Øhh - Jeg troede ellers der var blevet ro i EDR!!!

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
Brugeravatar
OZ5WU
Indlæg: 188
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 20:12

Øhh - Jeg troede ellers der var blevet ro i EDR!!!

Indlæg af OZ5WU »

Hej alle,
Jeg som var så blåøjet at tro at roen havde sænket sig over "Den Gamle Dame" må da vist have taget grueligt fejl!!
Dette snip fra EDR.dk tyder bestemt i en anden og mere gusten retning:
2020-02-21_12-11-29.jpg
Roen er ikke eksisterende - Derimod hersker der TAVSHED!!!

Ikke nogen gunstig strategi for en forening, der I flg. "ledende" kræfter skulle være i fremgang, selvom den er svær at få øje på gennem benzindampene og røgudslippene :lol: :lol: :lol:
Vy 73 de OZ5WU/Michael
Libertatem Defendimus

EDR member 12353 - ARRL member 3100340794 - RSGB member 322950
Brugeravatar
OZ1FF
Indlæg: 231
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 8:58
Geografisk sted: Vejers Strand
Kontakt:

Re: Øhh - Jeg troede ellers der var blevet ro i EDR!!!

Indlæg af OZ1FF »

Mine vandrør larmer så højt, at det går ud over dagens "morfar". :D :D :D
Vy 73 de OZ1FF/Kjeld - QRV 1,3 - 47 GHz
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Øhh - Jeg troede ellers der var blevet ro i EDR!!!

Indlæg af oz7xf »

Hm; Satte det nyligt afholdte RM ikke grænser for, hvad en formand kunne tillade sig. Og hvad med det store udlejningsprojekt til en fotografisk forening?
Jeg hæfter mig nu mere ved:
http://www.edr.dk/informations-og-koordinationsmoeder/
og de tilbagemeldinger, der gerne skulle komme, medmindre lokalforeningerne helt har opgivet.
Brugeravatar
OZ1FF
Indlæg: 231
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 8:58
Geografisk sted: Vejers Strand
Kontakt:

Re: Øhh - Jeg troede ellers der var blevet ro i EDR!!!

Indlæg af OZ1FF »

Hej Allan

Formanden sætter selv grænserne for anstændig opførsel og bestemmer egenhændigt hvem der har det rigtige DNA. Medlemmerne rager ham tilsyneladende en høstblomst.

RM-erne i deres hængekøjer synes åbenbart at dette er helt i orden.
Vy 73 de OZ1FF/Kjeld - QRV 1,3 - 47 GHz
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Øhh - Jeg troede ellers der var blevet ro i EDR!!!

Indlæg af oz7xf »

Hej Kjeld

Jovist, jeg har bemærket sætningen i invitation:
Vi inviterer 2 repræsentanter for lokalafdelingernes bestyrelser. Det vil være formålstjenligt, at de har beslutningskompetance på lokalafdelings vegne. Det er en selvfølge, at deltagerne er personlige medlemmer af EDR.
Hvor den selvfølge optræder i foreningens vedtægter, gad jeg nok se. Paragraffen i vedtægterne er en "bør"-paragraf.

Men jeg kan da anbefale dig, at når du møder op i Sønderborg, så husk behørig legitimation, udskrift af EDR Esbjergs vedtægter og referat fra mødet, hvor du sidst blev valgt til formand, hvis ikke du i forvejen er på listen over dem med det rette DNA.
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Øhh - Jeg troede ellers der var blevet ro i EDR!!!

Indlæg af oz1iky »

God Glimragende aften

Ro, stilhed, tavshed ...
Før stormen ?

Sidder meget passende i Tønder lige nu - her er man vant til storm af forskellig art...
..Stilhed før stormen? Eller er det hele blot i orkanens stille midtpunkt, lige før det går videre?

Det er ikke første gang den her situation påpeges. Men der er åbenbart ikke gehør for den slags.
Ro, stilhed, tavshed, har mange sider og aspekter. Tavshed kan nemlig også være stilhed før stormen.
... blot centrum af orkanens øje.

Men om den storm som Kjeld OZ1FF og mine vandrør buldre med er godt, det ved jeg ikke. Jeg vil da heller ikke dømme over det,
da jeg jo er udnævnt til det dårlige DNA (citat; Det er ikke det DNA, vi skal bygge videre på; citat slut) så skal jeg jo ikke blande mig i den slags.
Men blot give udtryk for min åbenlyse forundring over at man ikke kan se, eller vil lytte til, den buldren på vandrørene.
Her kan den farligste udgave nemlig være larmende tavshed ! Og den synes jeg at have hørt lidt for ofte i en rum tid.

Men det kan jo være at den larmende tavshed har gjort døve øren?

Jeg ønsker stort set og næsten alle en god weekend.
Og fortsætter så med bare at køre lidt radio, enten fra Danmark eller et andet spændende sted fra.
Det behøves man nemlig ikke at have bestået en DNA-test for at gøre. Så det GØR jeg bare, fordi jeg KAN.

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: Øhh - Jeg troede ellers der var blevet ro i EDR!!!

Indlæg af OZ0J »

Nu skal I huske, hvad der står i seneste nr. af OZ
oz 2020-02.PNG

Jeg har valgt at sætte mit medlemskab i landsforeningen EDR på pause i 2020 i et (meget spinkelt) håb om, at der kommer en især mere åben ledelse efter årets valg af RM'ere og i efteråret valg af ny formand og ny hovedbestyrelse. Min begrundelse for udmeldelsen af EDR er:

Specielt til HB
HB tåler ikke kritik. Det har jeg personligt oplevet i Herning og i Ringsted på de områdemøder, der var der. OZ1RH er den mest lydhøre i HB overfor kritik, men han er desværre i mindretal i HB.
HB har på møderne i Herning, Gladsaxe og Ringsted fået oplyst, at medlemmerne (og jeg er ikke den eneste) vil have ÅBENHED. Der er til dato kommet 2 nyhedsbreve + et, der forvandt fra hjemmesiden (oktober 2019). Jeg er ikke den eneste, der har efterlyst det nyhedsbrev på EDRs hjemmeside, men det skal åbenbart ikke derind igen. Der må stå noget meget hemmeligt i det nyhedsbrev, siden HB/webmaster ikke ønsker at offentliggøre det.
Landsformanden har inviteret EDRs lokalafdelinger til informations- og koordineringsmøde i februar/marts. Som en del af ledelsen i EDR Ringsted kan jeg ikke se et mødedato i region Sjælland. Jeg bor selv i region Sjælland, og den region skal åbenbart forbigås i stilhed. Og det er desværre ikke den eneste gang, at danske radioamatører / EDR medlemmer bliver forbigået øst for Storebælt.
De selvsamme møder er heller ikke lagt ind i EDRs kalender, så de møder er vel ligeså hemmelige, som de møder HB holder? Der kommer sikkert heller ikke referat til de øvrige EDR lokalafdelinger (TIP her kan HB for en gangs skyld overraske POSITIVT!!!)
HB ønsker ikke at informere medlemmer om, at de holder HB møde. Seneste HB møder 29/11, 30/1 samt fortsættelsen 8/2 kl. 10.00 findes ikke i EDRs kalender på hjemmesiden eller under ”Nyheder fra HB”. Konklusionen må være, at HB ønsker, at deres arbejde skal være så hemmeligt som muligt.
Landsformanden ønsker ikke at afholde HB møder, for det er for besværligt (udtalt på mødet i Esbjerg i oktober 2019)
Der findes ingen referater fra arbejdsgruppemøder, virtuelle møder, kaffemøder og hvad der ellers har været afholdt af møder. Også disse møder skal være hemmelige, hvorfor vides ikke.
HBs dagsorden til HB møder er under al kritik, idet man som medlem ikke får noget som helst oplyst, og der er ingen bilag sendt ud med dagsordenen eller med referatet. Både indkaldelse og referat var noget væsentligt andet i min tid i HB. Her skal jeg bemærke, at daværende HB fik stor ros for vores ÅBENHED inkl. information om HB-mødet.
Landsformanden ønsker ikke at møde danske radioamatører med/uden medlemskab af landsforeningen EDR øst for Storebælt. Der har i hvert fald ikke være inviteret til noget møde i OZ3QYs regeringstid, og hvor OZ3QY har været til stedet. (mødet i Kalundborg i maj 2019 har mig bekendt ikke været annonceret nogen steder).

Specielt til RM
Repræsentantskabsmedlemmerne (valgt af EDRs medlemmer) valgte meget belejligt at blive væk fra områdemøderne i august og september 2019. Her ønskede 11 ud af 20 personer ikke at møde danske radioamatører og høre på vores mening.
Samme repræsentantskabsmedlemmerne ønskede heller ikke at høre EDRs medlemmer omkring den kommende RM-pakke (før RM mødet i november), for man kunne kun arrangere et møde i region Hovedstaden omkring diskussion af RM-pakken. RM varetager så ikke EDR medlemmernes interesse (få RM’er undtaget), når de ikke vil høre medlemmernes mening. Hvem gør så, når det er EDR medlemmer, der vælger RM?


Derudover har jeg ventet siden 28. januar 2020 på godkendelse af mit foredrag om Clublog i EDR Ringsted. Foredraget skal godkendes af EDRs foredragsmanager, og efter seneste rykker har jeg fået dette svar:
foredragsmanageren stadig arbejder på sagen.
Der har været i alt 86 tilhørere til mine 3 EDR foredrag i februar. Nu afventer jeg så EDRs foredragsmanager for at se, om der kommer flere EDR foredrag fra min side.

Og skulle nogen have glemt landsformandens visioner for EDR, så findes de stadig på https://www.brugtgrej.dk/forum.php?mode ... &obj=71386 Nu kan EDRs medlemmer så vælge på næste valgvision, og her kan det være spændende om kandidaterne håndplukket af landsformanden har et mere geografisk område end Region Midtjylland. EDR er trods alt en LANDSforening ikke et regionskontor i Midtjylland.
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Øhh - Jeg troede ellers der var blevet ro i EDR!!!

Indlæg af oz7xf »

Hej Jørgen

I dit meget berettigede kritiske indlæg har du i forbindelse med invitationen overset, at København og Sjælland er slået sammen og mødestedet er i Birkerød.
Hvis du og andre, i kraft af jeres positioner i Ringsteds bestyrelse, er udpeget af Ringsteds bestyrelse til at tage til kæft, trit og retningsmødet i Birkerød, må jeg anbefale jer at møde op med nationalt anerkendt legitimation, EDR Ringsteds vedtægter, samt Referat fra sidste Generalforsamling, hvor i blev valgt. Med det i hånd, ser jeg ingen mulighed for med EDRs vedtægter i hånd at afvise jeres deltagelse. Og hvis der gøres forsøg derpå, er min anbefaling at efterkomme afvisningen, men indgive åben klage til Repræsentantskabet ret omgående, samt indkalde til ekstraordinær generalforsamling i jeres forening med afvisningen på dagsordenen.
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Øhh - Jeg troede ellers der var blevet ro i EDR!!!

Indlæg af oz7c »

Hej
Ja det lydder da betryknende for medlemmer af EDR

Der kommer ikke til at ske nogen forandringer i EDR efter et valg
Det bliver samme "politik" ingen information er bedre end infomation !

Hvem kan iøvrigt fremvise ref. fra HB og RM møder/regnskab de sidste 3 år ?
Konklusion foreningen er i en døds spriral ingen nye yngre medlemmer til at drive
den videre vil den uddød !

Foreningen har jo selv sat kriteret op ingen nye kan opnå valg til RM/HB før et antal
år som betalende medlem, ikke just en god "velkommen i kluben" !

73 Boye
Brugeravatar
OZ1FF
Indlæg: 231
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 8:58
Geografisk sted: Vejers Strand
Kontakt:

Re: Øhh - Jeg troede ellers der var blevet ro i EDR!!!

Indlæg af OZ1FF »

Gør vi det godt nok?

I en forening hvor mange interesser og holdninger samles, er det vigtigt at holde tungen lige i munden. For HB, der varetager arbejdet i det
daglige, har vi behov for at vide, hvornår vi gør vores arbejde godt nok.

At lytte efter dem der råber højest finder vi ikke er den rigtige løsning. At tro at alt er 100 % som det skal være, når ingen siger noget er også
fejlagtigt at tro.

Medlemsmøderne tiltrækker ikke mange medlemmer, så her oplever vi ikke at få et kvalificeret svar. Derfor vil vi prøve noget andet, nemlig såkaldte
fokusgrupper.

Brug af fokusgrupper er en samfundsvidenskabelig anerkendt metode til at analysere et emne. Vi starter allerede i december med den første
fokusgruppe, hvor vi søger indsigt i kommunikationsbehovet hos bredden af medlemmer. I løbet af 2020 vi vi fortsætte med flere fokusgrupper,
både omkring dette emne men også omkring andre emner.
Denne tekst er klippet fra den usignerede lederartikel i december OZ. Men der tages næppe fejl, hvis det ikke er formanden, som er ophavsmand hertil.
Endnu en sentens fra samme artikel:
EDR er for radioamatører og andre med interesser i naturvidenskab og teknik.

Skiftet fra traditionelle udvalg til interessegrupper er en lidt langsommelig affære. HB vil derfor sætte en del mere fokus på etablering af interessegrupper i 2020.

Et af de vigtige elementer ved interessegrupper er, at her kan både EDR medlemmer og ikke medlemmer mødes for at dyrke deres fælles interesse.
EDR vil gerne være fødselshjælper, bl.a. stiller vi gerne økonomi til rådighed for at sætte skub i aktiviteterne. Men der skal naturligvis være nogle
mennesker, der deler en fælles interesse, som har relation til vores hobby.

Interessegrupper skal kunne nyde godt af EDR netværket, såvel det interne blandt medlemmer, og vores fælles faciliteter, og EDRs rolle som aktiv
partner i det danske samfund.
Med RMs velsignelse har man nedlagt udvalgene. På hjemmesiden kan man se, at der er 5 interessegrupper, som i den tid de har eksisteret, på nær en enkelt, ikke har udvist nogen som helst form for aktivitet.

Ud fra de to eksempler kan jeg kun konkludere, at ophavsmanden til EDR 3.0 og hans rygklappere helst er fri for medlemmer, lokalafdelinger og aktive radioamatører. For slet ikke at tale om dem, som er født med et forkert DNA. Medlemmernes opbakning opnås ikke ved flotte valgtaler eller med en formand, som kun ønsker at sidde for bordenden, som den nuværende meddelte på et møde i Aabenraa for en del år siden. Den opnås ved ydmygt at deltage i arbejdet, inkludere HB-medlemmer samt andre medlemmer og danske radioamatører. Og den allervigtigste forudsætning for en foreningsledelses succes er tillid, som man skal gøre sig fortjent til. Det har den nuværende HB 3.0 ved sin lukkethed og gentagne overtrædelse af foreningens vedtægter endnu ikke bevist, at de er værdige til. Derfor alle de negative ytringer.
Vy 73 de OZ1FF/Kjeld - QRV 1,3 - 47 GHz
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: Øhh - Jeg troede ellers der var blevet ro i EDR!!!

Indlæg af OZ0J »

OZ1FF skrev: lør feb 22, 2020 21:00 Det har den nuværende HB 3.0 ved sin lukkethed og gentagne overtrædelse af foreningens vedtægter endnu ikke bevist, at de er værdige til.
________$$$$
_______$$__$
_______$___$$
_______$___$$
_______$$___$$
________$____$$
________$$____$$$
_________$$_____$$
_________$$______$$
__________$_______$$
____$$$$$$$________$$
__$$$_______________$$$$$$
_$$____$$$$____________$$$
_$___$$$__$$$____________$$
_$$________$$$____________$
__$$____$$$$$$____________$
__$$$$$$$____$$___________$
__$$_______$$$$___________$
___$$$$$$$$$__$$_________$$
____$________$$$$_____$$$$
____$$____$$$$$$____$$$$$$
_____$$$$$$____$$__$$
_______$_____$$$_$$$
________$$$$$$$$$$
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Øhh - Jeg troede ellers der var blevet ro i EDR!!!

Indlæg af oz7xf »

Hej Kjeld

På området medlemsmødernes manglende tiltrækning kan jeg kun give foreningens formand ret. Det er jo heller ikke vedtægtsbestemt længere at have medlemsmøder, men omvendt forbyder vedtægterne ikke at have dem.
Der, hvor den nuværende formand, ganske ligesom andre formænd før ham har gjort galt er, at medlemsmøderne har været ret kedelige grundet deres omstændighed og deraf manglende følelse af at være med til at gøre en forskel indenfor foreningens politik. Sagsbehandlingen fra idé til gennemførelse blev simpelthen for lang, og ofte var sagernes fremme styret af hovedbestyrelsen. Græsrodfornemmelsen var væk.
Hvad jeg derimod ikke er enig med foreningens formand i, er løsningsmetoden. At anvende fokusgrupper er ikke løsningen til inddragelse af medlemmer. Fokusgrupper og fokusgruppeinterview er i den grad topstyret, idet deres resultat er begrænset af fokusgruppesætteren egen horisont eller manglende samme.

Som jeg ser det, er det bydende nødvendigt for foreningens overlevelse af næste valg at kære sig om foreningens medlemmer, generelt, og særligt dem, der af sig selv har stukket hovedet frem. Kan foreningen ikke samle et fuldt repræsentantskab og meget gerne gennem at flere end det stiller op, vil det se meget sort ud for foreningens overlevelse.
Metoden med medlemsmøder eller dannelse af fokusgrupper anser jeg jeg som en død sild til fremme af foreningspolitiske spørgsmål i så høj en grad, at det aktivere lysten til at stille op til repræsentantskabet.
Jeg ser derimod, at det vigtige er hovedbestyrelsens daglige arbejde. Hvorledes den virker, er den interesseret i at involvere andre. Dem, der af egen vilje, helt uden forespørgsel, har stukket hovedet frem om foreningspolitiske spørgsmål. Som jeg ser det, vil det næppe være muligt for den nuværende formand, her lidt i tolv at skifte vadested, lytte til andre og gennem åbenhed og dialog fremme foreningens mulighed for overlevelse.

http://www.youtube.com/watch?v=hdibNO-ztKU
Brugeravatar
OZ1FF
Indlæg: 231
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 8:58
Geografisk sted: Vejers Strand
Kontakt:

Re: Øhh - Jeg troede ellers der var blevet ro i EDR!!!

Indlæg af OZ1FF »

Hej Allan
Stk. 2. Hovedbestyrelsen er mellem repræsentantskabsmøderne foreningens myndighed med ansvar
for foreningens aktiviteter, økonomi og medlemsudvikling. Hovedbestyrelsen leder foreningens
arbejde i overensstemmelse med de af repræsentantskabet fastsatte retningslinjer, herunder:
1. Fremsætte forslag om EDR’s politikker til repræsentantskabet og under ansvar over
for repræsentantskabet implementerer disse.
2. Beslutte EDR’s holdning i sager, som efter hovedbestyrelsens skøn har væsentlig interesse.
3. Udarbejde forslag til repræsentantskabet om næste års aktivitetsplan og
det dertilhørende budget.
4. Indstille til repræsentantskabet om valg af revisor(er).
5. Nedsætte og godkende udvalg.
6. Afholdelse af to årlige medlemsmøder i hvert geografisk område.
7. Organisere og afholde valg til repræsentantskabet.
Jo, der skal i flg. de gældende vedtægterne afholdes 2 årlige medlemsmøder arrangeret af HB! Det kan man ikke snakke sig uden om p.t.

Ellers langt hen ad vejen enig med dig. Især hvad fokusgrupper angår.
Senest rettet af OZ1FF søn feb 23, 2020 15:27, rettet i alt 1 gang.
Vy 73 de OZ1FF/Kjeld - QRV 1,3 - 47 GHz
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Øhh - Jeg troede ellers der var blevet ro i EDR!!!

Indlæg af oz7xf »

OZ1FF skrev: søn feb 23, 2020 13:34
6. Afholdelse af to årlige medlemsmøder i hvert geografisk område.
Nå, der gemte den sig!
Besvar