"CW Kejserens Nye Klæder" et sted for kommentarer til bornholmske perfiditeter

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: "CW Kejserens Nye Klæder" et sted for kommentarer til bornholmske perfiditeter

Indlæg af oz7xf »

oz1iky skrev: tirs jun 16, 2020 11:04 Er der nogen som har hørt fra "FinnA"
Kasper fjernede FinnA´s skriveret, da han ikke ville identificere sig over for Kasper.

Derudover mener jeg, at profilen, FinnA udelukkende optrådte her med det formål at præcisere, at sagen ikke endte med en dom, men som et forlig. Alt det andet var troværdighedsopbygning, der som bekendt ikke endte ret godt.
I hele dette spin springer omkostningsfordelingen ikke ligefrem i øjnene.

vy 73 til de, der trænger, men heller ikke fler´.
oz7xf, Allan
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: "CW Kejserens Nye Klæder" et sted for kommentarer til bornholmske perfiditeter

Indlæg af oz1iky »

Hejsa OZ7XF
da han ikke ville identificere sig
Nå?
Ja ok - men det modus operandi er jo set før fra en bestemt IP adresse....

VY 73 og god DX til alle der ikke er befængt med negativ HAMSPIRIT

Kenneth OZ1IKY
.
.
0000 Grine-mus 3b.jpg
0000 Grine-mus 3b.jpg (16.56 KiB) Vist 11875 gange
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
Brugeravatar
OZ1FF
Indlæg: 231
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 8:58
Geografisk sted: Vejers Strand
Kontakt:

Re: "CW Kejserens Nye Klæder" et sted for kommentarer til bornholmske perfiditeter

Indlæg af OZ1FF »

Der blev i den oprindelige tråd rejst tvivl om FinnA havde været tilstede i retten i Glostrup.

Jeg var tilstede på førstedagen i sagen, og jeg er helt sikker på at jeg efter formiddagens kaffepause så ham siddende på en stol uden for retslokalet og hænge med mulen.
Vy 73 de OZ1FF/Kjeld - QRV 1,3 - 47 GHz
Brugeravatar
OZ5WU
Indlæg: 188
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 20:12

Re: "CW Kejserens Nye Klæder" et sted for kommentarer til bornholmske perfiditeter

Indlæg af OZ5WU »

Længe var jeg af den overbevisning at "CW Kejseren" næsten kunne køre på egen benzin alene!!

Men Så opdagede jeg i forbindelse med nogen helt anden gravejournalistisk aktivitet at ”CW Kejseren” er blevet tanket så RIGELIGT gennem årene af en ”Mand” med en lille benzindunk. En mand der ifølge sagnfortællingen engang kom for skade at sælge "CW Kejseren" et hæfte af en eller anden art! Et salg der senere har givet en helvedes ballade i EDR og det omkringliggende amatørsamfund.

Et af tegnene på hvad ”Manden med benzinbøtten” har haft gang i faldt jeg pladask over, da jeg via gode kilder fik adgang til en smule logfil fra en DX-cluster server med hjemsted nede i Europa.

Her er det der sved i mine øjne:
2020-07-16_15-29-32.jpg
Grunden til at jeg spærrede øjnene op var mit kendskab til IP adresse tabeller 78.156.x.x er et IP område tildelt danske TDC og et opslag med de værktøjer der nok så nysseligt viser hvor en IP adresse bor, gav det resultat der ses med rødt.

Adressen 78.156.119.131 var på logningstidspunktet en TDC-central i Skive, med TDCs private internet kunder i området!! Altså ikke noget der matcher de ”rapporterendes” position overhovedet. Ergo er cluster data en fake, der pludseligt ganske fint forklarer OZ1OXQ spots med lidet kønne kommentarer – Altså cikane mod OZ1OXQ, som også er set adskillige gange selv i nyere tid..

Nu er radioamatører i Skive og omegn jo ikke ligefrem et flertal af TDCs abonnenter på disse kanter, og slet ikke radioamatører med hvem "CW Kejseren" har været i kamp med… Men det skal jo nok vise sig at der er en ”benzinbøtte” indblandet.

Jeg vil undlade at sætte ”Navn” på her i det offentlige rum, men nøjes med at gøre mine tanker, især når jeg erindre informationer, om udtalelser der grænser til bagtalelse. Dette er sket på Agerskov Marked og senest på Silkeborgs loppemarked, begge steder af ”Manden med Benzinbøtten” han ynder vist at gå i træsko!!

At komme helt ind til sandheden vil kræve adgang til logfiler fra TDC, den slags skal godkendes af en dommer, så dette kommer næppe på tale..

Så nu vil jeg lade det være op til læserne at gætte og måske tage deres forholdsregler
Vy 73 de OZ5WU/Michael
Libertatem Defendimus

EDR member 12353 - ARRL member 3100340794 - RSGB member 322950
Brugeravatar
OZ1FF
Indlæg: 231
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 8:58
Geografisk sted: Vejers Strand
Kontakt:

Re: "CW Kejserens Nye Klæder" et sted for kommentarer til bornholmske perfiditeter

Indlæg af OZ1FF »

Mojn Michael

Har du andre gode IP-adresser i sækken?
Vy 73 de OZ1FF/Kjeld - QRV 1,3 - 47 GHz
Brugeravatar
OZ5WU
Indlæg: 188
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 20:12

Re: "CW Kejserens Nye Klæder" et sted for kommentarer til bornholmske perfiditeter

Indlæg af OZ5WU »

Mojn Kjeld

Måske - det er ikke lige til at vide :D
Mit lager er nemlig temmeligt stort hvad angår sager der indeholder:
  • Magtmisbrug - herunder decideret vildledning af læsere af Avisen
  • Fortielser og modificering af sandheden
  • Utætheder - endda med gode lydoptagelser
  • Kreativ time opgørelse
  • Godkendelse af udgifter uden kontrol
  • Tror også der står en mindre container med IP logs og adresser om det skulle være aktuelt
Alt sammen gøgl, der helt grundlæggende er årsagen til mindst TI års ballade og slagsmål i den stakkels forening det hele omhandler. KUN fordi de der har ansvaret i foreningen - Repræsentantskabet - IKKE tager fat i de egentlige skurke!

Og Hvem er de så - Det er agtværdige personer, der gerne lyver - manipulerer - på andres bekostning, misbruger deres position, ja i det hele taget er mindre ærlige end gennemsnittet i DK.

Den slags personager kan jeg ikke have, de får af min skarpe pen.
Vy 73 de OZ5WU/Michael
Libertatem Defendimus

EDR member 12353 - ARRL member 3100340794 - RSGB member 322950
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: "CW Kejserens Nye Klæder" et sted for kommentarer til bornholmske perfiditeter

Indlæg af oz7xf »

Hej Michael

Nu er du jo selvskrevet til at komme i repræsentantskabet, men derfra til at øve indflydelse er langt. Meget langt.
Indflydelse har kun dem, der besidder magten over foreningens medier, og det vil i praksis sige de ansvarlige hovedredaktører, hvilket for tiden er foreningens formand.
Du må også være klar over, at repræsentantskabets magt over hovedbestyrelse vil vedtægtsmæssigt forsvinde inden for forholdsvis kort tid i den nye valgperiode. Det vil ske, ikke udelukkende på baggrund af foreningens højt dekorerede kandidater, men også fordi, at der er ved at brede sig et "det var bedre i gamle dage" syndrom blandt de øvrige kandidater. Når første nyvalg efter de renoverede vedtægter er en realitet, kan hovedbestyrelsen arbejde helt uden skelen til repræsentantskabet, der ikke har magt til at vælte formand og bestyrelse, da de ikke selv har valgt dem. Du ender dermed ad åre som de øvrige repræsentantskabsmedlemmer, som noget, der ager til bordets glæder en gang om året, fedter rundt med udfyldelse af blanket til transportgodtgørelse og ellers undlader at ræbe sig under formandens komplet ligegyldige mundtlige beretning til repræsentantskabet.
Egentlig ville jeg gerne lykønske dig med din kommende plads i repræsentantskabet, men det gør jeg ikke. I stedet vil jeg advare dig. For du må være klar over, at du ikke i fremtiden vil kunne skrive så frit som du gør for tiden. Du vil simpelthen blive indstillet til eksklusion for foreningsskadelig virksomhed af manden for bordenden, ham der besidder magten over medierne.

vy 73 og god fornøjelse i det nye repræsentantskab.
oz7xf, Allan
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: "CW Kejserens Nye Klæder" et sted for kommentarer til bornholmske perfiditeter

Indlæg af oz1iky »

Halløjsa Wehnert !
Tror også der står en mindre container med IP logs og adresser om det skulle være aktuelt
(og selvfølgelig den ovenfor angivne IP adresse)

Har din kilde udstyret dig med udtræk på level 1 eller helt ned til level 2 fra DX cluster databasen?

Jeg spørger, fordi der er åbenbart stadig nogen der tror at deres IP adresse ikke logges,
når de bruger f.eks. DXsummit, DXfun, DXheat og lignende web-browser baserede DX cluster.
På level 2 for du den med, ikke på level 1.

VY 73 til alle, også til de stakler der helst ville være fri


Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: "CW Kejserens Nye Klæder" et sted for kommentarer til bornholmske perfiditeter

Indlæg af OZ0J »

oz7xf skrev: fre jul 17, 2020 6:02 Du vil simpelthen blive indstillet til eksklusion for foreningsskadelig virksomhed af manden for bordenden, ham der besidder magten over medierne.
Den anklage er skam allerede kommet. Følgende er et uddrag af en e-mail sendt fra et HB-medlem til RM
den undergravende virksomhed der opleves fra dele af den gamle OZ1AHV bestyrelsen, primært OZ5WU, OZ0J og OZ1DCZ
Da e-mailen er sendt fra et HB-medlem til RM, så betragter jeg det, som at det er det samlede HB, der står bag den e-mail.

Denne "fine" hilsen har gjort, at jeg har ændret lidt på mine tilbud for danske radioamatører. Man kan læse mere på

https://oz0j.dk/download/ (udvikling af manualer er sat i bero et par måneder)
https://oz0j.dk/direkte-qsl-kort-via-tyskland/
https://oz0j.dk/foredrag-i-danmark/

Personligt kan jeg kun håbe, at EDRs medlemmer finder nogle (i mine øjne) kompetente personer til at være landsformand og medlem af hovedbestyrelsen. Seneste nyhedsbrev fra HB kan hentes på https://bibliotek.edr.dk/hb-nyhedsbreve/ og det viser et stadigt faldende medlemsantal.

EDR er på vej mod afvikling ikke udvikling. Hvem - om nogen - er mand (kvinde) for at ændre det?
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: "CW Kejserens Nye Klæder" et sted for kommentarer til bornholmske perfiditeter

Indlæg af oz7xf »

OZ0J skrev: søn jul 19, 2020 6:12 Den anklage er skam allerede kommet. Følgende er et uddrag af en e-mail sendt fra et HB-medlem til RM
Sørgeligt, men forventeligt. Når man ikke kan selv, søges syndebukke, både indenfor såvel som udenfor egen jurisdiktion. Det vil kun blive værre og værre med tiden jo tættere foreningen kommer på lukning.

Fra HB nyhedsbrev:
Men kigger vi på de reelle tal og siger 1300 holdt op mod potentialet på 3.000-4.000 radioamatører, ja så har vi desværre ikke helt fat i majoriteten endnu.
Når Formanden anvender ordet: "endnu", må det mane til ikke så lidt undren. Hvad vil han med udtrykket, og hvordan vil han opnå majoritet, når også hans OZ, foreningens største attraktion, falder i sidetal. Og det med hele 23,8 procent, denne gang!
Derudover kan ses et større talgymnastisk arbejde, der afslutter med, at det største medlemsfrafald ses i region Sjælland.
Jeg må sige, at rønnebærerne synes sure for tiden.
Måske var det en del bedre for foreningen, at sørge for at få mere på hylderne end diverse afvigeforklaringer, direkte og indirekte beskyldninger for, hvorfor det går den gale vej. Men selv en formand bestemmer jo frit, hvorledes han vil bruge sin tid, og hvad han vil beskæftige sig med.

vy 73 til de aktive, og lidt fler´.
oz7xf, Allan
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: "CW Kejserens Nye Klæder" et sted for kommentarer til bornholmske perfiditeter

Indlæg af oz7xf »

OZ0J skrev: søn jul 19, 2020 6:12 EDR er på vej mod afvikling ikke udvikling. Hvem - om nogen - er mand (kvinde) for at ændre det?
Et sted at starte til besvarelsen af spørgsmålet kunne være at overveje, hvilken profiltype man mener er bedst til drift af medlemsforeningen.
Er det den visionære, der formår at drømme alskins nye opgaver op. Det tror jeg ikke. Det er snarere den, der ikke går af vejen for en halvårlig øreskylning, der kan være medvirkende til at lytte sig frem til, hvad der rører sig i foreningen og ikke mindst om, der er nogle, der er villige til at løfte egen idérigdom. Det at kunne lytte efter andres idéer er en særegen egenskab, kun ganske få besidder, og jeg er ikke sikker på, at den type er de letteste at få til at stille op til et valg. Der skal med andre ord søges med lys og lygte rundt i en forening, hvor hovedparten af medlemmer ikke mødes fysisk.
Måske det var en idé, at den skrantende forening brugte et par hundrede tusinde kroner på et medlemsseminar til videreudvikling af foreningen.
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: "CW Kejserens Nye Klæder" et sted for kommentarer til bornholmske perfiditeter

Indlæg af oz1iky »

Halløjsa "Derude"

Det er jo lidt interessant hvad sådan en fremskudt modtager kan bidrage med af underholdningsværdi.
Underholdningsværdien kan man jo så som altid diskuterer. Lige som musik og kunst, samt antenner og politik med mere.
Selv licenser og certifikater, kan åbenbart misforstås og diskuteres?


For et par dage siden kunne man høre hvordan teamet bag den "Negative HAMSPIRIT" uddelte klaphatte-præmien til et bestemt kaldesignal.
Godt nok for nedskruet effekt - men når den fremskudte modtager nu står i "baghaven" er det vel ligegyldigt hvor langt man skruer ned?
(ved samme lejlighed blev også træsko og andet godt brændt af? Mon Genbrugsstationen havde lukket den dag?)
Retfærdighedsmæssigt skal det så påpege at der vist ikke var helt enighed om alle tildelingerne af præmierne?

Ja, det kunne jo være, man kan jo aldrig vide ...

KLAPHAT 1.jpg

Dagens usandfærdige, og aldeles utroværdige, udtalelse fra CW KEJSEREN himself var ret interessant.
Den kom på en æterbåren bølge, endda på et forkert sidebånd i forhold til bestående Gentlemens Agreements omkring båndplaner med videre...
CW-KEJSEREN SAGDE;
.. Vi kommer ikke ud nogen steder, der er ingen der kan høre os, 73 og tak for nu og på rigtig rigtig meget snarlig genhør ..
Ja så - man kan ikke høres nogen steder?

Lidt utroligt med alle de fantastiske DX aktiviteter der ellers omtales af samme sted som den melding kom fra.
Den lader vi lige stå lidt, som de altid sagde på DR, i sin tid.

Men det kan være det bare skal stables op i stakken af briefinger og redegørelser og stave- og formulerings-fejl og andre utroværdigheder?
(når man ikke engang selv kan stave til bureau på sin egen QRZ dot com profil?)

2020-07-20 qrz - BERU.JPG
2020-07-20 qrz - BERU.JPG (10.7 KiB) Vist 11251 gange

Ja, det kunne jo være, man kan jo aldrig vide ...



VY 73 til samtlige, endda dem der ikke ønsker at blive betænket positivt..


Kenneth OZ1IKY


PS - som de altid siger "Over There"
The names has been changed or removed to protect the innocent, if such persons should be present or exist.
Hvem det her så end måtte være, kan man jo aldrig vide men kun gætte sig til ...
(præmien for mindst ét rigtigt gæt er 3 yderligere gæt, samt en halv radiator og en pose muldjord - som alt sammen er selv-henter..)

0000 Grine-mus 1b.jpg
0000 Grine-mus 1b.jpg (24.15 KiB) Vist 11251 gange
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: "CW Kejserens Nye Klæder" et sted for kommentarer til bornholmske perfiditeter

Indlæg af oz1iky »

Mojn Kjeld
så ham siddende på en stol uden for rets lokalet og hænge med mulen
Var det den samme person som Advokat (H) Allan Sørensen sagde meget højt til "Nu holder du fandermig din kæft, (navn udeladt) ?

(det var der hvor en bestemt person i eftertiden har en fordrejning af virkeligheden,
og påstår han stillede mange spørgsmål der ikke blev besvaret?)

((og mange der var tilstede ikke kan se det var samme retssag de overværede den samme dag og i samme lokale - ud fra personens udsagn herom?))

VY 73 til dem der er berettiget her til, men ikke andre

Kenneth OZ1IKY
.
0000 Grine-mus 3b.jpg
0000 Grine-mus 3b.jpg (16.56 KiB) Vist 11229 gange
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
Brugeravatar
OZ1FF
Indlæg: 231
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 8:58
Geografisk sted: Vejers Strand
Kontakt:

Re: "CW Kejserens Nye Klæder" et sted for kommentarer til bornholmske perfiditeter

Indlæg af OZ1FF »

Mojn Kenneth

Det ved jeg ikke, da jeg ikke var til stede i retslokalet da personen med hængemulen var der.
Vy 73 de OZ1FF/Kjeld - QRV 1,3 - 47 GHz
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: "CW Kejserens Nye Klæder" et sted for kommentarer til bornholmske perfiditeter

Indlæg af oz7xf »

oz1iky skrev: man jul 20, 2020 18:05 Det er jo lidt interessant hvad sådan en fremskudt modtager kan bidrage med af underholdningsværdi.
Ikke kun underholdningsværdi. En sådan fremskudt modtagers signal kan også anvendes fasedrejet til eliminering af støj fra den kant. Det skulle du prøve. Det er ret så smart, da det er selektivt.
Låst