EDR's Webshop er ON Air igen

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR's Webshop er ON Air igen

Indlæg af oz7xf »

Hej Boye og Brian

Her er, hvad jeg ville gøre som brandmajor som det første:

https://forum.oz7xf.dk/?page_id=309

Boye:
Håber bogstaverne, de sorte, er store nok selv om sådanne oplysninger ofte skrives med småt :D

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR's Webshop er ON Air igen

Indlæg af oz7c »

Hej Allan

Ja det er til at læse ingen problemer !

Nu har jeg det man kalder et normalt syn i min alder, og bruger kun briller nå jeg kører bil.
Det er kun fordi det står i mit kørekort og har gjort det siden jeg fik det som 19 årig,
det er fornyet da jeg fyldte 70år . det er først nå jeg bliver 85 hvis jeg når det at der kræves en ny lægetest.
Vedr. farver er mit syn normalt også.

Der er jo ikke så lang tid at der skal være RM Pakke ? Vedtægterne siger 14dage før mødet så kan
vi alle læse hvad der er på dagsorden, medmindre det hele bliver opfattet som personlige sager !

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR's Webshop er ON Air igen

Indlæg af oz7xf »

Hej Boye

Så blev det afklaret!

Så kan jeg jo godt lukke legestuen, så ingen får lidelser i hovedet over, at jeg ikke har overholdt e-handelslovens § 7, og således ikke på et "let tilgængeligt og vedvarende" sted, f.eks i en footer har angivet følgende:

1) tjenesteyderens navn,
2) den fysiske adresse, hvor tjenesteyderen er etableret,
3) e-post-adresse og eventuelt postadresse og andre oplysninger om tjenesteyderen, som gør det muligt at kontakte og kommunikere med tjenesteyderen,
4) CVR-nummeret, hvis tjenesteyderen er registreret i Det Centrale Virksomhedsregister,
5) tilhørsforhold til eventuelle godkendelsesordninger, herunder den relevante tilsynsmyndighed.

Når jeg i ovenstående har fremhævet CVR-Nummeret lidt skyldes det, at jeg på min vej på nettet ofte er stødt på, at nogle virksomheder helt glemmer det eller man skal lede rigtigt godt for at kunne finde det.

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR's Webshop er ON Air igen

Indlæg af oz7xf »

oz7c skrev: ons okt 25, 2023 9:24 Ja det er til at læse ingen problemer !
Hej Boye

Meget drejer sig også om at kunne gøre sig observationer, stille skarpt om man vil. Og ofte ligger der store forskelle gemt i detaljen. I næsten skrivende stund har jeg bemærket nogen bevægelse på den meget berømmede web-shop. Kik nu godt efter her på disse affotograferinger, der er gjort med få dages mellemrum. De skal muligvis klikkes op, så man kan se forskellen tydeligt:

Denne er fra den 18. oktober 2023:
Screenshot 2023-10-18 at 21-31-44 Kontakt - Experimenterende Danske Radioamatører.png

Og denne er fra i dag den 27. oktober 2023:
Screenshot 2023-10-27 at 04-22-41 Shop - Experimenterende Danske Radioamatører.png

Jeg vil næsten bide spids på, at ændringen er foregået ret tæt på i dag, og det var egentligt mit fotografiske syn, der fik mig til at spærre øjnene op, mindst lige så meget som jeg gjorde en mørk julinat i 1969 på FDFs landskoloni Jomsborg, hvor vi helt ekstraordinært så TV og hørte de senere berømte ord:
https://www.youtube.com/watch?v=cwZb2mqId0A
så nu kan ingen være i tvivl om, hvor ansvaret er placeret. Jeg håber så, at den anførte e-mailadresse fungerer, da det er den samme som jeg anvendte, da jeg den 19. oktober 2023 skrev en mail til formanden og endnu ikke har modtaget kvittering for modtagelsen.
Alligevel kan jeg godt erkende nogen fremdrift.

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR's Webshop er ON Air igen

Indlæg af oz7c »

Hej Allan

Du skla se den dovne formand er sikker så overbelastet, at han ikke har 5 sec. til at skrive modtaget
og sende beskeden retur.

Hvis jeg var dig ville jeg sende den til samtlige i RM+HB, det er jo ikke alle der læser RDE Forum.
Der med kam formanden heller ikke skjulle hvad du har skrevet.

EDR's vedtægter er til for at blive overtrådt mere regelen end undtagelsen.

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR's Webshop er ON Air igen

Indlæg af oz7xf »

Hej Boye

Jeg opfatter nu ikke formanden eller for den sags skyld nogle andre i hovedbestyrelsen for at være dovne eller for den sags skyld overbelastet udover evne. Og skulle der være en enkelt, der hænger med røven i vandskorpen er der indbygget metoder i vedtægterne til aflastning. Jeg vil mene, at der burde stå en hel hær af medlemmer parat til at give en hånd med. Men det kræver en jobbørs på hjemmesiden og i magasinet OZ.

Jeg er vidende om, at der i mange år har været problemer med maillisterne, og det vil ikke undre mig, at der stadig er det. Sådanne lister er ret beset et helvede at holde styr på i en forening. Årsagerne kan være mangfoldige, og ret beset behøver jeg ingen kvittering. Min afgang vil blive registret grundet min manglende abonnementsindbetaling ved årsskiftet. Jeg har det bare forbandet svært ved at ligge i en "bunke", hvis årsag er en anden end min.
Egentlig er jeg flabet nok til at oprette et firmamedlemskab, hvorved jeg signalerer, at jeg støtter sagen og har midlerne til det, og det er selve foreningens førelse, jeg har det mindre godt med.

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR's Webshop er ON Air igen

Indlæg af oz7c »

Hej Allen
så er alt jo godt, den positive stemming inde for EDR

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR's Webshop er ON Air igen

Indlæg af oz7xf »

Hej Boye

Jeg er ked af, at du ser mit indlæg som forherligelse af foretagendet. Det var absolut ikke min mening med indlægget.

Jeg håber stadig på, at den ansvarshavende tager ansvaret på sig og lukker webshoppen ned.

Udover, at webshoppen ikke lever op til bestemmelserne for området ses tekst, der er direkte alt for nørdet for det almene publikum, og derudover direkte misvisende:
Screenshot 2023-11-03 at 06-18-12 Om os - Experimenterende Danske Radioamatører.png
Screenshot 2023-11-03 at 06-18-12 Om os - Experimenterende Danske Radioamatører.png (16.62 KiB) Vist 1198 gange
Jeg er direkte harm over, at mine kontingentpenge er gået til sådan noget. Men nu er det også slut. Ikke en krone mere herfra.


vy 73
OZ7XF, Allan
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR's Webshop er ON Air igen

Indlæg af oz7c »

Hej Allan
Ja OK
Probelmet i EDR's HB er at de vægter det international over DANSK, det går ikke i lænden.
Dem der betaler bestemmer hvad musiken skal indeholde.

https://www.google.com/search?q=Youtube ... RoZQM,st:0

73 Boye
Besvar