Shaping the past

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Shaping the past

Indlæg af oz7xf »

Hej Kjeld, og tak for responsen!

Åh, jo, den gamle generalforsamlingsmodel kan da godt fungere, hvis man kan lokke folk af huse. Lokkemaden kunne være ATF.

Så længe, at mere end halvdelen af medlemmer gerne vil have tidsskriftet på papir, er der næppe nogen vej udenom. Jeg vover pelsen og indrømmer, at jeg gerne læser rde-posten før OZ.

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Shaping the past

Indlæg af oz7c »

Hej
Ja det er nok ønsketankning med 10K medlemmer bedre med 100K
Der bliver nok i EDR's ledelse nød til at antage indefor kort tid at kun at det det blive ca 500 ?
Derefter skal buget og udgifter også tilpasses dette niveu !
Velkommen til den nye verden.

Lad nu dem der gerne vil have noget på papir betale den fulde pris og ikke resten !

73 Boye
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 708
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Shaping the past

Indlæg af oz1iky »

Møjn!

Og om lidt kommer "Havenissrene" op af æsken (trold ud af æsken) og skriger skinger : "NYYYYSTAAART" og peger desperat i alle retninger! Deres syn er ikke så godt, så derfor i alle retninger.

Så hold jer godt for ørene. Men bare roligt. De skrige ikke så længe af gangen.


VY 73 til alle, bortset fra velkendte undtagelser.

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Shaping the past

Indlæg af oz7xf »

Halløj på morgenkvisten, Kenneth

Nu er der vel ikke nogen direkte udsigt til oprykning til kommando allerede vil gøre sig gældende for 3. suppleanten. Det vil jo ligefrem kalde på et mandefald. Så mon ikke skrigeriet vil være udsat nogen tid endnu. Det vil jeg næsten tro.

Hvorom alting er, har jeg dårligt tid til at skrive mere denne morgenstund. Jeg skal et smut til Silkeborg lige om lidt!

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Shaping the past

Indlæg af oz7c »

Hej
Jeg fornemmer lidt at EDR mangler en nyfødt udgave af OZ5HZ og co:
Til at overgå den nuværdende HB's overtrædelser af regler, sikkert med det resultat at flere flygter
fra EDR

EDR's ledelse klarer opgaven udemærket uden os andre.

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Shaping the past

Indlæg af oz7xf »

Hej Boye

Jeg vil tro, at man altid vil kunne gå tilbage i historien og dér finde uhensigtsmæssigheder.

En af dem, var da OZ3QY fik indført WordPress i stedet for Drupal, da han ville have, hvad han kaldte for et professionelt system. Nu har jeg så ingen anelse om, hvad han lagde i ordet professionelt, og det er for så vidt ligegyldigt nu, hvor foreningen er hårdt belastet af WordPress.
Nu har jeg så over et par dage brugt et par timer på WordPress til brug i større sammenhæng. Det er forbandet tungt at arbejde med, hvis op mod bare 30 lokale afdelinger, 5 udvalg og 7 interessegrupper, 9 forskellige managere, en hovedbestyrelses sekretær samt 500 medlemmer skal give deres besyv med. Til det brug er Drupal langt bedre, da det let kan indrettes således, at eneste krav til editorerne er, at de kan kunne skrive på en maskine og trykke på en knap, der hedder udgiv. Så bliver det skrevne udgivet, hvor det hører hjemme.
Der er dog andet, der kan måle sig med Drupal, og noget er endda bedre, men fordelen ved Drupal er, at det fås til radioamatørvenlige priser, hvilket i princippet er gratis.

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Shaping the past

Indlæg af oz7c »

Hej Allan
Ja web sider er stadig et problem
Nu havde EDR vist en Pro webmaster men af en eller anden grund fratrådte han,
måske noget med HB og ham omkring hvilket sprog der skulle bruges Dansk eller Finsk ?

Min søster er webmaster i deres grundejerforening godt 250 boliger kørende under linux/apache
Hun har ikke meget forstand på IT/software men det kører ved fældes hjælp.

Jeg håber der møder mange op til det RM møde i Nov. det vil måske stætte pres på RM
til at agere fornuftigt.
Tage de rigtige beslutninger.

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Shaping the past

Indlæg af oz7xf »

oz7c skrev: tirs okt 17, 2023 7:52 Nu havde EDR vist en Pro webmaster men af en eller anden grund fratrådte han,
måske noget med HB og ham omkring hvilket sprog der skulle bruges Dansk eller Finsk ?
Hej Boye

Jeg kan ikke rigtig gennemskue, hvem eller hvad du hentyder til. Men mig bekendt har dette forums ejer og administrator, Kasper en gang i mellem ydet EDR lidt assistance i kortere tid. Hvor han for nuværende er hjemme i livet har jeg ingen anelse om. Det er som bekendt ikke altid lysten, der driver værket. Det kræver også tid.

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Shaping the past

Indlæg af oz7xf »

oz7c skrev: tirs okt 17, 2023 7:52 Ja web sider er stadig et problem
Hej Boye

Jeg skal ikke kunne sige om problemerne bliver mindre af at låse indlæg her på dette forum:
viewtopic.php?p=11268#p11268
, hvor landssekretæren melder om, at ny EDR WEB-Shop er ON Air!

Det er selvfølgeligt meget godt med en ny WEB-Shop, men hvad med den lovede medlemsadministration eller samkøring af loginoplysninger med moder hjemmesiden.
Derudover er det mig til ikke ringe undren, at denne nye WEB-Shop ligefrem går moderhjemmesiden i bedene med sine oplysninger om, hvad amatørradio og foreningen er:
https://shop.edr.dk/
https://shop.edr.dk/om-os/
Ganske nydeligt, men hvorfor er der ikke link til moderhjemmesiden, eventuelt ved klik på logo. Den kan jo senere pilles ned, hvis alt skal overtages af "den nye start".

Men lad nu det ligge. Det mest forfærdende er, at sekretæren har låst sin tråd. Det er sådanne tiltag, der for mig vækker meget kedelige minder fra en ellers svunden tid i foreningen, og det vil være afgørende i min beslutning, når betalingsdagen oprinder.

Dette er mit sidste indlæg om EDR nu og i al fremtid.

vy 73
OZ7XF, Allan
Besvar