig det dog direkte. Så skal jeg gerne skride af mig selv, så du / I ikke behøver at iværksætte en eksklusion.

Tag et kik her og se, hvad de har opnået af aftaler og rabatter for medlemmer:
https://www.mctc.dk/

vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 612
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: EDRs Nyhedsbrev marts 2023

Indlæg af OZ0J »

oz7xf skrev: tors apr 06, 2023 19:32 Hvis du gerne vil af med mig som medlem, så sig det dog direkte.
Det har jeg på intet tidspunkt givet udtryk for. Jeg konstatere bare - også i dette forum - at alle kan finde ud af at brokke sig, men ingen kan finde ud af at give en hånd med. Sådan var det også sidst, jeg var i HB, og det er så ikke blevet bedre.

Disse brokkerier gør, at jeg seriøst vil overveje, om jeg fremover vil gøre en indsats for EDR. Hvad får JEG ud af det?
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDRs Nyhedsbrev marts 2023

Indlæg af oz7xf »

oz7xf skrev: tors apr 06, 2023 19:32 Hvis du gerne vil af med mig som medlem, så sig det dog direkte. Så skal jeg gerne skride af mig selv, så du / I ikke behøver at iværksætte en eksklusion.
Det bliver vist ikke nødvendigt. Jeg har netop nu langt mig fladt ned, og sendt min opsigelse af mit medlemskab til Formanden.
Tak for denne gang!

https://www.youtube.com/watch?v=Yc-70JNMOWA

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDRs Nyhedsbrev marts 2023

Indlæg af oz7c »

Hej

Ups nu røg ham på 5b ud af flyet, så er der 1 mindre til at betale.

Det med eksklusion har EDR det ikke så godt med sidst lykkes det ikke at overbevise RM fra et flerral i HB var det ikke i 2017 ?

Håber ikke at det betyder din kritik af EDR aftager.
EDR ligger ligesom de selv har redt fakirsengen godt med søm ikke en sovepude !

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDRs Nyhedsbrev marts 2023

Indlæg af oz7xf »

oz7c skrev: tors apr 06, 2023 23:17 Håber ikke at det betyder din kritik af EDR aftager.
Hej Boye

Det med prisen for at betale flyet tager piloterne vanligvis ikke så tungt.

Jeg tror nu nok, at min kritik aftager. Af to årsager, der hænger uvægerligt sammen.
Jeg får tilsluttet mig den helt store skare af tavse, og får tid til at dyrke asparges.

vy 73 og pas nu godt på dig selv
OZ7XF, Allan
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDRs Nyhedsbrev marts 2023

Indlæg af oz7c »

Hej
Det er altid en god ide med flere hobies !

Den der betaler for musiken bestemer også hvad der spilles ? Næææ der tog jeg fejl det er modsat !

Vi tager en dakapo tur til en OZ forside.

Den er ligeså aktuel idag som dengang.
Hvem der var så forudsenene dengang ved jeg ikke om det er daværende HR/Formand eller andre fra HB.

73 Boye
Vedhæftede filer
OZ_15_8.jpg
Brugeravatar
OZ5WU
Indlæg: 190
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 20:12

Re: EDRs Nyhedsbrev marts 2023

Indlæg af OZ5WU »

Jeg er tom for ord

Den retning denne tråd har taget, gør mig ked af det og lysten til at gi en skalle bliver ikke eksisterende

Var det virkelig jeres mål at slå nuværende EDR ledelse i hartkorn, med "Mesters" utilslørede autokrati anno 2016?

Der er en del i denne tråd der undrer mig!
Ser I det som en fejl at EDR som IARU medlemsorganisation, eksekverer de politikker IARU kommer op med, ift. at få givet organisationer som EDR livredende hjælp? Hvis det forholder sig sådan, har I jo ikke forstået at EDR kan stå alene. Vi må samarbejde for at overleve.
Jeg vil også slå fast at HQ IKKE bliver solgt også selvom I i fremtiden, vil skulle klare meget via selvbetjening. Huset kommer til at huse flere lejere!
HQ stationen skal vedblive at være på adressen, meget gerne med oftere bemanding.
Huset skal bruges til rigelige mængder uddannelse af yngre kræfter, så de kan klare sig selv uden GSM'erne.

P.S. OZ8XW du behøver ikke tro, vejen til Klokkestøberen bliver åben IGEN - DET kommer IKKE til at ske. biksen er mineret så skulle du komme for tæt på ryger hele molevitten i luften...
Vy 73 de OZ5WU/Michael
Libertatem Defendimus

EDR member 12353 - ARRL member 3100340794 - RSGB member 322950
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDRs Nyhedsbrev marts 2023

Indlæg af oz7xf »

OZ5WU skrev: fre apr 07, 2023 15:59 Jeg er tom for ord
Så tillad mig at hjælpe dig lidt på vej.

For mit vedkommende mener jeg ikke, at det er en fejl, at lave medlemsfremmende foranstaltninger som dem du/I har gang i fortiden, men pas på ikke at trække det ned over hovedet på nogen. Der har før været nogen i foreningen, der har brændt røven forfærdeligt ved topstyring.

Du har for lidt tid siden smidt et flot opslag om en temadag op: "Licens og hvad så".
Når jeg nærlæser det, ser jeg en opfordring til lokalafdelingerne om deltagelse for at tage det med hjem og fortsætte den undervisning. Lige min stil og som snydt ud af snudeskaftet, mit. Hurra hurra hurra. Tak for det.

En anden detalje er din verificering af min antagelse:
oz7xf skrev: tors apr 06, 2023 19:21
oz7c skrev: tors apr 06, 2023 15:38 Nå nu EDR HQ bliver solgt, så ....
Hej Boye

Tanken har været oppe i visse kredse for år tilbage. Jeg kan ikke afvise, at tanken ikke kan komme op igen i den af RM nedsatte Tænketank. Men jeg ser intet i sol eller stjerner tyder på, at et salg ligefrem vil være den siddende HBs livret. Måske snarere tvært imod arbejder de for en udvidelse af anvendelsesmulighederne indenfor foreningsdrift og amatørradio i sammenhæng. At kontoret bliver tomt, er ikke ensbetydende med, at lokalerne bliver tomme. Og helt tomt, tror jeg ikke kontoret bliver.
Også tak for den.

fra en, der stadig er til at tale med.
OZ7XF, Allan
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDRs Nyhedsbrev marts 2023

Indlæg af oz7c »

Hej
Ganske kort
Jeg vil ikke blive overraskete hvis et medlem vil indsende en aktivering
af vedtægternes § 17 !

Så skal RM tage stilling til det som de første. Og der intet HB kan gøre ved det ?
Derefter en afsteming blandt alle

Det vil bliver vel første gang denne § tages i brug, i den tid EDR har eksisteret !

Det kommer nok ikke til at gå første gang, men det kan jo gentages senere mange gange !

Når jeg tror EDR er nået dertil er det fordi HB ikke ser/lytter og virker metal trædt.

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDRs Nyhedsbrev marts 2023

Indlæg af oz7xf »

Hej Boye

Det bliver vist ikke nødvendigt (§ 17). Danske radioamatører har behov for en repræsentation i det internationale radioamatørsamfund, og at det ikke fortsat skulle være EDR, der har den forpligtelse, har jeg lidt svært ved at skulle se for mig. EDR er fortsat ledet af dybt engagerede radioamatører, omend nogen af dem har den frækhed at have en bibeskæftigelse for at tjene til livets øvrige fornødenheder, hus, have og vovse.
Selve processen (§ 17) er forøvrigt lang og kompliceret. Alene første sætning:
Forslag til foreningens opløsning skal vedtages af mindst 5/6 af samtlige medlemmer af repræsentantskabet.
vil sikkert kunne give anledning til store sværdslag, grundet det lille ord: "samtlige". Skal hovedbestyrelsesmedlemmerne nu igen op på tømmerflåden eller skal de stadig svømme i det omgivende vand uden stemmeret.

Kikker jeg på valgprocenter gennem de seneste mange år har den været lav. Kredsene blev lavet til regioner, og ved sidste valg var det lidt tyndt med at samle tilstrækkelig mange kandidater til egentlige kampvalg. Lidt sørgeligt for foreningen, hvis den glidebane skulle fortsætte.
At det er gået så galt kan jeg kun tilskrive en ting. Foreningen har glemt at tage sine medlemmer seriøst. Den larmende tavshed er for mig alarmerende for en forening.

Foreningen er dog kommet langt. "Aktivitetsplan 2023", blev vedtaget enstemmigt og uden kommentarer ved sidste RM, og fra den plan har jeg hentet:
Strategiplan ”EDR-2032” opbygges med hjælp fra RM-medlemmer samt medlemmer der besidder den nødvendige viden og gå på mod. Planen tager afsæt i IARUr1 #shapingthefuture
for i næste time at give en mand carte blanche til at samle lidt folk omkring sig.
Prøv engang at smage på ordene i aktivitetsplanen:
samt medlemmer der besidder den nødvendige viden og gå på mod
, og se resultatet. Der er mildest talt himmelvid forskel. Hvorfor sidder et hovedbestyrelsesmedlem som OZ5WU, dog ikke i det udvalg. Han om nogen besidder de i aktivitetsplanen oplistede kvalifikationer. Han måtte ikke, for forslaget gik på at holde hovedbestyrelsen ude. Og kunne det ikke tænkes, at der rundt omkring i foreningen skulle findes nogen, der rent faktisk meget gerne ville deltage i udarbejdelsen af den strategiplan. Det vil jeg næste tro. Jeg ved så også, at gennemløbstiden til fremskaffelse af disse er lang, da det trykte medide må tages i brug i nogle omgange. I stedet vælges af meget snæver kreds. Man må sandelig ikke blive for mange. Man lukker sig om sig selv, er sig selv nok. Man skaber ikke forening.
Det bliver iøvrigt interessant at se, hvad udvalget barsler med, hvorledes det modtages af hovedbestyrelsen og ikke mindst medlemmerne, stemmes igennem ved næste RM og hvorledes det derefter rulles ud af nogen som måske er direkte mod.
På sin vis har den forårskåde harekilling taget forskud på fortrædelighederne og ruller skabelsen af fremtiden ud for åbent tæppe. Det har jeg det egentligt godt med, hvis nogen skulle være i tvivl.

Næ, nej. Man må ikke komme med forslag, påpege uhensigtsmæssigheder uden, at det kaldes brok og tudekortet trækkes. Men der er jo ikke noget at tude over. OZ0J og OZ5WU gør det forbandet godt, og sikkert også resten af hovedbestyrelsens medlemmer omend, de syntes noget tavse på foreningens medier.

Hvis foreningen skal videre må der ske et af to. Enten tages medlemmerne seriøst eller også skabes større afstand mellem medlemmerne og ledelsen gennem inddragelse af lokalforeningerne og et sendemandssystem i stedet for det nuværende. Om man kalder det vandtætte skotter eller minering kan vel gøre det ud for det samme.

https://www.youtube.com/watch?v=ntdxLZlnJio

vy 73
en af dem, der ville, det vilde
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 708
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: EDRs Nyhedsbrev marts 2023

Indlæg af oz1iky »

Hiv Ohøj

Ja, det er på tide at man dropper det misforståede "dogme" at det er hovedbestyrelsen der laver det ... hele?
Og mon ikke det er på tide at en lidt større del af repræsentantskabet også ser at komme i arbejdstøjet?
Nogen af dem gør en del - men de kunne godt alle se at komme lidt i arbejdstøjet.

det kunne jo være at det ville smitte af på de menige medlemmer? Hvem ved...

Og den med IARU er jo klassikeren. "Hvorfor skal vi da bruge tid og penge på det", har man jo hørt tit.
Men man glemmer blot, at hvis ikke EDR er medlem, eller der intet EDR er, så har de danske myndigheder ingen
forpligtigelser til at at lytte til os overhovedet.

Men det kan jo være at det er den her som "man" tror gælder i det her tilfælde?
-----------------------------------------------------------------------
Der var et vigtigt job, der skulle udføres.
ALLE blev bedt om at gøre det, og ALLE var sikker på, at NOGEN ville gøre det.
ENHVER kunne have gjort det, men INGEN gjorde det.
NOGEN blev sur, da det jo var ALLEs job.
ALLE mente, at ENHVER kunne gøre det, men INGEN indså, at
ENHVER ikke ville gøre det. Til slut beskyldte ALLE NOGEN
for, at INGEN havde gjort, hvad ENHVER kunne gøre.
-----------------------------------------------------------------------

VY 73 og fortsat god Påske til alle, bortset fra den kendte undtagelse

Kenneth OZ1IKY

.
De to gamle fra Muppet-Show.jpg
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDRs Nyhedsbrev marts 2023

Indlæg af oz7xf »

Uden at have en Masters i Organisationsteori kan jeg qua mine tidligere beskæftigelser se, at der er noget rivende galt i EDR.

Jeg er end ikke sikker på, at det hjælper at give repræsentantskabet arbejdstøjet på. Det vil blot øge mængden, der famler rundt og råber op om at skulle lave det hele selv.

Måske, men kun måske er vi derhenne, at en halvårlig øreskylning er påkrævet. For måske, men kun måske, kan enkelte klare sig med en gang årlig.
Der kræves ingen henvisning til øre-næse- hals læge, men betaling for sandhedsbevis for udførelsen.
Også en årlig tur til optikeren, eventuelt opildnet af en rabatordning for foreningens medlemmer, kunne være tiltrængt.

Foreningen bør i øvrigt tage officielt afstand fra den omsiggribende aldersfascisme, der er under udvikling i foreningen.
oz1iky skrev: man apr 10, 2023 17:00 det kunne jo være at det ville smitte af på de menige medlemmer? Hvem ved...
Ja, det kunne jo være. Men historisk set, næppe sandsynligt.

vy 73
OZ7XF, Allan
Besvar