EDR Temadag om Contest

Contest-announcements og -resultater.
Besvar
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 612
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

EDR Temadag om Contest

Indlæg af OZ0J »

Afholdes 26. august 2023 på EDR HQ (Klokkestøbervej)

Tilmelding senest 15. august 2023

Pris DKK 100 inkl. morgenmad og let frokost.

Se mere i PDF filen her
EDR temadag august.pdf
(80.14 KiB) Downloadet 102 gange
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR Temadag om Contest

Indlæg af oz7c »

Hej Jørgen
Og denne gang bruger EDR moderne metoder Video og lydfiler så andre end de max 30 stk kan
få glæde af det !
Det burde gælde alle envents.

73 Boye
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 612
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: EDR Temadag om Contest

Indlæg af OZ0J »

oz7c skrev: tors aug 03, 2023 19:55 Og denne gang bruger EDR moderne metoder Video og lydfiler så andre end de max 30 stk kan
få glæde af det !
Hej Boye

Jeg er sikker på, at EDR modtager dit setup færdigtestet osv. Eller mener du, at HB igen skal lave det hele?

Og du har sikkert tjekket, at Klokkestøbervej kan klare et videolink med nuværende Internetforbindelse?

Men der er jo ligemeget med de der events, streamning eller ej, du har alligevel allerede solgt huset og lagt EDR i graven.

Og bliver det ligesom på https://www.brugtgrej.dk/forum.php?mode ... &obj=93628 så er det spild af tid at lave events online. Jeg er i hvert fald færdig med at lave online events efter sidste års oplevelse.

Jeg har i øvrigt kun delt informationen her i forummet for at nå så mange som muligt. Med din fine holdning, Boye, så gør jeg gerne en undtagelse med næste event, og forbigår dette forum. Der kommer alligevel kun kritik af det arbejde, der lægges for dagen i EDR.
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR Temadag om Contest

Indlæg af oz7c »

Hej Jørgen
Sikke en gang gylle du kan hælde ud !

Først hvis der ikke følger arbejde med er det ikke acceptaplet !

Nu er dette noget HB har vedtaget at holde derfor også en klar opgave for HB, og ikke andre.
Der er meget der tyde på at HB ikke magter disse opgaver og der er trods tale om 7 personer.

jeg syndes at det er beklageligt over for de ca. 970 andre i foreningen at det ikke kan strimes senere
det er ikke alle der kan den omtalte dato. Men det er vel en fast regl for at der skal ikke være nogen
der skal have glæde af disse temadage.

Vedr.: EDR HQ du har stadig ikke besvaret hvor mange møder der var de første 3 md. nu kan du jo udvide det til
indtil 1 Aug med datoer og antal !

73 Boye
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 612
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: EDR Temadag om Contest

Indlæg af OZ0J »

oz7c skrev: søn aug 06, 2023 12:56 Først hvis der ikke følger arbejde med er det ikke acceptaplet !
Det skrev jeg ikke, men "nogen" må komme med en løsning til streaming. Det bliver ikke mig, der gør det. Det bliver så heller ikke dig, og jeg tvivler på, at andre i HB kan klare den del.

Det næste er så, om EDR skal bruge midler på det. Jeg ved ikke, om "nogen" (udover Boye) har spurgt til streaming. Er behovet der?
oz7c skrev: søn aug 06, 2023 12:56 Nu er dette noget HB har vedtaget at holde derfor også en klar opgave for HB, og ikke andre.
Der er meget der tyde på at HB ikke magter disse opgaver og der er trods tale om 7 personer.
Næ dette HB har ligesom forrige HB valgt at holde nogle temadage med fysisk fremmøde. HB har ikke besluttet, at noget skal være live streaming eller optages til senere brug.
oz7c skrev: søn aug 06, 2023 12:56 jeg syndes at det er beklageligt over for de ca. 970 andre i foreningen at det ikke kan strimes senere
det er ikke alle der kan den omtalte dato. Men det er vel en fast regl for at der skal ikke være nogen
der skal have glæde af disse temadage.
Igen der er mig bekendt ikke nogen, der har forespurgt HB herom. Og der som nævnt ikke nogen, der har tilbudt at komme med udstyr og/eller erfaring for streaming. Jeg går ud fra, at det streamingen nok ikke skal være med en iPhone og en selfiestang.
oz7c skrev: søn aug 06, 2023 12:56 Vedr.: EDR HQ du har stadig ikke besvaret hvor mange møder der var de første 3 md. nu kan du jo udvide det til
indtil 1 Aug med datoer og antal !
Den forespørgsel har jeg ikke fået på [email protected], og jeg kan faktisk ikke svare dig. Jeg er ikke dørmand på Klokkestøbervej, så jeg ved ikke, hvem der kommer og går.

Dine meget "inspirerende" indlæg og kritik af EDR og EDRs ledelse giver kun fler pinde til, at jeg ikke forventer at fortsætte i EDRs ledelse hverken HB eller RM efter næste valg. Jeg føler seriøst, at jeg spilder tiden der, når jeg især i dette forum kun læser kritik, og at brugerne her forventer, at hele HB inkl. formanden svarer inden for 24 timer. Det er sikkert mere formålstjenlig at være radioaktiv, og så må EDR miste en frivillig arbejdskraft. Boye tager sikkert ikke over, det er nemmere at kritisere her og skræmme danske radioamatører væk. Men det er sikkert også formålet for Boye, for jeg har ikke set noget konstruktivt fra hans hånd i mange år.
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR Temadag om Contest

Indlæg af oz7c »

Hej Jørgen
Nå det at trække sig har vi jo hørt før ?
Ja det er nok det rigtige at gøre hvis man ikke har den fornødende tid.
Mit råd er er at gøre det NU, ikke vente så må RM finde en anden der er mere positiv
holdning.

73 Boye
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 708
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: EDR Temadag om Contest

Indlæg af oz1iky »

Møjn

Blot som indspark fra "Det Store Udland".

CTU i Friedrichshafen (HAMRADIO) er mig bekendt ikke video-streamet eller optaget.

Samme gælder vist også for Dayton's CTU.
Her er det vist kun udvalgte afsnit og med indlægsholdernes tilladelse.

Som sagt - blot som indspark, så vi måske har tingene lidt mere i det rette perspektiv.

VY 73 til alle, bort set fra den helt indlysende undtagelse

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 708
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: EDR Temadag om Contest

Indlæg af oz1iky »

... korrektion!

https://www.youtube.com/watch?v=dm3LtGdvbZg

... hvis man da gider sidde i 8 timer og 52 minutter, frem for at give 100 kr seddel og tage turen til Odense.
Samt være en del af diskussionerne og læringen.

Så er der her en mulighed til alle "Gratisterne" som ikke gider bidrage.


VY 73 til alle, bortset fra den kendte undtagelse

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
Brugeravatar
OZ1FF
Indlæg: 233
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 8:58
Geografisk sted: Vejers Strand
Kontakt:

Re: EDR Temadag om Contest

Indlæg af OZ1FF »

Dr Om Jørgen, OZ0J,

Din indsats for EDR er værdsat af rigtig mange. For at få fred og ro hertil, så skal du bare installere et OZ7C notch filter lige som mange andre har gjort.

Vy 73 de OZ1FF, Kjeld
Vy 73 de OZ1FF/Kjeld - QRV 1,3 - 47 GHz
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR Temadag om Contest

Indlæg af oz7c »

Hej
Rart at se at alle klaphattenene er på plads !

Men det er ikke mig der har sagt jeg trækker mig det er OZ0J,
jo flere gange dette kommer på tale desto mere utroværdigt blivet det.

Jeg har noteret mig at EDR kun ønsker at være i den gamle verden.

Kjeld jeg forstår at Jørgen ikke er dørmand hos EDR der må være andre der har disse data.
Fysiske møder i EDR HQ 1jan til 1 Aug eller tilhører det kun PET/FE i EDR ?

73 Boye
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 612
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: EDR Temadag om Contest

Indlæg af OZ0J »

oz7c skrev: man aug 07, 2023 19:27 Fysiske møder i EDR HQ 1jan til 1 Aug eller tilhører det kun PET/FE i EDR ?
Hvorfor vil du vide det?

Og har du overvejet at spørge et sted, hvor du måske kan få svar? Du får det nemlig ikke i dette forum.
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 612
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: EDR Temadag om Contest

Indlæg af OZ0J »

oz1iky skrev: man aug 07, 2023 8:08
... hvis man da gider sidde i 8 timer og 52 minutter, frem for at give 100 kr seddel og tage turen til Odense.
Samt være en del af diskussionerne og læringen.
Og hvis er lige så godt som https://www.edr.dk/2021/09/16/contest-hf-edr-temadag/ fra 2021, så kan det anbefales.
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 708
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: EDR Temadag om Contest

Indlæg af oz1iky »

Hej Jørgen
Og hvis er lige så godt som https://www.edr.dk/2021/09/16/contest-hf-edr-temadag/ fra 2021, så kan det anbefales.
Det bliver jo spændende at se hvad tilbagemeldinger der kommer?


Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR Temadag om Contest

Indlæg af oz7c »

Well
Vi kan hope at det går OK med dette 1 dagsseminar, og kenneth har sikker en aktie i det.
Nu er det nok ikke at sammenligning af EDR med dayton der jo har haft online/video på nettet ?

Man tilbage til det EDR HQ, jeg trode at OZ0J var revisior, men måske ikke !
Belægning handler om hvor meget men vil betale for ingenting.
Sådan som jeg kan tolke det her er der ikke noglen i HB+RM der vil oplyse noget overhovet
om antal fysiske møder der har noget at gøre med EDR.

73 Boye
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 612
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: EDR Temadag om Contest

Indlæg af OZ0J »

oz7c skrev: tors aug 10, 2023 16:20 Well
Vi kan hope at det går OK med dette 1 dagsseminar, og kenneth har sikker en aktie i det.
Nu er det nok ikke at sammenligning af EDR med dayton der jo har haft online/video på nettet ?
Du kan jo sammenligne med SSA eller NRRL i stedet. Hvad har de af tilbud til deres medlemmer?
oz7c skrev: tors aug 10, 2023 16:20 Man tilbage til det EDR HQ, jeg trode at OZ0J var revisior, men måske ikke !
hvad har mit civile erhverv med denne tråd at gøre?
oz7c skrev: tors aug 10, 2023 16:20 Belægning handler om hvor meget men vil betale for ingenting.
Sådan som jeg kan tolke det her er der ikke noglen i HB+RM der vil oplyse noget overhovet
om antal fysiske møder der har noget at gøre med EDR.
Hverken HB, RM eller andre er forpligtet til at svare dig her. Du kan jo spørge de RM'er der er valgt i dit område i stedet, når du ikke vil spørge HB på email som tidligere foreslået. Listen finder du på https://www.edr.dk/repraesentskabet/
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
Besvar