Hønsehusene, den nye trosretning

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
Besvar
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Hønsehusene, den nye trosretning

Indlæg af oz7xf »

Nu kommer der igen gang i hønsehusene, ikke kun indenfor den danske radioamatørbevægelse, men også i den brede befolkning.
Håndrevet radio, solceller, flaskegas og dåsemad, er hvad der skal til iht. hanen i et af landets største hønsehuse:
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2023-06- ... analytiker

"Hvis man i Danmark har den opfattelse, at der ikke er noget, der truer os, jamen så kan man jo læne sig tilbage i sin kolonihave", er hvad denne orlogskaptajn og ansat militæranalytiker ved Københavns Universitet, fremturer med. Hvorfor han gør det og hvad vil kædereaktionerne blive, må være det naturlige spørgsmål. Og er hans eget kælderrum netop ikke blot blevet forvandlet til den kolonihavekultur, som han foragter. Nu har han jo sit på det tørre og kan læne sig tilbage. Og mere end det. Han vil fra læsestolen kunne se reaktionerne brede sig som ringe i vandet.
Måske det var bedre, at han flyttede i en rigtig kolonihave, og der kunne grave sine egne orm og samle biller.

Hvad er det, der har virket så godt, at det får svensken og en dansk orlogskaptajn til at samle forråd til en fjorten dages tid. Det er måske værd at ofre lidt ord på. Og hvorfor er det ikke netop der, orlogskaptajnen ser svagheden, og der han mener, at der skal sættes ind.

Indenfor dansk radioamatørvæsen vil jeg tro, at der kan komme rigtig gang i hønsehusene landet over. Rabosserne vil genopstå i alskens afskygninger og hjemmebyggede håndgeneratorer bliver det helt store hit den kommende vinter. Køb allerede nu kullene til generatorerne. De bliver helt sikkert udsolgt i december.

vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 708
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Hønsehusene, den nye trosretning

Indlæg af oz1iky »

Ohøj

... måske vi skal holde udkik efter de der hovedløse høns som løber rundt over alt?
De må være skræmt op af alt det "Båtteri" som hersker mange steder? Måske endda "Ø-Båtteri" ?

"Hønsehuset" i Stjær, aka OZ5E, er faktisk bygget på resterne af et gammelt hønsehus.
Et herligt sted, hvor man kan køre med store antenner og PA-trin, med eget kaldesignal.
(endda remtoe, har jeg ladet mig fortælle)

Så ja, det må være noget med tro det, eller lad vær' ?

VY 73 til næsten alle ...

Kenneth OZ1IKY

PS - Husk at selv dåsemad har en udløbsdato, lige som plattenslager-fortællinger fra plat-ugler.
https://www.youtube.com/watch?v=rY0WxgSXdEE
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Hønsehusene, den nye trosretning

Indlæg af oz7xf »

Halløj, dr Kenneth

"“Tror, tror hvert evige ord!”, sagde duerne"...

.....måske det var endnu bedre, at vi holdt udkik efter de høns, der løber hovedløst rundt for at samle forråd til 14 dage, men har glemt dåseåbneren.
Jeg har det sådan, at den bedste måde at opbevare kød på er at lade dem blive på deres ben i så lang tid som muligt. Så længe, at de selv kan gå, skal man jo ikke selv slæbe rundt på dem. Vores lands animalske produktion, sammen med vores kartoffeldyrkning kan i ø-drift sagtens forsyne vores egen befolkning i det uendelige, så jeg bliver ikke en af dem, der går orlogskaptajnens vej, men har i stedet fundet slagtekniven og kartoffelgreben frem. Høns har egentligt aldrig sagt mig noget, og fisk skal spises umiddelbart efter, at de har forladt vandet. Vi har en del kaniner i området. Måske man skulle se på dem, som en kommende fødekilde.

Og med til at holde udkik efter høns hører også at slå smut forbi det meget brugte marked og i denne tråd er fundet nogle gode eksemplarer:
https://ham.brugtgrej.dk/forum.php?mode ... &obj=96486
Måske skulle skribenterne overveje den manglende redundans, der er ved kun at have en langbølgesender i "særlige tilfælde". Det virker som om, at de ikke er klar over, at udviklingen har medført langt bedre kommunikationsmetoder end tidligere. Vel at mærke kommunikationsmetoder, der trods skeptikernes uendelige oldævl har vist sig langt mere stabilt i "særlige tilfælde" end de tidligere langbølgede transmissioner.

Her på matriklen går der fremad med min radioamatørantenne. Den kunne faktisk godt være hejst op, men da jeg kender mig selv, er det bedre, at jeg venter indtil de sidste finesser, såsom kabelafskærmning og lignende, er færdige. Tidshorisonten er sandsynligvis nu på lørdag, at den første forsøgsantenne bliver hejst op.

vy 73 helt uden båt
OZ7XF, Allan
Besvar