Shaping the past

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Shaping the past

Indlæg af oz7c »

Hej
Jeg kan se der gået gang i reklameburoet for EDR
Der er 2 måder at stemme på:
1 til EDR RM ?
2 eller ikke at betale til EDR.

73 Boye
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 708
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Shaping the past

Indlæg af oz1iky »

Møjn !

Blot som hukommelsesgenopfriskning.
Valgresultatet til RM i 2022 :
.
Resultat af valg til repræsentantskabet 2022 - fra OZ oktober 2022.JPG
VY 73 og god weekend.

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 612
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: Shaping the past

Indlæg af OZ0J »

oz7c skrev: fre sep 01, 2023 12:23 Der er 2 måder at stemme på:
1 til EDR RM ?
2 eller ikke at betale til EDR.
Hvad vælger du?
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Shaping the past

Indlæg af oz7xf »

oz7c skrev: fre sep 01, 2023 12:23 Der er 2 måder at stemme på:
1 til EDR RM ?
2 eller ikke at betale til EDR.
Hej Boye

Der er faktisk en tredie mulighed:
3. Gøre noget aktivt for foreningen

Det ville være mit valg.

vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 612
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: Shaping the past

Indlæg af OZ0J »

oz7xf skrev: fre sep 01, 2023 15:04 3. Gøre noget aktivt for foreningen
istockphoto-1383831579-612x612.jpg
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Shaping the past

Indlæg af oz7c »

Hej Allan
Du har jo tilbudt at gøre noget, ved at hjælpe med den webpage og fik Nej % Nej Tak
Så jeg tror ikke på HB+RM over en dørtærskel.

Lad nu reklamebrancen kører de næste 3 md. for at alt er OK også at overtræde vedtægterne
i foreningen.
Og deri har 8XW jo ret desværre.

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Shaping the past

Indlæg af oz7xf »

oz7c skrev: fre sep 01, 2023 22:33 Du har jo tilbudt at gøre noget, ved at hjælpe med den webpage og fik Nej % Nej Tak
Forudsætningen var, at jeg blev en del af en gruppe. Sporerne fra foreningens hjemmesider skræmmer, da de alle har været bygget op omkring en enkelt mand.
"Nej % Nej Tak", er ikke helt korrekt. Jeg har blot ikke fået positiv respons endnu. Det kan være, at det kommer. Jeg er jo ikke altid så let at have med at gøre, da jeg siger min mening. Dog ikke om alt, hvis nogen skulle være af den opfattelse.

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Shaping the past

Indlæg af oz7c »

Hej Allan

Du får nok et svar om ca. 10 år eller senere ?
Pasivitet er det EDR HB er gode til vi tage ikke stilling. Derimod handling kniber det med.
Måske får du samme besked som sidst at ingen har modtaget noget !


De hovedløse hankyllinger i hønsegården er ikke til nogen gavn, håber ræven snart kommer
forbi.

Men der sikker nogle af dem der tror de kommer paradis !

https://www.youtube.com/watch?v=IS6n2Hx9Ykk

Og så til den gode forside fra OZ
OZ_15_8.jpg
73 Boye
Brugeravatar
OZ5WU
Indlæg: 190
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 20:12

Re: Shaping the past

Indlæg af OZ5WU »

Hej alle,

Se vedhæftede fil, den skulle vist være dækkende som partsindlæg her.
Forfattere er nogle af dem Boye mener skal ryddes af vejen - Det er da noget af en holdning at have.

Nu kan I jo gnave lidt i teksten - God fornøjelse
RDE klumme 01.09.2023.pdf
(1.99 MiB) Downloadet 108 gange
Vy 73 de OZ5WU/Michael
Libertatem Defendimus

EDR member 12353 - ARRL member 3100340794 - RSGB member 322950
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Shaping the past

Indlæg af oz7xf »

DR Formand og DR Sekretær.
OZ5WU skrev: man sep 04, 2023 21:28 Nu kan I jo gnave lidt i teksten - God fornøjelse
RDE klumme 01.09.2023.pdf
Tager I Pis på os medlemmer. Sådan virker Jeres Klumme på mig.

Meget er sket i de sidste 30 - 40 år. Den samfundsskabte virkelighed har ændret sig markant og på mange områder.

- nuvel har områdemøderne altid for mig fremstået som en narresut. Et skåltalernes paradis for begyndere, fuldstændigt fri for juridisk binding. Det er godt at møde fysisk. Det skaber netværk. Men gør det hellere i festligt lag omkring grillen på Klokkestøbervej og under ATF. Resten af medlemmerne, og det er dem, der er flest af, kan I kun få kontakt til og meget gerne med på helt andre måder.

- antennesagen. Her har foreningen på ingen måde haft antennerne ude. En mastelov er kommet til og bygningsreglementet er ændret væsentligt uden en eneste indsigelse fra foreningens side. Skal foreningen påvirke vores lovgivere må Formanden på banen og rent fysiks møde lovgiverne på Borgen. Ligeledes må han rundt på landsturne til de almene boligers administrationsselskaber, startende med at gå gennem døren i Studiestræde 50, København V, hvor BL - Danmarks Almene Boliger, en interesse- og brancheorganisation for de almene boligorganisationer og den ene million mennesker, der bor i almene hjem, har til huse. De udgiver et ganske glimrende blad, Fagbladet Boligen, der når ud til samtlige almene husstande, og mon ikke det også kan tages i anvendelse i antennesagen. Af Formanden vel at mærke! Ingen pludrende mænd dér, tak!

- hjemmeside, forum og web-shop. Ikke et ord om disse smertensbørn nævner I i Jeres Klumme. Tager I Pis på os? Man tager ikke ansvar ved at lukke øjnene. Fokuser, fokuser, fokuser på problemerne. Stil skarpt!
Jeg har søgt på EDRs hjemmeside og dets forum, og har ikke kunne finde Jeres Klumme. I kunne jo indkalde til krisemøde på Klokkestøbervej førstkommende lørdag og ikke tage hjem før I har fået magten over hjemmeside og forum. I kan sikkert via konferencer på Teams få den nødvendige tekniske assistance.

- græsset er grønnere hos naboen. Jeg og sikkert også andre medlemmer er godt klar over, at der gror græs i lokalafdelingerne. Men vi er også klar over, at EDR er en forening for individuelle medlemmer, og skal der ændres på det, kræver det hårdt arbejde med paragrafferne. Lad nu være med at skue naboens græs. Fej for egen dør først. At jeg gerne så en ny start, hvor lokalafdelingerne var i organisatorisk og bestemmende fokus, er jo ikke ensbetydende med, at nok medlemmer syntes det samme. Græsset kan godt gro andre steder end i de lokale afdelinger. Det kræver blot en lidt anden slags gødning. Gødning, der ikke kræver certifikat at bruge.
Jeg er ikke helt sikker på, at Jeres Klumme denne gang står på hylden hos mig under gødning. Men tak for forsøget, alligevel!

vy 73
OZ7XF, Allan
Senest rettet af oz7xf tirs sep 05, 2023 7:40, rettet i alt 1 gang.
OZ1KNJ
Indlæg: 13
Tilmeldt: tors nov 19, 2020 18:01

Re: Shaping the past

Indlæg af OZ1KNJ »

Nu kan I jo gnave lidt i teksten - God fornøjelse
RDE klumme 01.09.2023.pdf
[/quote]

Hej Michael.
Man kan jo altid brokke sig og det vil jeg nødig gøre, men....
Ole Püschlskrev stort set det samme for over 2 år siden i en tråd på brugtgrej
https://ham.brugtgrej.dk/forum.php?mode ... &obj=87224
se indlæg 14.

Min fornemmelse er at rigtig mange radioamatører er trætte af "at der ikke sker en s...." Det med at få lov til at sætte antenner op fylder rigtig meget hos rigtig mange. Alt andet er stort set ligegyldigt indtil dette problem er løst. Der skal imo afsættes mange hoveder til den opgave og så må rigtig meget andet nedprioriteres. Ingen antenner - ingen radioamatører og så er OZ blade, møder, uddannelse og hvad ved jeg fuldstændigt ligegyldigt.

Det med krav på antenneopsætning har været omtalt i årevis og er EDR´s problemstilling nr. 1

mvh Per
Brugeravatar
OZ5WU
Indlæg: 190
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 20:12

Re: Shaping the past

Indlæg af OZ5WU »

Hej alle

Vedr. antennesager - Ja så skrev jeg vist i foregående klumme, at det emne er endda MEGET op ad bakke. Det tager uhyggelig megen god tid at få rettet op efter forglemmelserne tilbage i tiden. Med det kommunale selvstyre er der 98 fæstninger der skal væltes. Antenneudvalgsformand OZ6TW er gået i gang.

Webshop - er klar til at gå online, når denne elendige sekretær har fået et administrationssystem til medlemsadministration i luften. Hans arbejde har "bare" været ved at slå ham ihjel de seneste 9 til 12 måneder.

Selve hjemmesiden har været ramt meget af personforhold, som jeg IKKE kan komme nærmere ind på, det vil være endda meget upassende.
Jeg har IKKE haft tiden til at grave mig ned i den måde tingene er styret på, derfor er der ikke lagt de helt nødvendige dokumenter på - UNDSKYLD

Målet med klummen var at få folket op af stolene og komme til de møder, i håb om at dette kunne medvirke til en radikal ændring af EDR!

God dag til alle - Nu vil jeg lige se om doktor død kan få styr på min vejrtrækning, som lige nu IKKE er værd at råbe hurra for....
Vy 73 de OZ5WU/Michael
Libertatem Defendimus

EDR member 12353 - ARRL member 3100340794 - RSGB member 322950
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Shaping the past

Indlæg af oz7c »

Hej
Nu må det vel være sådan at overtræder man love(vedtægter) så kan man ikke forsætte
i HB, det gæller alle !

Jeg håber da at RM (de 24) tager sig sammen og får det sat på dagsorden.
Er der ikke flertal her heller, har de ca 1000 medlemmer nok intet andet valg
end at stemme med indbetalingskortet.
En nedgang på 20-30% vil nok vække RM

Man kan kun håbe at en eller flere optage en lydfil fra det møde, istedet for et papyrus referat
rens og slet har været brugt.

73 Boye
Brugeravatar
Rimax_15
Indlæg: 186
Tilmeldt: lør dec 19, 2015 18:10

Re: Shaping the past

Indlæg af Rimax_15 »

Det med antenner er en stor hindring for mange, og kan være det for mange nye.

En af mine gamle venner bor i Herlev, og han har haft licens i mange år.
Efter han flyttede har det helt stoppet hans radioaktivitet.
Noise Busters. En spændende side på FB
Privatradio.dk
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Shaping the past

Indlæg af oz7xf »

OZ5WU skrev: tirs sep 05, 2023 8:47 UNDSKYLD
DR Michael

Du skal da ikke undskylde. Dit aktivitetsniveau for foreningen er langt over, hvad man med rimelighed kan forvente. Der er heller ikke noget nyt i, at foreningens skiftende hovedbestyrelser ikke har formået at trække så mange mand til huse, at der står en klar, når forfald af en eller anden årsag opstår. Du om nogen har gjort dit for at forsøge at samle folk til forskellige opgaver. Noget er lykkedes, andet ikke, og endelig kan noget være på vej. Sådan må det være her i livet. Vi hverken kan eller skal favne alt.

Og ja, jeg har opdaget, at OZ6TW er blevet formand for antenneudvalget. Med ham har jeg haft en ganske god dialog på forenings forum. Det var faktisk temmelig positivt, at et hovedbestyrelsesmedlem dukkede op der, og så med agendaen: "Lederen i juni OZ - 2023". Som sædvanligt kom vi temmelig langt omkring.
OZ5WU skrev: tirs sep 05, 2023 8:47 Målet med klummen var at få folket op af stolene
Det må jeg nok sige, at du fik! Jeg vil nødig afskrive muligheden for, at jeg kunne finde på, at møde op til de dersens områdemøder. For med mig véd man aldrig, hvornår og hvor jeg dukker op.

vy 73
OZ7XF, Allan
Besvar