Ham Radio Certificate Demark?

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
OZ1KNJ
Indlæg: 13
Tilmeldt: tors nov 19, 2020 18:01

Ham Radio Certificate Demark?

Indlæg af OZ1KNJ »

Halløj.
Er det nogen, der ved hvad status er på Ham Radio Certificate Denmark (HRCD) og EDR?
https://cvrapi.dk/virksomhed/dk/ham-rad ... s/39106566

Er det opgivet helt eller hvordan ligger landet?
OZ1OXQ
Indlæg: 82
Tilmeldt: tors nov 28, 2019 20:19

Re: Ham Radio Certificate Demark?

Indlæg af OZ1OXQ »

OZ1KNJ skrev: fre apr 14, 2023 19:09 Halløj.
Er det nogen, der ved hvad status er på Ham Radio Certificate Denmark (HRCD) og EDR?
https://cvrapi.dk/virksomhed/dk/ham-rad ... s/39106566

Er det opgivet helt eller hvordan ligger landet?
Så vidt jeg er orienteret er omtalte projekt "lagt ned". Årsagen dertil er jeg ikke bekendt med.
God aften og weekend.
MVH
Vj.
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Ham Radio Certificate Demark?

Indlæg af oz7c »

Hej
Var det ikke noget med er par vejsidebomber fra et par HB'er ?
Måske husker heller ikke det helt rigtig, der må være nogen der opklare det, der var vist også
en 3ide med i det !

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Ham Radio Certificate Demark?

Indlæg af oz7xf »

OZ1KNJ skrev: fre apr 14, 2023 19:09 Er det opgivet helt eller hvordan ligger landet?
Nej, det er op ingen måde opgivet. Det er blot ikke lige nu, der tages hul på det igen. Afgørelsen om eventuel nedlæggelse af ApS´et er vel nærmest skudt til hjørne.
Foreningen drives i åbenhed, hvorfor det er muligt at opsøge nedenstående oplysninger fra RM 2022:
Screenshot 2023-04-15 at 06-30-43 Referat RM-møde 19. november - Referat-RM-2022_final.pdf.png
og resultatet af afstemningen:
Screenshot 2023-04-15 at 06-31-55 Referat RM-møde 19. november - Referat-RM-2022_final.pdf.png
Screenshot 2023-04-15 at 06-31-55 Referat RM-møde 19. november - Referat-RM-2022_final.pdf.png (8.15 KiB) Vist 2435 gange
Du kan forøvrigt muntre dig med at søge oplysninger på Høringsportalen.dk, hvor Styrelsen tilkendegiver, at det på et tidspunkt vil være muligt at genoptage processen.

_/\/\_ OZ7XF, Allan \/\/..
OZ1OXQ
Indlæg: 82
Tilmeldt: tors nov 28, 2019 20:19

Re: Ham Radio Certificate Demark?

Indlæg af OZ1OXQ »

oz7xf skrev: lør apr 15, 2023 6:37
OZ1KNJ skrev: fre apr 14, 2023 19:09 Er det opgivet helt eller hvordan ligger landet?
Nej, det er op ingen måde opgivet. Det er blot ikke lige nu, der tages hul på det igen. Afgørelsen om eventuel nedlæggelse af ApS´et er vel nærmest skudt til hjørne.
Foreningen drives i åbenhed, hvorfor det er muligt at opsøge nedenstående oplysninger fra RM 2022:

Screenshot 2023-04-15 at 06-30-43 Referat RM-møde 19. november - Referat-RM-2022_final.pdf.png
og resultatet af afstemningen:
Screenshot 2023-04-15 at 06-31-55 Referat RM-møde 19. november - Referat-RM-2022_final.pdf.png

Du kan forøvrigt muntre dig med at søge oplysninger på Høringsportalen.dk, hvor Styrelsen tilkendegiver, at det på et tidspunkt vil være muligt at genoptage processen.

_/\/\_ OZ7XF, Allan \/\/..
Det er da noget af en markant afgørelse der ses i dit indlæg.
Muligheden for at EDR´s REP hhv. HB vil tage sagen op på et senere tidspunkt er naturligvis til stede.
Du oplyser at foreningen (EDR) drives i åbenhed, naturligvis gør den det. Hvad havde du ellers forestillet dig?
Tiderne hvor især ApS regnskabet var nærmest gedulgt, er lykkeligvis forbi.
Vj.
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Ham Radio Certificate Demark?

Indlæg af oz7xf »

OZ1OXQ skrev: lør apr 15, 2023 12:56 Tiderne hvor især ApS regnskabet var nærmest gedulgt, er lykkeligvis forbi.
Det er da noget af et postulat at komme med. På hvilket grundlag bygger du det på?
OZ1OXQ
Indlæg: 82
Tilmeldt: tors nov 28, 2019 20:19

Re: Ham Radio Certificate Demark?

Indlæg af OZ1OXQ »

oz7xf skrev: lør apr 15, 2023 16:52
OZ1OXQ skrev: lør apr 15, 2023 12:56 Tiderne hvor især ApS regnskabet var nærmest gedulgt, er lykkeligvis forbi.
Det er da noget af et postulat at komme med. På hvilket grundlag bygger du det på?
For få år tilbage var der et ApS ifm. salg af varer (EDR).
Kun 2 havde adgang til regnskabet i dette ApS.
Adgang til regnskabet var direkte forbudt, flere søgte adgang dertil, men uden held.
Bl. a. findes en revisorpåtegning.
Det har intet med nuværende hverken REP. eller HB i EDR at gøre - overhovedet.
Du har jo styr på alt, så søg du blot i tidligere regnskaber i omtalte ApS.
Vj
PS: Hvorfor tror du at Martin//OZ3MC er meget vred på mig?
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Ham Radio Certificate Demark?

Indlæg af oz7c »

Hej
Ja det er et godt spørsmål nogen fra etaten må have lovet et 2ndet forsøg på overtagelse af disse opgaver ?
Ellers giver det ikke nogen mening at holde liv i HRCD.
Nu var det vist sådan at Ubåden EDR og HRCD at der skulle der være vandtætte skodder imellem !

Her er de oplysning fra CVR registert kun fra 2021 de er ikke opdateret for 2022 endnu.
https://cvrapi.dk/virksomhed/dk/ham-rad ... s/39106566

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Ham Radio Certificate Demark?

Indlæg af oz7xf »

OZ1OXQ skrev: lør apr 15, 2023 17:55
oz7xf skrev: lør apr 15, 2023 16:52
OZ1OXQ skrev: lør apr 15, 2023 12:56 Tiderne hvor især ApS regnskabet var nærmest gedulgt, er lykkeligvis forbi.
Det er da noget af et postulat at komme med. På hvilket grundlag bygger du det på?
For få år tilbage var der et ApS ifm. salg af varer (EDR).
Kun 2 havde adgang til regnskabet i dette ApS.
Adgang til regnskabet var direkte forbudt, flere søgte adgang dertil, men uden held.
Bl. a. findes en revisorpåtegning.
Det har intet med nuværende hverken REP. eller HB i EDR at gøre - overhovedet.
Du har jo styr på alt, så søg du blot i tidligere regnskaber i omtalte ApS.
Vj
PS: Hvorfor tror du at Martin//OZ3MC er meget vred på mig?
Ja, jeg har navnlig styr på denne tråds emne, der er Ham Radio Certificate Denmark, og ikke EDRs Forlags Aps, der blev nedlagt i 2013.

Hvis du vil debattere det nedlagte Aps, kan du jo oprette en tråd til det, og byde Martin op til dans. De trin ved han vist mere om end jeg gør, og det jeg ved er tredie hånds viden, og som sådan ikke noget jeg vil rende med..

Du spurgte tidligere i tråden således:
Du oplyser at foreningen (EDR) drives i åbenhed, naturligvis gør den det. Hvad havde du ellers forestillet dig?
Mit svar derpå er, at jeg ikke havde forestillet mig andet, men det er nu ikke sagens kerne. Du har taget sætningen ud af sin sammenhæng, som er den viste tekst fra RM2022. Ved at kæde den viste tekst fra RM 2022 sammen med min tekst vil det være enhver muligt at verificere, at det fremviste er taget direkte fra hestens mule og ikke manipuleret af mig eller nogen anden..

PS.
Jeg deltager ikke i dit intrigespil omkring, at Martin skulle være meget vred på dig. Den svingom må du selv tage med ham.
// AB \\..

PS. Jeg tror egentlig, at trådens emne er rigelig belyst.
OZ1OXQ
Indlæg: 82
Tilmeldt: tors nov 28, 2019 20:19

Re: Ham Radio Certificate Demark?

Indlæg af OZ1OXQ »

oz7xf skrev: lør apr 15, 2023 21:22
OZ1OXQ skrev: lør apr 15, 2023 17:55
oz7xf skrev: lør apr 15, 2023 16:52
Det er da noget af et postulat at komme med. På hvilket grundlag bygger du det på?
For få år tilbage var der et ApS ifm. salg af varer (EDR).
Kun 2 havde adgang til regnskabet i dette ApS.
Adgang til regnskabet var direkte forbudt, flere søgte adgang dertil, men uden held.
Bl. a. findes en revisorpåtegning.
Det har intet med nuværende hverken REP. eller HB i EDR at gøre - overhovedet.
Du har jo styr på alt, så søg du blot i tidligere regnskaber i omtalte ApS.
Vj
PS: Hvorfor tror du at Martin//OZ3MC er meget vred på mig?
Ja, jeg har navnlig styr på denne tråds emne, der er Ham Radio Certificate Denmark, og ikke EDRs Forlags Aps, der blev nedlagt i 2013.

Hvis du vil debattere det nedlagte Aps, kan du jo oprette en tråd til det, og byde Martin op til dans. De trin ved han vist mere om end jeg gør, og det jeg ved er tredie hånds viden, og som sådan ikke noget jeg vil rende med..

Du spurgte tidligere i tråden således:
Du oplyser at foreningen (EDR) drives i åbenhed, naturligvis gør den det. Hvad havde du ellers forestillet dig?
Mit svar derpå er, at jeg ikke havde forestillet mig andet, men det er nu ikke sagens kerne. Du har taget sætningen ud af sin sammenhæng, som er den viste tekst fra RM2022. Ved at kæde den viste tekst fra RM 2022 sammen med min tekst vil det være enhver muligt at verificere, at det fremviste er taget direkte fra hestens mule og ikke manipuleret af mig eller nogen anden..

PS.
Jeg deltager ikke i dit intrigespil omkring, at Martin skulle være meget vred på dig. Den svingom må du selv tage med ham.
// AB \\..

PS. Jeg tror egentlig, at trådens emne er rigelig belyst.
Den 15. april 2023 klokken 16:52 stillede du mig et konkret spørgsmål, dette har jeg besvaret.
Længere er den ikke, i øvrigt gav jeg i mit svar udtryk for at jeg henviste til en begivenhed der ligger år tilbage.
Din fortsatte, mildt sagt, studentikose opførsel er mig ligegyldig.
Vj.
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Ham Radio Certificate Demark?

Indlæg af oz7xf »

DR OM OZ1OXQ

Da jeg muligvis ikke har udtrykt mig tilstrækkeligt klart for dig, tager jeg den forfra:

I denne tråd, der omhandler Ham Radio Certificate Denmark (HRCD) skriver du således lør apr 15, 2023 12:56:
OZ1OXQ skrev: lør apr 15, 2023 12:56 Det er da noget af en markant afgørelse der ses i dit indlæg.
Muligheden for at EDR´s REP hhv. HB vil tage sagen op på et senere tidspunkt er naturligvis til stede.
Du oplyser at foreningen (EDR) drives i åbenhed, naturligvis gør den det. Hvad havde du ellers forestillet dig?
Tiderne hvor især ApS regnskabet var nærmest gedulgt, er lykkeligvis forbi.
Vj.
som en refleksion på mit tidligere indlæg af lør apr 15, 2023 6:37:
oz7xf skrev: lør apr 15, 2023 6:37 Nej, det er op ingen måde opgivet. Det er blot ikke lige nu, der tages hul på det igen. Afgørelsen om eventuel nedlæggelse af ApS´et er vel nærmest skudt til hjørne.
Foreningen drives i åbenhed, hvorfor det er muligt at opsøge nedenstående oplysninger fra RM 2022:

Screenshot 2023-04-15 at 06-30-43 Referat RM-møde 19. november - Referat-RM-2022_final.pdf.png
og resultatet af afstemningen:
Screenshot 2023-04-15 at 06-31-55 Referat RM-møde 19. november - Referat-RM-2022_final.pdf.png

Du kan forøvrigt muntre dig med at søge oplysninger på Høringsportalen.dk, hvor Styrelsen tilkendegiver, at det på et tidspunkt vil være muligt at genoptage processen.
Dit indlæg består af 4 udsagn. Jeg vil her kommenterer på de enkelte efter bedste evne således:
Det er da noget af en markant afgørelse der ses i dit indlæg.
Når jeg ikke tidligere har kommenteret på den del, skyldes det, at jeg ikke ser noget markant ved den afgørelse, der blev truffet ved RM2022. Det gør jeg stadig ikke. Jeg ser derimod noget, der er meget tæt på en enstemmig forkastning af forslaget. Enstemmighed er ganske normalt for repræsentantskabet i EDR.
Muligheden for at EDR´s REP hhv. HB vil tage sagen op på et senere tidspunkt er naturligvis til stede.
Når jeg ikke tidligere har kommenteret på den del, skyldes det, at udsagnet ikke tilfører ny viden til tråden, andet end den, som jeg selv fremkom med i mit oprindelige indlæg af lør apr 15, 2023 6:37.
Du oplyser at foreningen (EDR) drives i åbenhed, naturligvis gør den det. Hvad havde du ellers forestillet dig?
Denne del har jeg tidligere ret udførligt kommenteret således:
Mit svar derpå er, at jeg ikke havde forestillet mig andet, men det er nu ikke sagens kerne. Du har taget sætningen ud af sin sammenhæng, som er den viste tekst fra RM2022. Ved at kæde den viste tekst fra RM 2022 sammen med min tekst vil det være enhver muligt at verificere, at det fremviste er taget direkte fra hestens mule og ikke manipuleret af mig eller nogen anden..
Hvis jeg på nogen måde har udtrykt mig uklart, skal du være velkommen til at stille yderligere spørgsmål til punktet.
Tiderne hvor især ApS regnskabet var nærmest gedulgt, er lykkeligvis forbi.
Denne del er måske den mest problematiserende del for dit vedkommende. Tillad mig at skære ud i pap således:
Du anvender i din sætningskonstruktion ordet: "regnskabet", hvilket som sikkert også er dig bekendt som et navneord i sin bestemte entalsform, og her anvendt som grundled. Der er således ikke tale om andre regnskaber for mig end det regnskab, som hidrører trådens emne: "HRCD". Det er ud fra dette, at jeg kommenterer og ikke ud fra, hvad du muligvis havde i hovedet fra en svunden tid. Det oplyser du mig så efterfølgende om, og selvfølgelig tak for det.

Jeg har observeret, at du har sendt mig en PM. Denne takker jeg selvfølgelig også for og den vil være mig et kært eje i min samling. Behøver jeg at nævne, at du ikke behøver at sende mig flere. Jeg har så rigeligt fra din hånd og pen at tage vare på.

I øvrigt ønsker jeg dig af hele mit hjerte velkommen tilbage på dette forum. Med den skrivelyst du vanligvis lægger for dagen kan det sikkert blive meget interessant at se, hvad du vil berige os med. Det gør det så samtidigt lettere for os begge, og for vore mange læsere, at antallet af krydskommentarer mellem det meget brugte markeds forum og her sandsynligvis og med lidt god vilje fra min hånd kan falde en anelse.
En af de ting, som jeg forventer, at du vil berige os med, er anvendelsen af Q-koder, hvor du tilsyneladende besidder en ekspertviden.

Vel Mødt!
\AB/\..
Senest rettet af oz7xf søn apr 16, 2023 13:47, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 612
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: Ham Radio Certificate Demark?

Indlæg af OZ0J »

OZ1OXQ skrev: lør apr 15, 2023 17:55 For få år tilbage var der et ApS ifm. salg af varer (EDR).
Kun 2 havde adgang til regnskabet i dette ApS.
Adgang til regnskabet var direkte forbudt, flere søgte adgang dertil, men uden held.
Og den påstand kan du dokumentere?
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Ham Radio Certificate Demark?

Indlæg af oz7xf »

OZ0J skrev: søn apr 16, 2023 8:51 Og den påstand kan du dokumentere?
Pyhh. Jeg kan næsten ikke få luft. Nu får du sikkert også en PM fra OZ1OXQ.
Jeg tager en tur på motorcyklen, vrider håndtaget i bund, køber en kasse is med skildpaddeekskrementer hos købmanden. Det kræver godt nok en del sukker til hjernen for at kunne følge med her, og så smager produktet faktisk ret godt.

Vi ses forhåbentlig snart igen under mere hyggelige former. Indtil da, spids blyanten :wink:

vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 708
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Ham Radio Certificate Demark?

Indlæg af oz1iky »

Ohøj

OZ0J skrev :
Og den påstand kan du dokumentere?
Nu tager du jo helt fejl!
Det er kun alle os andre der skal "Fremlægge Sandhedsbeviser"

CW-Kejseren behøves ikke "Føre Sandhedsbeviser" for noget som helst.
Hverken Cand.Jur. - trods Universitetets ukendskab til <personen>, ej heller et påstået ansættelsesforhold ved "Tys-Tys".
Der er der, så vidt vides, heller ingen som kender ham.

Og 'man' venter stadig på de påståede "konsekvenserne" af den undersøgelse.
Måske man skulle gå ud at samle alt det brænde op som påstås at skulle falde ned?

VY 73 til alle, bortset fra den kendte undtagelse.

Kenneth OZ1IKY

.
At smykke sig med lånte fjer.png
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
OZ1OXQ
Indlæg: 82
Tilmeldt: tors nov 28, 2019 20:19

Re: Ham Radio Certificate Demark?

Indlæg af OZ1OXQ »

OZ0J skrev: søn apr 16, 2023 8:51
OZ1OXQ skrev: lør apr 15, 2023 17:55 For få år tilbage var der et ApS ifm. salg af varer (EDR).
Kun 2 havde adgang til regnskabet i dette ApS.
Adgang til regnskabet var direkte forbudt, flere søgte adgang dertil, men uden held.
Og den påstand kan du dokumentere?
Hej Jørgen
Tak for spørgsmålet.
Dette er jeg både overrasket over, men også glad for.
Overrasket fordi du, gennem mellemmand, for få dage siden, gav udtryk for at du i al fremtid ikke ønskede nogen form for kontakt til og med, mig.
Glad fordi du, trods vore uoverensstemmelser, alligevel, som det sig hør og bør, gerne sagligt ønsker debat (med mig).
Jeg skal igen blot henvise til min påstand, du kan via EDR´s arkiv, helt sikkert finde årsagen/årsagerne til denne min påstand, jeg er sikker på at EDR har et sådant (arkiv).
Årsagen til min måske OT kommentar om gedulgthed, skal ses i lyset af forskellen på tidligere tiders lukkethed i omtalte ApS sat op mod nuværende gennemsigtighed, i det hele taget er der på alle planer, i EDR, sket store forbedringer.
Min holdning er også at OZ som sådan, nu igen er i topform, det både hvad angående udseendet men også hvad angår indholdet.
Af forskellige årsager er jeg PT ikke medlem af EDR, ikke fordi jeg er utilfreds med foreningen, jeg har intet imod at gøre opmærksom på at årsagen til min udmeldelse af EDR skete på grund af økonomiske udfordringer, således skal jeg pr. måned, på herværende apotek, "smide" omkring 2.100,00 kroner over disken. EDR er og vil altid være fundamentet i vor hobby, uden EDR, er der ingen der kan tale danske amatørers sag over for både nationale, men også udenlandske "foreninger", man kan sige at EDR er som en fagforening at være.
Ligeså skal jeg igen udtale min respekt for dig som iværksætter i EDR hhv. dine privatfinansierede DX exp. som mange, herunder jeg selv, har haft glæde af.
På dette udmærkede forum ser jeg desværre for ofte at erklærede ikke EDR medlemmer, ret kritisk er ude med riven. Utroligt at disse ikke melder sig ind i EDR for således at forsøge at rette op på de ting og sager pågældende mener der bør rettes op på.
Måske OT, men tingene hænger sammen:
Jeg er bestemt også dybt fascineret over medamatører der, helt fornuftigt, gør hvad gøres kan, for således at afdække medamatører der åbenbart, benytter sig af "lånte fjer", den slags bør, og skal, der ryddes op i, altså de "lånte fjer".
Jeg er også dybt fascineret over at man har mulighed for at kigge i f. eks. personalesager, personalesager andre ingen mulighed har for at komme blot i nærheden af - godt gået.
Det er naturligvis ikke rart at blive opsøgt i eget hjem af et universitet der vha. magtmidler tiltvinger sig afgang til dette. Hvori omtalte magtmiddel bestod, det har jeg ingen viden om.
Jeg håber du er tilfreds med mit svar på dit spørgsmål.
Nu vil jeg, med udstyr (i bred forstand) udstyr,der ifølge eksperter ikke er i stand til noget som helst, slet ikke at afvikle DX forbindelse(r) med, alligevel forsøge. Udfordringer af enhver art, hører med til vor fælles hobby, derom ingen tvivl.
Fortsat god søndag, god DX.
MVH
Vj.
PS: Jeg har en legitim forventning om at min penneven Allan//OZ7XF, på sin vanlige fine hhv. finurlige måde, herunder med sin sproglige ekspertise, vil kommentere ovenfor meddelte. Faktisk er jeg taknemmelig over den massive interesse Allan//OZ7XF har over for min ringhed.
Besvar