At respektere vedtægter, forretningsordner og medlemmer eller ikke..

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
Besvar
Brugeravatar
OZ5DM
Indlæg: 9
Tilmeldt: søn dec 06, 2015 17:24

At respektere vedtægter, forretningsordner og medlemmer eller ikke..

Indlæg af OZ5DM »

Frit sakset fra EDR forum, indsat her da indlægget sandsynligvis "forsvinder" inden længe grundet genindførsel af censur.

At respektere vedtægter, forretningsordner og medlemmer eller ikke..
Til min store forundring kan det konstateres at der uden for referat er indsat to nye direktører i Ham Radio Certificate ApS.
Denne øvelse er tilsyneladende foregået uden RMs viden og accept - det fremgår ikke af referater her på siden at dette tiltag har været til debat eller beslutning, jf. EDRs vedtægter og forretningsordner.

At der i persongalleriet nu optræder en deltager som burde have meddelt RM sin inhabilitet, qua personlige forhold, som ikke burde give plads i et ApS under EDR.
En sådan tilkendegivelse burde kunne findes i referat, da det i vedtægterne specifikt er beskrevet at sådanne fohold skal tilkendegives over for RM - et referat som der tilsyneladende ikke findes fra hverken den hovedløse bestyrelse og RM - der findes ikke eet referat siden det ekstraordinære RM møde d. 17. februar.

Det bør holdes for øje at såfremt en given sag eller beslutning ikke er ført til referat, har denne reelt ikke fundet sted, ergo er alt som har fundet sted efter d. 17. feb. ikke sanktioneret af foreningens øverste myndighed, RM.
Jeg har derudover intet sted kunne finde tilkendegivelser eller konkrete oplysninger om at RM har vedtaget at suspendere EDRs vedtægter og forretningsordner, som det nu tydeligvis er tilfældet.

Det fremstår endnu en gang både tvivlsomt og uværdigt som tingene nu har udviklet sig - lukketheden, fordæktheden og udenomsparlamentariske tilstande har endnu engang indfundet sig i EDR, for fuld styrke.

EDR kan nu med rette kaldes en helt igennem udemokratisk forening, styret af en illegitim og hovedløs bestyrelse i direkte strid med tidligere vedtagne vedtægter og forretningsordner - i bedste fald gennem lokkede skueprocesser.

Den manglende transparens og efterlevelse af vedtægter mm. kan nu dokumenteres med den hovedløse bestyrelses lukkede møder og dagsordner.

Mit fortsatte medlemsskab af en sådan forening er under kraftig overvejelse og jeg kan således anbefale andre medlemmer det samme.
73 de OZ5DM/ David.
:shock:
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: At respektere vedtægter, forretningsordner og medlemmer eller ikke..

Indlæg af oz7c »

Hej David

Hvorfor holde liv i et aps's der nok ikke kan udleve sit formål ?
Er det ikke for få brugt de 50KKr til noget andet ellers er de vel tabt
ved opløsning !

73 Boye
Besvar