Adgang til nyeste OZ

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Adgang til nyeste OZ

Indlæg af oz7c »

Hej
Måske nogen skulle til at tage sig lidt sammen
EDR_no_referat.jpg
Fra 2 HB møder !

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Adgang til nyeste OZ

Indlæg af oz7xf »

oz7c skrev: ons jun 21, 2023 14:51 Måske nogen skulle til at tage sig lidt sammen
Se, det er jo ikke til at vide med absolut sikkerhed, at det ikke er tilfældet. Det eneste, som jeg med sikkerhed ved er, at de to referater har været tilgængelige, og ikke længere er det. Hvorledes og hvorfor, det ikke længere er tilfældet, kan man kun gisne om. Helt udelukke kan man ikke, at det skyldes udefra kommende sabotage, men jeg anser det ikke som sandsynligt, da det kun har berørt to referater og ikke hele samlingen. Og om disse to referater har jeg tidligere skrevet således i en anden tråd:
oz7xf skrev: tirs jun 06, 2023 20:53 Hej Boye

Der er sket det, at Sekretæren har fundet en pose blæk, så nu kan man glædes, igen:
https://usercontent.one/wp/www.edr.dk/w ... 1667436611

vy 73
OZ7XF, Allan
Nuvel har OZ0J tilkendegivet ved hans indlæg tidligere i den nærværende tråd, at han er opmærksom på problemet. Om han har videregivet sin viden til resten af hovedbestyrelsen, kan man jo kun gætte på. Jeg er dog ikke sikker på i hvilket omfang den øvrige hovedbestyrelsen læser med her. De er jo ikke forpligtet dertil. Men det, at hovedbestyrelsen generelt er tavse om denne specifikke sag, vil meget naturligt skabe baggrund for et væld af konspirationsteorier.
Personligt er jeg dog af den opfattelse, at dette citat fra Sylvester Hvid´s Cycle-haandbog igen kan have ramt foreningen:
Der er mange Sergeanter, der ikke kan undervise i Cyclekørsel; dette er nu i og for sig en mindre følelig Ulempe. Men Ulykken er, at de underviser alligevel.
Det vil heller ikke undre mig, at vi meget snart ser det vanlige budskab, at foreningen mangler hænder. Til den slags udmeldinger kan jeg med god samvittighed sige, at disse budskaber er noget grebet ud af luften. Det er ikke arbejdskraft, der mangler. Det er derimod modet til at anvende dem, der har tilbudt sig.

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Adgang til nyeste OZ

Indlæg af oz7c »

Hej Allan

Skal vi så ikke sige det står 2, -5 til sjaælland favør.
De -5 for de jyske HB'er der er lidt tilbagestående.

Det ligner komunal udligning, men der tabte vi 20-0 til jyderne takket være deres flertal på borgen !
Så send flere penge vi mangler dem til fester m.m.
73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Adgang til nyeste OZ

Indlæg af oz7xf »

oz7c skrev: tors jun 22, 2023 5:37 Skal vi så ikke sige det står 2, -5 til sjaælland favør.
Hej Boye

Generelt er jeg modstander af den sport!!!! Det har jo intet med forbold at gøre!!!

vy 73
OZ7Xf, Allan
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 612
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: Adgang til nyeste OZ

Indlæg af OZ0J »

oz7xf skrev: tors jun 22, 2023 4:45 Nuvel har OZ0J tilkendegivet ved hans indlæg tidligere i den nærværende tråd, at han er opmærksom på problemet. Om han har videregivet sin viden til resten af hovedbestyrelsen, kan man jo kun gætte på. Jeg er dog ikke sikker på i hvilket omfang den øvrige hovedbestyrelsen læser med her.
Jeg er ikke repeater station fra RDE Forum til HB eller webmaster. Jeg har tidligere oplyst, hvad man skal gøre, og det faldt ikke i god jord.

Jeg vil i stedet lade være med at kommentere indlæg om EDR her, for det føre ingen steder hen.
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Adgang til nyeste OZ

Indlæg af oz7xf »

OZ0J skrev: tors jun 22, 2023 18:48 Jeg vil i stedet lade være med at kommentere indlæg om EDR her, for det føre ingen steder hen.
Om du vil agere repeaterstation er for mig underordnet. Det vigtigste er, at hovedbestyrelsen tager ansvar og får løst problemet med en ikke solid gruppe bag hjemmesiden eller alternativt lukker ned for foreningens optræden på internettet med egen hjemmeside, forum og web-shop indtil anden løsning haves.

Hovedbestyrelsen kunne jo bruge denne sag som årsag til at mødes fysisk frem for virtuelt. Det nære samvær løser ofte lette og og bedre større opgaver end virtuelle møder. Man får set hinanden i øjnene på en helt anden måde og kan kaste med klodser, og det er godt for samarbejdet.

Formandskabet har snart haft 3 år til at invitere interesserede til workshop for hjemmeside. Det kan stadig nås inden efterårsmanøvren i Repræsentantskabet.

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Adgang til nyeste OZ

Indlæg af oz7c »

Hej Allan

ja vi har jo talt om et HB seminar før i en anden tråd. En weekend omgang
.Som vandligt er HB døve og blinde.
Det her er formandens ansvar og han er ikke tilstedeværende, med noget som helst i Danmark.

For mig at se ligner det jørgen siger, at der ikke er noget sammenarbejde, og det burde de 24 i RM reagere på.
Hvis jeg var ham ville jeg nok trække stikket og så må der vel en ny ind.

Lad os så lige få lidt musak, mest for at beskrive status !

https://www.google.com/search?client=fi ... HgS1i0Ik3M
https://www.youtube.com/watch?v=MOhuK7aZayw

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Adgang til nyeste OZ

Indlæg af oz7xf »

Hej Boye

RM kan intet gøre. De 7 RM har valgt som, hhv. formand og hovedbestyrelsesmedlemmer er i min optik de bedste. De får faktisk en del fra hånden, bl. a nogle ganske gode nye tiltag. Der er også etableret en god kalender og en god forbindelse til lokalafdelingerne. Alle disse ting er fremragende.
Denne tråd handler om noget klart afgrænset, nemlig hjemmeside, forum og web-shop. At det endnu ikke er lykkes for hovedbestyrelsen at sikre en mere solid gruppe bag den teknologi, mener jeg ikke, er nok til et mistillidsvotum.
At jeg er kritisk og provokerende er ikke ensbetydende med, at jeg ikke støtter op om hvert eneste medlem af hovedbestyrelsen, samt foreningen formand. Det gør jeg 100 %.

Vi må nok forvente, at den kommende efterårsmanøvre i RM primært kommer til at handle om den af RM nedsatte tænketank´s resultat og implementering. Vi får se om ikke et par stykker i hovedbestyrelsen trækker sig, hvis Tænketankens idégrundlag bliver vedtaget. Det er så ikke første gang i historien, at RM handler uden at overskue, hvad der efterfølgende kan ske. Denne gang kan det dog løses uden nedsættelse af en interim bestyrelse idet, jeg forventer, at OZ3QY, RM Tænketankens ophavsmand vil stille sig til rådighed som formand og de øvrige deltagere stille sig til rådighed som hovedbestyrelsesmedlemmer.
Med hensyn til salg af domicilet vil jeg mene, at det forinden det sættes på det åbne marked skal forsøges afsat til et medlem ved en medlemsauktion på stedet.

vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 708
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Adgang til nyeste OZ

Indlæg af oz1iky »

Ohøj!

OZ7XF skrev
Med hensyn til salg af domicilet
Man bør huske på at der nu - i modsætning til mange mange forgående år - er kommet 2 lejere ind!
Indtægter!

Nå - men skulle vi se at komme tilbage til det oprindelige emne:
Adgang til nyeste OZ

VY 73 til alle, bortset fra den ret velkendte undtagelse

Kenneth OZ1IKY

.
De to gamle fra Muppet-Show.jpg
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Adgang til nyeste OZ

Indlæg af oz7xf »

oz1iky skrev: fre jun 23, 2023 11:44 Man bør huske på at der nu - i modsætning til mange mange forgående år - er kommet 2 lejere ind!
Indtægter!
Uha, Ja. Det må være den, der er anført her:
Leje 0.jpg
vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
Rimax_15
Indlæg: 186
Tilmeldt: lør dec 19, 2015 18:10

Re: Adgang til nyeste OZ

Indlæg af Rimax_15 »

3500 i lejeindtægt !
Er det på et år ?
Noise Busters. En spændende side på FB
Privatradio.dk
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Adgang til nyeste OZ

Indlæg af oz7c »

Hej
Så vidt jeg kan se i buget 6000/år, det dækker ikke mange % af Varme/vank/el/skat

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Adgang til nyeste OZ

Indlæg af oz7xf »

Uanset, hvilken størrelse lejeindtægt, det måtte dreje sig om, mener jeg, at kan EDR ikke selv fylde domicilet op med aktiviteter, der relaterer sig til foreningens formålsparagraf, skal man hellere sælge huset og købe mere egnet, frem for at drive udlejningsvirksomhed. Det er en helt gal og afhængighedsskabende vej at gå. Og så gør jeg mig ikke andre tanker om det.

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Adgang til nyeste OZ

Indlæg af oz7c »

Hej Allan

EDR HQ huset er på ca 450m2 + kælder nok ca 700-900m2 ?

Jeg har ikke selv være der mange gange ca 4-5 gange startende med hvor oz1ahv var formand
alle gange jeg har være der stod der altid 1 eller 2 spande på gulvet for taget var utæt !
Hvis det ikke er udbedret siden er det ikke kun tagpap der skal udskiftes, men også underlag.

Hvis jeg var HB/RM ville jeg nok vælge at få en bygningskonstruktør til at vurdere,
hvilke udgifter der vil være i fremtiden ?

Et nyt tag er ikke en billig omgang nok ca 500KKr++

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Adgang til nyeste OZ

Indlæg af oz7xf »

Hej Boye

Jeg mener, at der kom styr på utæthederne ved brug af lidt tjære og dutterdej. Jeg mener, at oz1ahv også svingede med pensel og rulle indendørs sammen med et par andre.
Ret glad blev jeg også, da jeg på siderne 22 og 23 i RDE-Posten læste om EDRs temadag ”Licens og hvad så”, at huset nu var blevet brugt til noget formålsorienteret, og at oz1ahv stod for maden. Også et bravo til oz1iky og de andre arrangører.
Den del er begyndt at gå rigtigt godt. OZ redaktionen kører også rigtig godt. Det kommer hjemmeside, forum og web-shop også til på et tidspunkt således, at det er der, at man som radioamatør og medlem af foreningen søger hen.

https://rde-posten.dk/onewebmedia/RDE-p ... 202023.pdf

vy 73
OZ7XF, Allan
Besvar