EDR HB & RM Møde Nov.

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

EDR HB & RM Møde Nov.

Indlæg af oz7c »

Hej
Er der nogen der kan overskude tidsplannen indtil Nov.
Såvidt jeg kan se er der ikke planlagt nogen HB møder inden ?
Det kunne vel tyde på at, det er et one mands show og ikke 7 HB'er i samlet syngekord !

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR HB & RM Møde Nov.

Indlæg af oz7xf »

oz7c skrev: man sep 25, 2023 11:00 Såvidt jeg kan se er der ikke planlagt nogen HB møder inden ?
Hej Boye

Af HB mødet 14 og 16 august 2023 fremgår, at næste møde HB møde er 11 september kl 1930 på Teams, og fra dette HB møde ses endnu intet referat på foreningens hjemmeside. Vi må nok væbnes os med en del tålmod!
Man kan imidlertid se en del mere vedrørende RM 2023 i referatet fra HB mødet 14 og 16 august. Nemlig, at der er styr på sagerne:
Screenshot 2023-09-26 at 05-06-05 Referat-HB-moede-14.-og-16.08.2023.pdf.png
Der er en vis tradition for, at afvikle medlemsmøder i regionerne inden efterårets RM. Det er der tildels også styr på:
Screenshot 2023-09-26 at 05-23-24 Referat-HB-moede-14.-og-16.08.2023.pdf.png
Og ret beset skydes hele efterårsmanøvren i gang med afholdelse af ATF i Dyrup 5. november.

Du må ikke forvente, at vi kommer til at kunne skue helt ind i maskinrummet i en forening, hvis vedtægter ellers bryster sig af åbenhed.
Jeg vil vove den påstand, at "arbejdsmøder" og hvad man ellers måtte kalde dem, er akkurat ligeså vedtægtsbestemt referatpligtige som "hovedbestyrelsesmøderne", og at man har valgt at kalde dem for alt muligt andet for at forsøge at undgå referatskrivning. Det hører efter min mening ikke til i en forening, der vedtægtsbestemt skal drives i åbenhed og det er efter min opfattelse direkte ødelæggende for foreningen, at vi medlemmer ikke kan glo med der.
Havde HB holdt sig til protokollen og afviklet "arbejdsmødet" den 29 august som et møde med referat, havde vi med stor sandsynlighed kunne se, at de sidste ting omkring medlemsmøderne var kommet på plads.


Måske er det uheldigt at lægge møder så sent på dagen, hvor hovedparten er pensionister, der er åndeligt gået til ro efter frokostsnapsen kl. 1200, og hvor de endnu arbejdsramte generelt er trætte af endnu en dag i trædemøllen.

vy 73 og god bedring EDR
OZ7XF, Allan
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR HB & RM Møde Nov.

Indlæg af oz7c »

Hej Allan
Ja tak for dit kik i bagspejlet, en fartbøde under vejs ?
Lokalmøder så sendt giver ikke nogen mening i forhold til RM.
Når man kender HB's "wob speed" er det kun udgifter for EDR !

Rejse til IARU måske er der en post i IARU til Danmarks tur ?

Jeg håber der er nogen der til RM tager noget lydoptagerudstyr med så
vi denne gang kan få et sandfærdigt referat ikke ligesom de 1/2 skriflige søforklaringer.

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR HB & RM Møde Nov.

Indlæg af oz7xf »

Hej Boye

Jeg har ingen anelse om, hvorfor, at jeg i de snart 53 år, som jeg, i en ubrudt tidslinie, har haft kørekort til motorkøretøjer, ikke har modtaget nogen bøde for nogen færdselsmæssig forseelse. Ikke engang en lille parkeringsafgift er det blevet til. Men jeg bilder mig ind, at årsagen kan være, at jeg ikke udlukkende ser i bakspejlet, men orienterer mig hele vejen rundt og det fra et lidt højere udsigtspunkt end de fleste opnår fra sædet i deres læskure.

Jeg vil ikke sige, at jeg helt har opgivet foreningens ledelse. Jeg vil forsat både rose og rise foreningens ledelse, omend det sidste bliver noget trivielt. Fra dagens foreløbige høst:
Screenshot 2023-09-28 at 04-30-04 web shop midlertidigt lukket - Experimenterende Danske Radioamatører.png
Pinligheden taler for sig selv!
Screenshot 2023-09-28 at 05-10-30 Referat-HB-moede-09012023_23012023.pdf.png
Screenshot 2023-09-28 at 05-39-47 Referat-HB-moede-14.-og-16.08.2023.pdf.png

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR HB & RM Møde Nov.

Indlæg af oz7c »

Hej Allan
Ikke et ord om skrothandel i en landsforening der burde varetage danske amatører interresser !

Bare lidt musik fra west/syd

https://www.youtube.com/watch?v=4L_yCwFD6Jo
Nåe ja også fra en anden nabo

https://www.youtube.com/watch?v=92cwKCU8Z5c

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR HB & RM Møde Nov.

Indlæg af oz7xf »

Hej Boye

Nu kan referatet fra HB best.møde 11.9.2023 læses det vanlige sted:
https://www.edr.dk/bestyrelsesmoede-referater/

vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
Rimax_15
Indlæg: 186
Tilmeldt: lør dec 19, 2015 18:10

Re: EDR HB & RM Møde Nov.

Indlæg af Rimax_15 »

De næste store opgaver står nærmest i kø for at blive løst, og der hænger stadig lig efter et
forfærdelig forår.
Er der nogen der ikke er begravet ?
Noise Busters. En spændende side på FB
Privatradio.dk
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR HB & RM Møde Nov.

Indlæg af oz7xf »

Rimax_15 skrev: søn okt 29, 2023 10:17 Er der nogen der ikke er begravet ?
Helt sikkert! Skabet er sikkert fyldt godt op.
Det er straks værre med dem som, man ikke har opdaget, er døde. Tag nu blot RABOS som et eksempel.

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR HB & RM Møde Nov.

Indlæg af oz7c »

Hej
Ifg. sidste HB møde skal næste HB møde være imorgen 30/10
om det bliver gennemført eller ikke er et godt gæt.
Såvidt jeg kan se har FM mere travlt med IARU møder end danske interresser !
Bliver det gennemført imorge så kan vi vel læse et referat om 4-5 dage.

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR HB & RM Møde Nov.

Indlæg af oz7xf »

Hej Boye

Den er god nok, at der er HB-møde mandag. Det fremgår også af Kalenderen.
Om man så kan puste og have mel i munden på samme tid er jo et andet spørgsmål som i dette tilfælde kan besvares med et stort ja. For man(d) kan jo godt sidde i Zlatibor og have møde på Teams. Det hele er nok timet og tilrettelagt.
Jeg kan på Google Earth se, at turen fra Zlatibor Stationsby til Zlatibor by, hvor hotellet ligger, går gennem et pragtfuldt bjerglandskab og er nok hele besøget værd, og jeg håber da, at der kommer nogle flotte billeder derfra i OZ om noget tid.
Vejret tegner også godt, dog er der næppe udsigt til ski:
https://www.accuweather.com/da/rs/zlati ... es/1691350
"At rejse er at leve", skrev H C Andersen. Jeg håber, at formanden lever godt!

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR HB & RM Møde Nov.

Indlæg af oz7c »

Hej Allan
Hvorfor ikke !
Er det ikke det man kalder en forretnings rejse ?
Det er jo kunderne der betaler, måske er/har der været flere afsted ?

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR HB & RM Møde Nov.

Indlæg af oz7xf »

oz7c skrev: man okt 30, 2023 8:24 Er det ikke det man kalder en forretnings rejse ?
Det er jo kunderne der betaler, måske er/har der været flere afsted ?
Jeg tror såmænd, at der er rigeligt at tage sig til. Alene det, at der skal files i båndplaner og meget andet. Dertil kommer jo også det helt store som må være bekræftelsen af, hvorfor man har samlet sig, det at skabe fremtid.
Det, at borgerne gennem foreningsdannelse, bygget op over nærlig samme læst, sikres indflydelse, er tryghedsskabende for hele det demokratiske samfund. Og dog har foreningslivet her i Danmark det temmelig tungt for tiden. Det er som om, at man har glemt Pio (1841 -1894), grundlæggeren af arbejderbevægelsen, og alle de idræts- og mange andre foreninger, der dukkede op, da arbejderen fik mælet.
Så en forretningsrejse vil jeg ikke kalde det. Jeg vil nærmere kalde det for en kulturhistorisk rejse, og én, der skal støttes op om. Den er måske vigtigere nu, end den nogen sinde har været.
Det drejer sig om foreningsdannelse.

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR HB & RM Møde Nov.

Indlæg af oz7c »

Hej
NAAAAAAAAA ja så der det vist kl 23:59 der burde være et referat af det HB mødet den 31/10
hvis vedtægterne skal overholdes af HB ?
Ja optimisen er vel på pause !

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR HB & RM Møde Nov.

Indlæg af oz7xf »

Hej Boye

Du skal se, det tager jo noget tid at tørre papyrus og rive blæk til de fornemme skrifter. Mindst en måneds tørretid, skal der til.

https://youtu.be/nb05sgwhXFI?t=24

https://ham.brugtgrej.dk/forum.php?mode ... &obj=97772

I øvrigt kan jeg anbefale hele Flemming Jensens forfatterskab, ikke kun hans første skrift: "Vejledning i sælfangst", hvis man mangler inspiration til at se det morsomme i livet og samspillet mennesker i mellem.
Tråden i det meget brugte marked er dog den mest barokke.

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR HB & RM Møde Nov.

Indlæg af oz7c »

Hej
Vi kan nu konstatere at heller denne gang kunne HB overholde vedtægterne m.h.t
Referat fra et hb møde (31/10)

Hvem gider have aktier i en forening der ikke kan overholde egne love !

73 Boye
Besvar