EDR HB & RM Møde Nov.

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR HB & RM Møde Nov.

Indlæg af oz7xf »

DR OZ8XW, Flemming

Omkring det at modtage kritik, mindes jeg ganske tydeligt de mange gange, at du som moderator i foreningens hedengange forums med hård hånd fjernede indlæg, der gik dig imod, og helt udelukkede medlemmer fra at skrive i perioder.

Egentlig så jeg helst, at du ikke gentog den kritik, som jeg tidligere har fremført over bestyrelsen og især Sekretæren. Kritikken bliver, hverken stærkere eller tydeligere af, at du gentager den. Den nok nærmere forsumper.

I fordums tid kunne du, når det passede ind i din agenda, finde på at udtrykke, at man skulle gå efter bolden og ikke manden. Måske du skulle overveje at gå efter bolden og ikke Michael W. Forretningsordenen er lidt for rigid på referatområdet, og burde ændres.

Michael W gør et helt fantastisk arbejde for foreningen. Meget af det er ikke så tydeligt, hvilket i øvrigt passer Michael W ret godt.
Michael W og mit indbyrdes forhold er forøvrigt så godt, at det godt kan holde til at kaste med ost, noget vi begge holder meget af og dyrker tit. Bland dig helst ikke ind i det slagsmål.

Når du kritiserer Michael W styrkes båndet mellem Michael W og mig. Og jeg vil ikke lægge skjul på, at din kritik har medført, at jeg er på vej til at stille min udmeldelse af foreningen i bero for på den måde at vise min støtte til Michael W. Så noget har du fået ud af din kritik, men det var næppe det, du forventede.

vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
oz1bv
Indlæg: 100
Tilmeldt: man nov 23, 2009 13:09

Re: EDR HB & RM Møde Nov.

Indlæg af oz1bv »

Boye, du skriver:
Nu ligger EDR's ledelse der hvor de selv har redt sengen !
Havde det her været en forening i sport var de alle afsat omgående,
nøjagtigt som at tage penge af kassen
Vi ser frem til at du præsenterer beviser for dine påstande!
Din beskyldning er tæt på at ligne en anklage for magtmisbrug og tyveri!
Vy 73 de OZ1BV, Brian
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 612
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: EDR HB & RM Møde Nov.

Indlæg af OZ0J »

oz7c skrev: søn nov 12, 2023 13:19 Bruge penge for at køre fra Skagen til Gedser uden referat til andre giver ikke nogen meningen for
10--20 deltager.
Boye, det har altid været sådan, at man fik kørepenge., når man kørte for foreningen, og er uanset, om der er få eller mange deltagere. Hvis du hentyder til efterårets områdemøder, så holdes de hverken i Skagen eller Gedser.

Og hvis du mener, at det er forkert, det vi gør med kørsel, hvorfor kan jeg så ikke finde et forslag fra dig i RM-pakken om, at det skal laves om?
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
Brugeravatar
oz4zat
Indlæg: 162
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 16:29

Re: EDR HB & RM Møde Nov.

Indlæg af oz4zat »

Flemming Hessel, OZ8XW skriver:
Om kritik
Hvis man ikke kan tåle kritik og er I stand til at imødegå andres meninger på en ordentlig måde; så er man ikke egnet til at sidde i EDRs ledelse.
Det er da en erkendelse, der vil noget !

Var det ikke lige den samme Flemming Hessel, der i mange, mange år afgjorde hvad det var "ordentligt at mene" og smed alle entartete ud ?
Var dette ikke tilstrækkeligt til at lukke munden på de "uordentlige", så han passivt til, medens hans støtter truede med "nakkeskud" - "forvisning til Sibirien" og en masse andet fra samme slamskuffe ?

Når Flemming Hessel så endnu en gang forsøger at sabotere al udvikling, bør man se hans - åååh så "ordentlige" meninger i historiens lys.

Et sted at starte kunne være her: http://www.4zat.dk/87.html

Er man mere til visuel stimulans, så kig her: http://www.4zat.dk/wp-content/uploads/2 ... esung.jpeg
Glemmer du, så husker nettet
bit for bit ...
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR HB & RM Møde Nov.

Indlæg af oz7xf »

oz7c skrev: søn nov 12, 2023 13:19 Nu ligger EDR's ledelse der hvor de selv har redt sengen !
Havde det her været en forening i sport var de alle afsat omgående,
nøjagtigt som at tage penge af kassen
Bruge penge for at køre fra Skagen til Gedser uden referat til andre giver ikke nogen meningen for
10--20 deltager.
Hej Boye

Nu ligger det faktisk sådan, at Formanden i sin skriftlige beretning til RM har reflekteret lidt over det, således:
Vi har igen haft et antal område møder, nogle med mange deltagere, andre kun ganske få deltagere.
Tror det mindste var der kun 3, meget hyggeligt men også lidt dyrt i transport, så en af planerne for
næste år at kigge om vi kan lave det smartere, gerne via noget WEB system. Det vil både være billigere og
også grønnere, som vi selvfølgelig også er nødt al at tænke ind i fremtidig strategi.
Jeg tror, at man skal være varsom, at informationsteknologien ikke tager overhånd. EDR er en forening af mennesker, og fjerner man de sidste rester i at mødes, se hinanden i øjnene og fortælle de rigtige røverhistorier, så glemmer man let, hvorfor man egentlig har samlet sig i en forening. Vi er mennesker og mennesket er et flokdyr. Vi kan slet ikke klare os alene. At det så koster nogle håndøre, at foreningen betaler for de 7, og at medlemmerne et par gange om året valfarter til områdemøder for at se girafferne, mener jeg både er givet godt ud og indenfor rammerne af et rimeligt CO2-aftryk.
Jeg mener, at jeg for nylig har advokeret for, at holde hele 4 områdemøder om året, gøre dem til en fest. Det kunne jo være, at det kunne tiltrække flere af de indianere, som høvdingene skriger så meget efter. Det er ofte omkring grillen, at de store spørgsmål ordnes.
At kapitalisere Klokkestøbervej og bruge overskuddet til drift, som foreslået af den tænkende tanker, er intet mindre end den stik gale vej at gå, hvis man vil stabilisere foreningen. Stedet er ganske godt egnet til den lidt større svingom, kursusvirksomhed mv.

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR HB & RM Møde Nov.

Indlæg af oz7c »

Hej Allan
EDR har vist ingen planer om fremtiden:
Ingen lyd filer fra møder heller ikke webTV, så glem det.
Det er som sædvanlig snark ingen handlinger

ja jeg kunne da også godt tænke min pension var en del højer en 20-30 millioner Kr./år ønske tænkning,
Nok også lidt flere problemer, hvad skal jeg stille op med dem!!!!!

73 Boye
Brugeravatar
OZ5WU
Indlæg: 190
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 20:12

Re: EDR HB & RM Møde Nov.

Indlæg af OZ5WU »

Boye!

Din påstand om manglende planer, må du altså længere ud på landet med :D Se efter et dokument i RM-pakkerne der hedder "Aktivitetsplan" Så deeet.....

På RM-møde 2022 fremsatte hovedbestyrelsen et forslag om lyd og video streaming fra Repræsentantskabets møder, for at medlemmerne kunne få indsigt og måske gøre deres tanker, både om emner og de repræsentanter de havde valgt #dukogvæk

Det forslag blev afvist af repræsentantskabet, med begrundelsen at "tiden var ikke moden" til den slags!

Så tænker jeg du egentlig helst ville have lyd/video fra HB's møder - Det er både godt og skidt - Godt når man skal anskueliggøre uønsket adfærd, f.eks højt råberi, sabotage og manipulation.
Men i en rimeligt velfungerende bestyrelse, der er det lidt noget skidt at bestyrelsen ikke kan tale i fortrolighed og diskutere forskellige løsningsmodeller, uden hele foreningen er informeret.
Vy 73 de OZ5WU/Michael
Libertatem Defendimus

EDR member 12353 - ARRL member 3100340794 - RSGB member 322950
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR HB & RM Møde Nov.

Indlæg af oz7c »

Hej Michael
Lydfiler har været der fra et vist RM møde i 2015 hvor OZ5HZ var formand, da nystart var på tapetet.

Det blev afslutet da den eftølgende formand OZ1AHV og et flertal af HB vagte at trække sig i forbindelse
et Exterordinnært møde i RM hvor 2 HM'er var under anklage og det blev forkastet af RM.

Da EDR ikke ser nogen intersse i at lægge dem eller referater på EDR's hjemmeside for at alle kan lytte til dem
kunne det da godt være at jeg skulle oprette en webpage med dem.
Jeg har ca 2GB data der er pakket ned, dels matriale fra EDR og også Yding skovhøj !

Det her budere være en opgave for EDR og det er iøvrigt vigtigere end at vise OZ fra 1800'tallet.

Lad os håbe i kan gøre det bedre i år til RM.

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR HB & RM Møde Nov.

Indlæg af oz7xf »

Hej Boye

Jeg syntes, at din analyse fremtræder uskarp og som om, at årsagen til fravalget af optagelser fra møderne skyldes, at OZ1AHV og co trak sig. Årsagen var derimod, at den interime bestyrelse og dens bagmænd havde behov for at sløre, deres virke. Alene det, at den ikke mente at være underlagt vedtægterne gennem det at kalde sig bestyrelse og ikke hovedbestyrelse siger en del om det demokrati. De holdt deres møder fordækt. Et af dem blev forlagt til kro i sidste øjeblik, for at undgå kritiske øjne og øre.
Jeg bliver også nødt til at nævne, hvorfor det var nødvendigt at indføre optagelserne. Det skyldes, at det lykkedes hovedredaktøren gennem sine teknikker at holde hovedbestyrelsens og repræsentantskabets møder dysfunktionelle. Der måtte simpelthen stilles skarpt på personen.
Den første hovedbestyrelse og det nyvalgte repræsentantskab efter den interime bestyrelse følte ingen trang til at genindføre optagelser fra møderne og hvis jeg er meget uflink skyldes det med stor sandsynlighed ønsket om en normalisering. Jeg bliver også nødt til at nævne, at da det endelig lykkedes for OZ8XW at blive valgt hovedbestyrelsesmedlem, og således ikke længere kunne løbe fra sit ansvar, lykkedes det ham i stedet at få sprængt hovedbestyrelsen i atomer. Der nævnes fra tid til anden, at OZ8XW ikke var ene om beherskelsen af hovedbestyrelsen.
Tager jeg nu springet op til OZ4VW formandskabet, mener jeg, at det bærer præg af en vis lukkethed, der ses af Formandens tilbagetrukne fremtræden. Det besværliggør en egentlig analyse. Men hvis man kan tro på det lidt, der temmelig bevidst slippes ud, er der et godt samarbejde i hovedbestyrelsen. Om sygedagsstatistikken peger i samme retning er jeg ikke helt så sikker på, da sygemeldinger ofte er et tegn på ugler i mosen. Men igen, jeg kan ikke se ind i maskinrummet og det pisser mig, som foreningsmenneske, noget af. At jeg så har nogle ganske gode rørinstallationer trækker noget den anden vej. Jeg må se at få lagt et dræn ind i routningen af de på Teams afholdte møder. Mediet er som skabt for spionage.

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR HB & RM Møde Nov.

Indlæg af oz7xf »

oz7xf skrev: tirs nov 07, 2023 14:54 I mellemtiden kan du undre dig over, hvorfor Jan Anderschou er nævnt som foreningens kontaktperson her, når det er webshoppen, det handler om:
https://shop.edr.dk/persondatapolitik/
som en hjælp kan jeg oplyse, at det blot er en kopi fra selve foreningens hjemmeside, hvor man dog kalder emnet for: "Privatlivspolitik":
https://www.edr.dk/privatlivspolitik-2/
I forbindelse med morgenens rondring har jeg observeret, at Jan Anderschou ikke længere er nævnt som foreningens kontaktperson. I stedet han man lavet en link til siden med hovedbestyrelsen medlemmer, der jo vil ændre sig med tiden.
Mit tidligere skrift, der ses citeret ovenstående, er således ikke længere aktuel.

Så, jo. Der er nogen fremdrift at spore.

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR HB & RM Møde Nov.

Indlæg af oz7c »

Hej
Fremdrift er vist ikke til at spore.
I giver begge udtryk for lukkethed i EDR er det fremtiden i EDR ??

Gamle referater fjernet ikke kun i lyd også de skriflige !

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR HB & RM Møde Nov.

Indlæg af oz7xf »

Hej Boye

Den, der ager med stude, eller går med små skridt, kommer også frem.

Når det kommer til fremdrift i web-Shoppen er endnu et skridt frem nået. Et sæt handelsbetinger har jo også set dagens lys, så det sidste skridt i lovliggørelsen er kun at oplyse om datapolitikken for webshoppens kundekreds. Altså det, der gælder specifikt for dem.

Så er der det om handelsbetingelserne og datapolitikken er placeret et blivende sted. Det er de, men af en eller grund er deres link ikke, hvor jeg forventede, at den skulle være. Linkene er placeret i den nederste footer, sammen med en link til: "Om Os", og en link til en: Kontaktformular".
Det interessante er her, at man lige oppe over kan se endnu en footer. Denne er konstrueret i søjler, og der kan man genfinde samme link, med undtagelsen af: "Handelsbetingelserne", hvilket var årsagen til at jeg overså, at der også var kommet Handelsbetingelser på ved min første morgenvandring.
I øvrigt syntes jeg at Handelsbetingelserne er udmærket skrevet og dækker behovet.

Der er en tydelig fremdrift at spore.

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR HB & RM Møde Nov.

Indlæg af oz7c »

Hej Allan
Ja der er godt du mener at EDR skal være en foretning,
istedet for en landsorgination for radio amatører og varetage deres interrresser.
F.eks Ant. problemer

Der mangler vist lidt på listen til salg: yedrevæggene på EDR HQ!

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR HB & RM Møde Nov.

Indlæg af oz7xf »

oz7c skrev: ons nov 15, 2023 15:23 Ja der er godt du mener at EDR skal være en foretning,
Hej Boye

Det har jeg vist ikke på noget tidspunkt udtalt mig om.
Men når den vil drive en, så må den overholde landets lovgivninger. Det var og er såmænd den eneste årsøg til mit skriveri omkring webshoppen. Når noget af det, jeg har skrevet om, kommer på plads, mener jeg, at det er rigtigt at komme med en tilbagemelding. Det er der desværre rigtig mange, der ikke gør.

Jeg vil tro, at der vil gå nogle år før ydermurerne kommer på salgslisten, og det til trods for, at initiativtageren til den kosmiske tænketank i årevis syntes som besat af tanken.

Med hensyn til om landsforeningen gør nok for radioamatører med antenneproblemer, syntes jeg, at du skulle læse beretningen fra antenneudvalget. Den ses i RM-Pakken. Ikke, at jeg på nogen måde er tilfreds, men også der ses fremdrift. Rom, eller var det Karthago, blev som bekendt ikke indtaget på en dag, og vejen til Christiansborg, syntes længere.

vy 73
OZ7XF, Allan
Flemming
Indlæg: 45
Tilmeldt: tors jun 03, 2021 22:25

Re: EDR HB & RM Møde Nov.

Indlæg af Flemming »

En kommentar

Mit indlæg i denne tråd handlede om en forventning om at EDRs ledelse overholder vedtægterne, herunder følger bestemmelserne om offentliggørelse af dagsordner og referater.

Sekretærens reaktion herpå var et uforskammet og barnligt ”svar”, hvor der anvendes øgenavne og udokumenterede beskyldninger om
udemokratiske metoder, manipulation og FUSK!
Sekretærens ”PS”:
Har du nogensinde overvejet at referater kan ligge og simre til redacteur emeritus endnu engang hyler og skriger??
kan jeg kun opfatte som en total ligegyldighed med vedtægter og andres meninger.

Et sådant debatniveau gider jeg ikke være en del af, og det undrer mig, hvis EDRs ledelse accepterer den opførsel.

Vy 73

Flemming, OZ8XW
Besvar