Næste Valg i EDR Elektronisk eller fra 1200 tallet

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
Besvar
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Næste Valg i EDR Elektronisk eller fra 1200 tallet

Indlæg af oz7c »

Hej
Der er vel ca 1,xx år til næste valg !
Er EDR klar med en elektronisk udgave mit-ID og andre sikkerhed for ikke igen at opleve svindel.
Papir stemmesedler der har andre tanker i pengeskabet ?

Det er vist nu at HB burde tage det op og få sat gang af fremtidens udvikling.
Tiden går tik tak.

73 Boye
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 612
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: Næste Valg i EDR Elektronisk eller fra 1200 tallet

Indlæg af OZ0J »

hej

Jeg er sikker på, at HB tager imod din løsning inkl. arbejdskraft.
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Næste Valg i EDR Elektronisk eller fra 1200 tallet

Indlæg af oz7xf »

Hej Boye

Der kan selvfølgelig opnås et rationale ved e-afstemninger, men som OZ0J er inde på kræver det et samspil mellem den, der får idéen til den endelige løsning og drift.
Jeg tror imidlertid, at man i overvejelserne skal bringe noget helt tredie i spil. Det, at man sætter medlemmer i et demokrati til manuelt at tælle stemmer, signalerer tillid. Jeg tror egentligt, det er værd at holde fast i for en forening.

Alene det, at medlemmerne ikke stemmer på formand og hovedbestyrelse, men udlukkende til repræsentantskabet minimere risikoen for at stemmesedlerne formerer sig eller æder hinanden, når lyset er slukket.

Hvis man endelig ville lege lidt med stemmeafgivelsen og optællingen kunne man jo uddelegere optællingen til de enkelte regioner. Skulle man gå endnu videre kunne selve afstemningen foregå ved fysisk møde i en eller flere lokalafdelinger, i lighed med valg til folketinget. Jeg ville være vildt begejstret ved at møde fysisk op i et valglokale. Mit mantra er, at man ikke må glemme at mødes fysisk. Gør valget til en fest. Det kunne jeg godt se mig selv deltage i, på lokalt plan.

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Næste Valg i EDR Elektronisk eller fra 1200 tallet

Indlæg af oz7c »

Jeg
Jeg tækker mit forslag !
73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Næste Valg i EDR Elektronisk eller fra 1200 tallet

Indlæg af oz7xf »

oz7c skrev: ons apr 19, 2023 11:13 Jeg tækker mit forslag !
Hej Boye

Så let går det ikke. Forslaget er der intet galt i, og det skal sandelig debatteres.

For mit vedkommende så jeg gerne, at foreningen gjorde sig mere agil gennem e-afstemninger i det daglige. Der er rigeligt med spørgsmål, der meget godt kan lægges ud til medlemmerne og afgøres på den måde.

Hvorom alting er, er OZ1FF ved at trække kaminer op af hatten på det meget brugte markeds forum. Følg gerne med der:
https://ham.brugtgrej.dk/forum.php?mode ... &obj=95952

Jeg er ved at lave et dybdeborende indlæg om, hvad OZ8XW skriver i den tråd. Der er nemlig noget jeg ikke kan se i det dersens referat som han citerer fra. I første omgang må jeg i gang med at bevissikre materialet fra det meget flygtige forum på det meget brugte grejs marked. I mellemtiden må du og andre nøjes med:
https://www.youtube.com/watch?v=0xfUWFLueAw

vy 73
OZ7XF, Allan
Besvar