Et af de omtalte medlemmer blev ikke, som påstået i OZ, æresmedlem af VFDB, men fik en æresnål. En sådan kan man også tildeles i EDR, og dette er ikke et anliggende for RM, da den kan uddeles af HB. Godt nok har man p.t. ikke en sådan, men lad os nu vente nogle dage og se hvad der sker.
Stk. 5. Ethvert medlem har adgang til som tilhører at overvære repræsentantskabsmødet. Behandlingen af personsager, herunder eksklusionssager, sker for lukkede døre.
oz7c skrev: ons sep 12, 2018 18:17
Næ det ophørte den 15/2 2018 !
"Bestyrelsen" - altså den uden valgt formand - valgte at tilsidesætte forretningsordenen for HB. Vedtægterne kan ingen tilsidesætte, selv om vedtægterne gennem tiden har været bøjet i guderne må vide hvilken retning.
Det er vel stadig tilladt for medlemmerne at komme til RM jf. stk. 5 nævnt ovenfor.
Jeg føler nu heller ikke trang til at age til Odense. Huset er i forvejen så utæt, at det ikke vil være et problem at orientere sig om, hvad der er foregået / foregår.
I stedet vil jeg læse en god bog på en af mine elektroniske platforme, eventuelt suppleret med lyd. Jeg er dog ikke medlem af nogen bogklub, men køber mine e-bøger helt efter eget valg og behov, når det passer mig. Prisen en på e-bog er noget lavere end papirudgaven, men det er nu ikke den primære årsag til, at jeg foretrækker e-bøger. Årsagen er rent logistisk og tog sit udspring for en del år siden, da jeg ikke havde plads til flere reoler uden, at vinduerne også skulle inddrages. At stable bøger på gulvet har aldrig været min stærke side, må jeg blankt erkende.
Mine e-bøger opbevarer jeg et sted i skyen. For så er jeg fri for bekymringer med hensyn til, at de skulle blive stjålet eller omkomme på grund af brand eller vandskade. Og så kan for øvrigt læse dem overalt uden at slæbe dem med i kufferter, plastikposer eller rygsæk. Det eneste, som jeg skal have med mig på rejser, er en tynd iPad.
oz4zat skrev: ons sep 12, 2018 14:29
Hvis nogen måtte være interesserede har jeg skrevet lidt om mine "personlige indtryk" af forholdene i EDR - læs her: http://www.4zat.dk/87.html
Interessant, men RDEforum var nu aldrig "hensygnende" Hvis der ikke har været den store aktivitet, så har det været med overlæg. Desuden har nærværende forum udelukkende tjent som alternativet til de "rigtige" løsninger - og har disse været på plads, ja, så er der kastet ressourcer efter det.
En overgang var EDR ledet af sandruelige, fornuftige og ærlige folk, så der var RDEforum ikke nødvendigt. Det er den gamle forening ikke længere, så vi holder fortsat dørene åbne her og arbejder ellers parallelt på en meget bedre løsning.
OZ8AAZ skrev: tors sep 13, 2018 20:42
En overgang var EDR ledet af sandruelige, fornuftige og ærlige folk, så der var RDEforum ikke nødvendigt. Det er den gamle forening ikke længere, så vi holder fortsat dørene åbne her og arbejder ellers parallelt på en meget bedre løsning.
Jeg synes, at du overser det helt store problem ved EDRs ledelse. IMO er det den vedholdende ansvarsfraskrivelse som vi gentagne gange har set fra OZ8XWs side. At OZ8XW har juridisk ret med hensyn til sine ansvarsfraskrivelser ved at placere ansvaret hos bestyrelsen, med eller uden hoved, er ikke ensbetydende med, at OZ8XW ikke har været ophavsmand for mange af de tiltag, der har gjort den gamle dame tung at danse med. Jeg vil ikke her benytte lejligheden til at opremse enkelte af OZ8XWs ansvarsfraskrivelser, idet jeg anser dem alle som kendte for de deltagende på dette forum.
Selvfølgelig skal OZ8XW have en nål og udnævnes til æresmedlem for sin gennem 30 års ansættelse som hovedredaktør og redaktør for bladet OZ. Allerhelst så jeg gjort en granit- eller bronzebuste af OZ8XW. Og nej. Den skulle ikke stå på museet. Den skulle stå i Husets fordelingscentral således, at alle besøgende ikke kunne undgå at se og eventuelt klappe den, alt efter behag.