Hjælp, jeg kan ikke se

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
Besvar
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Hjælp, jeg kan ikke se

Indlæg af oz7xf »

Hjælp, jeg kan ikke se, har jeg valgt som emne. For der er noget i et referat jeg ikke kan se.

Jeg har indenfor det seneste år frekventeret en øjenlæge med sandhedsbevis hængende fremme, og hun har gentagne gange udtalt, at jeg, min alder taget i betragtning, ser forbløffende godt. Nuvel bruger jeg briller, nogle pligtige af slagsen, når jeg kører motorcykel, for så kan jeg bedre, på flere hunderede meters afstand, læse trafikskilte og spotte færdselsbetjente. Navnlig det sidste bekommer mig vel. Trafikskiltetene kender jeg jo nærmest i forvejen og de står ikke ret ofte gemt bag et træ eller andet naturligt skjul i landskabet. Og når jeg arbejder med mine indlæg her på min PC, benytter jeg også briller. Disse er noget stærkere end dem, jeg bruger ude i trafikken. Men til sagens kerne. Det jeg ikke kan se.

I denne tråd:
https://ham.brugtgrej.dk/forum.php?mode ... &obj=95952
skrive OZ8XW i indlæg #7 bl. a således:
Det syntes EDRs ledelse tilsyneladende også d. 9. januar 2023, hvor der i referatet fra hovedbestyrelsesmødet under beslutninger står:
"29. april Work shop Afdelings Mentorer i Odense, alene for lokalafdelings repræsentanter."
Og det er det, jeg ikke kan se i det referat, der findes på foreningens hjemmeside:
https://usercontent.one/wp/www.edr.dk/w ... 1667436611

Jeg har prøvet med søgninger på de ord OZ8XW nok så nydeligt anvender i sit citat, men det hjælper heller ikke ret meget.
Kan det tænkes, at OZ8XW ser noget andet end det jeg gør, og i givet fald, hvor ser han det?

For en ordens skyld og som følge af en flygtighed, der ofte har plaget det meget brugte grejs forum, kommer her en ægte afbildning af hele OZ8XWs indlæg:
Screenshot 2023-04-19 at 19-26-32 Brugtgrej - Opdateret EDR-temadag Licens og hvad så.png
vy 73
OZ7XF, Allan

PS
Har ændret link til hj.side med referatet
Flemming
Indlæg: 45
Tilmeldt: tors jun 03, 2021 22:25

Re: Hjælp, jeg kan ikke se

Indlæg af Flemming »

Hej Allan
Jeg kan godt forstå, du ikke har kunnet finde rundt i referaterne.

HBs dagsordner og referater er jo udformet nærmest som en dagbog.
Jeg har aldrig tidligere hverken i mit arbejde i komunale udvalg mv, i lærerråd/pædagogisk råd eller i foreningslivet været ude for den måde at lave dagsordner og referater.
Dagbogen har selvfølgelig sine fordele; men gør også, at det er yderst vanskeligt at finde ud af, hvad der er på dagsordenen og hvad der skal behandles/træffes beslutning om på det enkelte møde.

Jeg har kigget/læst i referatet fra HB-mødet d. 20. 3. 2023.
Her står under punkt 5.10 sag 21033
Beslutninger
Mødet 09.01.2023: 29. april Work shop Afdelings Mentorer i Odense, alene for lokalafdelings repræsentanter
Foranlediget af dine skriverier kiggede jeg så i ref. fra januar og sandelig, der mangler beslutningen, der står kun Mødet d 9. januar ....

Referenten/sekretæren har åbenbart efter udsendelse af referat i januar tilføjet noget, da næste mødes skulle indkaldes.

Jeg er så naiv at tro, at de referater, der lægges på hjemmesiden, er godkendte af HB (selvom der aldrig står noget herom).
At der kan ske fejl og noget ikke kommer med/bliver glemt er beklageligt og skal selvfølgelig rettes; men at man efterfølgende retter/tilføjer i referater uden at gøre opmærksom herpå er vel nærmest dokumentfalsk.
Så kan man jo ikke stole på et referat.

Beslutningen om Work shop er ikke ændret/omgjort; men jeg kan se i referat fra marts, at man har snakket om workshops; men intet ser ud til at være besluttet.
Hvem der så "på egen hånd gør noget andet end det HB har besluttet, ja det ved jeg ikke.

Vy 73

Flemming, OZ8XW
Brugeravatar
OZ5WU
Indlæg: 190
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 20:12

Re: Hjælp, jeg kan ikke se

Indlæg af OZ5WU »

Dr OM Flemming, OZ8XW

Når du er SÅ misfornøjet med ALT i EDR - Kan det UNDRE at du IKKE efterlever dit udsagn afgivet ved afslutning af efterårets område møde i Odense!!

Det er måske tid til at du gør alvor af din trussel

God dag Flemming
Vy 73 de OZ5WU/Michael
Libertatem Defendimus

EDR member 12353 - ARRL member 3100340794 - RSGB member 322950
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Hjælp, jeg kan ikke se

Indlæg af oz7xf »

Flemming skrev: tors apr 20, 2023 11:45 Jeg kan godt forstå, du ikke har kunnet finde rundt i referaterne.
Ingenlunde, Flemming. Jeg har ingen, som i overhovedet ingen besvær med at finde rundt i referaterne, og du medgiver mig da også, at der intet står i referatet fra hovedbestyrelsesmøderne d. 9.jan / 23. jan d.å.
Jeg ikke engang mener, at jeg har tolket din oprindelige sætning galt. Nu forklarer du dig så ud af situationen, at du har kikket i det senere referat fra møderne 20.marts / 27.marts d.å. Men ikke nok med det:
Flemming skrev: tors apr 20, 2023 11:45 Her står under punkt 5.10 sag 21033
Når jeg søger i
https://usercontent.one/wp/www.edr.dk/w ... 1667436611
ses der ikke et punkt 5.10 sag 21033 i det referat overhovedet. Der står derimod et punkt 5.10 sag 21036, og i dette punkt kan ses bemeldte tekst.
Jeg kan ikke forstå, at netop du har så svært ved at formidle noget så simpelt som korrekte kildeangivelser. Jeg derimod er ofte et fjols til det.

Hvad, der er op og ned med hensyn til om en sætning er forsvundet eller er kommet igen af sig selv, kan man nok aldring blive rigtig klog på. Jeg har tidligere oplevet, at der i forbindelse med konvertering fra en dokumenttype til en anden forsvinder noget. Derudover er det næsten umuligt at læse korrektur på eget materiale, hvis man ikke har mulighed for at lagre det noget tid.
Jeg finder det for vidtgående at sammenligne sådanne hændelser med dokumentfalsk, og anser det mere som et udtryk for personfnidder.

Hvorom alting er. Tak for udredningen.

vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
OZ1FF
Indlæg: 233
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 8:58
Geografisk sted: Vejers Strand
Kontakt:

Holde ord

Indlæg af OZ1FF »

Hej Michael

Det har også undret mig, at OZ8XW ikke er ordholdende. Men det kan vel nås endnu.
Vy 73 de OZ1FF/Kjeld - QRV 1,3 - 47 GHz
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Holde ord

Indlæg af oz7xf »

OZ1FF skrev: tors apr 20, 2023 15:49 Men det kan vel nås endnu.
Sikkert, sikkert.

Jeg erfarer, at du, Kjeld har gang i at trække kaniner op af hatten på brugtgrejs forum. Fortsæt endelig.
Jeg erfarer ligeledes, at OZ8XW roser foreningens hjemmeside til skyerne.
Jeg har ligesom OZ0J kikket lidt i OZ omkring, hvem, der sad i Informationsudvalget i 2010, og kan da ikke alene bekræfte OZ0J udsagn, men tilføje, at ingen ændring er sket i de efterfølgende numre op til nr, 7. Længere det år havde jeg ikke adgang til på foreningens fortrinlige hjemmeside, og nr. 7 2010 fandt jeg faktisk under årgang 2009.
Det er lidt ærgerligt, at den maskine, der danner bibliotekskartoteket har en vævefejl i kysen. Det er faktisk ret generelt for den maskine. Jeg tvivler nemlig ikke på, at alle bladene er lagt korrekt ind i sin tid. Maskinen ses her:
Screenshot 2023-04-21 at 07-49-22 OZ fri download - Experimenterende Danske Radioamatører.png
Ethvert tankeeksperiment, en såkaldt konspirationsteori omkring, at "nogen" forholder os fra sandheden ved at have fjernet dele af årgange af OZ anser jeg som usandsynligt.

At jeg så har det mindre godt ved, at hvis OZ8XW rent faktisk fuldbyrder, hvad han lovede og således ikke blot gør mig selskab i den lille eksklusive loge af faldne, men sikkert også vil udfordre mig som logens ordførende taler, er der for mig kun det at gøre. Jeg melder mig ind igen. Så kan han sammen med et par stykker til sidde udenfor og glo ind.
Skulle det ske, ville OZ8XW med stor sandsynlighed blive dette forums højst skrigende skribent i mands minde. Det gode er, at han tilsyneladende ikke har fundet farveladen og kan skrive med rødt.

vy 73
OZ7XF, Allan
Besvar